• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fundacja zostanie największym akcjonariuszem LPP

Robert Kiewlicz
13 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Trzyletni plan LPP oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji.
Trzyletni plan LPP oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji.

Jeszcze w 2018 roku większościowym akcjonariuszem odzieżowej spółki LPP zostanie fundacja Semper Simul. Będzie ona posiadała 31,5 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Skupione w niej będą wszelkie aktywa należące do Marka Piechockiego, prezesa i współzałożyciela LPP oraz jego rodziny. Ma to zagwarantować dalsze wzmacniacze pozycji spółki i jej pozostanie w Polsce.



Jak twierdzi Marek Piechocki już w najbliższych miesiącach przetransferuje posiadane akcje spółki LPP do tworzonej właśnie fundacji Semper Simul. Do niej trafią także inne aktywa rodziny Piechockich. Ten ruch ma spowodować, że akcje należące do Piechockich nie będą mogły zostać sprzedane. W statucie fundacji mają być też zapisy, że dywidenda wypłacana rodzinie Piechockich będzie na poziomie minimalnym, a pozostałe pieniądze będą inwestowane w rozwój spółki.

Miliardy na inwestycje i nowe technologie



- Chcę, aby LPP było prywatną polską firmą i aby tak pozostało przez kolejne pokolenia - stwierdził Piechocki. - Chcę, aby LPP na lata pozostało polską firmą i aby właśnie tu, w Polsce była tworzona wartość dodana naszych produktów. Na rozwoju LPP skorzysta polska gospodarka. Nasz plan trzyletni oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji. Te pieniądze zostaną w Polsce.
Prognozowane nakłady inwestycyjne na sieć salonów wyniosą 1,5 mld zł do 2021 r. Do 2025 r firma zamierza zainwestować w ten obszar łącznie 3,5 mld zł. Oprócz tworzenia bardziej przestronnych i większych powierzchniowo salonów, środki te zostaną przeznaczone też na nowe technologie, pozwalające rozwijać doświadczenia zakupowe klientów.

Już dziś w LPP nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT. W przyszłości ta liczba ma jeszcze wzrosnąć. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Pół miliarda zł LPP zamierza przeznaczyć na inwestycje w centra logistyczne, wspierające zarówno działalność e-commerce, jak i tradycyjną sprzedaż. Obecnie polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych "metek", które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw.

LPP chce gonić największych



W 2017 roku wartość sprzedaży LPP wyniosła ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć swoje przychody o ponad połowę tak, aby w 2021 roku osiągnęły one poziom 10,5 mld zł.

- Mamy ambicje, aby gonić największych i wiemy, jak to zrobić. Handel przechodzi dziś prawdziwą rewolucję. Dzięki fashion tech, czyli inwestycjom w nowe technologie, chcemy być beneficjentami tej rewolucji. Przykładowo, będziemy systematycznie zwiększać naszą sprzedaż w internecie tak, aby za trzy lata jej udział sięgał 20 proc. Co ważne, powiększanie przychodów chcemy nadal realizować w oparciu o naszą tożsamość i kluczowe dla nas wartości - mówi Piechocki.
Ważnym czynnikiem prorozwojowym jest dalsza ekspansja zagraniczna polskiego producenta odzieży. Tylko w tym roku LPP otworzy swoje salony w Izraelu, Słowenii i Kazachstanie. W planach na 2019 roku są otwarcia w Finlandii oraz Bośni i Hercegowinie. Ambicją firmy jest wchodzenie każdego roku na co najmniej jeden nowy rynek. LPP chce też budować globalną rozpoznawalność marki Reserved, m.in. dzięki obecności na najważniejszych ulicach handlowych Europy oraz kampaniom marketingowym z udziałem światowych gwiazd mody. Tylko w 2017 i 2018 roku w kampaniach flagowej marki LPP wzięli udział m.in.: Cindy Crawford, Kate Moss, Irina Shayk czy Eric Roberts.

Miejsca

Opinie (129) ponad 20 zablokowanych

  • Jakość (3)

    marna jakość szmat

    • 19 4

    • (2)

      Od 3 lat nosze ich skórzane botki i cały czas maja się świetnie. Pozdr

      • 1 1

      • (1)

        Nie śmierdzą?

        • 1 1

        • Nie

          • 1 0

  • firma osiągnęła w ostatnich latach niesamowity progres, należy się im szacunek bo jako polska firma radzą sobie bardzo dobrze nawet na rynkach zagranicznych.

    • 13 4

  • szukacie dziury w całym

    chcą uniknąć wrogiego przejęcia i tyle nie ma co się dziwić

    • 8 4

  • Niech goni i na tym polu... (2)

    Firma LPP jest całkiem nieobecna w sponsoringu: czy to sportu, czy kultury czy wreszcie dobroczynności. Już nie tylko w Polsce, ale nawet Gdańsku! Jak na takie przychody i działanie w obszarze produktów powszechnego użycia - jest to po prostu wstyd i przejaw jakiegoś skąpstwa chyba... Klienci powinni na ten fakt zwrócić uwagę, a p. Piechocki niech i pod tym względem dogania takie firmy jak ZARA, H&M i inne. Bo bez tego to te zamiary pozostaną mrzonkami....

    • 13 7

    • Pisząc takie rzeczy pomawiasz firmę LPP, a wystarczy wpisać w google LPP sponsorem i się zdziwisz. Po drugie jest to zwykły hejt z Twojej strony, bo każda firma działa we własnym interesie i nikogo takie rzeczy nie powinny obchodzić

      • 6 3

    • z ciekawosci

      co w Polsce albo Gdansku sponsoruje zara lub h&m ? może jakiś przykład z zycia.....

      • 5 2

  • Fajnie, że w Gdańsku i...tyle. (1)

    Z tej firmy pożytek ma fiskus, trochę Miasto Gdańsk, akcjonariusze i...to wszystko. Największe sukcesy to sięganie po coraz droższe (ale i starsze...) modelki oraz otwieranie nowych sklepów. Ale już dawno dano sobie spokój z ambicjami w dziedzinie jakości, innowacyjności produktów czy ciekawych projektów. Grupa LPP trzepie kasę i nie w głowie jej jakieś CSR-y, poprawianie postrzegania marki czy jej pozycjonowanie. Reserved działa jak nie przymierzając - Armia Radziecka: masą załatwiają wszystko. Ale ani to szczególnie ładne, ani trwałe czy nawet tanie.

    • 15 4

    • Ja im kbicuję

      W tym sezonie jest duża linia produktów dobrej jakości wykonanych w Polsce

      • 2 2

  • Brawo (1)

    Tak trzymać, powodzenia w rozwoju. Lemingi zamknąć jadaczki i do berlina.

    • 10 6

    • chyba ty w berlinku się ubierasz

      • 3 0

  • badziew ,

    , raz kupiłem i o jeden raz za dużo ;-)..wolę inne marki

    • 8 3

  • a gdzie mieszka (2)

    Gdzie będzie zarejastrowana ta Polska firma..??? .. wątpię aby była zarejestrowana w Polsce.

    • 6 3

    • Jest zarejestrowana w Gdańsku

      • 0 0

    • fundacja będzie zarejestrowana tam gdzie firma, czyli w Polsce

      • 0 0

  • Niemcy

    Ja zawsze kupuję tylko niemieckie produkty. Niemcy, Niemcy ponad wszystko !

    • 2 6

  • (1)

    Dla mnie mogliby płacić podatek nawet na Marsie. Biznesmen lepiej wie jak zagospodarować pieniądze niż politycy, którzy lubią położyć sobie rękę na nieswoich pieniądzach. A akurat LPP całych zysków nie chowa do kieszeni tyko stale inwestuje, jak widać w samym artykule plan na najbliższe lata to 2,2 mld inwestycji w Polsce, więc ogromna kasa idzie do naszej gospodarki.

    • 5 6

    • jeden art. wiosny nie czyni...

      ...już od rok czytam ze firma ma utworzyć iles tam tys. miejsc pracy.... na razie tylko o tym czytam, ilość rekrutacji na stronie lpp niezmienna, stanowiska te same...... wiec pisać w mediach można co się chce - to nawet obietnice nie sa wyborcze za które można kogos rozliczyć - wiec optymizm trochę na wyrost

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane