- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (55 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (132 opinie)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
- 6 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
Energa zapowiada koniec problemów z fakturami
Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.
Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.
- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.
Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.
- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
Miejsca
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2017-08-01 12:07
A ja ostatni rachunek dostałam w październiku 2015 roku i teraz w sierpniu zejdę na zawał mimo że wpłaciłam co miesiąc pieniazki
- 2 0
-
2017-08-01 12:38
Energa
Z daleka od tej firmy pracownicy infolini nie doszkoleni system do bani informacje docierają z tygodniowym opóźnieniem ,i nie ma go kogo się zwrócić z problemem
- 5 0
-
2017-08-01 12:48
dobra zmiana POtrzebowała 2 lata,aby przestać okradać spoleczenstwo--wymyślą inny numer
- 5 1
-
2017-08-01 12:56
Z dala od nich.
Trzeba zmienic operatora chociażby na pgnig. Energa jedna z droższych
- 6 0
-
2017-08-01 13:16
skandal
złodziejstwo i bałagan i brak kompetentnych pracowników
- 7 0
-
2017-08-01 13:30
Faktury a koszta. (2)
Ja ostatnio miałem ciekawą przygodę z Energą, otóż rachunki przychodzą co 2 miesiące. I kwoty z ostatnich 3 faktur (czyli okres pół roku): 200 zł / 310 zł / 800 zł .
Prawie mini zawał dostałem jak zobaczyłem ostatnią fakturę, na bank byłem pewien, że jakieś problemy po ich stronie lub z licznikiem musiały być, bo po przeanalizowaniu okresu, nie było zwiększonego zużycia niż w pozostałych miesiącach, gdzie kwoty były jak widać o wiele niższe.
Zacząłem "studiować" fakturę i okazało się, że te kwoty 200 oraz 310 zł to były podane kwoty nie z odczytu liczników lecz z SZACUNKOWYCH (nie było mnie w domu kiedy chodziła osoba) a sam nie dzwoniłem podawać liczników.
Są 4 metody na odczyt z liczników: szacunkowy, fizyczny (przez pana który chodzi), my możemy zadzwonić i podać stan liczników oraz zdalny.
Okazało się że jak nazwa wskazuje szacunkowe, czyli korzystają z jakiegoś chyba wzoru albo zaniżają strasznie rachunek a potem jak jest odczyt rzeczywisty, powstają takie perłki.
Jestem ciekaw jaka faktura by była jakbym dopiero pod koniec roku przyjął na odczyt fizyczny liczników :D Płaciłbym nieświadomie te 300 zł a potem z ponad tysiąc do zapłaty (jak nie dwa :D).
Wiem, że Ameryki tym nie odkryłem, ale myślę, że będą ludzie którzy o tym nie wiedzą i może dzięki temu jak to przeczytają będą mieli tego świadomość. :)- 9 0
-
2017-08-01 21:09
Tak, jak wiem od znajomej, która pracowała w Enerdze to używa się tam skryptu do obliczania szacunkowego odczytu (1)
na podstawie twojego zużycia z kilku ostatnich miesięcy. Najlepszy i najpewniejszy jest odczyt zdalny, wtedy ci ściąga do bazy stan licznika codziennie i trudno jest o błąd, bo dokładnie widać ile zużyłeś każdego dnia. Ja po tym jak znajoma mi powiedziała jak to wygląda przeszedłem na odczyt zdalny i nie miałem żadnych problemów z fakturami w ciągu tych ostatnich 2 lat, a wcześniej się zdarzało.
- 0 0
-
2017-08-01 23:30
Ciekawe
Ciekawie brzmi. Jednak nie wiem czy moj licznik jest przystosowany do zdalnego odczytu. Ale bede musial sie ta kwestia zainteresowac.
- 0 0
-
2017-08-01 13:31
W ramach rekompensaty i z dobrej woli.
No to prezes pewnie spłaci część zaległych faktur klientów ze swojej 500 tys .pensji.
- 6 0
-
2017-08-01 14:25
jpdl
3 lata mają zmianę systemu informatycznego. Tą niekompetentna bandę idiotów UOKiK juz dawno powinien zmieść z powierzchni ziemi i zaorać
- 9 0
-
2017-08-01 14:50
Mi przysłali po 14 (!) -cach korektę: przez 6 miesięcy źle obliczali faktury. Wtedy wynajmowałem mieszkanie,
najemca się wyprowadził pół roku temu (wszystko płacił dokładnie tak jak przysyłali). Energa na korektach podała: 'błąd systemowy' i chce, żebym zapłacił za ich błędy. Rozumiem miesiąc, dwa, ale korekty po 14 miesiącach ??? Za chwile okaże się, że mam im coś dopłacić bo 5 lat temu mieli 'błąd systemowy'.
- 8 0
-
2017-08-01 14:52
Czy też dostajecie faktury po terminie płatności ? (5)
Dają 10-cio dniowy termin (od dnia wydruku, nawet nie dnia wysyłki), a list idzie 5-7 dni (albo dłużej).
- 9 0
-
2017-08-01 18:31
po terminie
wysłali rachunek po terminie a później notę odsetkową (80gr) również po terminie
- 0 0
-
2017-08-01 19:52
Dokładnie tak, chcą przyciąć na kliencie kase za nieterminową płatność.
Też dostałem po terminie.
- 0 0
-
2017-08-01 21:15
Zdarzało się jak przychodziły pocztą, ale to z winy poczty przeważnie, list powinien iść max. 3 dni (1)
A zdarzało mi się, że faktury przychodziły mi nawet po 2 tyg. od wysyłki! Od przejścia na elektroniczną fakturę problemu nie mam.
- 0 0
-
2017-08-02 13:09
Ale to nie moja sprawa kogo energa wybrała do dostarczania faktur, prawda ?
Jak im poczta 2 tyg wysyła to niech zrobią termin płatności 3 tyg, proste ?
- 1 0
-
2017-08-03 10:04
zawsze mnie to wkurzało - ale taki kraj rad i tacy bolszewicy u władzy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.