- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (77 opinii)
- 2 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (30 opinii)
- 3 150 mld zł na elektrownię jądrową (172 opinie)
- 4 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 5 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 6 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (45 opinii)
Kolejny krok w sprawie elektrowni jądrowej na Pomorzu
Polskie Elektrownie Jądrowe, spółka odpowiadająca za budowę elektrowni jądrowej, złożyła długo oczekiwany raport o oddziaływaniu na środowisko tej inwestycji. To kluczowy dokument. Czy oznacza to, że prace nad budową przyśpieszą? W ramach tej oceny analizom poddano dwa warianty lokalizacyjne - Lubiatowo-Kopalino w gminie Choczewo oraz Żarnowiec na terenie gmin Krokowa i Gniewino. Pierwsza z lokalizacji jest tzw. preferowaną.
W ramach tej oceny analizom poddano dwa warianty lokalizacyjne elektrowni:
- Wariant 1 - lokalizacja Lubiatowo-Kopalino w gminie Choczewo
- Wariant 2 - lokalizacja Żarnowiec na terenie gmin Krokowa i Gniewino.
- Oba były wskazane i wymienione z nazwy już w 2014 roku i zostały przeanalizowane w ramach podwariantów technicznych dotyczących sposobu chłodzenia elektrowni, czyli w otwartym obiegu chłodzenia wodą morską oraz z wykorzystaniem chłodni kominowych wykorzystujących wodę morską lub w wersji odsolonej - czytamy w komunikacie spółki Polskie Elektrownie Jądrowe.
Czytaj też:
Nowa droga od Trasy Kaszubskiej do elektrowni jądrowej
Przypomnijmy, że spółka PEJ w grudniu 2021 r. poinformowała, iż lokalizacja Lubiatowo-Kopalino, została wskazana jako preferowane miejsce posadowienia pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej.
Zgodnie z deklaracjami przedstawicieli rządu decyzja o wyborze technologii, w której powstaną elektrownie, ma zapaść w 2022 r.
- Ostateczny kształt Raportu OOŚ wypełnia zapisy postanowienia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, który w 2016 roku określił zakres raportu środowiskowego w odniesieniu do rozważanych wariantów lokalizacyjnych oraz ich podwariantów technicznych, a także względem infrastruktury towarzyszącej elektrowni. Raport będzie udostępniany przez organ zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko - czytamy w komunikacie PEJ.
Czytaj też:
Niezależność energetyczna. OZE, wodór i energia jądrowa zastąpią ropę i gaz
Wraz z raportem środowiskowym spółka Polskie Elektrownie Jądrowe złożyła też dokumentację na potrzeby przeprowadzenia transgranicznej oceny oddziaływania na środowisko. Inwestycja, ze względu na swoją skalę, realizowana będzie zarówno na terenie gminy lokalizacyjnej, jak i gmin ościennych (poszczególne elementy infrastruktury towarzyszącej powstaną na terenie całego województwa pomorskiego).
Opinie (244) 5 zablokowanych
-
2022-03-30 17:45
Opinia wyróżniona
(5)
Rząd będzie dumał nad elektrownią dużej mocy,
a Zygmunt "Słoneczko" Solorz i Michał Sołowow, "zaparkują" w Polsce,
we współpracy z GE HNE 16 reaktorów SMR, w każdym województwie, i każdy region,
będzie miał swoje źródło energii.
A jak SMR-y się sprawdzą, to będzie można postawić elektrownię dużej mocy.
O turbinach wiatrowych i falowych na Bałtyku, nie zapominając.
Bo popyt, a co za tym idzie, cena energii, będą rosły....- 43 9
-
2022-03-31 10:55
a uran to skąd? (3)
- 0 1
-
2022-03-31 13:56
(2)
Swojego mamy na dekady.
- 4 1
-
2022-03-31 23:34
Mieliśy (1)
W PRL wekploatowane. No i uran to mało, trzeba to jeszcze wzbogacić...
- 2 0
-
2022-04-01 07:52
Mamy na ponad 60 lat, liczac tylko zloza konwencjonalne. Mozna go takze kupic w wielu krajach.
- 2 1
-
2022-03-30 20:10
SMR-y są drogie. Niski próg wejścia, ale grubo ponad 200 USD / MWh. Szacuje się że musi spaść do 60-80, żeby wyszło to poza eksperyment. Sa wątpliwości, czy stanie sie to w ciągu dekady. W tej chwili szanse, że duża będzie pierwsza sa pół na pół.
- 4 0
-
2022-03-30 17:14
Opinia wyróżniona
Elektrownie atomowe nie sprawdziły się , kwestia bezpieczeństwa i kwestia odpadów . (38)
Niemcy dzisiaj wydają ogromne kwoty na problem z odpadami nuklearnymi . Tania ekologiczna energia okazała się ani tanią , ani ekologiczną . Energia odnawialna i oszczędne gospodarowanie energią . Innowacyjne technologie , to jest przyszłość .
- 69 302
-
2022-04-01 12:33
Oze też nie są ekologiczne. Żadne nie są.
- 3 1
-
2022-04-01 00:18
Buhahahahaaha
- 0 0
-
2022-03-31 15:32
dokladnie. nie w PL
to tak jakby sobie szykowac samemu zagłade.
- 0 1
-
2022-03-31 13:05
jowejek......
...już gotowy do sezonu ? sprawdz jeszcze tylko czy łańcuch się nie kończy i czy boczne kółka się trzymają , aaaa i nie zapomnij znowu chrustu z lasu przynieść bo stara się tym razem zeźli i znowu będziesz spał w chlewiku ;)
- 1 0
-
2022-03-31 13:08
(1)
Komsomolskaja prawda przemówiła. Liczby pokazują ze kłamiesz.
- 0 1
-
2022-03-31 14:00
Już skończcie z tą obsesją ruskich trolli. I tak kończymy z rosyjskim gazem, Rosji jest obojętne, na jaką alternatywę postawimy. Za wrogość w stosunku do energetyki jądrowej odpowiada głupota Polaków, a nie Rosja.
- 2 0
-
2022-03-31 10:39
Ruski trolu elektrownie atomowe powstaną znowu w Niemczech i zatwierdzono ich budowe nawet Holandi!!
- 2 0
-
2022-03-31 10:15
bzdury (1)
jest dokładnie odwrotnie. Atom się sprawdził jako najtańsze i najbezpieczniejsze źródło energii. Po latach głupawki organizacje ekologiczne w dużej części wracają do promowania atomu.
- 11 1
-
2022-04-04 12:02
Jedyną organizacją ekologiczną, która była i jest przeciwko energetyce atomowej to GreenPeace
Nikt więcej. A to jednak bardzo mały wycinek tego szerokiego i różnorodnego środowiska.
- 0 0
-
2022-03-30 22:05
Kup sobie panele i wiatrak oraz akumulatory i bądź offgrid. Przekonaj się jak jest!
Jeśli 1kWh z atomu to 1zł to tobie wyjdzie 40zł/1khw ze słońca w wersji offgrid.
Panele przewymiarowane x10; koszty magazynowania energii na zimę to 10x fotowotaika- 14 2
-
2022-03-30 21:19
Tak tej zimy Niemcy się przekonali ile warte są wiatraki i panele. No tak dookoła polskie otaczają elektrownie jądrowe ale oczywiście żadne się nie sprawdziły. A co do kwestii bezpieczeństwa to większe masz ryzyko że najsztub cię potrąci na pasach niż że jakąś krzywdę zrobi ci elektrownia jądrowa
- 16 1
-
2022-03-30 20:48
Co za bzdury (5)
Próba przejścia na panele i wiatraki zakończyła się blackoutem. Pewnie cię zaskoczę, ale w nocy PV nie generują prądu a wiatraki gdy nie wieje, czyli wtedy gdy potrzebujesz światła i włączasz klime bo jest gorąco
- 20 1
-
2022-03-30 21:02
(4)
Co więcej, wiatraki nie produkują też energii, kiedy wieje za bardzo :)
- 20 2
-
2022-03-30 23:03
(3)
a panelom szkodzi zbyt mocne letnie słońce :D
- 12 5
-
2022-03-31 16:26
Akurat, śmieszku, z wiatrakami to prawda (2)
- 4 3
-
2022-04-01 07:54
Ale czemu akurat śmieszkuje? PV jest mniej sprawne w suchy, gorący letni dzień niż w zimowy słoneczny dzień gdy jest chłodzone, sytuacja jest podobna z panelami umieszczonymi "na wodzie" tam też mają lepsze warunki do pracy bo są chłodzone od wody.
- 4 0
-
2022-03-31 16:53
Nie myli sie, panele niszczy promieniowanie UV, a takze silny wiatr.
- 4 0
-
2022-03-30 18:36
widac jak tempy jest polski narod ktory slepo chce atomu (3)
i tak tempaku nie bedziesz taniej placic bo atom to nie jest tanie zrodlo energi zrozum to.....
- 2 60
-
2022-03-30 20:40
w cyrilicy też jesteś dysgrafem? (1)
- 11 5
-
2022-04-01 07:51
Nie wiem co napisać to zaczynam gadań o rosyjskich trollach.
- 3 0
-
2022-03-30 18:42
Energetyka jądrowa to obecnie najtańsze źródło energii na świecie
W przyszłości zastąpi ja energetyka termojądrowa.
- 38 2
-
2022-03-30 18:25
to opinie pożytecznych i**otów kremla
- 15 2
-
2022-03-30 18:22
Ręce opadają...
Rozumiem że w pochmurne i bezwietrzne dni będziesz korzystać wyłącznie ze świeczki?
- 47 3
-
2022-03-30 17:55
(2)
Produkcja energii z atomistyki jest najtańsza na świecie, wliczając w to nikłe koszty gospodarowania odpadami. Jest najbardziej bezpieczna, także w kontekście stabilności produkcji (czego nie można powiedzieć o energii z wiatru i słońca) oraz całkowicie ekologiczna, nie wiąże się z emisją. Niemcy nie mają żadnego problemu z odpadami, przeciwnie od
Produkcja energii z atomistyki jest najtańsza na świecie, wliczając w to nikłe koszty gospodarowania odpadami. Jest najbardziej bezpieczna, także w kontekście stabilności produkcji (czego nie można powiedzieć o energii z wiatru i słońca) oraz całkowicie ekologiczna, nie wiąże się z emisją. Niemcy nie mają żadnego problemu z odpadami, przeciwnie od wielu lat przeznaczają środki na intensywne badania nad coraz lepszym przechowalnictwem. W tej chwili na świecie mamy kilkadziesiąt tradycyjnych reaktorów w konstrukcji, plus mnóstwo podmiotów jest na zaawansowanym etapie budowy SMR. Jedyny minus to wysoka bariera wejścia w biznes nuklearny, a obniżenie jej (SMR) to już inny koszt za MWh w bliskiej perspektywie (dekady).
- 43 4
-
2022-04-01 14:06
Najtańsza???? (1)
Cytat: Wyłączenie niemieckich atomówek pociąga za sobą konieczność utylizacji promieniotwórczych odpadów. Berlin zdecydował, że utworzy w tym celu państwowy fundusz, którego budżet ma wynieść około 24 mld euro
- 1 8
-
2022-04-01 20:00
W celu pokrycia kosztów przechowalnictwa, transportu i utylizacji zużytego paliwa, w USA dodaje się do każdego rachunku za energię elektryczną 1/10 centa do 1 kW .
- 7 0
-
2022-03-30 17:40
Niemcy mieli rozwiązanie "na stole" 40 lat temu (11)
W Gorleben zbudowano wtedy zakład przetwarzania zużytego paliwa (pozwalający na recykling użytecznych energetycznie materiałów do dalszej produkcji energii oraz zeszklenie tego, co jest prawdziwym odpadem) oraz składowisko geologiczne odpadów zwitryfikowanych (szkło w cylindrach z betonu i stali nierdzewnej nigdzie się w przyrodzie nie wybierze).
W Gorleben zbudowano wtedy zakład przetwarzania zużytego paliwa (pozwalający na recykling użytecznych energetycznie materiałów do dalszej produkcji energii oraz zeszklenie tego, co jest prawdziwym odpadem) oraz składowisko geologiczne odpadów zwitryfikowanych (szkło w cylindrach z betonu i stali nierdzewnej nigdzie się w przyrodzie nie wybierze). Jednak pożyteczni id..ci z Greenpeace postarali się, żeby to rozwiązanie - mimo poniesionych kosztów - nie zostało uruchomione. Potem w "kosztach energetyki jądrowej" podsumowali: koszty własnych protestów (sic!), straty z tytułu porzucenia nieuruchomionych zakładów recyklingu oraz... rynkowe koszty prądu jaki został wprowadzony do sieci (prąd z atomu jest tani, ale jest go dużo, więc wychodzą ogromne liczby). Ot, niemiecka polityka straszenia.
- 60 5
-
2022-03-30 18:40
propaganda rosyjska pro atomowa (10)
- 3 62
-
2022-03-30 21:00
"Proatomowa" razem (8)
Czy możesz zaspokoić zwykła ludzką ciekawość i wytłumaczyć, jaka to kręta i niebezpieczna ścieżka umysłowa prowadzi do wniosku, że kto za atomistyką, ten za Putinem? :D
- 39 1
-
2022-03-30 23:24
Przyłączam się do prośby o wyjaśnienie :) (7)
- 25 1
-
2022-03-31 08:20
(4)
Jesteście wszyscy za głupi żeby to zrozumieć
- 0 11
-
2022-03-31 10:39
Możliwe, że jesteśmy za głupi, możliwe też, że ty wypowiadasz się na temat atomistyki i jej politycznego kontekstu, nie mając o sprawie nawet elementarnego pojęcia. Zmierzmy się więc na argumenty ;)
- 5 0
-
2022-03-31 10:29
Może i tak, ale ty najbardziej, chłopaku.
- 0 0
-
2022-03-31 10:13
Skąd wiesz? (1)
Spróbuj wytłumaczyć, dopiero wtedy będziesz miał(a) pewność. Chyba, że sam(a) nie rozumiesz o czym piszesz.
- 10 0
-
2022-03-31 10:30
Odpowiadasz dzieciakowi.
- 0 0
-
2022-03-31 08:19
to bardzo proste (1)
putinowskie trole do osiągnięcia swoich celów wykorzystują również straszenie putinem
- 2 11
-
2022-03-31 09:35
OK. Jakie to cele? ;)
- 2 0
-
2022-03-30 19:07
rosyjska?
Putin się ucieszył z Atomausstieg. Dlaczego? Ano dlatego, że paliwo dla elektrowni jądrowej zgromadzisz na kilka lat do przodu i w razie czego można znaleźć alternatywnego dostawcę w ciągu tych kilku lat (Westinghouse i Areva mają możliwości produkcji paliwa do WWER, Ukraina też rozpoczynała własny program paliwowy, ale na to już Putin nie
Putin się ucieszył z Atomausstieg. Dlaczego? Ano dlatego, że paliwo dla elektrowni jądrowej zgromadzisz na kilka lat do przodu i w razie czego można znaleźć alternatywnego dostawcę w ciągu tych kilku lat (Westinghouse i Areva mają możliwości produkcji paliwa do WWER, Ukraina też rozpoczynała własny program paliwowy, ale na to już Putin nie pozwolił). Za to wysokie nasycenie źródłami odnawialnymi bez magazynów energii (na które nie wystarczy surowców na Ziemi - metali alkalicznych nadających się do budowy systemowych, szybkich baterii mamy na jakieś 10h pracy europejskiego systemu ENTSO-E) wymagają szybkich źródeł bilansujących. Czyli gazu ziemnego.
- 41 1
-
2022-03-30 16:21
Opinia wyróżniona
Nigdy tego nie zrozumiem (15)
Jak mozna przez 40 lat dyskutowac o budowni elektrowni atomowej i nie ustalic nawet jej lokalizacji??O technologii czy wykonawcy nawet nie wspominajac ! Co wazniejsze ,placimy ogromne pieniadze kazdego miesiaca na tzw komitet budowy EJ czy tez PEJ jako spolke skarbu panstwa.Ja ,w mojej pracy musze codziennie podejmowac wazne dla wielu osob
Jak mozna przez 40 lat dyskutowac o budowni elektrowni atomowej i nie ustalic nawet jej lokalizacji??O technologii czy wykonawcy nawet nie wspominajac ! Co wazniejsze ,placimy ogromne pieniadze kazdego miesiaca na tzw komitet budowy EJ czy tez PEJ jako spolke skarbu panstwa.Ja ,w mojej pracy musze codziennie podejmowac wazne dla wielu osob decyzje.Mam maksymalnie kilka godzin na podjecie decyzji i nie moge sie pomylic. A tu widze inny swiat-setki kolesi latami debatuja nad EJ biorac za to nasza kase i ...nic z tego nie wynika.Naprawde zamknijmy ten kraj.Prawda o Polakach jest taka ,ze nie nadajemy sie do budowy wlasnego panstwa,skoro podstawowych potrzeb obywateli to panstwo nie jest w stanie zapewnic na podstawowym poziomie.Ochrona zdrowia lezy,cieplo i prad bez zadnej polityki na przyszlosc.wojsko to kpina,sady jak za krola cwieczka orzekaja po kilka lat,nawet spalarni smieci nie umiemy zbudowac i zlokalizowac sensownie.
- 225 20
-
2022-04-01 14:01
Putin rakietu
- 0 0
-
2022-04-01 12:35
Ale decyzje po rozumialeś?
- 0 0
-
2022-03-31 16:28
A gdzie fakty?
Bo zamiast tego lament ekooszoloma!
- 0 0
-
2022-03-31 11:02
PO z sld i psl prze 12 lat niepotrafiło wskazac lokalizacji Pis tez potrzebował na to 6lat :) ale w koncu sie niby zdecydował:)
- 3 0
-
2022-03-31 08:11
Jak nie podejmiesz decyzji to drugiej szany możesz nie dostać. Na państwowym brak decyzji jest strategią lepszą niż podjęcie złej decyzji. Albo nawet dobrej decyzji niezgodnej z linią partii. Jeśli coś promujesz (bierność i wierność) to dostaniesz tego więcej.
- 6 0
-
2022-03-31 07:55
Masz rację
Dyskutujemy debatujemy wniosków nie ma i również decyzji a pieniądze lecą chyba oto chodzi
- 2 0
-
2022-03-30 20:51
Pomyśl
Najwiecej zarabia się na nic nie robieniu, jak zbudują to skończą się dotacje, badania, hotele, konferencje itd,
- 15 0
-
2022-03-30 20:48
Przecież ustalili (3)
po 8 latach potwierdzili to samo miejsce które poprzednicy wybrali w 2014. Brali grubą kasę przez kilka ostatnich lat i wreszcie coś ustalili.
- 9 2
-
2022-03-30 21:07
Ekhm! (2)
Lokalizacja była w 2010. Władze stracili w 2015.
- 4 0
-
2022-03-31 01:27
Jeżeli mamy się trzymać prawdy, to lokalizacja ta była rozważana już za PRL (1)
Wraz z kilkunastoma innymi. Natomiast dopiero domknięto pierwszy etap badań środowiskowych.
- 1 0
-
2022-03-31 09:37
Czyli samo ustalenie lokalizacji zajmuje nam ponad 3 dekady. Z tego wniosek, powinnismy zaczac powoli zastanawiac sie nad lokalizacja elektrowni termojadrowej ;)
- 4 0
-
2022-03-30 16:47
100% racji (3)
tak jak piszesz. To dobry pomysł żeby zamknąć ten kraj jest z kartonu i papieru. Osoby decydujące nie są wybierane w wyborach, tylko przez partyjną górę. Zmiana tego przez takie partie jak Antypartia czy inicjatywę WIR wg mnie nie wchodzi w grę bo czytałem, że 40% obywateli tego kraju twierdzi, że nie płaci żadnych podatków (sic)!!!! Niestety
tak jak piszesz. To dobry pomysł żeby zamknąć ten kraj jest z kartonu i papieru. Osoby decydujące nie są wybierane w wyborach, tylko przez partyjną górę. Zmiana tego przez takie partie jak Antypartia czy inicjatywę WIR wg mnie nie wchodzi w grę bo czytałem, że 40% obywateli tego kraju twierdzi, że nie płaci żadnych podatków (sic)!!!! Niestety demokracja (większość nie ma pojęcia o co chodzi i jak działa kraj, ekonomia) zawsze prowadzi do socjalizmu a socjalizm do efektów jak w Wenezueli... Niestety nie bardzo wiem co mogę z tym zrobić, pozostaje praca u podstaw i modlitwa że to kiedyś przyniesie efekt.
- 17 7
-
2022-04-01 17:40
Wenezuelę dobiły amerykańskie sankcje, a nie socjalizm.
- 3 0
-
2022-03-30 17:13
Panie, że ty widzisz i nie grzmisz... (1)
Wenezuela poleciała na cenach ropy, nie na żadnym socjalizmie!!!
- 5 13
-
2022-03-30 21:41
Myślisz się i nie kłam
Przyczyn dzisiejszego stanu rzeczy powinniśmy doszukiwać się w najnowszej historii Wenezueli, a mianowicie dojściu do władzy w 1999 roku Hugo Chaveza kandydata Partii Socjalistycznej Wenezueli. Za cel obrał on sobie jak największą pomoc dla ludzi, którzy go wybrali, czyli biednej części kraju. Zaraz po dojściu do władzy, w formie programu
Przyczyn dzisiejszego stanu rzeczy powinniśmy doszukiwać się w najnowszej historii Wenezueli, a mianowicie dojściu do władzy w 1999 roku Hugo Chaveza kandydata Partii Socjalistycznej Wenezueli. Za cel obrał on sobie jak największą pomoc dla ludzi, którzy go wybrali, czyli biednej części kraju. Zaraz po dojściu do władzy, w formie programu Bolivarian Mission, zaczął on forsować obfitą politykę socjalną, wprowadzając takie pomysły jak darmowa opieka medyczna, dofinansowania na rynku mieszkaniowym, dofinansowanie do żywności, czy darmowe szkolnictwo.
Początek rządów Chaveza był dla niego dość szczęśliwy, gdyż ceny ropy naftowej w roku 2000 wzrosły prawie 2,5 krotnie. Warto zaznaczyć, że ropa naftowa stanowi 95% eksportu oraz 25% PKB kraju. Chavez założył, że jak największa część przychodów, których Wenezuela uzyskiwała z eksportu ropy naftowej, powinna zostać przeznaczona na programy socjalne, co powinno poprawić byt miejscowej ludności. Początkowo ta polityka i ogromne socjalne wydatki, jak i każda idea socjalistyczna przynosiły pozytywne skutki mierzalne wskaźnikami, jak np. ubóstwo ludności oraz co ciekawe, polityka Chaveza cieszyła się poparciem ze strony radykalnych lewicowych partii europejskich, jak np. niemieckie Die Linke, czy portugalski Blok Lewicy, nawet po jego śmierci. Oczywiście, taki stan rzeczy był tylko tymczasowy i niemożliwy dla funkcjonowania gospodarki kraju w długim okresie.- 8 3
Wszystkie opinie
-
2022-03-30 14:54
Szybciej, ile mamy się wykrwawiac na węgiel. (1)
- 44 26
-
2022-03-30 23:23
A może zacząć od dróg dojazdowych? Czy jakoś to będzie?
- 3 1
-
2022-03-30 14:54
kierownik zadania Arciszewska Milewczyk i Korolewski!, i macie jak w banku za 50 lat!!
- 29 19
-
2022-03-30 14:58
Pierwsza lokalizacja jest preferowana, bo ... (8)
Pierwsza wersja jest preferowana, bo jak wieść niesie, są to tereny zakupione wcześniej przez prezesa PKN Orlen.
- 36 20
-
2022-03-30 15:48
Bzdura. Cały teren inwestycyjny leży na terenie Lasów Państwowych (3)
- 17 3
-
2022-03-30 16:20
Bzdura. Nie chodzi przeciez o teren pod sama elektrownie :D
Ma dzialke w gminie, prasa pisala. No, ale moze przypadkowo ;)))
- 6 6
-
2022-03-30 17:05
Obajtek ma działki i nieruchomości w Kopalinie i Sasinie :) (1)
- 1 3
-
2022-03-30 17:09
Działki w Sasinie, jak to brzmi ;D
- 2 0
-
2022-03-30 16:06
(2)
Bzdura na północy kraju nie ma żadnej dużej elektrowni dużo energi musimy ciągnąć z południa a podczas transporu wiadomo troche jej ubywa dlatego została wybrana północna część Polski
- 11 1
-
2022-03-30 17:09
Plus swobodny dostęp do wody.
- 6 1
-
2022-03-31 10:57
Ubywa nawet całkiem sporo, nasze sieci przesyłowe też zdecydowanie potrzebują inwestycji.
- 1 0
-
2022-03-30 16:10
mam pewne podejrzenie co do przyczyny
zapewne znajdzie sie PiS mnostwo nawiedzonych durniow, wg ktorych elektrownia nie moze sie kojarzyc z tamta pierwsza...
- 3 5
-
2022-03-30 15:05
Jak ta elektrownia powstanie to mi słońce Peru abonament zniesie))
- 19 14
-
2022-03-30 15:07
a skąd uran do elektrowni ? (6)
inwestycje + obsługa pochłoną zyski i będzie cena pradu 10 x większa
- 17 52
-
2022-03-30 15:08
atom - mam nadzieję nigdy !
- 11 38
-
2022-03-30 16:01
Jak tam, centrala z Moskwy się trzęsie o węglówki i kazała pisać, czy za darmo za pożytecznego i**otę robisz?
- 21 6
-
2022-03-30 16:11
Nieprawda (2)
Energia z atomu jest najtansza na swiecie.
- 23 5
-
2022-03-30 23:41
(1)
To jakim cudem teraz Polska ma najtańszy prąd w Europie?
- 3 5
-
2022-03-31 09:45
Kwestia marży, podatków, ceny uprawnień do emisji. Rok wcześniej energia w Polsce była najdroższa w Europie. I nie najtańszy, bo w Szwecji i Finlandii jest znacząco taniej. Po drugie, koszty wytwarzania energii z węgla sa w tej chwili wyższe niż cena hurtowa energii z niego (paliwo i prawo do emisji kupujesz grubo, grubo wcześniej).
- 1 1
-
2022-03-31 00:59
Z plutonu choć to planeta karłowata ;-)
- 2 0
-
2022-03-30 15:12
a czemu nie na morzu (12)
tylko konieczni na ladzie
Wkurzaja tylko okolicznych mieszkancow bieda instalacja
Najpierw wiatraki a potem jak zabraknie pradu to atomowke ale tez na morzu
A tak fajne tereny na kilka set lat beda jako magazyn zuzytych pretow paliwowych i nieczynnych rektorow- 23 71
-
2022-03-30 16:18
Nie, nie bedziemy tu skladowac odpadow :D Po drugie, cos cie sie pomylilo z tym "na morzu". Tu chodzi o regularna elektrownie na 1-1,6 GW, a nie jakiś SMR.
- 7 0
-
2022-03-30 17:44
Miejsce na odpady promieniotwórcze jest tam skąd je wydobyto - czyli w kopalni !
- 7 1
-
2022-03-30 17:54
jak zawsze chca ten syf zbudowac na pomorzu a nie tam gdzie najwiecej pradu sie zuzywa czyli w warszawie (9)
Juz sie nie moge doczekac jak bede protestowac, i zablokujemy te durna budowe na pomorzu, w warszawie ok ale na pomorzu beda ogromne protesty
- 2 19
-
2022-03-30 18:36
(6)
Chętnie stanę przeciw tobie na kontrproteście. Uprzedzam lojalnie, że jestem szkolona w walce wręcz.
- 8 4
-
2022-03-30 20:10
Intelektualnie (3)
może byś się douczyła, tylko jak to uczynić po 4 klasach szkoły podstawowej i wierze w jaro-sława?
- 1 8
-
2022-03-30 20:17
Hmmm... Skąd absurdalna teza o mojej wierze w Jarosława? (2)
To przedostatnie ugrupowanie, na jakie kiedykolwiek bym zagłosowała. Na jaki temat mam się douczyć?
- 5 2
-
2022-03-30 21:58
(1)
Tylko nie pisz że popierasz wiosnę bo oni są przeciwko atomowi :)
- 0 5
-
2022-03-30 22:11
Nie napiszę. No więc? Czego mam się douczyć?
- 3 0
-
2022-03-30 21:57
(1)
Szkolona w walce wrecz xD sorry dziunia ale strzał i płaczesz :) ale spokojnie obronie cię bo też byłbym za budową
- 2 5
-
2022-03-30 22:14
:D
Dziunia, nigdy nie płaczę. Poszukaj sobie jakiejś drugiej dziuni do obrony :D
- 3 1
-
2022-03-30 21:56
A ja bym chciał aby postawiono nawet mi za płotem elektrownie jądrowa. Powód jest prosty sprawdź jakie gminy są najbogatsze w Polsce i które zapewniają najlepsze warunki dla swoich mieszkańców i później porównaj je z miejscami gdzie znajdują się elektrownie.
- 3 1
-
2022-04-03 04:55
Tylko ciemnota dalej myśli, że atom to zło wcielone
zróbcie sobie prosty research, poczytajcie trochę, wiedzę macie w ręku. Nie mogę dalej czytać tego typu głupich komentarzy.
- 0 0
-
2022-03-30 15:19
(4)
niedaleko jest wieś Sasino, więc wiadomo, że nic z tego nie będzie
- 37 16
-
2022-03-30 15:47
i oby nie tam
- 5 2
-
2022-03-30 16:30
Jest też miejscowość Dulkowszczyzna na Podlasiu
- 8 3
-
2022-03-30 17:01
Koszt budowy elektrowni ile to w przeliczeniu na sasiny? (1)
- 3 2
-
2022-03-30 17:08
Rzędu 4 tys. sasinów niestety
- 4 1
-
2022-03-30 15:33
qasw (20)
ludzie niedożycie tej elektrowni a szwedzi kupili reaktor z Żarnowca w cenie złomu i hula do dzis .
ale spoko Szwedzi sprzedadzą nam na pewno nie po cenie złomu.- 21 36
-
2022-03-30 16:17
Nie Szwedzi (1)
Tylko Finowie.
- 21 0
-
2022-03-31 09:24
I nie reaktor a jedynie jego obudowę, która została wykorzystana do celów szkoleniowych.
- 2 1
-
2022-03-30 16:21
Finowie (6)
Jedna z największych krzywd, jakie Wałęsa zrobił Polsce, tuż obok jego pożałowania godnej prezydentury.
- 27 4
-
2022-03-30 17:26
nie Wałęsa (2)
Syryjczyk i Gawlik. To była ich robota.
- 4 2
-
2022-03-30 17:35
(1)
Nieprawda, oni tylko wykorzystali nakręconą przez Wałęsę histerię do poprawy notowań rządu. Wałęsa był jednym z pierwszych i najsilniejszych oponentów. Ta lista hańby w Trójmieście jest zresztą dłuższa.
- 8 1
-
2022-03-30 19:09
no jeżeli chodzi o listę hańby w Trójmieście to cały Ruch Społeczeństwa Alternatywnego
z którego wyrosły "Rogerowa Metropolia" i inne śmieszne ruchy
- 4 1
-
2022-03-30 18:05
zawsze trole ruskie byly przeciwko walesie bo on odpilowal komusza klike zlodzieji a skamleja (2)
do dzisiaj te ruskie psy
- 1 12
-
2022-03-30 20:22
O czym ty szczekasz? ;) Złodziei albo złodziejów.
- 0 0
-
2022-04-01 01:42
czym ich odpiłował? grubą kreską?
- 2 0
-
2022-03-30 17:50
(2)
ciekawe kto to naprawdę tyle lat blokuje, do tego niby taka biedna Ukraina, a mają 4 elektrownie atomowe, taka bogata polska 0
- 13 2
-
2022-03-30 17:57
elektrownie ukraińskie były budowane (1)
w głębokim ZSRR
- 5 1
-
2022-03-31 09:49
I wciąz nieprzerwanie dają Ukrainie ponad polowę konsumowanego przez nia prądu. Natomiast za kilkanaście lat będzie problem, bo dobiegnie czas ich eksploatacji.
- 1 0
-
2022-03-30 17:56
tak Polacy zdecydowali w referendum (1)
nie chcieli atomówki, to nie ma
- 1 4
-
2022-03-30 18:38
Takich decyzji nie zostawia się ignorantom.
- 2 0
-
2022-03-30 17:59
ale szwedzi umieja cos zbudowac i puzniej odpowiednio to utrzymywac a nie jak w polsce wiekszasc (5)
elektrowni weglowych nie wymienia filtrow bo taniej. dlatego jest wielkie NIE dla elektrowni atamowej na pomorzu i zaden trol ruski tego nie zmieni
- 0 10
-
2022-03-30 18:46
Elektrownie jądrowe buduje się wg międzynarodowych standardów
Ich źródłem i gwarantem jest oenzetowska Międzynarodowa Agencja Energii Atomowej. Brak energetyki jądrowej w Polsce działa na korzyść Rosji.
- 9 1
-
2022-03-30 19:10
jakie filtry chcesz w elektrowni węglowej wymieniać? (2)
Elektrofiltry czy skrubery? One się nie zużywają. To nie filtr w kuchennym okapie.
- 8 1
-
2022-03-31 13:04
(1)
Oj, wymienia się całe ramy elektrofiltrów po kilkudziesięciu latach. Widziałem już takie wymiany, niestety wszystkie za granicą.
- 0 0
-
2022-03-31 16:31
Ale to w starych gratach, które już u nas dawno oberwały palnikami
- 1 0
-
2022-04-01 10:38
To chyba Ty jesteś ruskim trolem,bo to Ruskim zależy,żeby w Polsce elektrowni jądrowej nie było.
- 2 0
-
2022-03-30 15:45
(1)
Ile zarząd spółki odpowiedzialnej za budowę elektrowni zarobił do chwili obecnej, jaki jest wynik tej pracy i gdzie jest NIK?
- 28 4
-
2022-04-03 08:30
a co NKu do tego??sa proby rozliczenia ostroleki,centalnego portu, nie ma mozliwosci! wszystko ,,transparentne"!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.