• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fabryka naczep w Gdyni. Chińska spółka CIMC przedstawiła szczegóły

VIK
31 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Gdynia to najlepsza lokalizacja ze względu na bliskość dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej i portowej oraz rynku pracy - twierdzi Steven Feng, dyrektor zarządzający CIMC Trailer Polska.

W pierwszym etapie ok. 3 mln dolarów na inwestycję, 40 miejsc pracy i 2 tys. naczep rocznie - w Gdyni powstaje fabryka naczep do ciężarówek. W piątek chińska spółka CIMC, jeden z wiodących producentów kontenerów na świecie przedstawiła szczegóły dotyczące tego przedsięwzięcia. O nowym inwestorze informowaliśmy już kilka dni temu.


Czy mamy szanse na kolejne, poważne chińskie inwestycje?


Gdyński zakład CIMC zajmie 3,623 m kw. powierzchni użytkowej oraz 4,428 m kw. przestrzeni przeznaczonej na plac manewrowy. Ważnym elementem wyposażenia są 2 suwnice o nośności 3,2 t/m kw. Hala znajduje się w przemysłowej części Gdyni. zobacz na mapie Gdyni O wyborze tej lokalizacji przesądziło kilka czynników. Po pierwsze dużym atutem było sąsiedztwo portu oraz dogodne połączenie komunikacyjne. Po drugie - bliskość rynków docelowych oraz strategiczne położenie regionu.

W gdyńskim oddziale montowane będą różnego rodzaju przyczepy transportowe. Realizowane tam będą zamówienia z Europy Środkowej, Wschodniej i Zachodniej. Podzespoły do instalacji będą importowane z Chin i Europy. W pierwszym etapie koncern zamierza zainwestować ok. 3 mln dolarów i nie wyklucza w przyszłości podwojenia tej kwoty.

- Model produkcji i montażu przetestowaliśmy już na innych rynkach. Region Europy Środkowej i Wschodniej jest bardzo obiecującym rynkiem, dlatego planujemy tu dalszy rozwój. Polska, jako największy kraj w regionie oraz ważny partner w transporcie międzynarodowym, była dla nas naturalnym wyborem. Gdynia to najlepsza lokalizacja ze względu na bliskość dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej i portowej oraz rynku pracy - mówi Steven Feng, dyrektor zarządzający CIMC Trailer Polska.
Invest in Pomerania, instytucja zajmująca się ściąganiem inwestorów na Pomorze prowadziła rozmowy z CIMC od listopada 2014 roku. Istotną rolę w procesie inwestycyjnym spełniło też Biuro Pomorskie w Chinach, które nawiązało pierwszy kontakt z firmą.

- Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie chińskich inwestorów Pomorzem. Liczymy, iż nasze działania przekują się w kolejne projekty inwestycyjne firm z Państwa Środka. Warto podkreślić, iż jest to pierwsza na Pomorzu inwestycja chińskiej firmy produkcyjnej - mówi Łukasz Żelewski, prezes Agencji Rozwoju Pomorza, która jest koordynatorem inicjatywy Invest In Pomerania.
- Inwestycja firmy CIMC wpisuje się w światowe trendy. Firmy produkcyjne coraz częściej optymalizują swoje procesy logistyczne poprzez lokowanie inwestycji w pobliżu portów morskich. To właśnie bliskość dwóch dynamicznie rozwijających się portów oraz bezpośrednie połączenia morskie z najważniejszymi azjatyckimi ośrodkami przemysłowymi były jedną z głównych przesłanek w wyborze naszej lokalizacji - dodaje Anna Rajzer, projekt manager-sektor logistyczny, Invest in Pomerania.
China International Marine Containers to pochodząca z Chin globalna spółka zatrudniająca ponad 60 000 pracowników i posiadająca ponad 300 firm członkowskich między innymi w Azji, Ameryce Północnej, Europie, Australii. Zasięg CIMC obejmuje ponad 100 państw. Oferuje produkty i usługi w takich branżach, jak: logistyka, produkcja kontenerów i naczep samochodowych, offshore, energetyka, przemysł chemiczny i spożywczy czy finanse. Jednym z wiodących obszarów działalności CIMC jest produkcja pojazdów, którą firma rozpoczęła w 2002 roku jako CIMC Vehicles (Group) Co. Ltd. Właśnie w tym zakresie firma postanowiła rozszerzyć swoją działalność o kolejną lokalizację.
VIK

Miejsca

Opinie (52) ponad 10 zablokowanych

  • (9)

    Jakie zarobki netto?

    • 31 0

    • (3)

      1800pln

      • 9 2

      • (2)

        Na pewno beda wysokie.
        Do czasu aż kierownictwa nie przejmie Polak, wtedy firma nagle przestanie zarabiać, bedzie kryzys i ciecie kosztów, redukcja etatów i zatrudnianie wyłącznie rodzinny na niepotrzebne stanowiska, a dalsi znajomi rodziny na stanowiska juz gorsze, dopiero plebs z ulic za najniższą krajową- kogoś trzeba je*ać
        Sprzęt do produkcji bedzie zaniedbany, przez cięcia kosztów firma bedzie produkowala gorszej jakości sprzęt, przez co zacznie tracić klientów.
        Pozdrawiam z podobnej chińskiej firmy zlokalizowanej w Gdyni.

        • 40 0

        • chińczyk

          Wiem z jakiej

          • 1 0

        • w pierwszej kolejności umowy o pracę zostaną zastąpione zleceniami i "samozatrudnieniem"

          • 6 0

    • Ukraińskie :D

      • 0 0

    • Nie dajcie sie dymac ! (2)

      Ja pracuje w w Anglii w montowni naczep,zarabiam ok.400funtow na reke tygodniowo ,47 godzin pracy jesli robie w sobote to troche wiecej.Ogolnie rak sobie tutaj nie urywam.
      W "moim"zakladzie pracuje ok 600 osob i robimy srednio 2 tys. naczep rocznie ja nie wiem jak w 40 osob oni beda robic 2 tys. naczep?Do przyszlych pracownikow nie dajcie sie dymac !

      • 5 0

      • Przecież nie będą tego robić od podstaw, tylko składać naczepy z części dostarczonych z Chin

        Taniej robić w Chinach, przewieźć w modułach, i złożyć na miejscu.

        • 3 0

      • Mogą mieć zautomatyzowaną produkcje, w końcu to nowa firma.

        • 0 0

    • Jak zwykle, rynkowe

      • 0 0

  • chinska montownia... (5)

    ...raczej nie rozwinie Pomorza.

    • 33 12

    • Brak chińskiej montowni tym bardziej

      • 14 6

    • no i co z tego...

      dobrze, ze inwestują

      • 4 5

    • Kolejny marudzacy (1)

      Jak by nie zainwestowali to narzekanie, zainwestowali, tez źle. Dla wszystkich musi się znaleźć praca, dla wykwalifikowanych jak i nie. Super że inwestują.

      • 3 6

      • Problem w tym, że posiadamy już kilka montowni naczep w Polsce (np. Wielton) i jest to silna gałąź naszego przemysłu. Taka inwestycja niestety osłabia rodzimą gospodarkę.

        • 3 0

    • Racja jak nie postawimy na innowacje i technologie zostaniemy wyrobnikiem Europy, zwyczajnym przeciętniakiem na długie lata.

      • 2 0

  • Fajnie! Ciekawe kedy szczursy beda probowali zawlaszczyc ten projekt jako rzekomo ich sukces.

    • 10 11

  • Jesteśmy tańsi niż chińczycy... (6)

    Brawo Ewa !!! Brawo Donciu!!!

    • 47 25

    • Zacznij mysleć. (5)

      Chcą zatrudnić 40 osób i myślisz że budują tu ta montownię ze względu na tanią siłę roboczą? Sądzisz, że decydującym czynnikiem jest pensja dla 40 osób?

      • 19 8

      • On nie skuma

        Narzeka żeby narzekać :)

        • 11 4

      • dokladnie (2)

        przyjma 40 osób, komponenety gotowe bedą przychodzić z portu (bliskość jego- sami na to wskazuja) naszych 40 osób będzie to składał i będzie made in EU, a co to znaczy. Znaczy to omijanie cła!

        • 17 0

        • (1)

          3 Chińczyków w zarządzie, 5-gestapo-kierowników-Polaków, 25 Ukraińców pracujących 12h dziennie 25 dni w miesiącu, reszta Polacy na wiecznej rotacji. Taka typowa polska kolonia.

          • 13 1

          • kretyn

            • 1 4

      • Decydującym czynnikiem jest port i tania siła robocza w montowni. Wyprodukują w Chinach, u nas zmontują w całość i sprzedadzą po niższych cenach od konkurencji, bo mają tańsze podzespoły.

        • 4 0

  • Sukces Gdyni !!! (3)

    Śmieszna inwestycja jak na skalę wiadomości, ale jak nie ma się o czym pisać to nawet z niczego robi się coś.
    Ja w Gdyni chcę otworzyć bar z frytkami belgijskimi i dam dobrą pracę z wynagrodzeniem wypłacanym w terminie - ciekawe czy coś napiszą?

    • 22 17

    • (1)

      wsadź sobie te frytki gdzieś malkontencie..albo otwórz bar w gdańsku

      • 2 8

      • wiem wiem wy w Gdyni nie trawicie drobnych przedsiębiorców nawet kioski wam przeszkadzały

        • 1 1

    • kto to g.wno jeszcze je????

      • 1 0

  • no proszę. Kolejny przykład ze jak inwestycja w Gdyni to piszecie że w Gdyni (1)

    Inwestycje w Gdańsku zawsze przedstawiacie jako inwestycję w Trójmieście

    • 22 6

    • Przecież to logiczne

      ma się kontakty.

      • 3 0

  • Chiny i Chinczycy to kultura intelektu i madrosci . (2)

    Chiny to co prawda dzis inwestycje lecz to wspanialy narod ludzi madrych ,zdolnych a to ze chca robic biznes to coz w tym zlego. Pamietajmy ze USA i UE nie dlatego przenosila wylacznie do Chin inwestycje ze tam sa tylko niskie koszty , rownie dobrze mogla przenosic do Rosji lecz w Chinach jest kultura intelektu i ludzie tam maja wysoki poziom IQ. Wiec czego by nie mowic o Chinach to sa oni jedna z najmadzejszych nacji w historii swiata. Potrafili sie wydobyc nadludzkim wysilkiem z totalnej biedy i glodu przez zaledwie 30 lat i zapewnic zywnosc dla poltora miliarda obywateli ! nikt tego nie potrafi . Popatrzcie co zrobila Rosja przez ost. 30 lat majac wieksze mozliwosci ,obszar i bogactwa a co zrobily biedniejsze Chiny ? . Szanujmy madrych ludzi i Chinska kulture bo jak mowi przyslowie .'' lepiej z madrym zgubic niz z glupim znalezc ''. Chiny to rozum,intelekt i wielka madrosc zyciowa oraz innowacje gdyz to Chiny sa prekursorami wielu wynalazkow na swiecie....Nie mowie ze mamy ulegac ich ekspansji lecz wspolpraca z madrymi ludzmi nigdy nikomu nie zaszkodzila .

    • 19 11

    • Chiny to tak ogromny naród, że generalizowanie mija się z celem (1)

      Jakoś chińskie konsorcjum od budowy autostrad się szybko zwinęło. Nie wytrzymali brutalnego zderzenia z polskim "kapitalizmem".
      Chińczycy mają trochę inną kulturę pracy. Ciekawe jak będzie tym razem. Życzę powodzenia i dużej elastyczności w adaptacji projektu na polski grunt.

      • 4 3

      • nie zderzyli się "kapitalizmem" tylko z korupcją i cwaniactwem

        • 2 0

  • "3,623 m kw powierzchni użytkowej oraz 4,428 m kw przestrzeni przeznaczonej na plac manewrowy "

    W sam raz na manewry miłosne. Te cztery i pół metra kwadratowego wystarczy raptem na wstawienie łózka:-)

    • 26 0

  • Link

    w YT wpiszcie frazę : "Czego wy jesteście pyszni?"
    To nie to co myślicie. Zobaczcie cały materiał.

    Takie tam, delikatnie w kontekście w/w firmy
    https://www.youtube.com/watch?v=4ZB-YdwaByM&list=PLvvKD8WaYDeVxQhJoN0cERmTb9WOYIeg2

    • 3 1

  • (4)

    Pracowałem u chińczyka-port gct.umowa oczywiście śmieciową miałem dyspozycyjność 24godz. Pracować nie raz trzeba było 24godz. Stawka 9zł oszczędności na wszystko liczył się przerób i zysk.na końcu tego był człowiek.Kto nie wierzy niech się zatrudni tam

    • 16 3

    • chyba dobrowolnie tam pracowales ! czy cie ktos zmusil ? (1)

      • 3 5

      • pracował żeby włożyć coś do gara

        • 1 0

    • cto

      Ty pracowałeś u konia

      • 0 0

    • Znasz jakąś konkretnie firmę dla której nie liczy się zysk i przerób

      a najważniejszy jest człowiek?

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane