• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fibratech nagrodzony za ultralekką felgę

erka
8 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ultralekkie felgi trafią do masowej produkcji
Wykonany z kompozytu węglowego prototyp ultralekkiej felgi waży zaledwie 3,5 kg. Dla porównania waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha się - w zależności od technologii wykonania - od 6 do 13 kg Wykonany z kompozytu węglowego prototyp ultralekkiej felgi waży zaledwie 3,5 kg. Dla porównania waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha się - w zależności od technologii wykonania - od 6 do 13 kg

Projekt spółki Fibratech, pracującej nad stworzeniem ultralekkiej felgi, zwyciężył w prestiżowym konkursie Orzeł Innowacji - Startup, w kategorii przełomowa technologia. Fibratech to jedna z firm mająca siedzibę w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.



Kapituła przyznała główną nagrodę spółce za opracowanie projektu ultralekkiej, kompozytowej felgi samochodowej. Zwycięstwo, to nie tylko szansa na wypromowanie innowacyjnych projektów, ale również dalszy rozwój, pozyskanie nowych klientów i sfinansowania kolejnych, rewolucyjnych przedsięwzięć.

- Nagroda jest dla nas przede wszystkim doskonałą promocją. Już w grudniu 2018 roku planujemy przeprowadzić rundę finansowania i liczymy, że m.in. dzięki tej nagrodzie uda nam się zainteresować naszym projektem wartościowego partnera - mówi Michał Smentoch, prezes Fibratech.
Wykonany z kompozytu węglowego prototyp ultralekkiej felgi waży zaledwie 3,5 kg. Dla porównania waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha się - w zależności od technologii wykonania - od 6 do 13 kg. Okazuje się, że te różnice mają znaczenie, zwłaszcza dla rozwoju elektromobilności. Jak podkreśla Smentoch, firma jest na dobrej drodze, by innowacyjna felga w najbliższych latach trafiła do seryjnej produkcji.
Za pomysłem stworzenia ultralekkiej felgi stoi firma Fibratech - dr inż. Claus Bayrethuer, Michał Smentoch i dr inż. Michał Sobolewski. 
Za pomysłem stworzenia ultralekkiej felgi stoi firma Fibratech - dr inż. Claus Bayrethuer, Michał Smentoch i dr inż. Michał Sobolewski.

- W tym momencie finalizujemy już prace nad najnowszą generacją prototypów, które w grudniu tego roku poddane zostaną testom w jednostce certyfikującej TUV Sud w Monachium. Ten kamień milowy będzie zamykał pierwszą fazę naszych prac. Wspólnie z KPMG opracowaliśmy precyzyjny plan, obejmujący najbliższe trzy lata. W najbliższej przyszłości naszym nadrzędnym celem jest uruchomienie pilotażowej linii produkcyjnej. Chcemy tym samym udowodnić dojrzałość naszej technologii i w konsekwencji rozpocząć komercyjną produkcję i sprzedaż. Z wielkimi nadziejami wiążemy datę 16 listopada - to tego dnia na zaproszenie NCBiR, uczestniczyć będziemy w panelu ekspertów programu "Innomoto". W przypadku pozytywnej oceny naszego wniosku nasze potrzeby finansowe na drugą fazę wynosić będą 1,5 mln euro. Jesteśmy przekonani, że taka oferta będzie atrakcyjna zarówno dla funduszy inwestycyjnych, jak i inwestorów branżowych - dodaje Smentoch.
erka

Miejsca

Opinie (33)

  • felga będzie tania

    Proces produkcji koenigsegg'a jest czasochłonny i kosztowny, te felgi są szyte z nici nieskończonej (daltego fibra w nazwie) i będą powstawać taśmowo a co za tym idzie będą tanie jak barszcz przy odpowiednim efekcie skali. Autor artykułu mógł o tym wspomnieć bo w dosyć istotny spoób odróżnia to ten produkt od konkurencji.

    • 6 0

  • Jak mnie wkurzają barany, co pozakkadają sobie felgi 17+,

    a potem przez tory, czy progi zwalniające jadą 1km/h. Druga grupa, to super alufelgi, ale na opony już nie stać, kupuje 10 letnie używki i ląduje na barierkach podczas deszczu.

    • 6 2

  • Odwrotna kolejność.

    Żeby móc chwalić się takim produktem, to najpierw trzeba przejść pozytywnie testy wytrzymałościowe i użytkowe. Chyba, że chodzi tu o dmuchanie reklamowego balonika...

    • 7 1

  • Oddawna mozna takie kupic innych firm dlatego powinno sie je porównywac do innych kompozytowych a nie aluminium.

    • 2 0

  • Ten z broda jako jedyny nie jest dr inz

    Zamiast sie uczyc u barbera siedzial

    • 0 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane