• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fundacja zostanie największym akcjonariuszem LPP

Robert Kiewlicz
13 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Trzyletni plan LPP oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji.
Trzyletni plan LPP oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji.

Jeszcze w 2018 roku większościowym akcjonariuszem odzieżowej spółki LPP zostanie fundacja Semper Simul. Będzie ona posiadała 31,5 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Skupione w niej będą wszelkie aktywa należące do Marka Piechockiego, prezesa i współzałożyciela LPP oraz jego rodziny. Ma to zagwarantować dalsze wzmacniacze pozycji spółki i jej pozostanie w Polsce.



Jak twierdzi Marek Piechocki już w najbliższych miesiącach przetransferuje posiadane akcje spółki LPP do tworzonej właśnie fundacji Semper Simul. Do niej trafią także inne aktywa rodziny Piechockich. Ten ruch ma spowodować, że akcje należące do Piechockich nie będą mogły zostać sprzedane. W statucie fundacji mają być też zapisy, że dywidenda wypłacana rodzinie Piechockich będzie na poziomie minimalnym, a pozostałe pieniądze będą inwestowane w rozwój spółki.

Miliardy na inwestycje i nowe technologie



- Chcę, aby LPP było prywatną polską firmą i aby tak pozostało przez kolejne pokolenia - stwierdził Piechocki. - Chcę, aby LPP na lata pozostało polską firmą i aby właśnie tu, w Polsce była tworzona wartość dodana naszych produktów. Na rozwoju LPP skorzysta polska gospodarka. Nasz plan trzyletni oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji. Te pieniądze zostaną w Polsce.
Prognozowane nakłady inwestycyjne na sieć salonów wyniosą 1,5 mld zł do 2021 r. Do 2025 r firma zamierza zainwestować w ten obszar łącznie 3,5 mld zł. Oprócz tworzenia bardziej przestronnych i większych powierzchniowo salonów, środki te zostaną przeznaczone też na nowe technologie, pozwalające rozwijać doświadczenia zakupowe klientów.

Już dziś w LPP nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT. W przyszłości ta liczba ma jeszcze wzrosnąć. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Pół miliarda zł LPP zamierza przeznaczyć na inwestycje w centra logistyczne, wspierające zarówno działalność e-commerce, jak i tradycyjną sprzedaż. Obecnie polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych "metek", które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw.

LPP chce gonić największych



W 2017 roku wartość sprzedaży LPP wyniosła ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć swoje przychody o ponad połowę tak, aby w 2021 roku osiągnęły one poziom 10,5 mld zł.

- Mamy ambicje, aby gonić największych i wiemy, jak to zrobić. Handel przechodzi dziś prawdziwą rewolucję. Dzięki fashion tech, czyli inwestycjom w nowe technologie, chcemy być beneficjentami tej rewolucji. Przykładowo, będziemy systematycznie zwiększać naszą sprzedaż w internecie tak, aby za trzy lata jej udział sięgał 20 proc. Co ważne, powiększanie przychodów chcemy nadal realizować w oparciu o naszą tożsamość i kluczowe dla nas wartości - mówi Piechocki.
Ważnym czynnikiem prorozwojowym jest dalsza ekspansja zagraniczna polskiego producenta odzieży. Tylko w tym roku LPP otworzy swoje salony w Izraelu, Słowenii i Kazachstanie. W planach na 2019 roku są otwarcia w Finlandii oraz Bośni i Hercegowinie. Ambicją firmy jest wchodzenie każdego roku na co najmniej jeden nowy rynek. LPP chce też budować globalną rozpoznawalność marki Reserved, m.in. dzięki obecności na najważniejszych ulicach handlowych Europy oraz kampaniom marketingowym z udziałem światowych gwiazd mody. Tylko w 2017 i 2018 roku w kampaniach flagowej marki LPP wzięli udział m.in.: Cindy Crawford, Kate Moss, Irina Shayk czy Eric Roberts.

Miejsca

Opinie (129) ponad 20 zablokowanych

  • Najs! (13)

    • 43 14

    • pytam poważnie "kto kupuje odzież w LPP" (12)

      • 6 4

      • (2)

        Jakby nikt nie kupował to spółka dawno by padła, a tymczasem robi rekordowe wyniki sprzedaży i każdego roku wchodzi na nowe rynki. Cyferek się nie oszuka.

        • 11 4

        • oczywiście, że firma posiadająca odpowiednio wysoki kapitał może w zglobalizowanym świecie grać w różne gierki z cyferkami (1)

          świat jest dostatecznie duży aby tanio wykonać i drogo sprzedać przy odpowiednich nakładach na marketing. przy okazji ukaże się także żywotność zasady, że gorszy towar wypiera lepszy i że zysk firmy nie zależy od wartości produktu.

          • 2 2

          • Co nie zmienia faktu, że dużo sprzedają.

            Można się kłócić, czy słusznie, czy nie (jak np Apple) ale faktu, że się sprzedaje nie podważysz...

            • 2 0

      • ja kupuję (7)

        firma z roku na rok notuje wzrosty sprzedaży, rozwija się i otwiera salony w nowych lokalizacjach, to wychodzi na to, że coraz więcej ludzi kupuje odzież w LPP

        • 7 5

        • jeżeli otwiera nowe salony to coraz więcej osób w nich kupuje, to prawda. (2)

          nie ma to żadnego związku jakością produktu, która spada

          • 2 3

          • (1)

            Jakość jest adekwatna do ceny. Teraz w siecówkach popularne są ubrania, które nosimy jeden czy dwa sezony. Jak ktoś podąża za modą i panującymi trendami to i tak dość często "wietrzy szafę". Oczywiście nie każdy musi mieć takie podejście.

            • 3 3

            • Oczywiście. I całe szczęście nie każdy takie ma. Są ludzie, którzy myślą też o ekologii i zrównoważonym rozwoju.

              • 1 1

        • reserved (3)

          Ja też kupuję tzw business casual i jestem zadowolony. Zdecydowanie wolę od h&m. A na dodatek cieszy mnie, że to polski kapitał.

          • 7 2

          • (2)

            Kapitał nie ma narodowości, to bajki dla naiwnych.

            • 2 1

            • ostatnio coraz częściej się mówi, że jednak ma (1)

              Prawdopodobnie od podejścia większościowych właścicieli zależy, czy można o kapitale mówić, że ma lub nie ma narodowości.

              • 1 1

              • W skrócie - kapitał nie ma narodowości, firma ma.

                Czasem pewne decyzje podejmowane są pozornie z pozarynkowych przyczyn, ale to

                • 0 0

      • marketingowcy z LPP na pewno wiedzą, kto kupuje,

        ale nie muszą się tą wiedzą dzielić z innymi

        • 1 0

  • a w razie czego majątku fundacji zająć się nie da (7)

    proste, nie?

    • 52 27

    • ??? (6)

      a kto i po co miałby to robić, skoro LPP to jeden z największych graczy na polskim rynku - 2gi co do wielkości płatnik podatków

      • 9 7

      • dziś tak, a jutro może wejść skarbowy (5)

        i zabić jak np. Action SA

        • 9 4

        • (2)

          totalny absurd, pierwsze pytanie dlaczego nie da się zająć majątku fundacji? drugie pytanie co do tego mają akcje? Internetowi detektywi już szukają teorii spiskowych

          • 7 4

          • (1)

            Kapitał wnoszony do fundacji przez fundatora nie podlega windykacji.

            • 5 2

            • ... chyba że strony zrobiły to w złej wierze,

              a ponieważ fundacja jest rodzinna (czyli zarząd jest tą samą osobą co fundator), to wystarczy udowodnić złą wolę jednej ze stron.

              • 0 0

        • Oj d*psko się chyba pali

          Chodziły faktury ?

          • 2 3

        • albo z optimusem

          • 1 1

  • (1)

    Marketingowy bełkot usprawiedliwiający kolejną "optymalizację podatkową". Na szczęście już dawno przestałam być ich klientem.

    • 53 37

    • Jełśi chodzi o założenie fundacji i wprowadzenie jej jako udziałowca zawsze chodzi o "optymalizację"

      • 11 1

  • Brawo Gdańsk!

    • 26 9

  • A jakość? (10)

    Może by tak podnieść jakość tkanin? Ciuchy z Reserved rozwalają się jeszcze w sklepie, nie mówiąc już o noszeniu ich czy praniu. Lepiej do lumpa iść...

    • 93 16

    • Plus za pierwsze zdanie pytające,

      faktycznie jakość słaba.

      • 14 3

    • (1)

      Proponuję myśleć nad tym co się pisze, bo to całkowity absurd. Jakość jest, a ostatnio nawet polska jakość z polskich szwalni

      • 3 15

      • widzi, że ktoś tu chwycił przynętę zarzuconą przez dział CSR-u :)

        a może to ktoś z działu pisze?

        • 5 1

    • (4)

      Ależ lpp wypuściło markę Talinder z dobrymi jakościowo , wykonanymi w Polsce ubraniami. Jakoś tłumów tam nie widziałam . Teraz zreszta tez można znaleźć produkty made in Poland .

      • 2 3

      • Bo prestiż żaden.

        • 0 1

      • czyli przyznajesz, że marka talinder ma tylko ubrania dobrej jakości (2)

        • 1 0

        • (1)

          Talinder został zamknięty. To znaczy tyle ze jednak Polacy stawiają na pierwszym miejscu cenę a nie jakość . Stad nie wiem skąd tyle narzekań

          • 2 1

          • Nie mają racji żadne uogólnienia typu : "Polacy...."

            Pewna część Polaków kupuje ubrania w drogich sklepach z ubraniami dobrej jakości, sklepy te utrzymują się na naszym rynku od lat.
            A są i tacy, którzy szyją ubrania u krawców, w tym także ubrania letnie,
            co jest kosztowne, ale stać ich na to i wolą uszyć.

            • 0 0

    • Niestety jakość nadal słaba. Po dłuższym czasie postanowiłam dać szansę Reserved, bo od czasu zatrudnienia nowych projektantów ciuchy wyglądają lepiej. Kupiłam świetne spodnie elastyczne, niestety po około miesiącu używania na szwach wychodzą mi z nich dziwne gumeczki. Widziałam takie gumeczki na niektórych ciuchach już w sklepie. Dużo ciuchów jeszcze w sklepie wygląda na używane.

      • 3 4

    • Nikt nie kaze ci chodzic do Reserved, mozesz smialo odwiedzac lumpexy. Ciuchy w reserved akurat obecnie mocno poprawily swoja jakosc co widac po sprzedazy ktora ciagle wzrasta. Otwieraja sie nowe salony czyli popy jest.

      • 3 3

  • brawo :-) LPP to chluba naszego regionu

    • 30 21

  • Podatki (6)

    Czego się nie robi, żeby uniknąć podatków.
    Ale przynajmniej darowali by sobie opowiadanie tych bredni.

    • 58 21

    • (3)

      Najlepiej od razu cisnąć po polskiej firmie, która bezpośrednio i pośrednio wkłada sporo pieniędzy do polskiej gospodarki, że chce unikać płacenia podatków. Jednocześnie mamy gdzieś, że wiele zagranicznych koncernów nie płaci u nas nic. Podwójne standardy.

      • 10 8

      • (1)

        jestem za wspieraniem rodzimych firm

        • 5 0

        • Będziesz miał okazję przekazać darowiznę"fundacji".
          Zobaczymy ile warte Twoje wsparcie.

          • 0 1

      • jest dokładnie odwrotnie - nie będę mówił, że coś jest dobre tylko dlatego, że robi to polska firma

        • 7 0

    • to może przestań ze znajmomymi od 20-lat głosować na te same popisy oraz inne sld czy psl (1)

      to właśnie przez te wieloletnie rządy mamy taką sytuację, ze to nasze firmy chcą uciekać z podatkami a nie odwrotnie.

      • 3 3

      • Korwin nie działa poza teorią :)

        • 1 0

  • A komu ta fundacja pomaga? (1)

    Bo jak fundacja to chyba jakis dobry cel maja. To niech pracownikom po pierwsze podwzysza pensje a nie glodowe stawki!

    • 35 13

    • Fundacje rodzinne maja na celu zabezpieczenie majatku rodziny, nie myl pojec z fundacja charytatywna

      • 0 0

  • Bla bla bla (2)

    Bełkot jakiś. A konkretnie nie chodzi o to, żeby nie było podatku od dywidendy?

    • 43 12

    • Fundacja zapłaci dokładnie taki sam podatek od dywidendy

      • 6 7

    • Lumpeks Pakistan Polska

      Nie kupuje ich ciuchów . Zaplac dzieciom z Pakistanu za zawalenie sie fabryki.
      W Indiach LPP placi 2 euro dziennie dla biedoty w fabrykach.

      • 0 2

  • stop sprzedaży polskich firm (2)

    Dba o polski kapitał i to mi się podoba. Mało to polskich przedsiębiorstw zostało sprzedanych w ręce zagranicznych inwestorów? Każdy prezes, który chce, żeby po jego odejściu firma pozostała polska ma u mnie szacunek.

    • 13 7

    • Polska firma ? (1)

      A znaki (tzw brandy ) dawno na Cypr wyprowadzone. Polska firma- która płaci podatki za granicą - taki wielki patriotyzm, że ho ho ho!

      • 0 1

      • Płacą w Polsce.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane