- 1 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (194 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (33 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (83 opinie)
- 4 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (12 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (442 opinie)
- 6 ZUS "wziął" wolne w Wielki Piątek (83 opinie)
Fibratech nagrodzony za ultralekką felgę
Projekt spółki Fibratech, pracującej nad stworzeniem ultralekkiej felgi, zwyciężył w prestiżowym konkursie Orzeł Innowacji - Startup, w kategorii przełomowa technologia. Fibratech to jedna z firm mająca siedzibę w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.
Kapituła przyznała główną nagrodę spółce za opracowanie projektu ultralekkiej, kompozytowej felgi samochodowej. Zwycięstwo, to nie tylko szansa na wypromowanie innowacyjnych projektów, ale również dalszy rozwój, pozyskanie nowych klientów i sfinansowania kolejnych, rewolucyjnych przedsięwzięć.
- Nagroda jest dla nas przede wszystkim doskonałą promocją. Już w grudniu 2018 roku planujemy przeprowadzić rundę finansowania i liczymy, że m.in. dzięki tej nagrodzie uda nam się zainteresować naszym projektem wartościowego partnera - mówi Michał Smentoch, prezes Fibratech.
Wykonany z kompozytu węglowego prototyp ultralekkiej felgi waży zaledwie 3,5 kg. Dla porównania waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha się - w zależności od technologii wykonania - od 6 do 13 kg. Okazuje się, że te różnice mają znaczenie, zwłaszcza dla rozwoju elektromobilności. Jak podkreśla Smentoch, firma jest na dobrej drodze, by innowacyjna felga w najbliższych latach trafiła do seryjnej produkcji.
- W tym momencie finalizujemy już prace nad najnowszą generacją prototypów, które w grudniu tego roku poddane zostaną testom w jednostce certyfikującej TUV Sud w Monachium. Ten kamień milowy będzie zamykał pierwszą fazę naszych prac. Wspólnie z KPMG opracowaliśmy precyzyjny plan, obejmujący najbliższe trzy lata. W najbliższej przyszłości naszym nadrzędnym celem jest uruchomienie pilotażowej linii produkcyjnej. Chcemy tym samym udowodnić dojrzałość naszej technologii i w konsekwencji rozpocząć komercyjną produkcję i sprzedaż. Z wielkimi nadziejami wiążemy datę 16 listopada - to tego dnia na zaproszenie NCBiR, uczestniczyć będziemy w panelu ekspertów programu "Innomoto". W przypadku pozytywnej oceny naszego wniosku nasze potrzeby finansowe na drugą fazę wynosić będą 1,5 mln euro. Jesteśmy przekonani, że taka oferta będzie atrakcyjna zarówno dla funduszy inwestycyjnych, jak i inwestorów branżowych - dodaje Smentoch.
Miejsca
Opinie (33)
-
2018-11-08 15:20
felga będzie tania
Proces produkcji koenigsegg'a jest czasochłonny i kosztowny, te felgi są szyte z nici nieskończonej (daltego fibra w nazwie) i będą powstawać taśmowo a co za tym idzie będą tanie jak barszcz przy odpowiednim efekcie skali. Autor artykułu mógł o tym wspomnieć bo w dosyć istotny spoób odróżnia to ten produkt od konkurencji.
- 6 0
-
2018-11-08 10:55
Koenigsegg był pierwszy (2)
Jeżeli chodzi o felgi wykonane w całości z włókna węglowego.
Panowie natomiast tylko zmienili wzór felgi. Nic odkrywczego tu nie ma...- 10 9
-
2018-11-08 12:03
Przecież właśnie o wzór felgi chodzi (1)
- 2 4
-
2018-11-08 15:04
Sam wzór też nie jest niczym nowym.
Takie szprychy są obecne od lat 30. XX wieku, jeżeli nie wcześniej- 3 1
-
2018-11-08 12:18
(1)
Fajna felga, ale w konfrontacji z naszymi dziurawymi drogami to nie wróżę jej długiego życia.
- 13 1
-
2018-11-08 12:30
Gdyby mieli to robić na Polskę, to by od razu poszli do biedry pracować, bo by na nic nie zarobili
- 1 1
-
2018-11-08 12:24
Brawo! Nareszcie jakaś pozytywna informacja w tym jeziorze guana jakim jest Polska obecnie
- 8 4
-
2018-11-08 11:20
Gratulacje!
Trzymam kciuki za dalszy rozwój i uruchomienie linii produkcyjnej
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.