• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa wysyła wyższe rachunki przez... koronawirusa

Ewelina Oleksy
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Dostałeś wyższy rachunek za prąd? Nie zdziw się. Energa wyrównuje opłaty za czas, gdy jej pracownicy nie mogli spisywać stanów liczników. Dostałeś wyższy rachunek za prąd? Nie zdziw się. Energa wyrównuje opłaty za czas, gdy jej pracownicy nie mogli spisywać stanów liczników.

Blisko 360 zł do zapłaty za prąd, zamiast - tak jak zwykle - ok. 120 zł. Wysokość ostatniego rachunku od Energi zdziwiła naszą czytelniczkę. Biuro Obsługi Klienta wyjaśnia, że to wyrównanie za czas, gdy pracownicy spółki - przez pandemię koronawirusa - nie mogli spisywać liczników, w związku z tym do rozliczeń wpisywano kwoty szacunkowe. Jak się okazuje, mocno niedoszacowane.



Koronawirus Gdańsk - Gdynia - Sopot - wszystko o COVID-19 w Trójmieście



Czy dostałe(a)ś ostatnio wyższy rachunek za prąd?

Dostałeś w tym miesiącu dużo wyższy rachunek za prąd? Nie zdziw się, tak jak nasza czytelniczka, kiedy zobaczyła wysokość swojej ostatniej faktury.

- Blisko 360 zł, czyli trzy razy tyle co zwykle, mimo że w ostatnim czasie nic się w moim trybie życia nie zmieniło. Prąd zużywam od lat na mniej więcej stałym poziomie, rachunki dostaję w systemie dwumiesięcznym. Nie spisuję stanów licznika, Energa rozlicza mi to sama - mówi nasza czytelniczka.
I dodaje, że "dziwne"- w  porównaniu do poprzednich - wysokości rachunków zaczęły się już kilka miesięcy temu.

Czytaj też: Prezes URE nie zgodził się na kolejne podwyżki cen energii

Kwietniowe (obejmujące okres od stycznia do końca marca) i czerwcowe rozliczenie przyszło ewidentnie zaniżone - opiewało na ok. 60 zł. Za to obecne - z sierpnia - to już 356,44 zł.

Wysokość trzech ostatnich faktur znacznie odbiega od reszty, które zawsze były na mniej więcej stałym poziomie. Energa wyjaśnia, czym to jest spowodowane. Wysokość trzech ostatnich faktur znacznie odbiega od reszty, które zawsze były na mniej więcej stałym poziomie. Energa wyjaśnia, czym to jest spowodowane.

Z czego wynikają takie różnice?



Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta, do którego zwróciliśmy się z prośbą o wyjaśnienie sprawy, poinformowało nas, że winnym jest... koronawirus. A konkretnie to, że od marca, gdy rząd wprowadził lockdown, pracownicy Energi nie wychodzili spisywać stanów liczników, a do rozliczeń obejmujących okres od marca do końca maja wpisywano "kwoty szacowane".

Instalacje elektryczne - firmy z Trójmiasta



W obecnie wysyłanych rachunkach wpisywane są już rzeczywiste stany liczników, a wyższa opłata obejmuje wyrównanie za czas zaniżonych szacunków.

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (107) 2 zablokowane

  • polecam.

    A ja polecam rozliczenie rzeczywiste a nie marudzenie.Jest XXI wiek czas się ogarnąć.

    • 6 0

  • uwielbiam te zdjęcia stockowe z 123rf (1)

    Im więcej tego syfu tym bardziej przestają mnie interesować portale które to wstawiają

    • 6 1

    • ojtam ojtam

      fotoesteta się znalazł :P
      na tego 123 to chyba tylko ruskie wrzucają :)

      • 0 0

  • U mnie podobnie. Przed pandemią mniej więcej 240zl, a na poprzednim rachunku już 340, a na tym 370.

    • 5 1

  • Nie dosyć że nie musieli pracować to jeszcze podnosza rachunki (widać koronowirus już im na mózg padł.)

    • 5 2

  • Najłatwiejszy sposób na prawienia strat kóre sami sobie zafundowali

    • 5 2

  • Fotowoltaika kto może!

    I niezależność od tego kołchozu!

    • 4 2

  • Spółki S.A

    Państwowy koncern więc może z niewolnikiem wszystko !! Niestety tak wygląda prawo , wolność i demokracja !! Doić , doić , doić !!

    • 3 2

  • Korzystam z rozliczeń rzeczywistych ale

    Ale co jakiś czas nachodzi mnie ktoś kto podaje się za pracownika E w celu spisania licznika. Teraz kiedy bezkarnie chodzi wielu oszustów nie wpuszczam go do domu.ptam się po co skoro obecnie licznik można sprawdzić zdalnie.

    • 4 0

  • Najlepszy jest portal Energa24

    Nie wiem kto go pisał, ale wygląda jakby 16-latek zrobił na lekcji informatyki. I tak też działa. A pewnie ktoś skasował grube miliony za "system informatyczny" oraz kasuje miesięcznie dziesiątki tysięcy za konserwację tego żenującego chłamu.

    Pomijając wygląd, mulenie i zawodność - brak jest podstawowej funkcjonalności. Byłoby fajnie, żeby pojawiła się w końcu chociażby opcja powiadomienia mailowego o wystawieniu nowej faktury.

    • 2 0

  • Zwykle 450-500 dostałem 930 po wymianie licznika pod Fotowoltaike...

    Sprawdziłem rachunki za okres 1-10 z ostatnich 4lat. roznice +/-200kWh w tym okresie. W tym roku +600kWh a wypadla jedna z trzech dorosłych osób w tym okresie... Winny Covid...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane