stat

Fundacja zostanie największym akcjonariuszem LPP

Trzyletni plan LPP oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji.
Trzyletni plan LPP oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji. mat.prasowe

Jeszcze w 2018 roku większościowym akcjonariuszem odzieżowej spółki LPP zostanie fundacja Semper Simul. Będzie ona posiadała 31,5 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Skupione w niej będą wszelkie aktywa należące do Marka Piechockiego, prezesa i współzałożyciela LPP oraz jego rodziny. Ma to zagwarantować dalsze wzmacniacze pozycji spółki i jej pozostanie w Polsce.



Jak twierdzi Marek Piechocki już w najbliższych miesiącach przetransferuje posiadane akcje spółki LPP do tworzonej właśnie fundacji Semper Simul. Do niej trafią także inne aktywa rodziny Piechockich. Ten ruch ma spowodować, że akcje należące do Piechockich nie będą mogły zostać sprzedane. W statucie fundacji mają być też zapisy, że dywidenda wypłacana rodzinie Piechockich będzie na poziomie minimalnym, a pozostałe pieniądze będą inwestowane w rozwój spółki.

Miliardy na inwestycje i nowe technologie



- Chcę, aby LPP było prywatną polską firmą i aby tak pozostało przez kolejne pokolenia - stwierdził Piechocki. - Chcę, aby LPP na lata pozostało polską firmą i aby właśnie tu, w Polsce była tworzona wartość dodana naszych produktów. Na rozwoju LPP skorzysta polska gospodarka. Nasz plan trzyletni oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji. Te pieniądze zostaną w Polsce.
Prognozowane nakłady inwestycyjne na sieć salonów wyniosą 1,5 mld zł do 2021 r. Do 2025 r firma zamierza zainwestować w ten obszar łącznie 3,5 mld zł. Oprócz tworzenia bardziej przestronnych i większych powierzchniowo salonów, środki te zostaną przeznaczone też na nowe technologie, pozwalające rozwijać doświadczenia zakupowe klientów.

Już dziś w LPP nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT. W przyszłości ta liczba ma jeszcze wzrosnąć. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Pół miliarda zł LPP zamierza przeznaczyć na inwestycje w centra logistyczne, wspierające zarówno działalność e-commerce, jak i tradycyjną sprzedaż. Obecnie polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych "metek", które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw.

LPP chce gonić największych



W 2017 roku wartość sprzedaży LPP wyniosła ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć swoje przychody o ponad połowę tak, aby w 2021 roku osiągnęły one poziom 10,5 mld zł.

- Mamy ambicje, aby gonić największych i wiemy, jak to zrobić. Handel przechodzi dziś prawdziwą rewolucję. Dzięki fashion tech, czyli inwestycjom w nowe technologie, chcemy być beneficjentami tej rewolucji. Przykładowo, będziemy systematycznie zwiększać naszą sprzedaż w internecie tak, aby za trzy lata jej udział sięgał 20 proc. Co ważne, powiększanie przychodów chcemy nadal realizować w oparciu o naszą tożsamość i kluczowe dla nas wartości - mówi Piechocki.
Ważnym czynnikiem prorozwojowym jest dalsza ekspansja zagraniczna polskiego producenta odzieży. Tylko w tym roku LPP otworzy swoje salony w Izraelu, Słowenii i Kazachstanie. W planach na 2019 roku są otwarcia w Finlandii oraz Bośni i Hercegowinie. Ambicją firmy jest wchodzenie każdego roku na co najmniej jeden nowy rynek. LPP chce też budować globalną rozpoznawalność marki Reserved, m.in. dzięki obecności na najważniejszych ulicach handlowych Europy oraz kampaniom marketingowym z udziałem światowych gwiazd mody. Tylko w 2017 i 2018 roku w kampaniach flagowej marki LPP wzięli udział m.in.: Cindy Crawford, Kate Moss, Irina Shayk czy Eric Roberts.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (146)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane