- 1 Płace w budżetówce w górę. Czy 8 proc. wystarczy? (18 opinii)
- 2 Oferta: 10 mln zł za nabycie Arki (156 opinii)
- 3 Ogromny "statek dźwig" już opuścił Gdańsk (41 opinii)
- 4 Pierwsza lokomotywa wodorowa (110 opinii)
- 5 NIK krytycznie o państwowych stoczniach (102 opinie)
- 6 Energa wybuduje dwie farmy wiatrowe na Bałtyku (87 opinii)
Firma logistyczna Balticon zakończyła budowę terminalu intermodalnego w Porcie Gdańsk. Powstał on na terenach przemysłowych miasta Gdańska, przy ul. Ku Ujściu 51. W najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony tam również skład celny.
Plac składowo-przeładunkowy o powierzchni 6 ha jest przystosowany do obsługi 75 tys. TEU rocznie oraz składowania 7,7 tys. TEU. Klienci będą mogli korzystać z połączeń intermodalnych, a także z usług dodatkowych, takich jak składowanie kontenerów oraz ich serwisowanie. Po ukończeniu ostatniego etapu projektu, w tym ukończeniu toru dojazdowego, terminal będzie pełnił rolę w obsłudze przeładunków między transportem drogowym a kolejowym, umożliwiając szybką i efektywną wymianę ładunków.
- Terminal intermodalny w Porcie Gdańsk jest pierwszym terminalem Balticonu. Jego uruchomienie umożliwi nam przeładunek pełnych kontenerów i utworzenie składu celnego. Powstał dzięki ogromnej pomocy i dofinansowaniu Unii Europejskiej oraz współpracy z InvestGDA. Jego położenie na terenie najszybciej rozwijającego się portu Europy jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon.
Wartość inwestycji wyniosła prawie 30 mln zł. Gdyńska firma Balticon działa w logistyce kontenerowej od 1990 r. Posiada depoty kontenerowe na zapleczach wszystkich polskich portów morskich oraz w Warszawie. Zajmuje się transportem drogowym krajowym i międzynarodowym oraz sprzedażą, wynajmem i modyfikacjami kontenerów.
- Cieszymy się, że na terenie należącym do InvestGDA spółka Balticon tworzy nową jakość w obszarze rozwoju logistyki. Powstawanie kolejnych, nowoczesnych depotów kontenerowych znacząco wpływa na rozwój funkcjonowania transportu intermodalnego na Pomorzu. Ma to niebagatelne znaczenie dla miasta portowego, jakim jest Gdańsk, i zwiększa efektywność łańcucha dostaw. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja i jej dalsze etapy pozytywnie wpłyną na rozwój portu, a cała przestrzeń nabierze nowego znaczenia funkcjonalnego i gospodarczego - podkreśla Alan Aleksandrowicz, prezes InvestGDA.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-19 15:56
(2)
A ciężarówki nadal jadą przez walący się Most Siennicki i przez Przeróbkę gdzie mają zakaz.
- 10 3
-
2023-05-19 16:11
Policja nie ma zasobów na egzekwowanie przepisów ruchu drogowego, zajęci są pilnowaniem willi na Żoliborzu albo pałowaniem protestujących ludzi.
- 4 4
-
2023-06-06 16:07
Serio kolego widziałeś kontenery na Siennickim czy może to były wywrotki na GBT?
- 0 0
-
2023-05-21 16:35
Transport intermodalny
to jeszcze u nas system w powijakach. Natomiast w świecie to już żadna nowość. Uważam, że należy wspierać rozwój tego międzynarodowego systemu transportu w Polsce. Chcemy przecież być w czołówce krajów rozwiniętych.
- 0 0
-
2023-05-19 10:35
Mam nadzieję, że całość jest weryfikowana i sprawdzana pod kątem ewentualnego przemytu. (1)
To obecnie plaga w portach europejskich. Potrzeba większej kontroli Państwa nad portami.
- 7 12
-
2023-05-20 20:00
Generalnie potrzeba nam więcej kontroli. Uważam, że nawet kibel powinien być limitowany. Jak tak może być, że niektórzy chodzą tylko 2 razy dziennie, a inni aż 8? To nieuczciwe!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.