• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne lokomotywy Gama Marathon dla gdańskiego Olavionu

erka
27 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (17)
  • Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych sieci trakcyjnej.
  • Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych sieci trakcyjnej.
  • Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych sieci trakcyjnej.
  • Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych sieci trakcyjnej.

Cargounit i Olavion, spółka wchodząca w skład Grupy Unimot, podpisały ramową umowę najmu ośmiu nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Gama Marathon z silnikiem dojazdowym. Pierwsza lokomotywa Gama Marathon trafiła w kwietniu 2023 r. do Olavionu, a kolejne mają zostać przekazane przewoźnikowi do końca roku.





Gama Marathon to lokomotywa elektryczna z modułem dojazdowym. Napędzany dodatkowym, nowoczesnym i ekologicznym silnikiem agregat prądotwórczy umożliwia poruszanie się̨ lokomotywy na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Ten doceniany przez przewoźników dodatkowy napęd, przeznaczony głównie do prac manewrowych, umożliwia prowadzenie składu towarowego o masie 3,2 tys. ton na wzniesieniu sięgającym nawet 7 promili.

- Decyzję o najmie lokomotyw Gama Marathon podjęliśmy po gruntownej analizie naszych potrzeb. Lokomotywy Gama Marathon znalazły nasze uznanie za sprawą mocnego modułu dojazdowego, pozwalającego na wyeliminowanie konieczności korzystania z dodatkowej lokomotywy spalinowej do prac manewrowych na terminalach paliwowych - stwierdził Henryk Gruca, prezes zarządu Olavion.


Spółka Olavion, którą przejęła w styczniu 2023 r. Grupa Unimot, świadczy na podstawie posiadanej licencji usługi transportu kolejowego w Polsce, a także usługi spedycyjnej w kraju i za granicą. Posiada wykwalifikowaną kadrę menadżerską, maszynistów oraz dyspozytorów, a także wieloletnie relacje i umowy pozwalające na świadczenie usług przewozowych i spedycyjnych dla swoich zleceniodawców.

Spółką kieruje były wieloletni prezes Lotos Kolej - Henryk Gruca. W maju 2017 r. Lotos Kolej, czyli kolejowa spółka Grupy Lotos, zmienił cały zarząd. Pracę stracił wówczas właśnie prezes Henryk Gruca.
erka

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (17)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane