- 1 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (92 opinie)
- 2 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (174 opinie)
- 3 Jest umowa na czarter FSRU (10 opinii)
- 4 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (8 opinii)
- 6 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
Nowy terminal intermodalny w Gdańsku
Firma logistyczna Balticon zakończyła budowę terminalu intermodalnego w Porcie Gdańsk. Powstał on na terenach przemysłowych miasta Gdańska, przy ul. Ku Ujściu 51. W najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony tam również skład celny.
Plac składowo-przeładunkowy o powierzchni 6 ha jest przystosowany do obsługi 75 tys. TEU rocznie oraz składowania 7,7 tys. TEU. Klienci będą mogli korzystać z połączeń intermodalnych, a także z usług dodatkowych, takich jak składowanie kontenerów oraz ich serwisowanie. Po ukończeniu ostatniego etapu projektu, w tym ukończeniu toru dojazdowego, terminal będzie pełnił rolę w obsłudze przeładunków między transportem drogowym a kolejowym, umożliwiając szybką i efektywną wymianę ładunków.
- Terminal intermodalny w Porcie Gdańsk jest pierwszym terminalem Balticonu. Jego uruchomienie umożliwi nam przeładunek pełnych kontenerów i utworzenie składu celnego. Powstał dzięki ogromnej pomocy i dofinansowaniu Unii Europejskiej oraz współpracy z InvestGDA. Jego położenie na terenie najszybciej rozwijającego się portu Europy jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon.
Wartość inwestycji wyniosła prawie 30 mln zł. Gdyńska firma Balticon działa w logistyce kontenerowej od 1990 r. Posiada depoty kontenerowe na zapleczach wszystkich polskich portów morskich oraz w Warszawie. Zajmuje się transportem drogowym krajowym i międzynarodowym oraz sprzedażą, wynajmem i modyfikacjami kontenerów.
- Cieszymy się, że na terenie należącym do InvestGDA spółka Balticon tworzy nową jakość w obszarze rozwoju logistyki. Powstawanie kolejnych, nowoczesnych depotów kontenerowych znacząco wpływa na rozwój funkcjonowania transportu intermodalnego na Pomorzu. Ma to niebagatelne znaczenie dla miasta portowego, jakim jest Gdańsk, i zwiększa efektywność łańcucha dostaw. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja i jej dalsze etapy pozytywnie wpłyną na rozwój portu, a cała przestrzeń nabierze nowego znaczenia funkcjonalnego i gospodarczego - podkreśla Alan Aleksandrowicz, prezes InvestGDA.
Miejsca
Opinie (28)
-
2023-05-19 08:45
(1)
terminal jak terminal, gdzie niby jest ta "nowa jakość w obszarzze logistyki"?
- 11 4
-
2023-05-19 11:32
Już widzę
Jak ktoś transportuje kontener z portu truckiem na ten terminal i potem na kolej. To tylko dodatkowe koszty.
Ewentualnie rozformowywanie lub formowanie kontenerów ale to jedynie promil.- 2 1
-
2023-05-19 08:49
(3)
Może węgiel zacznijmy przewozić w kontenerach?
- 17 4
-
2023-05-19 09:14
od dawna jest wożony dom - dom
- 5 1
-
2023-05-19 09:45
Już wożą
w takich nietypowych kontenerach, malowanych na czarno lub różowo.
- 3 1
-
2023-05-19 10:28
Już od dawna jest tak wożony.
- 2 1
-
2023-05-19 10:35
Mam nadzieję, że całość jest weryfikowana i sprawdzana pod kątem ewentualnego przemytu. (1)
To obecnie plaga w portach europejskich. Potrzeba większej kontroli Państwa nad portami.
- 7 12
-
2023-05-20 20:00
Generalnie potrzeba nam więcej kontroli. Uważam, że nawet kibel powinien być limitowany. Jak tak może być, że niektórzy chodzą tylko 2 razy dziennie, a inni aż 8? To nieuczciwe!
- 1 0
-
2023-05-19 13:02
Kto wydał zgodę? Jaki to ma wpływ na klimat? (1)
Po co nam inwestycje skoro wszystko jest w Niemczech?!
- 11 6
-
2023-05-21 22:27
Tak mówił Czaskowski vel Szambiarz z Warszawy
Dlatego trzeba pilnować Polski Ryże wróciło
- 0 0
-
2023-05-19 13:22
Po co port kontenerowy jak jest w Hamburgu? Po co Centralny Port Lotniczy jak jest w Berlinie? (8)
Po co Polska jak są NIemcy? A ponieważ Polska ekonomicznie rozwija się całkiem nieźle (tutaj potencjalnych ruskich troli kieruję do danych ekonomicznych - też tych zagranicznych) ten fakt wnerwia NIemcy i on chcą unii państw federalnych ze stolicą w Berlinie. A na czeli federacji Polska stałby ich człowiek - Tusk.
- 19 33
-
2023-05-19 14:27
To się leczy. (1)
- 18 5
-
2023-05-19 14:30
ale, jak widać, rokowania są słabe
- 9 4
-
2023-05-19 14:33
tylko biznes prywatny, osiąga zyski
bez kapitału prywatnego port w Gdańsku miałby 1/4 obrotów
- 2 3
-
2023-05-19 14:37
zacne urojenia Robercik
- 7 4
-
2023-05-19 14:40
Egzamin na paskowego w TVP - część pisemna.
- 8 5
-
2023-05-19 14:42
Po co Srebrniki w Gdańsku,
skoro jest Nowogrodzka w Warszawie?
- 5 5
-
2023-05-19 14:55
I po co wiecznie ta polityka!!!
- 1 2
-
2023-05-19 15:34
Były one planowane jeszcze przed PiS. Można przypisać sobie zasługi za kanał o wartości 2 mld zł. Teraz to już prosta żegluga do San Escobar.
- 0 3
-
2023-05-19 14:15
Ale nam Polska rośnie, aż miło patrzeć! (4)
- 7 8
-
2023-05-19 14:37
Miło się patrzy, aż się człowiek rozmarzył jaką potegą byłaby Polska gdyby rządzący nie rzucali nam kłód pod nogi (2)
- 3 3
-
2023-05-19 14:56
A no człowiek sie rozmarzył.... (1)
Jaką potęgą byłaby dziś Polska, gdyby nie stracone lata 2007 - 2015 bez inwestycji, z dziurą VAT i z wyprzedażą 900 polskich spółek. W 2007 r. było ich 1400 a w 2015 r. zostało ich 500. :(((
- 2 1
-
2023-05-19 15:00
Na szczęście obecna władza utworzyła kila tysięcy spółek i funduszy, w których są zatrudnieni (nie mylić z 'pracują') mężowie, bracia, siostry, wujki, ciotki, kuzyni działaczy pisowskich. Więc możesz się pochwalić tym spektakularnym sukcesem!!
- 3 3
-
2023-05-21 22:27
Ale to musi boleć Totalnych donosicieli Pełowskich
- 0 0
-
2023-05-19 15:56
(2)
A ciężarówki nadal jadą przez walący się Most Siennicki i przez Przeróbkę gdzie mają zakaz.
- 10 3
-
2023-05-19 16:11
Policja nie ma zasobów na egzekwowanie przepisów ruchu drogowego, zajęci są pilnowaniem willi na Żoliborzu albo pałowaniem protestujących ludzi.
- 4 4
-
2023-06-06 16:07
Serio kolego widziałeś kontenery na Siennickim czy może to były wywrotki na GBT?
- 0 0
-
2023-05-21 16:35
Transport intermodalny
to jeszcze u nas system w powijakach. Natomiast w świecie to już żadna nowość. Uważam, że należy wspierać rozwój tego międzynarodowego systemu transportu w Polsce. Chcemy przecież być w czołówce krajów rozwiniętych.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.