- 1 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (34 opinie)
- 2 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (14 opinii)
- 3 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (194 opinie)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (84 opinie)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 ZUS "wziął" wolne w Wielki Piątek (83 opinie)
Saudi Aramco i MOL partnerami przy przejęciu Lotosu przez Orlen
Aramco Overseas i MOL będą głównymi partnerami PKN Orlen przy przejęciu Grupy Lotos. Aramco przejmie 30 proc. udziałów w gdańskiej rafinerii Lotos, a MOL przejmie ponad 400 stacji Lotosu w Polsce, stanowiące około 80 proc. sieci tej firmy. Zatwierdzenie transakcji jest uzależnione od zgody Komisji Europejskiej.
Saudi Aramco kupi 30 proc. rafinerii Lotos w Gdańsku
- Strategicznym partnerem, który obejmie 30 proc. wydzielonej rafinerii w Gdańsku, jest Saudi Aramco. To koncern, który nie idzie z trendami, tylko je wyznacza. Jest największym producentem ropy naftowej i globalnym liderem w segmencie ropy i gazu, który posiada dostęp do nowoczesnych technologii i bazę badawczą na całym świecie - poinformował Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen, podczas konferencji zorganizowanej w Warszawie.
Grupa Lotos zawarła z Aramco Overseas przedwstępną umowę sprzedaży 30 proc. udziałów w Lotosie Asfalt. Dodatkowo Aramco kupi też spółkę zajmującą się paliwami lotniczymi, Lotos Air-BP.
Lotos Kolej przejmie Orlen KolTrans. Centrum logistyki kolejowej w Gdańsku
Grupa Lotos sprzeda Aramco 100 proc. udziałów w Lotos SPV 1, podmiocie, do którego wydzielona zostanie zorganizowana część przedsiębiorstwa prowadzonego aktualnie przez Lotos Paliwa w zakresie hurtowej sprzedaży paliw.
Wymiana stacji z węgierskim koncernem MOL
MOL kupi 417 stacji paliw sieci detalicznej Lotosu za 610 mln dolarów.
Dodatkowo PKN Orlen zawarł z MOL warunkową, ramową umowę sprzedaży, w wyniku której podmioty należące do Grupy Kapitałowej Orlen nabędą od MOL 144 stacji paliw zlokalizowanych na Węgrzech oraz 41 stacji paliw zlokalizowanych na Słowacji, za łączną cenę 229 mln euro.
Element stały ceny to 1 mld zł, element zmienny zależny będzie natomiast od wysokości długu oraz kapitału obrotowego spółki hurtowej w dniu poprzedzającym podpisanie umowy przyrzeczonej.
100 proc. udziałów Lotos Biopaliwa kupi Rossi Biofuel, natomiast 100 proc. akcji Lotos Terminale kupi Unimot Investments.
Gwarancje zatrudnienia w Grupie Lotos. Porozumienie ze związkami zawodowymi
Strategiczne partnerstwo z saudyjskim koncernem
Dodatkowo PKN Orlen podpisał z Saudi Arabian Oil Company długoterminową umowę na dostawy ropy naftowej do spółek z Grupy Kapitałowej Orlen. Na podstawie tej umowy w przypadku finalizacji procesu koncentracji z Grupą Lotos PKN Orlen zagwarantuje dostawy ropy naftowej od Saudi Arabian Oil Company w ilości od 200 do 337 tys. baryłek dziennie.
Orlen podpisał także z Saudi Arabian Oil Company oraz Saudi Basic Industries Corporation umowę o współpracy celem analizy, przygotowania i realizacji wspólnych inwestycji w sektorze petrochemicznym. Wśród potencjalnych obszarów współpracy analizowane będą m.in. projekty rozwojowe dotyczące olefin i pochodnych, w tym pochodnych aromatów, w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.
Przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen
Proces przejęcia kapitałowego Grupy Lotos przez PKN Orlen został zainicjowany w lutym 2018 r. podpisaniem listu intencyjnego ze Skarbem Państwa, który posiada w gdańskiej spółce 53,19 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. W listopadzie 2018 r. Orlen złożył w Komisji Europejskiej wstępną wersję wniosku o zgodę na koncentrację. Ostateczny wniosek trafił do Komisji na początku lipca 2019 r. Dodatkowo pod koniec sierpnia 2019 r. podpisane zostało porozumienie pomiędzy PKN Orlen a Skarbem Państwa i Grupą Lotos określające ramową strukturę transakcji przejęcia gdańskiej spółki.
Burza wokół umowy społecznej z Solidarnością
W połowie października 2021 r. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Grupy Lotos przyjęło wszystkie projekty uchwał dotyczących planowanej fuzji z PKN Orlen. Oznacza to warunkową zgodę na sprzedaż części aktywów Grupy Lotos. Zgody akcjonariuszy były niezbędne, aby spełnić środki zaradcze Komisji Europejskiej dotyczące fuzji Lotosu z PKN Orlen.
Saudi Aramco w gdańskiej rafinerii
Saudi Arabian Oil Company, znany jako Saudi Aramco, to saudyjski koncern paliwowo-chemiczny prowadzący poszukiwania i wydobycie ropy naftowej. Koncern jest największym na świecie pod względem dziennej produkcji - zaspokaja ponad 10 proc. światowego zapotrzebowania na ropę. Dzienna produkcja Saudi Aramco wynosi 9,54 mln baryłek, choć moce produkcyjne pozwalają na wydobycie nawet 12 mln. Saudi Aramco jest kilkakrotnie większy od innych globalnych koncernów paliwowych, takich jak brytyjski BP, amerykański ExxonMobil, chiński PetroChina czy rosyjski Rosnieft. Przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 61 tys. pracowników z 77 krajów.
Pierwsza w historii długoterminowa umowa bezpośrednia na dostawy ropy naftowej dla polskiego koncernu PKN Orlen została podpisana z Saudi Aramco w 2016 r. - wcześniej realizowane były dostawy spotowe lub pośrednie.
Węgierski kapitał w Lotosie
MOL (Magyar Olaj) jest największą spółką na Węgrzech pod względem wartości przychodów ze sprzedaży. Koncern zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej i gazu (m.in. ze złóż w Rosji i Kazachstanie), rafinacją ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów rafineryjnych. Kontroluje słowacki Slovnaft i włoską rafinerię IES. Ma udziały w chorwackiej firmie naftowej INA. Jest aktywna w ponad 30 krajach. Spółka publiczna notowana na giełdach w Budapeszcie i Warszawie.
Od listopada 2018 r. największym udziałowcem jest państwo węgierskie z 28,3 proc., 25,8 proc. posiadają inwestorzy zagraniczni (głównie instytucjonalni), 7 proc. - OmanOil (Budapest) Limited, 7,3 proc. - CEZ MH B.V., 6,4 proc. - OTP Bank Nyrt., 5,7 proc. - Magnolia Finance Limited, 5 proc. - ING Bank N.V., 3 proc. - Crescent Petroleum, 3 proc. - Dana Gas PJSC, 5,5 proc. - krajowi inwestorzy instytucjonalni, 3 proc. - krajowi inwestorzy indywidualni.
Środki zaradcze zatwierdzone przez Komisję Europejską
- zbycie 30 proc. udziałów w rafinerii Lotos wraz z towarzyszącym dużym pakietem praw zarządczych, co da nabywcy prawo do blisko połowy produkcji rafinerii w zakresie ropy naftowej i benzyny, a jednocześnie zapewni dostęp do istotnej infrastruktury magazynowania i infrastruktury logistycznej;
- zbycie dziewięciu składów paliw na rzecz niezależnego operatora logistyki oraz budowa nowego terminalu importowego paliwa do silników odrzutowych w Szczecinie, który - po ukończeniu budowy - zostałby przekazany temu operatorowi;
- uwolnienie większości mocy zarezerwowanych przez Lotos w niezależnych magazynach, w tym pojemności zarezerwowanej na największym w Polsce terminalu przywozu paliwa drogą morską;
- zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe;
- sprzedaż wynoszącego 50 proc. udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliw do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP, dalsze prowadzenie dostaw dla tej spółki oraz udzielenie tej spółce dostępu do magazynów w dwóch portach lotniczych w Polsce;
- udostępnienie konkurentom w Czechach rocznie do 80 tys. ton paliwa do silników odrzutowych w drodze otwartej procedury przetargowej;
- zbycie dwóch zakładów produkcyjnych bitumu w Polsce oraz dostarczenie nabywcy rocznie do 500 tys. ton bitumu/pozostałości ciężkich.
Miejsca
Opinie (1021) ponad 50 zablokowanych
-
2022-01-12 16:12
Opinia wyróżniona
szkoda (15)
Szkoda Lotosu, który był taką wizytówką Trójmiasta. Najgorsze jest to, że przed przejęciem lotosu przez Orlen nie było powiedziane, że będzie sprzedany zagranicznym udziałowcom.
- 415 67
-
2022-01-13 10:35
wielka wyprzedarz mjatku trwa - pis szuka kasy wszedzie bo niestety musi leczyc efekt drukowania pustej kasy która to wywołała u nas inflacje ... nie sytuacjia UE i covi d- drukowanie kasy - madrzy wiedza głupich nic nie przekona
- 9 8
-
2022-01-13 10:36
(1)
pis sprzedaje stacje ruskim tylko firma posrednicząca jest na węgtrzech - okłamywac to możecie wyznawców pis ale sorki nie każdy taki głupi jak oni by dać sobie wmówić każda bzdurę
- 13 7
-
2022-01-17 11:34
ty głupi jesteś od urodzenia wracaj lepiej do podstawówki
- 0 2
-
2022-01-13 08:09
Jak to nie było powiedziane? Było, i to praktycznie od samego początku jak tylko przyszła zgoda na połączenie Orlenu i Lotosu. Orlen będzie mógł przejąć Lotos pod warunkiem sprzedaży połowy Lotosu zagranicznemu podmiotowi. Nie było tylko wiadome komu. BP? Shell? Amic? A tu jednak brak zaskoczenia, PIS sprzedaje ruskim.
- 8 9
-
2022-01-12 20:49
Dlaczego w tym przypadku nie ma ustawy, że można sprzedać podmiotowi z europejskiej strefy gospodarczej?
- 15 5
-
2022-01-12 20:48
Podziękuj UE to na żądanie Brukseli
- 12 15
-
2022-01-12 17:16
Wałek (3)
Oddajemy się pod ruskich wystarczy przeczytać kto jest udziałowcem, jak tam zwolennicy pis, tak huczek głoszono repolonizacje, a tu w drugą stronę,, niektórzy tęsknili za komuną więc poczują smak
- 32 14
-
2022-01-12 21:49
Ile udziałów w Saudi Aramco mają ruscy? (2)
To Saudi Aramco obejmuje 30 % udziałów Lotosu.
Pisz dalej głupoty...- 13 12
-
2022-01-13 07:03
(1)
Zobacz ile mają w MOL.
- 12 7
-
2022-01-17 11:32
No właśnie ile i kto to jest bo jak na razie nie doczytałem się tego tak więc podaj a nie troluj
- 0 0
-
2022-01-12 17:13
Wiedza powszechna nie jest tajemnicą dla rozumnych ludzi. (2)
Było powiedziane! KE tak zadecydowała. O czym mr Obajtek i media już dawno informowali!
- 24 7
-
2022-01-12 17:54
wiedza powszechna ? (1)
W tym wypadku mówiono tylko o powiększaniu potencjału polskiego rynku paliwowego - tak tłumaczono przejęcie Lotosu przez Orlen.
- 24 7
-
2022-01-12 20:49
Naiwny jesteś
- 6 3
-
2022-01-12 16:54
to było oczywiste, to są typowe działania antymonopolistyczne (1)
nie powinno to być zaskoczeniem dla osób zajmujących się tym tematem
- 19 15
-
2022-01-12 19:55
"dla osób zajmujących się tematem"
- 5 3
-
2022-01-12 11:35
Opinia wyróżniona
Pieknie (24)
Aramco wchodzi do Polski, a Orlen z Lotosem robia ekspansje na poludnie kupujac stacje na Wegrzech. I bardzo dobrze
- 146 629
-
2022-01-14 18:41
Realista
Pieprznik się w ten Lisowski łeb
- 0 2
-
2022-01-13 10:39
to po to budowaliśmy od 30 lat koncern naftowy na Pomorzu aby teraz kolesie z Pcimia i Myślenic (3)
rozwalili nam to w rok ! . Polityczna zemsta na Pomorzu - tylko za co - za to, że chcieliśmy TU właśnie zbudować polski przemysł.
- 27 7
-
2022-01-13 22:57
(2)
Nie wiem kogo bardziej mi żal, ciebie czy tych którzy dają lajki?
- 4 13
-
2022-01-14 11:16
Nie przejmuj się wpis i lajki sponsorowane przez Brejzę.
- 4 4
-
2022-01-14 07:33
od tych co rozumieją sami a nie wiedzą to co usłyszą.. kasę w budżecie trzeba uzupełnic więć jest kolejna wielka wyprzedzarz pis tego co zostało - kasa za wpuszczenie kauflanda i aldi do Polski dawno przejedzona
- 3 4
-
2022-01-12 23:39
Jak można sprzedać Aramco (3)
z kraju wspierającego terroryzm i kamienującego kobiety cokolwiek? Nagle to nie kraj beee
- 21 4
-
2022-01-14 11:15
Jak można kupować gaz od Rosji wiedząc że za pieniądze z tego kupna będzie Putin mordował ludzi. (1)
- 5 3
-
2022-01-15 22:02
baran
Kupuj od Jankesów. Oni napadają na tych których nie uważają za ludzi. Będziesz spokojniejszy.
- 2 2
-
2022-01-14 07:33
kasa nie śmierdzi , nawet księdzu a polityczne kutwy maą swoją cenę , jak patocelebryci
- 2 2
-
2022-01-12 18:21
pisowski troll
- 12 6
-
2022-01-12 17:37
jako że MOL blisko współpracuje z Rosją może będa brać benzyne i ropę z Kaliningradu? (1)
zawsze jakaś konkurencja dla Orlenu będzie...
- 10 21
-
2022-01-12 22:45
Biora ale z Ust-Lugi, Primorska itd.
- 6 0
-
2022-01-12 15:50
Piękne stacje lotosu, wszyscy znamy (1)
Ta budka Mol załączona na fotce do artykułu, raczej nie powala.
- 32 9
-
2022-01-12 17:35
zakup tych budek to sukces
400 fajnych stacji za 200 zapyziałych bud
to jest biznes wg pis, jak masz z tym problem to jesteś lewakiem- 40 9
-
2022-01-12 15:20
Dokładnie, a dzieciarnia z tego portalu do nauki.
- 20 20
-
2022-01-12 15:18
W jakm celu... nie chcemy mieć w Polsce, Polskich stacji, mając teraz taką wielką (połączoną) rafinerię?) (8)
a ponadto sprzedajemy 417 stacji, kupujemy 285, nie czujesz różnicy?
- 98 18
-
2022-01-15 21:56
kłamią i tyle
Bajdurzenie Obajtka przypomina mi reklamowanie przyszłego prezesa NIK lub Mejzy przez ..... własnie zniknęli ci towarzysze. A stacje Lotosu to przejmie w tym bajzlu Lukoil bo czai się za opłotkami. Stacje Lotosu są właścicieli prywatnych ludzi a Lotos tylko dzierżawi. Obajtek może sobie na nich kupić parówkę a nie sprzedać. Oby nie rozłożył Orlenu
Bajdurzenie Obajtka przypomina mi reklamowanie przyszłego prezesa NIK lub Mejzy przez ..... własnie zniknęli ci towarzysze. A stacje Lotosu to przejmie w tym bajzlu Lukoil bo czai się za opłotkami. Stacje Lotosu są właścicieli prywatnych ludzi a Lotos tylko dzierżawi. Obajtek może sobie na nich kupić parówkę a nie sprzedać. Oby nie rozłożył Orlenu aby wypełnić zobowiązanie sprzedając jego wszystkie punkty sprzedaży detalicznej. A taka informacja "Na podstawie tej umowy w przypadku finalizacji procesu koncentracji z Grupą Lotos PKN Orlen zagwarantuje dostawy ropy naftowej od Saudi Arabian Oil Company w ilości od 200 do 337 tys. baryłek dziennie" to może rozłożyć na łopatki. Jeszcze niech dopiszą że Jamalem II.
- 0 1
-
2022-01-13 15:57
Poza Lotosem i Orlenem w Polsce... (1)
...jest jeszcze ponad 3700 stacji paliw należących do mniejszych firm z polskim kapitałem. Platforma od kilku dni powiela nieprawdziwe informacje pomijając ten fakt i tworząc wrażenie, że liczba stacji koncernów zagranicznych będzie większa niż polskich. Z drugiej strony to niesamowite, że PO, która była zawsze za wolnym rynkiem krytykuje proces sprzedaży 5% stacji paliwowych firmie z Unii Europejskiej. Tak, 5% - tyle właśnie wynosi udział Lotosu w całej puli 7800 stacji w Polsce.
- 10 8
-
2022-01-15 11:49
no może i masz racje
Tyle że mądrzejszy-normalniejszy z bliźniaków, kiedy był prezydentem odradzał sprzedaż akcji wschodnio azjatyckim udziałowcom (Rosja, Chiny i Arabia) "...rozważaliśmy hipotetycznie sprzedaż trwale nierentownej litewskiej rafinerii Możejki, na moją uwagę, że być może jej zakupem byliby zainteresowani Saudyjczycy, prezydent Lech Kaczyński
Tyle że mądrzejszy-normalniejszy z bliźniaków, kiedy był prezydentem odradzał sprzedaż akcji wschodnio azjatyckim udziałowcom (Rosja, Chiny i Arabia) "...rozważaliśmy hipotetycznie sprzedaż trwale nierentownej litewskiej rafinerii Możejki, na moją uwagę, że być może jej zakupem byliby zainteresowani Saudyjczycy, prezydent Lech Kaczyński odpowiedział: panie Jacku, ale ci Saudyjczycy na koniec pewnie okażą się być Rosjanami - Krawiec, prezes Orlenu w latach 2008-2015.". Przypominam też próbę sprzedaży akcji lotosu za Tuska jaki wtedy szum podniosło PiS włącznie z próbą odwołania ministra Grada . Ostatecznie sejm wstrzymał sprzedaż w 2012
- 4 1
-
2022-01-12 16:58
Nic dziwnego że wschodnioeuropejskie petrole romansują z Rosją. (4)
Powód jest prozaiczny. Około 2050 roku jest bardzo prawdopodobne iż UE zakaże lub bardzo utrudni sprzedaż paliw kopalnych, co zagrozi ich bytowi, stąd odwracają się do ruskich, bo tam to car zadecyduje. Sami nafciarze wykupują na miejscu w kraju coraz więcej firm stając się potęgą która będzie de facto rządzić w dużej mierze finansami państwa.
rozwiń...Powód jest prozaiczny. Około 2050 roku jest bardzo prawdopodobne iż UE zakaże lub bardzo utrudni sprzedaż paliw kopalnych, co zagrozi ich bytowi, stąd odwracają się do ruskich, bo tam to car zadecyduje. Sami nafciarze wykupują na miejscu w kraju coraz więcej firm stając się potęgą która będzie de facto rządzić w dużej mierze finansami państwa.
Nie warta pominięcia jest narracja iż dla wielu wyznawców obecnie nam rządzących Putin i Rosja są tak naprawdę obrońcami ich idei, jak porównać ich poglądy to trudno wskazać na większe różnice.- 5 21
-
2022-01-12 21:13
UE w 2050r.... dobre... (3)
żaden kraj nie zostanie w "uni" w obecnym kształcie, tzn pod rządami skorumpowanych niemców opłacanych przes ruskich i tyle, wszystkie "ekologiczne" wymysły to robota ruskich, zobaczcie kto dzisiaj najwięcej na tym zarabia a odpowiedź nasuwa się sama, przestańcie klepać jak opętani o zielonej energii itd. bo to tylko ściema taka jak gaz że to
żaden kraj nie zostanie w "uni" w obecnym kształcie, tzn pod rządami skorumpowanych niemców opłacanych przes ruskich i tyle, wszystkie "ekologiczne" wymysły to robota ruskich, zobaczcie kto dzisiaj najwięcej na tym zarabia a odpowiedź nasuwa się sama, przestańcie klepać jak opętani o zielonej energii itd. bo to tylko ściema taka jak gaz że to czyste paliwo - a jaka jest emisja metanu przy wydobyciu tego gazu?! - ktoś wam powiedział? dzisiaj metan bardziej podnosi efekt cieplarniany niż CO2! za 5 lat jak niemcy zaczną bujać tą łajbą UE to zostaną same z ruskimi albo rządzić tym państwem będzie ktoś zupełnie inny, nie wchodzić w żaden fit srit 55!
- 14 42
-
2022-01-14 18:42
A ty co walczyłeś w 39 tym?
- 2 0
-
2022-01-13 20:57
UE 2050
To może wpadniesz pooddychać do Wrocławia, Krakowa, Katowic itd, a potem będziesz głupoty wypisywać
- 2 2
-
2022-01-13 09:15
Przecież gaz ziemny to głównie właśnie metan.
Wiesz w ogóle o czym piszesz?
- 7 1
-
2022-01-12 11:23
Opinia wyróżniona
Zemsta na niepokornym (80)
mieście Gdańsk! Prymitywna polityka wygrała z logiką i interesami Pomorza. Teraz w komentarzach drodzy sympatycy pisu tu mieszkajacy pamiętajcie, żeby dziekować, za braki inwestycyjne , ba, nawet zwykłe dziury w miejskich drogach swojemu wodzowi z Nowogrodzkiej. O kulturze i wydarzeniach kulturalnych pisać nie będe bo to was nie dotyczy.....
- 1034 230
-
2022-01-16 19:51
Prezes PIS zorganizowal sobie SKOK życia
Wójt Orlenu - kłamliwie nazywając pisowski SKOK na kasę Skarbu Panstwa, FUZJĄ /??!!/ podzielił Lotos i rozsprzedaje w kawałkach 2/3 majątku państwowej, największej spółki SP w Gdańsku, swoim kolesiom z Wegier Orbana i tym samym kolesiom Putina. Za co PIS tak bardzo nienawidzi Gdańsk? Niepojęte szkodnictwo PISu. P.S. Szejk Jojo pewnie już szykuje się do objęcia stołka prezesa Bazy Paliw Lotosu w Szczecinie? Będzie budować prywatne, brudne, imperium naftowe PISu.
- 0 2
-
2022-01-16 11:13
pis to syf
- 1 2
-
2022-01-13 22:55
szkoda
Po co to prezna Polska firma to rozwalic trzeba !!!!
Gardze tymi kundlami co za tym stoja !!!!
Szkoda- 4 3
-
2022-01-13 12:58
xxx
Jak się podskakuje większemu(rządowi), to trzeba myśleć o konsekwencjach, chyba, ze miastem Gdańsk rządzą głupki;)
- 3 2
-
2022-01-13 10:47
Proszę Pana
Pisząc swój komentarz stawia się Pan wyżej ode mnie zwolennika PIS, bo powołuje się Pan na bliżej nie przedstawione argumenty logiczne. Tymczasem tkwi Pan w głębokim błędzie patrząc na sprawę połączenia Orlenu z Lotosem poprzez "interesy Pomorza". Pomorze Gdańskie to niewielka część Polski, a jeszcze mniejsza Europy. Może Pan prowadzi swoje przedsiębiorstwo lub jest prezesem zarządu dużej spółki, ale wydaje mi się że jest ona znana tylko w Gdańsku lub w Pruszczu Gdańskim.
- 2 3
-
2022-01-13 10:15
To trzeba leczyć
Tak, tak zemsta za twoją głupotę ;)
- 1 0
-
2022-01-13 08:27
a czym się to różni od sprzedanioa GPEC?
dokładnie ten sam efekt. Polska nigdy nie będzie miała gospodarzy Polskich patriotów? To są efekty wyrżnięcia elit w czasie wojny i po.
- 4 1
-
2022-01-13 01:35
Gdańsk w tym momencie wyglada paskudnie, wymiotowac się chce jak się porównamy z jakimkolwiek miastem, Ryga jest 5 razy ładniejsza , gorzej nie ma
- 5 5
-
2022-01-12 20:29
zemsta małego zakompleksionego człowieka
- 11 6
-
2022-01-12 17:35
Zero inwestycji (2)
Do kogo ta mowa? Drogi jak były dziurawe tak są a chodniki krzywe albo ich brak. Kasa szła na popieranie LGBT albo antypolskich wystaw w ECS. Od czasów Adamowicza nie powstała ani jedna nowa droga
- 9 19
-
2022-01-12 18:45
To chyba ślepy jesteś. (1)
- 10 6
-
2022-01-14 23:03
To jest mieszkaniec Polski nie Gdanska...
- 1 2
-
2022-01-12 14:52
(2)
Wnioskuj o wolne miasto Gdańsk, bądź wyprowadź się do niemca
- 11 6
-
2022-01-14 23:02
Uwierz mi pisiaku wielu by tego chciało, Gdańsk jako WM zawsze był bogaty, w Polsce czekała go tylko bieda.
- 2 2
-
2022-01-12 21:27
po co wniosek ? Gdańsk Wolnym Miastem
- 3 6
-
2022-01-12 14:19
jak to, przeciez za peło tak dzielnie bronili sprzedazy lotosu, byla akcja polskilotos (2)
i cyk, teraz trzeba pokombinować
- 16 3
-
2022-01-12 14:35
(1)
To je fuzja a platforma cdu pokazała już swoje zdradzieckie macki sprzedając 70% GPEC Niemcom
- 15 22
-
2022-01-12 21:20
haha
nie platforma tylko niezależny prezydent tego miasta. W zamian za stołek w radzie nadzorczej.
- 3 3
-
2022-01-12 14:02
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Opozycyjna mania przesladowcza
- 16 20
-
2022-01-12 13:34
Tusk, Aziewicz, Lewandowski nawoływali do prywatyzacji Lotosu (5)
Chcieli sprzedać Ruskim
- 32 54
-
2022-01-12 21:24
i co kupiłeś ? kaca
pie
- 1 1
-
2022-01-12 14:21
a teraz co się dzieje? mol jest "wegierski" XD (3)
- 23 16
-
2022-01-12 20:50
30 % udziałów Lotosu przejmuje Saudi Aramco, a nie
Węgierski MOL
- 7 1
-
2022-01-12 15:45
(1)
Oczywiście, że jest węgierski.
A dodatkowo jeszcze notowany na polskiej giełdzie.
Niewiarygodna sprawa z tą bzdurną opinią o rzekomych wpływach Rosjan w MOL-u :)- 16 23
-
2022-01-12 21:25
pisrossija druzja towariszcze
- 6 7
-
2022-01-12 13:31
Każdego dnia coś nap rozPiSdżają
Aż strach się bać
- 40 21
-
2022-01-12 13:30
Czyli Gdańsk (15)
nie ma juz praktycznie żadnego strategicxnego liczącego sie zakładu produkcyjnego.Gdańsk nie ma już największego płatnika lokalnych podatków.Gdańsk nie ma już mecenasa kultury i sztuki.Gdańsk,dzięki pisowi i jego wiernym tumanom staje się peryferyjnym miastem.No to ciesz sie motłochu.
- 70 22
-
2022-01-17 11:44
jak to będzie nadal dostawał kasę tzw podatek gruntowy a ponieważ od takich firm oblicza się on od wartości tego co jest postawione na działce to nadal będzie wpływała duża kasa którą złodzieje rozkradną może czas na nowy rydwan
- 0 0
-
2022-01-12 23:38
No nie tylko dzięki PiS-owi. Jakoś przez 30 lat miejscowi włodarze nie potrafili
przyciągnąć żadnej dużej firmy. Inne regiony stoją pod tym względem znacznie lepiej - zarówno pod względem wielkości spółek, jak też ich kapitału i wpływów podatkowych . A w Gdańsku tylko jakieś wydmuszki korporacyjne zoptymalizowane po szyje, które tu grosza nie zostawiają. Banki i zakłady już dawno przejęte lub polikwidowane, firm z wielkim
przyciągnąć żadnej dużej firmy. Inne regiony stoją pod tym względem znacznie lepiej - zarówno pod względem wielkości spółek, jak też ich kapitału i wpływów podatkowych . A w Gdańsku tylko jakieś wydmuszki korporacyjne zoptymalizowane po szyje, które tu grosza nie zostawiają. Banki i zakłady już dawno przejęte lub polikwidowane, firm z wielkim kapitałem na Pomorzu brak (oprócz LPP, ale ta daje stosunkowo skromne wpływy do budżetu). Po zamknięciu Lotosu ujawnia się porażka rozwoju gospodarczego Pomorza.
- 7 4
-
2022-01-12 17:42
czyli Gdansk idzie w slady Gdyni
Jak zawsze...
;)- 2 2
-
2022-01-12 16:24
to dlaczego Dulikiewicz za 100 mln z Polskiego Ładu chce budować drogi (1)
podobno w Gdańsku !!! Co na to trollu POKO-moński ?
- 17 23
-
2022-01-12 18:47
Może dlatego, że w tym polskim ładzie są pieniądze z podatków tych co nie głodowali na PiS
- 17 6
-
2022-01-12 16:16
sami sie prosiliscie-to dostaliscie kopa w jajca! (3)
ic co teraz placz? Trzeba bylo myslec wczesniej? Postawiliscie na Walese,Tuska -to niech oni wam teraz pomagaja....
- 17 31
-
2022-01-13 09:57
Lepiej na
Kurskiego, przylebska, Piotrowicza, Macierewicza, suskiego, Sasina, Kowalskiego i cała bandę nieudaczników
- 4 5
-
2022-01-12 16:33
a na kogo trzeba było postawić? na złodziei? (1)
- 24 9
-
2022-01-13 01:04
no na sowieckiego agenta kaczyńskiego
- 12 5
-
2022-01-12 13:57
(1)
Nigdy nie miał. Miał przybudówki i firmy, w których lokowano słupy. Peryferyjnym miastem też był zawsze. Tylko ego gdańszczan nie pozwalało tego zauważyć.
- 22 30
-
2022-01-14 22:59
Tak chciałaby obecna władza dlatego Gdańsk jest notorycznie okradany przez warszafkę.
- 2 1
-
2022-01-12 13:52
Gdańsk nie ma już mecenasa kultury i sztuki. (3)
Nie będzie już więcej rydwanów?
- 46 35
-
2022-01-12 15:58
Tobie jak widać "kultura" (2)
kojarzy się jedynie z rydwanem.Wyrażam publicznie wątpliwość, czy masz choć zielone pojecie jak on wygląda, w jakim okresie był używany i do czego służył....Wklepujesz to słowo wszedzie tam, gdzie pojawi się nazwisko Pani Prezydent albo nazwa miasta....ot taka bezmyślna, nie wymagająca analizy ...dziecinada.
- 35 23
-
2022-01-12 17:41
kojarzy mi sie np. z Opera (1)
Ktora musi synchronizowac przedstawienia z tramwajem, Filharmonia, gdzie coraz to kolejny muzyk rzuca instrumentem, teatrem ktory sili sie na skandale i instytucjami, ktore zyja same dla siebie. Kojarzy mi sie z "Ostatnia Wieczerza", ktorej autor moze sobie pozwolic na "niezaleznosc", skoro ma tylu kolegow i mecenasow do uwiecznienia...
- 7 6
-
2022-01-12 21:08
A Dama z Łasiczką z czym się kojarzy ?
Z 500 mln złotych bezsensownie zapłaconymi Czartoryskim z funduszy Ministerstwa Kultury...
- 9 7
-
2022-01-12 13:13
(3)
wolne pomorze
- 22 13
-
2022-01-12 17:19
(1)
Od czego? Od rozumu?
- 7 6
-
2022-01-12 21:04
Od pisowskiego jadu i szwindli...
- 10 6
-
2022-01-12 15:21
Pewnie, bez takich jak ty.
- 8 9
-
2022-01-12 13:05
Takich niedużych firma paliwowych na świecie nie ma (9)
Rynek rządzi się swoimi prawami. Pewne firmy się rozwijają, inne giną. Lub łączą się z większymi.
- 29 41
-
2022-01-12 14:55
ty (1)
na swiecie sa tylko 4 slownie cztery korporacje ktore poprzez udzialy w roznych itd, skupiaja 98 procent swiatowych firm i to one rzadza swiatem , jakie to korporacje to poszukaj jak nie wierzysz
- 10 3
-
2022-01-12 21:03
Bzdura, podaj nazwy tych korporacji
- 1 4
-
2022-01-12 13:21
Z tym,ze w tym dzikim kraju (6)
mniejszy Orlen wchłania duży Lotos bo tak wymyślił niedouczony sołtys z Pcimia
- 73 31
-
2022-01-12 14:35
Orlen mniejszy? XD lol
- 21 4
-
2022-01-12 13:56
(4)
Co to za bzdura...
- 20 17
-
2022-01-12 14:18
(3)
Można podać nawet liczby, a i tak dla nich nie będzie to miało żadnego znaczenia...
Lotos duży, Orlen mniejszy ;)
Tymczasem wartość księgowa: Orlen - 48 mld zł, Lotos - 14 mld zł.
Kapitalizacja według aktualnych kursów akcji: Orlen - 35 mld zł, Lotos - 12,2 mld zł.- 19 7
-
2022-01-14 11:25
Nie tłumacz oczywistości ludziom sponsorowanym przez Brejzę.
Gdyby skasować wpisy i lajki sponsorowane przez PO wpisów zostało by 63
- 2 1
-
2022-01-12 19:18
wartość oczywiście wyliczona przez księgową Paryłę z Pcimia... (1)
- 19 9
-
2022-01-12 20:21
Uwaga tak głupia, że aż ręce opadają...
- 6 6
-
2022-01-12 13:01
Interesy Pomorza nie są zbieżne z interesem Rzeczpospolitej? (20)
A połączenie Lotosu z Orlenem planował już lata temu Kulczyk, gdyby tylko udało mu się przejąć kontrolę nad Orlenem. Kulczyk chyba nie miał nic do gdańskiego samorządu?
- 48 96
-
2022-01-15 22:12
zapewne tak
Sam sobie odpowiedziałeś. Gdyby przejął kontrolę. Kulczyk to złodziej szkoda że nie przejął kas na wszystkich autostradach które państwo zbudowało.
- 0 0
-
2022-01-12 17:46
No i co z tego ze planował?
W tej transakcji chodziło tylko o to aby osłabić Pomorze i oddać zakład w ręce Rosjan. Zapewne wkrótce zaczną się zwolnienia i tzw restrukturyzacja, która pozamiata ten zakład. Ewentualnie jakaś dobra katastrofa ekologiczna
- 16 11
-
2022-01-12 16:06
Planował również Tusk! (1)
A przekonywał Lewandowski. Olechnowicz się opierał. Teraz to zła decyzją, no to PiS realizuje!
- 17 27
-
2022-01-12 22:56
Wtedy tez byla to zla lonvepcja, ale nie doszla do skutku
Bo rzad poszedl po rozum do glowy. Teraz to sie dokonalo. I to jest tragedia dla pomorza.
- 9 6
-
2022-01-12 13:45
Bardzo przykre, że Pomorska firma z tradycją (1)
Oddała 53% udziałów do skarbu państwa polskiego jako gwarancję, żeby nie doszło do grabieży przez innych. I została rozgrabiona przez Polaków, którzy od koleszków z rządu wykupili udziały i sprzedali...
- 68 24
-
2022-01-12 18:52
"Koleszka" analfabeta.
Żadna nowość niestety. Mogliby ich lepiej uczyć jęz. polskiego w tej Moskwie.
- 13 7
-
2022-01-12 13:15
(3)
Jaki to interes pozbyc sie 30% majatku i to firmie kontrolowanej przez Rosje
- 55 22
-
2022-01-12 16:28
A potem gadka, że PO sprywatyzowało lub wyoprzedało za bezcen. (1)
- 39 12
-
2022-01-13 22:57
dokladnie
Od 1989 kolejne ekipy wyprzedaja i nic nowego nie buduja. Kochani idzmy pod sejm i won z nimi !!!!
- 2 5
-
2022-01-12 14:20
czego nie rozumiesz. kiedys blokowali pomysly sprzedazy lotosu, bo nic by im nie wpadlo na konto
teraz już nie mają żadnych oporów
- 36 13
-
2022-01-12 13:06
interesy kaczej bandy - są uber alles in der welt (1)
- 40 39
-
2022-01-14 14:38
Banda to jest Ryżego kundla Bolcu
- 6 6
-
2022-01-12 13:05
Papeż Jan Paweł 2 też kiedyś planował połączenie orlenu z lotosem (7)
same fakty, prosto od pisowskich bajkopisarzy
- 101 40
-
2022-01-12 13:46
"Jan Kulczyk. Biografia niezwykła" (6)
Autorstwa Cezarego Bielakowskiego i Piotra Nisztora:
"Oficjalnie Kulczyk był zainteresowany połączeniem Rafinerii Gdańskiej z Orlenem. Następnie wzmocniony w ten sposób Orlen planował połączyć z węgierską firmą paliwową MOL i austriacką OMV. - Mój pomysł zakładał utworzenie największego koncernu petrochemicznego wcentrum Europy. W tenAutorstwa Cezarego Bielakowskiego i Piotra Nisztora:
"Oficjalnie Kulczyk był zainteresowany połączeniem Rafinerii Gdańskiej z Orlenem. Następnie wzmocniony w ten sposób Orlen planował połączyć z węgierską firmą paliwową MOL i austriacką OMV. - Mój pomysł zakładał utworzenie największego koncernu petrochemicznego wcentrum Europy. W ten sposób mielibyśmy automatyczny dostęp do chorwackiego portu Rijeki, MOL kupił tam wtedy rafinerię, mielibyśmy tani surowiec i uniezależnilibyśmy się od Rosjan. Przez tę rafinerię i port bylibyśmy połączeni zcałym światem arabskim, można byłoby importować ropę z Bliskiego Wschodu. W OMV głównym akcjonariuszem są przecież Emiraty Arabskie. Powstanie takiego koncernu w Środkowej Europie zmieniłoby geografię polityczną. Wtedy niechcący wywołałem wojnę. Bo działając ze względów racjonalnych, będąc akcjonariuszem Orlenu, uważałem, że trzeba podnieść jego wartość tak wspomina swoje plany wobec Orlenu."- 54 15
-
2022-01-12 16:48
Kulczyk (1)
Ktoś z rządu przeczytał tę książkę? Niebywałe... :)
- 12 6
-
2022-01-12 23:23
Niebywale to jest to że oni tam potrafią czytać
Większość z nich uczy się malowania farbkami na szkle i to maks z ich możliwości intelektualnych...
- 6 11
-
2022-01-12 14:10
Ale co zmienią te "łapki w dół" :) (3)
Zlekceważycie źródło, bo nie zgadza się z waszymi bzdurnymi wyobrażeniami?
- 30 16
-
2022-01-12 17:17
Czego chcieć więcej? (2)
A dziś bez węgierskiego pośrednictwa bezpośrednio wprzęgliśmy największego arabskiego producenta w to, co planował dr K.
- 9 0
-
2022-01-14 11:22
Jeden mały minus Kulczyk jak wszystko co dostawał od państwa musiałby te firmy dostać za darmo lub poniżej ich wartości. (1)
Akurat na biznesach pana Kulczyka Polska i Polacy wychodzili tak jak na autostradzie A2
Państwo wzięło kredyt, państwo poręczyło, państwo zbudowało, pan Kulczyk kosi pieniądz z najwyższych opłat za przejazd w Europie. A Polacy za przejazd mają najwyższe opłaty w Europie.- 9 0
-
2022-01-15 16:21
To już inna historia, z A2 niestety boleśnie prawdziwa.
- 1 0
-
2022-01-12 12:43
(2)
w TVP im to wytłumaczą, że to wina Tuska, lub prezydentów Trójmiasta i łyknie jak wszystkie te propagandowe bujdy.
Druga sprawa to kultura i wydarzenia kulturalne, z których suweren po prostu nie korzysta, bo wystarczy mu zawodzenie Zenka w publicznej telewizji.- 163 43
-
2022-01-12 22:57
Nie zatankuje tam (1)
- 8 10
-
2022-01-12 23:28
Ale i tak zatankujesz benzynę od nich:) W ramach państwowego monopolu.
- 13 1
Wszystkie opinie
-
2022-01-12 11:13
(38)
Mol to ruski
- 307 51
-
2022-01-12 11:18
a dokładniej (13)
węgierski tylko z nazwy, bo kontrolowany przez spółki, których "beneficjentami rzeczywistymi" są koledzy Putina
- 65 18
-
2022-01-12 12:36
200 stacji os MOL (7)
Od MOLa w zamian dostajemy 200 stacji + kasa za pozostałe. No i Unia się na to zgodziła, to chyba totalni nie mają nic przeciw?
- 14 28
-
2022-01-12 13:10
(3)
Totalni złodzieje pisowskiej dojnej zmiany nie mają nic przeciw sprzedaży Polski ruskim
- 30 15
-
2022-01-12 13:48
Oraz Arabom... (1)
- 8 2
-
2022-01-12 14:36
Kto by POmyslall że Polska to taki gracz na świecie, że handluje swoim paliwem.
- 6 4
-
2022-01-12 23:06
Totalny ogłupieniec jesteś. To widać.
- 3 0
-
2022-01-13 09:38
Według analizy renomowanego Bloomberga
Inwestycja arabska w polską rafinerię wypycha Rosjan z Europy Środkowej, w której długo dominowali. To wie cały branżowy świat oprócz bandy platformerskich krzykaczy!
- 1 5
-
2022-01-15 09:51
Totalni donosiciele z totalnej opozycji to ameby (1)
- 1 0
-
2022-01-18 10:17
Nie używaj słów których znaczenia nie znasz...
Pisiolu niemyty
- 0 0
-
2022-01-12 14:27
(3)
to podaj ich nazwiska, jeden ruski Tatar ma kilka % w banku OTP, który ma tylko 6,4% w MOLu, wg Twojego myslenia to MOL jest arabski bo ponad 13% należy do Arabów z ZEA
- 5 5
-
2022-01-12 16:49
To układ jest, araby mają tyle do powiedzenia co u nas duda, tam na tylnym siedzieniu jedzie władimir
- 8 5
-
2022-01-12 20:05
a skąd ropę ma MOL i gdzie ma licencje wydobywcze (1)
w rosji i kazachstanie - myślisz że ruski pozwolili im wydobywać ich ropę tak bez kontroli?
- 5 6
-
2022-01-12 21:13
a my skąd mamy ropę Pawełku :v
- 3 3
-
2022-01-12 22:59
Kłamiesz.
- 1 1
-
2022-01-12 11:18
(4)
Kupuje tylko stacje i nic więcej. Co nie zmienia faktu, że prawdopodobnie wyjdziemy na tym połączeniu jak Zabłocki na mydle.
- 35 8
-
2022-01-12 11:58
Sprzedajemy MOL stacje Lotosu, ale my tez kupimy stacje MOLa na Wegrzech i na Słowacji rope z Arabii Saudyjskiej. (3)
Typowa transakcja wiazana i zagranie na nosie cwaniakom z Eurokomuny .
- 15 38
-
2022-01-12 12:31
przez 6ostatnich lat polcy i polcacy byli oszukiwani (1)
od lat Polski kierowca dokłada do paliwa fullhajsu Niemcowi!
- bo Orlen musi być konkurencyjny na tym trudnym niemieckim rynku ... - jak wyjaśnia Obajtek.- 11 7
-
2022-01-12 13:49
Wstali z kolan ci Polacy ha haa haaa
- 9 4
-
2022-01-12 13:49
A węgiel najpodlejszej jakosci i po zawyżonych cenach u putina!
- 5 3
-
2022-01-12 11:25
(3)
Co za różnica. Pokażcie mi chociaż jeden kraj w środkowo-wschodniej Europie, który nie robi z nimi interesów xd
- 13 14
-
2022-01-12 13:50
Strategiczny sektor? Zaden! (2)
- 2 5
-
2022-01-12 14:28
(1)
za to w Niemczech Gasprom i Rosnieft czują się jak u siebie, tam wolno a u nas nie wolno? :v
- 7 3
-
2022-01-18 10:17
i**ota
- 0 0
-
2022-01-12 11:26
MOL nie równa się Rosja! (6)
"Wbrew temu, co napisał Donald Tusk, węgierski koncern paliwowy MOL nie jest związany z Moskwą i Rosją. Wręcz przeciwnie ma długą historię walki o pozbycie się rosyjskiego udziałowca, który nabył akcje MOL bez aprobaty węgierskich władz od austriackiej firmy OMV".
- 14 39
-
2022-01-12 11:38
tak, "walczą" (4)
Żeby uciszyć swój antyrosyjski motłoch i Unię, a walka to tylko pozorne z góry spisane na niepowodzenie działania. Putin na Węgrzech ma się dobrze, i jak widać u nas też coraz lepiej.
Brak aprobaty nie musi oznaczać braku cichego przyzwolenia.- 19 10
-
2022-01-12 12:20
(3)
A łukoil był już w PL wcześniej obecny, czy nie, drogi tłuczku?
- 8 11
-
2022-01-12 13:41
(1)
A czy łukoil przejmowal Lotos drogi tłuczku?
- 16 3
-
2022-01-12 21:01
MOL przejmuje Lotos tłuczku? Czy Saudi Aramco?
- 3 7
-
2022-01-12 13:47
Lukoil wyszedł z Polski przed rządami pisu.
W grudniu 2014 roku prezes Lukoilu Wagit Alekperow w wywiadzie dla telewizji Rossija-24 oznajmił, że jego spółka sprzedaje swoje udziały na Litwie i na Łotwie, ponieważ "panują tam antyrosyjskie nastroje". Informacja o sprzedaży ok. 130 polskich stacji pojawiła się w lutym 2015 roku. Wybory wygrane przez pis były 25 października 2015 roku i klimat dla inwestycji Putina zaczyna się polepszać.
- 6 6
-
2022-01-12 20:10
ha ha ha
a od kogo ropę ma MOL i gdzie ma licencje wydobywcze?
w rosji i kazachstanie - myślisz że ruski pozwolili im wydobywać ropę u siebie tak bez kontroli? :)- 1 5
-
2022-01-12 12:10
(3)
bzdura więcej udziałów w MOLu mają Arabowie bo razem ponad 13% a w MOLu pośrednio przez bank OTP jest jeden rosyjski Tatar
- 7 9
-
2022-01-12 12:35
Putin też oficjalnie zarabia marne 10tys$ i mieszka w nędznym mieszkaniu ze skraja pietrograda...
nędzarz prawie jak kaczyński - to "prawie" robi wielką różnicę
- 17 7
-
2022-01-12 14:28
(1)
minusujcie, Wasza niewiedza i tak poraża
- 4 1
-
2022-01-12 23:07
To płatne peowskie trolle.
- 1 1
-
2022-01-12 13:59
Ruski ty chyba Ty jesteś. (1)
"MOL (Magyar Olaj) jest największą spółką na Węgrzech pod względem wartości przychodów ze sprzedaży"
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Fuzja-Lotos-Orlen-Saudowie-Wegrzy-a-moze-kolejne-przesuniecie-terminu-n163182.html#tri
Widzisz gniotku jaki "ruski".- 6 12
-
2022-01-12 16:52
W tvp to dają, to musi być prawda
- 7 3
-
2022-01-12 22:59
Bzdura. Od 2011 r. nie.
- 1 0
-
2022-01-14 12:07
Dla przypomnienia Kaczynski kupili rafinerie Mozejki za 2,3 mld usd. Doinwestowali pare mld zl. Komu oni robia dobrze? Gdzie tu sens?.
- 0 0
-
2022-01-12 11:14
(43)
Wałek nad walkami. Strategiczną firmę sprzedać,bo jak to inaczej nazwać. Wrzucili mld w rozwój
- 350 48
-
2022-01-12 11:17
Zapomniawszy jak Tusk chciał sprzedać, nawet w całości Rosji? Demencja, czy wygodna pamięć? (21)
- 23 65
-
2022-01-12 11:24
Ale to sprzedał, czy nie sprzedał? (1)
- 39 9
-
2022-01-12 16:20
nie zdążył
- 2 5
-
2022-01-12 11:24
Chciał a sprzedał to różnica czy wygodne twierdzenie pasujące do tezy? (1)
- 38 6
-
2022-01-12 12:37
to tak jak mówią że tfusk chciał sprzedać lasy
to że teraz PiS wycina i wyrzyna Polskie Lasy na potęgę ... ale to kradną i ograbiają cały naród "NASI" ... i im wolno kraść! bo "Oni" dają+
- 25 5
-
2022-01-12 11:25
nawet jeżeli chciał sprzedać to właśnie pis sprzedał ruskim nasz majątek narodowy (6)
zdrajcy!!!
- 39 9
-
2022-01-12 11:33
Haha (1)
Jakim Ruskim? Mniej TVNu.
- 12 29
-
2022-01-12 12:03
To jest przekierowanie dostaw z Rosji na kierunek Arabski!
Saudi Aramco - 10% udział w rynku produkcji ropy 3/4 razy więcej niż Rosnieft!!!
230 mld usd przychodu w 2020. Brawo!- 6 7
-
2022-01-12 11:36
(3)
błagam, co za brednie! biznes is biznes. Nie ma co się doszukiwać wszędzie polityki.
- 8 25
-
2022-01-12 14:13
(2)
O, naprawdę? Nowy przekaz dnia? Przecież to PiS wszystko upolitycznia.
- 8 3
-
2022-01-12 14:42
(1)
Jo i pod każdym artykułem nawet o porach roku czy grach piszesz o PiS
- 2 5
-
2022-01-12 22:50
Troll z farmy troli? Antypis co drugi wpis. Dużo płacą?
- 2 1
-
2022-01-12 11:30
i jakie ma to znaczenie? ja chciałem poleciec w kosmos
liczą się czyny a to PiS sprzedaje
- 20 4
-
2022-01-12 11:39
Ale Tusk nie mydlił oczu rzekomym tworzeniem "koncernu narodowego"
- 19 5
-
2022-01-12 11:57
On chciał a PiS to zrobił (4)
- 13 3
-
2022-01-12 12:22
Co bierzesz? Super odlot:) (3)
Czyli co? Sprzedał akcje lotosu ruskim?
- 5 8
-
2022-01-12 12:38
tak to się skończy
Juz niedługo Saudowie te 30% sprzedadzą Ruskim. Polska traci kontrole nad tym co dalej z 30% rafinerii.
- 9 4
-
2022-01-12 12:39
dokładnie PiS by obrobić kasę z lotos ... sprzedaje większość aktywów arabsko-russkiej spółeczce (1)
w KGB prezes jest chwalony+
- 10 5
-
2022-01-12 14:44
Jaka większość? Humanista jak Czosnowski hehe
- 0 4
-
2022-01-12 13:21
MOL jest spółką giełdową. (1)
Sprawdzenie struktury akcjonariatu to 1 kliknięcie. Rosjan państwo węgierskie wyrzuciło z akcjonariatu w 2011.
- 4 0
-
2022-01-12 22:51
Warto się także przyjrzeć zarzuty o rzekomemu działaniu poprzez tą transakcję na rzecz rosyjskich interesów. Owszem, węgierski rząd Viktora Orbana jest, delikatnie rzecz ujmując, dużo bardziej prorosyjski niż większość polskich stronnictw politycznych. MOL jednak wcale nie ma jakichś szczególnych powiązań z rosyjskim kapitałem. Orbanowi trzeba także oddać to, że poczynił szereg kroków mających na celu wyrugowanie Rosjan spośród akcjonariuszy MOL. Skądinąd całkiem skutecznie, bo rosyjskie akcje wykupiono za 1,88 mld dolarów.
- 2 2
-
2022-01-12 22:40
Chciał, nie chciał jakie to ma teraz znaczenie? Finał jest taki, że część została sprzedana teraz, za zjednoczonej prawicy, a reszta przejęta przez PKN Orlen. Czyli Gdańsk został pozbawiony rafinerii przez obecnie trzadzących.
- 5 2
-
2022-01-12 11:23
(12)
Ale wiesz, że wymogiem Komisji Europejskiej było znalezienie partnerów? Nie wiem w czym problem. To wielkie spółki, a nie firmy krzaki. Chyba wiadomo, że muszą zrealizować prawne założenia związane z przeprocedowaniem fuzji.
- 7 20
-
2022-01-12 11:30
no i znaleźli, putina i arabów
bo źle było żeby polski majątek był w rękach Polaków
pis po raz kolejny pokazał że liczą się dla nich tylko pieniądze a nie ojczyzna- 27 8
-
2022-01-12 11:36
(8)
Skoro taki był wymóg komisji - to trzeba było nie robić fuzji. Nie ma fuzji, nie ma problemu.
- 30 5
-
2022-01-12 11:57
Dobry kierunek (7)
Tylko w taki sposób Lotos mógł przetrwać! Dzięki temu będzie mógł samodzielnie udźwignąć wyzwania branży energetycznej związanej z przerobem ropy naftowej.
- 2 28
-
2022-01-12 12:05
(6)
Lotos spokojnie mógł przetrwać samodzielnie, tak jak dotychczas. Nikt rozsądny nie widział potrzeby tej fuzji. Ta fuzja to zakamuflowana sprzedaż Polski przez agenturę z PisZPR.
- 27 5
-
2022-01-12 12:11
ty sam chyba nie wierzysz w to co mowisz, tvn juz ci tak zrył beret ze nie potrafisz normalnie myśleć (5)
- 4 19
-
2022-01-12 12:28
Zero odpowiedzi na argument, że Lotos sobie świetnie radził, tylko obrażanie.
Nie było chociaż jakichś błyskotliwych ripost w materiałach propagadnowych?
- 16 2
-
2022-01-12 12:42
no właśnie po co było sprzedawać MIŚia?
nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Pewex`ami. Dostajemy za tego lotosa, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?
- 7 1
-
2022-01-12 12:43
Chyba tobie TVPis (2)
Jakoś nie było słychać żeby Lotos był na skraju upadku żeby trzeba było go sprzedawać. A jesli tak było to od 6 lat siedzą tam ludzie z partii. Sprzedają polską firmę w obce ręce a podobno mieli tego nie robić tylko repolonizować wszystko.
- 12 1
-
2022-01-12 14:46
Jo lotos sobie dobrze radził z długami i zyskiem rocznym na minusie (1)
- 0 4
-
2022-01-12 18:25
A wiesz skąd wynikała strata Lotosu w WF.
Jak wyglądał CF i zobowiązania krótkoterminowe. Umiesz to zinterpretować czy tylko wyciągasz jeden wskaźnik i się mądrzysz....
- 4 0
-
2022-01-12 11:47
A dlaczego musza znalezc partnerow? Bo chca wcisnac Lotos pod Obmajtka o wycisnac z Lotosu budzet.
- 13 2
-
2022-01-12 14:54
Fuzja polskiego z polskim, efektem znacznie mniejszy polski stan posiadania
Po odsprzedaży aktywów polskiej firmy w obce ręce. Tylko przez to dywidenda od zysku odprowadzana do skarbu państwa będzie oczywiście co roku znacznie mniejsza.
- 5 1
-
2022-01-12 11:32
Sprzedać? (2)
Ta sprzedaż wymusiła ta wasza wspaniała Komisja Europejska.
- 4 21
-
2022-01-12 11:42
Raczej PiS wiedział, że komisja tak będzie chciała...
więc oni będą mogli bezkarnie spieniężyć majątek i jeszcze zwalić na to, że rzekomo to Unia kazała, więc trzeba się dostosować. Nagle tacy posłuszni wobec tej złej Unii ;P
- 19 3
-
2022-01-12 11:46
Tę sprzedaż wymusiła nikomu niepotrzebna i bezsensowna fuzja Orlenu z Lotosem. Nie byłoby fuzji, nie byłoby wymogów Komisji.
- 18 0
-
2022-01-12 11:56
Dobry kierunek (2)
Tylko w taki sposób Lotos mógł przetrwać!. Przejęcie Lotosu przez Orlen spowoduje powstanie podmiotu, który będzie w stanie samodzielnie udźwignąć wyzwania branży energetycznej związanej z przerobem ropy naftowej.
- 2 19
-
2022-01-12 12:07
(1)
Łgarstwo - Lotos spokojnie mógł przetrwać bez fuzji. Tylko bez tej fuzji agenturze z PisZPR trudniej byłoby kraść.
- 18 1
-
2022-01-12 14:49
Oj widać że w Berlinie który współpracuje z Rosją boli jedna silniejsza polska firma :)
- 1 2
-
2022-01-12 22:46
Komisja Europejska (1)
Komisja Europejska wyraziła zgodę na zakup Lotosu przez Orlen pod warunkiem, że część aktywów tej drugiej firmy zostanie sprzedanych. Orlen do 14 stycznia ma przekazać Komisji dokumenty o podjętych środkach zaradczych. Wszystko po to, by uchronić polski rynek paliw i rynek rafineryjny przed monopolem.
O zasadności stanowiska Komisji można by długo dyskutować. Nie jest przy tym tajemnicą, że zarówno Orlen, jak i Skarb Państwa wolałyby przejąć Lotos w całości. Skoro jednak taka możliwość nie wchodziła w grę, to pozostało należycie wybrać strategicznych partnerów, w ręce których trafi część aktywów Lotosu.- 0 3
-
2022-01-13 00:40
Bzdura. Nie należało łączyć Lotosu z Orlenem - wtedy nic nie trzeba byłoby sprzedawać. Ale co wtedy pcimscy towarzysze z PisZPR by kradli?
- 2 1
-
2022-01-12 11:18
a ten Mol (6)
to nie jest po prostu ruski bussines? a elektrownia na gas to nie jest ruski bussines? a kto ten ruski bussines wprowadza?
- 246 29
-
2022-01-12 11:42
Nie
- 3 20
-
2022-01-12 11:47
Tak.
- 12 2
-
2022-01-12 11:47
Dokładnie (1)
MOL jest niby węgierski ale kontrolowany przez Rosjan - sprzedając cokolwiek MOLowi sprzedajemy coś notabene Rosjanom - bezpieczeństwo energetyczne.... ta jasne.
- 16 5
-
2022-01-12 12:11
bzdura, więcej do powiedzenia w MOLu mają Arabowie
- 3 13
-
2022-01-12 12:11
(1)
to biznes węgiersko-arabski
- 1 10
-
2022-01-14 07:35
a ziemia jest płaskim dyskiem
- 0 1
-
2022-01-12 11:18
Mol to firma powiązana z Putinem:) (13)
- 292 39
-
2022-01-12 11:42
Nieprawda (2)
Niedawno pozbyli się OMV z udziałowców (OMV to Ruski)
- 3 21
-
2022-01-12 14:32
OMV nie jest ruski, ale wy macie pojęcie o tym :)
- 3 3
-
2022-01-13 10:00
Czemu na początku 2010 roku ekipa Tuska umorzyła Gazpromowi 1,2 mld zł?
- 0 0
-
2022-01-12 11:48
(1)
Prawda. MOL jest kontrolowany i zależny od Rosji
- 12 5
-
2022-01-12 14:32
Nieprawda. Nie szerz kłamstw.
- 6 4
-
2022-01-12 11:57
bzdura
przecież lukoil to jest gigantyczny koncern, ciezko znalexc jakiss kraj w eeuropie srodkowo-wchodniej w ktorym nie byloby zadnej spolki z nim wspolpracujacej
- 2 7
-
2022-01-12 12:04
No na pewno jak pisze to ruski trol z gazety wyborczej to na pewno tak jest!! (1)
- 5 8
-
2022-01-12 14:56
Pewnie ten sam troll
z farmy trolli Inowrocławskiej PO. Ciekawe ile teraz im płacą za fake wpisy i oczernianie?
- 4 2
-
2022-01-12 15:00
I Niemcami.
- 1 0
-
2022-01-12 20:29
Kto ci to powiedzial tusk czy tvn
Wyszukaj sobie w Internecie jak wygląda akcjonariat. Ale dla takiego dzbana z opozycji to za trudne
- 2 2
-
2022-01-12 21:11
Przekaz dnia. MOL jest Putina. Przecież MOL nie kupi udziałów Lotosu.
Udziały w Lotosie w wysokości 30% kupi
Saudyjski koncern Saudi Aramco, ale nakręcone trolle szczytują molem...- 2 1
-
2022-01-12 22:59
Nieprawda. Od 2011 nie.
- 1 1
-
2022-01-13 10:25
PO bardzo lubi Putina i Makrelę więc w czym problem?
- 1 0
-
2022-01-12 11:19
no to putin kupił lotos (12)
a bolszewicy z pis mówili ze to Tusk chciał sprzedać ruskim :/ a co się stało to widać dziś :/ niestety pis to jest organizacja mafijna i trzeba to powtarzać i rozliczyć ich w wolnej Polsce
- 380 56
-
2022-01-12 11:21
(2)
Ona jest tak powiązana z Putinem jak ty z rozumem.
- 17 49
-
2022-01-12 11:24
za to ty jesteś powiązany z pislamem.
ile ci płacą za te brednie trollu?
- 38 5
-
2022-01-12 11:25
mając na uwadze że gość
mówi prawdę to napisałeś mu A1 po prostu komplement
- 9 7
-
2022-01-12 11:37
dlaczego kłamiesz? (1)
- 2 10
-
2022-01-12 11:48
Przeca prawdę napisał. PisZPR zawsze wierny towarzyszom radzieckim.
- 21 5
-
2022-01-12 11:58
Egzaltacja jak u pensjonarki (1)
Jaki Putin, ludzie! Przecież Lukoil współpracuje z setkami podmiotów!
- 4 15
-
2022-01-12 12:08
Jak to jaki Putin? Ruski.
- 15 1
-
2022-01-12 12:12
(1)
Lotos kupi w 30% SaudiAramco, uważasz, że to Putin kontroluje rodzinę królewską Saudów? :v
- 6 10
-
2022-01-12 14:33
lepiej, sam Kaczyński mówi im co mają robić
- 3 1
-
2022-01-12 14:39
Pis sprzedaje ruskim
Tusk sprzedawał niemcom
a Polacy nadal kochają PoPis!
Pięknie nas robią!
Oj Polacy Polacy więcej TVNu polsatu i tvp- 3 7
-
2022-01-12 20:31
Ruski chcieli kupic lotos w 2012
Ale jak zobaczyli jaki to będzie badziew to się wycofali
- 1 1
-
2022-01-12 21:17
Saudi Aramco jest Putina?
Saudi Aramco kupi 30 % udziałów Lotosu.
Dalej piej, że Putin kupił...- 0 2
-
2022-01-12 11:19
ale biznes... 389 stacji trzeba sprzedac i 30% udziałow (5)
rzeczywiście to jest "dobre" dla Polski. Budowanie molocha a nie specjalistycznych firm to nie ta droga
- 253 27
-
2022-01-12 11:43
Pis gorszy niz PRL
Przecież o to chodziło od samego początku. Żeby zniszczyć dobrze działająca firme. Mam nadzieję że Obajtek i reszta odpowiedzialnych za to, wyląduje w wiezieniu jak skończy się ten koszmar. Ciekawe ile teraz kupi sobie mieszkań za ten przekręt?
- 24 2
-
2022-01-12 12:00
389 stacji to tyle co nic (2)
W PL jest prawie 8 tysiecy stacji, no żeczywiście rezygnacja z 400 to wielka sprawa hahahha
- 3 15
-
2022-01-12 12:35
(1)
Oddają 400 z 500 stacji Lotos, czyli 80% Lotosu.
A prawie 400 to więcej niż CircleK ma w Polsce lub prawie cały Shell.
Lotos będzie teraz miał teraz udział rzędu 1-2% wszystkich stacji w Polsce - po prostu margines.- 8 0
-
2022-01-12 14:56
super fuzja!!
tvn sprało ci mózg, każdy wie że to jest dobra rzecz żeby mieć mniej stacji
- 3 8
-
2022-01-14 13:14
ciekawe co pis zrobi potem z tym słupem w garniturze, na zdjęciu u góry
słup to słup, a garnitur premier też przecież nosi
- 1 1
-
2022-01-12 11:20
PiSi0ry szukają kasy na latanie budżetu. (2)
- 257 37
-
2022-01-12 13:35
Zawsze mieli głowę do interesów
- 3 6
-
2022-01-12 20:33
Ale to twoja kochana UE nakazala sprzedazy części lotosu
Do kogo te pretensje dzbanie
- 5 3
-
2022-01-12 11:20
(6)
Bardzo dobra decyzja.
- 57 312
-
2022-01-12 11:27
Skąd masz internet ? Jakim prawem ? (1)
- 34 5
-
2022-01-12 12:07
zmień leki.
- 9 12
-
2022-01-12 16:55
Tak, Rosja sie cieszy
- 9 2
-
2022-01-12 17:48
dla kogo?
- 2 1
-
2022-01-12 20:43
Jak łatwo znaleźć działacza PiS-u (1)
Inaczej tak głupiego komentarza nie mogę zrozumieć
- 5 2
-
2022-01-12 22:18
Nie odpisał...
Kazali napisać że to dobra decyzja... to napisał
Ale ma problem, bo nie wie dlaczego- 3 2
-
2022-01-12 11:21
A gdzie ta oklejona Nyska "Polski Lotos"??? (11)
I gdzie te 150K podpisów coście wtedy nazbierali, pod obywatelskim projektem ustawy przeciwko sprzedaży Grupy Lotos??
**** Bezpieczeństwo energetyczne kraju jest zagrożone silna presją ze strony rosyjskiej - mówi Jacek Kurski, europoseł Prawa i Sprawiedliwości. - Wiadomo, ze jedynymi podmiotami, jakie zainteresowane są przejęciem Lotosu są podmioty rosyjskie. Jeśli do tego dojdzie to decyzje w sprawie przyszłości tej firmy będą podejmowane na Kremlu.- 195 25
-
2022-01-12 11:27
MOL - firma powiązania z Kremlem (8)
Sprzedają Polski kapitał bez mrugnięcia okiem.
Muszą się jakoś odwdzięczyć za pomoc przy nagraniach u Sowy..
Jeszcze doprowadzili do spadku wartości akcji, sprzedają za bezcen;/- 39 0
-
2022-01-12 11:47
Od początku było wiadomo, że tak będzie.
Odpłacają się za nagrania z Sowy i Przyjaciele.
- 14 1
-
2022-01-12 11:55
jakie sprzedawanie kapitału lol (6)
jedna polska spółka łączy się z drugą, znalezienie zewnętrznych partnerów to wymóg KE i jedynie formalność xDDDDD weź się nie kompromituj bo aż żal ściska
- 1 21
-
2022-01-12 12:07
tak to racja
ale służby bezpieczeństwa od tego są, aby blokować sprzedawanie strategicznych spółek firmą powiązanym z kapitałem z Kremla.
Weź się nie kompromituj i się ściśnij.- 11 0
-
2022-01-12 12:09
Nie było potrzeby łączenia tych spółek - specjalnie to zrobiono, żeby mieć pretekst do sprzedaży interesu ruskim.
- 13 0
-
2022-01-12 12:11
A że lotos miał przeszło 50% udziału Skarbu Państwa, a Orlen ma ~30% to już zapomniałeś dodać? (2)
- 10 0
-
2022-01-12 13:14
Po tej transakcji Orlen będzie miał 50% (1)
To znaczy SP będzie miał ponad 50% w akcjach Orlenu.
- 0 6
-
2022-01-12 13:17
Nie bedzie
- 4 0
-
2022-01-13 08:00
Widać jak masz ciemno na strychu człowieku....
- 0 0
-
2022-01-12 11:52
Nysy nie ma
Już nieaktualna
- 5 0
-
2022-01-12 12:08
Sprzedają Lotos Rosjanom.
- 10 0
-
2022-01-12 11:21
W końcu! (28)
Nareszcie w Polsce powstaje właśnie silny koncern, który może stać się liderem rynku europejskiego. Tyle lat czekania i walki aby Polacy mogli mieć swojego championa.
- 112 489
-
2022-01-12 11:27
Pomyśl (5)
Z facetem kombinatorem na czele tego bałaganu?!
Naście lat Gdańsk był dumny z Lotos i co zostaję sprzedany?
Ile podatków zostało tym samym wyprowadzone z Gdańska?- 81 9
-
2022-01-12 11:35
Przecież to nie jest żadna Anna z Pomorza tylko jakiś PiSowski troll (2)
- 102 8
-
2022-01-12 12:45
Znam jedną Ankę z Gdańska. Mąż jest dyrektorem z pisowskiego nadania. Może to ona? (1)
- 34 1
-
2022-01-12 16:40
Ja znam 15 dyrektorów jeszcze z pełowskiego nadania. Jest dobrze :)
- 1 17
-
2022-01-12 12:20
musisz się pozbyć swojej wiejskiej gdańskiej mentalności (1)
- 5 29
-
2022-01-12 12:28
---
Janek, nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Pewex`ami. Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?
Podwójny...Stać mnie!- 20 0
-
2022-01-12 11:30
Masz widać pojęcie o ekonomii i gospodarce (2)
- 26 5
-
2022-01-12 12:18
(1)
Mam dokładnie takie samo jak ty, bobasku:)
- 2 18
-
2022-01-12 12:31
to zdanie Cię dyskwalifikuje, bobasku
- 12 1
-
2022-01-12 11:38
a co na tym zyskają Polacy? (1)
Polacy a nie złodzieje z pis?
wyprzedajemy 80% lotosu za pieniądze, które pis już dawno wydał
80% świetnie działającej firmy przechodzi w ręcę znienawidzonego putina i arabów, którymi od 6 lat straszy TVP
pis nie wpuszcza arabów do Polski, pis im oddaję Polskę po kawałku!!- 64 7
-
2022-01-12 12:16
Przepraszam, nie tylko Putina i Arabów.
Nie zapominaj o niemieckich funduszach emerytalnych.
- 4 15
-
2022-01-12 11:42
Czempion pisowskiego złodziejstwa chyba. Do światowych koncernów naftowych dalej będzie nikim.
- 30 5
-
2022-01-12 11:45
Taki silny, że dzięki temu mamy 417 stacji mniej w polskich rękach...
Nie licząc tych pozostałych spółek
- 40 5
-
2022-01-12 11:57
Anna od Obajtka. (1)
Kasa przytulona za trollowanie?
- 44 5
-
2022-01-12 12:17
to jakaś krawcowa z Pcimia
- 37 1
-
2022-01-12 12:34
Głupoty gadasz
- 2 11
-
2022-01-12 12:39
Łapy precz
od regionalnego biznesu
- 17 1
-
2022-01-12 12:45
Dobra prowokacja, Anno z Pomorza.
Większość, jak zwykle zresztą, nie zrozumiała.
- 15 1
-
2022-01-12 12:46
d**ilka!
- 12 1
-
2022-01-12 14:05
Proszę o pełne dane (1)
Jak wygląda struktura własności Orlenu oraz Mol Kto jest w posiadaniu akcji tych firm ?
- 2 2
-
2022-01-12 20:16
chodzi o realne wpływy a nie o słupy
- 0 2
-
2022-01-12 14:16
Czy Pani nie rozumie prostego artykułu ?
"Strategicznym partnerem, który obejmie 30 proc. wydzielonej rafinerii w Gdańsku, jest Saudi Aramco"
O jakiej współpracy Pani mówi, czy rozumie Pani sens słowa "wydzielonej" ???
Dostawy ropy będą... sorry, czy za darmo?
Ropę można kupić zawsze, nie trzeba sprzedawać 30% rafinerii- 13 3
-
2022-01-12 15:01
Też się cieszę że ciapate zaczęły wykupywać Polskę. Teraz w ramach umowy przyjmiemy śniadych i powoli ich zwyczaje. Bez alko. da się żyć, burki też mogą być, tylko szkoda czoła od napie**alania pokłonów przy modłach. Także salam alejkum :)
- 8 4
-
2022-01-12 15:10
Komuch
- 1 1
-
2022-01-12 16:36
Zdrastwujtie ruski troll!
- 3 1
-
2022-01-12 20:14
silny???
jak musi sprzedać całą produkcję rafinerię asfalt i stacje zagranicznym koncernom???
co takiego silnego powstaje???
efekt jest tylko taki że następuje rozbiór Lotosu
Orlen nic na tym realnego nie zyskuje- 3 2
-
2022-01-12 22:47
Aniu, zajmij się szydełkowaniem bo może o tym coś wiesz!!
- 4 2
-
2022-01-13 08:02
Po Twoim języku czuć, że masz na imię Stefan nie Anna i płacą Ci za to żebyś pisała takie rzeczy. Nikt normalny nie powie, że
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.