• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektromobilność w Gdańsku - wypowiedz się

26 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Gdańsk stawia na ekologiczne pojazdy. W zeszłym roku miasto testowało elektrycznego busa bez kierowcy, który woził pasażerów do zoo.  Gdańsk stawia na ekologiczne pojazdy. W zeszłym roku miasto testowało elektrycznego busa bez kierowcy, który woził pasażerów do zoo.

Ruszają konsultacje społeczne na temat projektu strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do roku 2035. Gdańszczanki i gdańszczanie mogą przekazywać uwagi podczas dwóch spotkań online, za pomocą ankiety oraz e-mailowo i listownie od 27 maja do 16 czerwca.



Celem konsultacji społecznych jest sprawdzenie, jakie potrzeby związane z elekromobilnością mają mieszkanki i mieszańcy Gdańska, oraz zebranie opinii na temat projektu "Strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do roku 2035". 

- Zapraszamy mieszkanki i mieszkańców Gdańska do wyrażenia swojego zdania na temat elektromobilności - zachęca do czynnego udziału w konsultacjach społecznych Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju. - Gdańsk jest miastem wzorcowym, jeżeli chodzi o transport rowerowy. Teraz naszym priorytetem jest zwiększenie potencjału elektromobilności oraz zachęcenie mieszkańców do korzystania z jej rozwiązań.
Temat elektromobilności coraz częściej pojawia się w mediach i w codziennych rozmowach. Samorządy inwestują nie tylko w zeroemisyjną flotę pojazdów komunikacji miejskiej, ale również w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe obowiązki w zakresie wspierania rozwoju elektromobilności nakłada na nie Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 11 stycznia 2018 r.

Pod Urzędem Miejskim w Gdańsku oraz w innych punktach miasta można naładować elektryczny samochód. Pod Urzędem Miejskim w Gdańsku oraz w innych punktach miasta można naładować elektryczny samochód.
Celem rozwoju elektromobilności w Gdańsku jest poprawa czystości powietrza oraz zmiana przyzwyczajeń transportowych mieszkańców. Ma to długofalowo wpłynąć na zdrowie mieszkańców, jakość ich życia i atrakcyjność turystyczną miasta.

Konsultacje społeczne zaplanowane są na przełom maja i czerwca. W ramach dialogu mieszkańcy mogą wziąć udział w dwóch spotkaniach online, które odbędą się 27 maja oraz 3 czerwca. Inną opcją przekazania uwag jest ankieta online oraz formularz uwag, który udostępniony zostanie na stronie gdansk.pl.

Główne założenia "Strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do roku 2035" udostępnione są w Biuletynie Informacji Publicznej UM Gdańsk.

Dodatkowe informacje na temat projektu oraz konsultacji można uzyskać pod nr tel. 58 526 80 86 oraz pod adresem elektromobilnosc@gdansk.gda.pl.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (68) 1 zablokowana

  • (1)

    Nie, dziękuje.

    • 22 13

    • A mieszkanka to taka kanka, jak na mleko?

      Tylko można w niej mieszać?

      • 2 2

  • Jestem za ale to trzeba zrobić hurtem (1)

    promować, stawiać stacje ładowania, uatrakcyjniać ceny samochodów elektrycznych, itd i co najważniejsze bez ściemniania. Niech Wszystko działa, i działa dobrze

    • 15 14

    • Ja mam pytanie. Ile węgla trzeba spalić, by takie elektrocudo przejachało 100 km? Spójrzcie ilu obecnie górników choruje, a my chcemy im jeszcze dołożyć do ich zapylonych płuc naszą ekologię.

      • 1 2

  • (16)

    Autobus elektryczny kosztuje 2.5 mln czyli 3 autobusy normalne . Zasięg 150 km .Dodatkowo kilkanaście mln - Gdynia 16 mln na ładowarki na mieście . Po kilku latach wymiana baterii za ok 0.5 mln . Plus koszt utylizacji starych . Przy produkcji elektryka do atmosfery idzie 15 ton CO 2. Zwykly autobus 10 ton. A prąd pochodzi w Polsce z węgla czyli dodatkowy syf w powietrze . Ekologia ?????

    • 63 13

    • (2)

      Autobusik na 6 osób przyszłością komunikacji ???????

      • 10 2

      • prawdopodobnie tak (1)

        nie da rady aby duży autobus jeździł cały dzień na bateriach więc pewnie będzie mnóstwo maleństw które będą jeździły po 3 h i wymiana baterii

        • 3 1

        • I te milion autobusików będzie stało w swoich milionowych korkach. A mi się wydawało, że komunikacja miejska polega na przewiezieniu maksymalnej liczby osób jednym środkiem transportu.

          • 2 1

    • Najmniejsza awaria w elektrowni lub w podstacji i komunikacja pada . Widać to po tramwajach .

      • 10 3

    • pochodzi z węgla, ale nie musi.

      plus 1 kontrolowane źródło lepsze niż rury wydechowe na poziomie twarzy dziecka.

      • 9 3

    • (2)

      3normalne syfiace autobusy rozumiem ze wolisz wdychac syf od razu od niz z kotlowni z filtrami? to za polska weglem stoi to nie powod zeby nie bylo eletrycznych cichych i tanich w eksploatacji autobusow ,gdzie ich cena wyrownuje sie podczas eksploatacji, (przy okazji twojej ignorancji wyjasniam oszolomom z wegla pochodzi w pl 70% energi, w eu juz tylko 30 50 %, czyli jak to my jak zwykle wiesniaki za odry ) po kilku latach ??? czy 15 lat baterii to po kilku i nie za pol mln bo nikt niewie co bedzie za 10lat w temacie baterii , byc moze zasieg bedzie i 3tys tylko trzeba byc ignorntem bezmozgowym zeby uwazac ze zasieg w miescie ma znaczenie .ate bzdury o 15ton z elekrtyrka to skomentuje juz jako ostanie tylko tak ehhehehehehehehheh nie ma konca smiechowi , no i ile kosztuje utylizacja starych barerii ¨fahofcu¨"?...nie ma danych ?

      • 3 7

      • A teraz poproszę po polsku...

        • 4 2

      • Typowo polska odpowiedź . Obrażanie i pajacowanie.I więcej poprawnej polszczyzny poproszę.

        • 5 2

    • Nedzo umysłowa raz ze bzdury wypisujesz to przedewszystkim nie emituje spalin . (2)

      Wiedz dzbanku wbij sobie to do tego pustego łba,ze tak każdy pojazd który nie emituje spalin wmieście jest ekologiczny.Ty tez emitujesz CO2 wiec może ciebie tez przeliczyć?

      • 0 5

      • (1)

        I po co te inwektywy ? Tak wygląda kulturalna dyskusja ?

        • 5 0

        • Wyborcy PiS nie potrafią rozmawiać, nie dziw im się.

          • 0 0

    • Nie wymyślono dotychczas nic lepszego w tej materii niż trolejbus z dodatkowym zasilaniem bateryjnym

      Brak przestojów na ładowanie - wszystko dzieje się w ruchu. I o wiele rzadziej się baterie wymienia w takim trajtku. Dziwię się Gdyni, że rozwiązania takie, jak "linia trolejbusowa na bateriach" nie są traktowane tymczasowo - jako test, czy będzie obłożenie. Po takim teście na linii powinna być budowana sieć trakcyjna (albo nie), a bateryjne trolejbusy powinny być kierowane w inny rejon miasta na kolejny podobny test. A tu kolejna linia bateryjna zapowiadana (32 - Pogórze) i nic nie wskazuje na to, że dotychczas uruchomione odcinki bez szelek zostaną zelektryfikowane jak należy. Moim zdaniem marnuje się potencjał podwójnej natury tego środka transportu.

      • 2 0

    • + ładowanie baterii /akumulatorów - elektrowniami węgowymi :)

      polska ekologia

      • 0 2

    • Zeroemisyjny nie znaczy ekologiczny. Chodzi przede wszystkim o to żeby w mieście nie było spalin. Pochodzenie prądu to odrębny temat.

      • 2 0

    • Obowiązek ustawowy dotyczy autobusów zeroemisyjnych - oprócz elektrycznych są tez autobusy z ogniwami wodorowymi, które mogą przejechać dłużej na jednym ładowaniu. Z uwagi na różnice między górnym i dolnym tarasem oraz zasięg, autobusy wodorowe mogą sprawdzić się w Gdańsku. Strategia to uwzględnia.

      • 0 0

    • Liczby nie kłamią

      ale skąd te dane? :D

      • 0 0

  • Tyle ma to z ekologia wspólnego co mevo z udanym projektem (3)

    • 37 8

    • ekspert

      a może jakiś argument? czy chciałeś zwyczajnie coś napisać? ;)

      • 4 5

    • jasne twój 20 letni szrot z wycietym filtrem w dieslu ma wiele wspólnego z ekologią (1)

      Na auto elektryczne może będzie cie stać dopiero na emeryturze to fakt :)

      • 1 4

      • 20 letnie auta są porządne i nie maja żadnych filtrów.

        A ty wiesz pseudoekologu ile energii, niezdrowych pierwiastków, i sztucznych tworzyw trzeba zużyć (o tworzeniu przy tym CO2 już nie wspomnę), by zbudować taka baterię do samochodu?

        • 3 2

  • Elektromobilność ma sens tylko (1)

    przy zastosowaniu fotowoltaiki (lub innych oze).

    W innym przypadku to upowszechnianie lokomotyw.

    • 25 5

    • Od kiedy to twoja głupota ma sens? Awiec tak mottlo eletromobilnosc ma sens bo nie emituje spalin w miescie

      • 1 7

  • (1)

    Czy to nam sie podoba czy nie to taka czeka nas przyszlosc. W PL jestesmy daleko za krajami, w ktorych przyszlosc staje sie terazniejszoscia. Przypomne tylko jak wygladaly poczatki fotografii cyfrowej: pierwsze cyfrowki byly bardzo drogie a jakosc zdjec byla kiepska. To byla taka ciekawostka a fotografowie, fotoreporterzy usmiechali sie i twierdzili, ze sie nie przyjmie. A dzis? Nawet nie mam pojecia gdzie kupic klisze....

    • 12 8

    • Zgida , tylko fotografia to ciągle - w uproszczeniu - zabawa a komunikacja to nerw miasta i to bardzo drogi.

      • 0 4

  • niezbyt rozumiem po co te konsultacje (1)

    kazdy chciałby miec mozliwość, skoro jej nie ma to co tu konsultować

    a jesli by była, to także po co konsultacje? by przerobić kasę?

    zrobiś sensowny plan, zaoferować odpowiednie serwisy - do tego nie potrzeba konsultacji

    • 7 3

    • Zrobią i tak co chcą. Pic na wodę, fotomontaż.

      • 3 1

  • (2)

    Jaka elektromobilność ? W Gdańsku nie potrafią zamontować automatów biletowych w pojazdach a chcecie elektryki na trasach ? Tu się myśli na wczoraj a nie na jutro . Gdyby kilka lat temu kupiono automaty biletowe do pojazdów t o dziś nie byłoby problemu z zakupem biletu w np autobusie. A tak : kartka z nspisem Kierowca nie sprzedaje .

    • 16 4

    • Automaty biletowe to raczej myślenie na wczoraj (1)

      A szczególnie te z płatnością gotówkową. Obecnie każdy może kupić sobie bilet w smartfonie więc te automaty to jakiś przeżytek. Do tego zajmują miejsce w pojeździe.

      • 3 5

      • Zaroponowałem młodzieńcowi ok 20 lat zakup biletu w aplikacji to patrzył na mnie jak na i**otę. A automaty oczywiście z płatnością kartą. A jeden pasażer powiedział : o może ja k...wa nie mam karty ?

        • 1 1

  • Gdańsk jest anty rowerowy anty ekologiczny, a to wasze wszystkie działania to potwierdzają ze dbacie tylko o blachosmrody! (3)

    Gdańsk jest anty rowerowy anty ekologiczny, a to wasze wszystkie działania to potwierdzają ze dbacie tylko o blachosmrody!
    Gdańsk jest najlepszym tego przykładem anty rowerowym wiec dla przypomnienia likwidujecie trawniki i je betonujecie pod parkingi na blachosmrody . Ludzie muszą walczyć o drogi rowerowe w budżecie obywatelskim bo inaczej nie powstaną !!
    Gdańsk jest nie tylko w ogonie europy gdy chodzi o ekologiczny transport ale i w ogonie Polski. To wy zamiast elektrycznych autobusów kupiliście trujące stare diesele!
    Na ułatwienia dl trujących spalinami szkodników wydajecie setki milionów a dla pieszysch i rowerzystów zaledwie procent !!
    Rowerzyści muszą przypinać rowery do znaków drogowych bo nie maja do czego!!Niema wiat rowerowych!! Na chodnikach parkują te stare 20 letnie szroty tak dbacie o pieszych.

    • 13 23

    • WY czyli kto ?

      • 1 2

    • A nowe stojaki rowerowe wyglądają jakby miały 20 lat. (1)

      Ciekawie za ile i gdzie kupili stojaki z których odpada farba?

      • 2 2

      • ok, mi do szczęścia stojaki niepotrzebne, choć wszędzie jeżdżę rowerem
        (a staram się jeździć rowerem częściej niż samochodem, choć furze stanie szkodzi)
        ale jestem niewybredny, przypinam do czegokolwiek, płoty, drzewa, znaki, balustrady są dla mnie ok, a jak nie ma nic w pobliżu, to spinam rower sam do siebie, tak, że nie pojedzie i jest ok, jeszcze mi się nie trafił złodziej-kulturysta, który by rower niósł.

        więc dla mnie stojak to fanaberia. bardziej mi brakuje równych nawierzchni... ale fakt, elektryki wszelkie mają się do ekologii jak krzesło elektryczne.

        nijak

        • 0 0

  • Grzelak odkup Trajtki od Szczurka i będziesz mial eko pojazdy. Druty pożycz od tramwajów. Sukces odtrąbisz pozniej. Dziękuję.

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane