stat

Fibratech nagrodzony za ultralekką felgę

Wykonany z kompozytu węglowego prototyp ultralekkiej felgi waży zaledwie 3,5 kg. Dla porównania waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha się - w zależności od technologii wykonania - od 6 do 13 kg
Wykonany z kompozytu węglowego prototyp ultralekkiej felgi waży zaledwie 3,5 kg. Dla porównania waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha się - w zależności od technologii wykonania - od 6 do 13 kg mat.prasowe

Projekt spółki Fibratech, pracującej nad stworzeniem ultralekkiej felgi, zwyciężył w prestiżowym konkursie Orzeł Innowacji - Startup, w kategorii przełomowa technologia. Fibratech to jedna z firm mająca siedzibę w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.



Kapituła przyznała główną nagrodę spółce za opracowanie projektu ultralekkiej, kompozytowej felgi samochodowej. Zwycięstwo, to nie tylko szansa na wypromowanie innowacyjnych projektów, ale również dalszy rozwój, pozyskanie nowych klientów i sfinansowania kolejnych, rewolucyjnych przedsięwzięć.

- Nagroda jest dla nas przede wszystkim doskonałą promocją. Już w grudniu 2018 roku planujemy przeprowadzić rundę finansowania i liczymy, że m.in. dzięki tej nagrodzie uda nam się zainteresować naszym projektem wartościowego partnera - mówi Michał Smentoch, prezes Fibratech.
Wykonany z kompozytu węglowego prototyp ultralekkiej felgi waży zaledwie 3,5 kg. Dla porównania waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha się - w zależności od technologii wykonania - od 6 do 13 kg. Okazuje się, że te różnice mają znaczenie, zwłaszcza dla rozwoju elektromobilności. Jak podkreśla Smentoch, firma jest na dobrej drodze, by innowacyjna felga w najbliższych latach trafiła do seryjnej produkcji.
Za pomysłem stworzenia ultralekkiej felgi stoi firma Fibratech - dr inż. Claus Bayrethuer, Michał Smentoch i dr inż. Michał Sobolewski.
Za pomysłem stworzenia ultralekkiej felgi stoi firma Fibratech - dr inż. Claus Bayrethuer, Michał Smentoch i dr inż. Michał Sobolewski. mat.prasowe

- W tym momencie finalizujemy już prace nad najnowszą generacją prototypów, które w grudniu tego roku poddane zostaną testom w jednostce certyfikującej TUV Sud w Monachium. Ten kamień milowy będzie zamykał pierwszą fazę naszych prac. Wspólnie z KPMG opracowaliśmy precyzyjny plan, obejmujący najbliższe trzy lata. W najbliższej przyszłości naszym nadrzędnym celem jest uruchomienie pilotażowej linii produkcyjnej. Chcemy tym samym udowodnić dojrzałość naszej technologii i w konsekwencji rozpocząć komercyjną produkcję i sprzedaż. Z wielkimi nadziejami wiążemy datę 16 listopada - to tego dnia na zaproszenie NCBiR, uczestniczyć będziemy w panelu ekspertów programu "Innomoto". W przypadku pozytywnej oceny naszego wniosku nasze potrzeby finansowe na drugą fazę wynosić będą 1,5 mln euro. Jesteśmy przekonani, że taka oferta będzie atrakcyjna zarówno dla funduszy inwestycyjnych, jak i inwestorów branżowych - dodaje Smentoch.

Opinie (33)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Janusz Baran

były prezydent Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza. Był także właścicielem oraz prezesem...