• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal intermodalny w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
19 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (28)

Firma logistyczna Balticon zakończyła budowę terminalu intermodalnego w Porcie Gdańsk. Powstał on na terenach przemysłowych miasta Gdańska, przy ul. Ku Ujściu 51Mapka. W najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony tam również skład celny.



Plac składowo-przeładunkowy o powierzchni 6 ha jest przystosowany do obsługi 75 tys. TEU rocznie oraz składowania 7,7 tys. TEU. Klienci będą mogli korzystać z połączeń intermodalnych, a także z usług dodatkowych, takich jak składowanie kontenerów oraz ich serwisowanie. Po ukończeniu ostatniego etapu projektu, w tym ukończeniu toru dojazdowego, terminal będzie pełnił rolę w obsłudze przeładunków między transportem drogowym a kolejowym, umożliwiając szybką i efektywną wymianę ładunków.



- Terminal intermodalny w Porcie Gdańsk jest pierwszym terminalem Balticonu. Jego uruchomienie umożliwi nam przeładunek pełnych kontenerów i utworzenie składu celnego. Powstał dzięki ogromnej pomocy i dofinansowaniu Unii Europejskiej oraz współpracy z InvestGDA. Jego położenie na terenie najszybciej rozwijającego się portu Europy jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon.
Wartość inwestycji wyniosła prawie 30 mln zł. Gdyńska firma Balticon działa w logistyce kontenerowej od 1990 r. Posiada depoty kontenerowe na zapleczach wszystkich polskich portów morskich oraz w Warszawie. Zajmuje się transportem drogowym krajowym i międzynarodowym oraz sprzedażą, wynajmem i modyfikacjami kontenerów.



- Cieszymy się, że na terenie należącym do InvestGDA spółka Balticon tworzy nową jakość w obszarze rozwoju logistyki. Powstawanie kolejnych, nowoczesnych depotów kontenerowych znacząco wpływa na rozwój funkcjonowania transportu intermodalnego na Pomorzu. Ma to niebagatelne znaczenie dla miasta portowego, jakim jest Gdańsk, i zwiększa efektywność łańcucha dostaw. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja i jej dalsze etapy pozytywnie wpłyną na rozwój portu, a cała przestrzeń nabierze nowego znaczenia funkcjonalnego i gospodarczego - podkreśla Alan Aleksandrowicz, prezes InvestGDA.

Miejsca

Opinie (28)

  • (1)

    terminal jak terminal, gdzie niby jest ta "nowa jakość w obszarzze logistyki"?

    • 11 4

    • Już widzę

      Jak ktoś transportuje kontener z portu truckiem na ten terminal i potem na kolej. To tylko dodatkowe koszty.

      Ewentualnie rozformowywanie lub formowanie kontenerów ale to jedynie promil.

      • 2 1

  • (3)

    Może węgiel zacznijmy przewozić w kontenerach?

    • 17 4

    • od dawna jest wożony dom - dom

      • 5 1

    • Już wożą

      w takich nietypowych kontenerach, malowanych na czarno lub różowo.

      • 3 1

    • Już od dawna jest tak wożony.

      • 2 1

  • Mam nadzieję, że całość jest weryfikowana i sprawdzana pod kątem ewentualnego przemytu. (1)

    To obecnie plaga w portach europejskich. Potrzeba większej kontroli Państwa nad portami.

    • 7 12

    • Generalnie potrzeba nam więcej kontroli. Uważam, że nawet kibel powinien być limitowany. Jak tak może być, że niektórzy chodzą tylko 2 razy dziennie, a inni aż 8? To nieuczciwe!

      • 1 0

  • Kto wydał zgodę? Jaki to ma wpływ na klimat? (1)

    Po co nam inwestycje skoro wszystko jest w Niemczech?!

    • 11 6

    • Tak mówił Czaskowski vel Szambiarz z Warszawy

      Dlatego trzeba pilnować Polski Ryże wróciło

      • 0 0

  • Po co port kontenerowy jak jest w Hamburgu? Po co Centralny Port Lotniczy jak jest w Berlinie? (8)

    Po co Polska jak są NIemcy? A ponieważ Polska ekonomicznie rozwija się całkiem nieźle (tutaj potencjalnych ruskich troli kieruję do danych ekonomicznych - też tych zagranicznych) ten fakt wnerwia NIemcy i on chcą unii państw federalnych ze stolicą w Berlinie. A na czeli federacji Polska stałby ich człowiek - Tusk.

    • 19 33

    • To się leczy. (1)

      • 18 5

      • ale, jak widać, rokowania są słabe

        • 9 4

    • tylko biznes prywatny, osiąga zyski

      bez kapitału prywatnego port w Gdańsku miałby 1/4 obrotów

      • 2 3

    • zacne urojenia Robercik

      • 7 4

    • Egzamin na paskowego w TVP - część pisemna.

      • 8 5

    • Po co Srebrniki w Gdańsku,

      skoro jest Nowogrodzka w Warszawie?

      • 5 5

    • I po co wiecznie ta polityka!!!

      • 1 2

    • Były one planowane jeszcze przed PiS. Można przypisać sobie zasługi za kanał o wartości 2 mld zł. Teraz to już prosta żegluga do San Escobar.

      • 0 3

  • Ale nam Polska rośnie, aż miło patrzeć! (4)

    • 7 8

    • Miło się patrzy, aż się człowiek rozmarzył jaką potegą byłaby Polska gdyby rządzący nie rzucali nam kłód pod nogi (2)

      • 3 3

      • A no człowiek sie rozmarzył.... (1)

        Jaką potęgą byłaby dziś Polska, gdyby nie stracone lata 2007 - 2015 bez inwestycji, z dziurą VAT i z wyprzedażą 900 polskich spółek. W 2007 r. było ich 1400 a w 2015 r. zostało ich 500. :(((

        • 2 1

        • Na szczęście obecna władza utworzyła kila tysięcy spółek i funduszy, w których są zatrudnieni (nie mylić z 'pracują') mężowie, bracia, siostry, wujki, ciotki, kuzyni działaczy pisowskich. Więc możesz się pochwalić tym spektakularnym sukcesem!!

          • 3 3

    • Ale to musi boleć Totalnych donosicieli Pełowskich

      • 0 0

  • (2)

    A ciężarówki nadal jadą przez walący się Most Siennicki i przez Przeróbkę gdzie mają zakaz.

    • 10 3

    • Policja nie ma zasobów na egzekwowanie przepisów ruchu drogowego, zajęci są pilnowaniem willi na Żoliborzu albo pałowaniem protestujących ludzi.

      • 4 4

    • Serio kolego widziałeś kontenery na Siennickim czy może to były wywrotki na GBT?

      • 0 0

  • Transport intermodalny

    to jeszcze u nas system w powijakach. Natomiast w świecie to już żadna nowość. Uważam, że należy wspierać rozwój tego międzynarodowego systemu transportu w Polsce. Chcemy przecież być w czołówce krajów rozwiniętych.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane