• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fundacja zostanie największym akcjonariuszem LPP

Robert Kiewlicz
13 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Trzyletni plan LPP oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji.
Trzyletni plan LPP oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji.

Jeszcze w 2018 roku większościowym akcjonariuszem odzieżowej spółki LPP zostanie fundacja Semper Simul. Będzie ona posiadała 31,5 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Skupione w niej będą wszelkie aktywa należące do Marka Piechockiego, prezesa i współzałożyciela LPP oraz jego rodziny. Ma to zagwarantować dalsze wzmacniacze pozycji spółki i jej pozostanie w Polsce.



Jak twierdzi Marek Piechocki już w najbliższych miesiącach przetransferuje posiadane akcje spółki LPP do tworzonej właśnie fundacji Semper Simul. Do niej trafią także inne aktywa rodziny Piechockich. Ten ruch ma spowodować, że akcje należące do Piechockich nie będą mogły zostać sprzedane. W statucie fundacji mają być też zapisy, że dywidenda wypłacana rodzinie Piechockich będzie na poziomie minimalnym, a pozostałe pieniądze będą inwestowane w rozwój spółki.

Miliardy na inwestycje i nowe technologie



- Chcę, aby LPP było prywatną polską firmą i aby tak pozostało przez kolejne pokolenia - stwierdził Piechocki. - Chcę, aby LPP na lata pozostało polską firmą i aby właśnie tu, w Polsce była tworzona wartość dodana naszych produktów. Na rozwoju LPP skorzysta polska gospodarka. Nasz plan trzyletni oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji. Te pieniądze zostaną w Polsce.
Prognozowane nakłady inwestycyjne na sieć salonów wyniosą 1,5 mld zł do 2021 r. Do 2025 r firma zamierza zainwestować w ten obszar łącznie 3,5 mld zł. Oprócz tworzenia bardziej przestronnych i większych powierzchniowo salonów, środki te zostaną przeznaczone też na nowe technologie, pozwalające rozwijać doświadczenia zakupowe klientów.

Już dziś w LPP nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT. W przyszłości ta liczba ma jeszcze wzrosnąć. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Pół miliarda zł LPP zamierza przeznaczyć na inwestycje w centra logistyczne, wspierające zarówno działalność e-commerce, jak i tradycyjną sprzedaż. Obecnie polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych "metek", które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw.

LPP chce gonić największych



W 2017 roku wartość sprzedaży LPP wyniosła ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć swoje przychody o ponad połowę tak, aby w 2021 roku osiągnęły one poziom 10,5 mld zł.

- Mamy ambicje, aby gonić największych i wiemy, jak to zrobić. Handel przechodzi dziś prawdziwą rewolucję. Dzięki fashion tech, czyli inwestycjom w nowe technologie, chcemy być beneficjentami tej rewolucji. Przykładowo, będziemy systematycznie zwiększać naszą sprzedaż w internecie tak, aby za trzy lata jej udział sięgał 20 proc. Co ważne, powiększanie przychodów chcemy nadal realizować w oparciu o naszą tożsamość i kluczowe dla nas wartości - mówi Piechocki.
Ważnym czynnikiem prorozwojowym jest dalsza ekspansja zagraniczna polskiego producenta odzieży. Tylko w tym roku LPP otworzy swoje salony w Izraelu, Słowenii i Kazachstanie. W planach na 2019 roku są otwarcia w Finlandii oraz Bośni i Hercegowinie. Ambicją firmy jest wchodzenie każdego roku na co najmniej jeden nowy rynek. LPP chce też budować globalną rozpoznawalność marki Reserved, m.in. dzięki obecności na najważniejszych ulicach handlowych Europy oraz kampaniom marketingowym z udziałem światowych gwiazd mody. Tylko w 2017 i 2018 roku w kampaniach flagowej marki LPP wzięli udział m.in.: Cindy Crawford, Kate Moss, Irina Shayk czy Eric Roberts.

Miejsca

Opinie (129) ponad 20 zablokowanych

  • Uwielbiam robic zakupy w ich sklepie w Londynie.

    Moj chlopak szejk z Dubaju tez kupuje ich ubrania. Dolcze Gabana czy Hugo Bos to przezytek.

    • 3 1

  • Jakby w każdym regionie Polski były firmy, które tyle wydają na inwestycje to nasza gospodarka miałaby sie znacznie lepiej.

    • 3 1

  • Fundacja - brzmi dumnie!

    Zwłaszcza, kiedy ma siedzibę w Luksemburgu... Byli tacy, co też zarzekali się, że krajowy kapitał, że będzie inwestowany w Polsce i tym podobne gadki-szmatki.. A potem przenieśli swoje fundacje do Luksemburga: SKOK oraz Czartoryscy. A prawdziwi patrioci z PiS mówią, że wszystko w porządku... Tę fundację też pochwałą - gdy im odpalą...

    • 3 3

  • Co za bzdura (1)

    Gość zakłada fundację by zabezpieczyć swoje własne udziały przed sprzedażą?

    • 1 4

    • Może nie płacił rat za nowy telewizor i ma komornika na karku?

      • 0 0

  • Firma rodzinna (1)

    LLP to 2 założycieli. Jeden z nich chce nadal mieć kontrole nad firmą ale jednocześnie zabezpiecza interes firmy i rodziny w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń. Na całym świecie jest norma, ze po przekroczeniu pewnego pułapu kapitalizacji zakłada się fundacje lub wynajmuje zarządcę, żeby trzymać na wodzy członków rodziny chcących skorzystać z posiadanych akcji. I nie mówimy tu o dniu dzisiejszym lecz o przyszłości - może np. Jeden z Wnuków postanowi sprzedać swój pakiet akcji, pozbawiając tym samym kontroli nad firmą? Fundacja to ruch jak najbardziej właściwy dla rodziny i obecnych akcjonariuszy. Proszę sprawdźcie jak wyglada akcjonariat WaltMart jednej z największych firm rodzinnych na świecie. Albo jak wyglądała walka o kasę właścicielki LOreal?

    • 4 0

    • Jeszcze jedno - jest takie powiedzenie, ze każda suma pieniędzy, nawet największa jaka istnieje jeśli leży ja kupce i jest wydawana na życie i przyjemności, zostanie wydana co do centa maksymalnie przez trzecie pokolenie. Aby się zabezpieczyć przed czymś takim, bogaci tego świata zakładają fundacje

      • 3 0

  • (1)

    "Psy szczekają, a karawana idzie dalej....."

    • 0 0

    • ale już wolniej - jak widać

      • 0 0

  • Szkoda kasy...

    Niech poprawią jakość a nie ilość, rzadko kupuję w reserved ale ostatnio skusiłem się na dwie polówki z czego po pierwszym praniu w jednej rozszedł się materiał. Nie mówiąc o tym, że w sklepie wiszą w normalnej cenie defekty produkcyjne. Także zamiast wydawać 80zł na polo w reserved na jeden raz, lepiej kupić cos porządnego za 2-3 krotność tej ceny. Polo hilfigera po 2 latach nie ma skazy, oprócz delikatnie spranego koloru. Z reserved po 5 praniach rzeczy wygladaja jak stare szmaty. Szkoda pieniędzy...

    • 2 0

  • Przypomnę ucieczkę do raju podatkowego... (1)

    Prosimy Panie Marku przypomnieć powody dla których nastąpiła 'ucieczka' do raju podatkowego...temat sprzed 2-3 lat?
    potem był bojkot produktów ...akcje klientów w mediach...etc.
    teraz nowe podejście 'optymalizujące'???

    • 1 1

    • Skoro optymalizacja była przeprowadzona legalnie to co w tym złego. Na tyle lat istnienia firmy optymalizacja, która trwała z rok budżetowi Polski krzywdy nie zrobiła, a firma mogła zaoszczędzić i te pieniądze dobrze zainwestować, co powoduje większe zyski i wyższe wpłaty do budżetu obecnie, więc pewnie już "zaległości" zostały odrobione. Jestem zdania, że biznesmen wie lepiej jak zarządzać swoimi pieniędzmi niż posłowie, więc w chwilowej optymalizacji nie dopatrywałbym się sensacji.

      • 0 0

  • wreszcie coś zostanie w polsce (1)

    Zobaczymy co zrobią dzieci ale jest nadzieja, że choć jedna marka będzie nasza

    • 0 0

    • Po to ta fundacja, żeby zagwarantować, że spółka zostanie polska. Szanuje bardzo podejście. Już majątek polski jest wystarczająco wyprzedany.

      • 0 0

  • Salony LPP zyskują renomę praktycznie w całej Europie, teraz wyszła informacja że planują niedługo otworzyć salon w Paryżu. To byłoby coś.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane