• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gala Portu Gdynia. 95 lat minęło

VIK
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Uroczysta gala odbyła się w Teatrze Muzycznym w Gdyni.
  • Uroczysta gala odbyła się w Teatrze Muzycznym w Gdyni.
  • Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej
  • Podczas gali wręczono pracownikom portu medale za długoletnią służbę.
  • Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego
  • Uroczystość uświetnili aktorzy Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni.
  • Podczas gali wręczono pracownikom portu medale za długoletnią służbę.
  • Podczas gali dokonano poświęcenia sztandaru Portu Gdynia
  • Adam Meller, prezes ZMPG został odznaczony Orderem Honorowym Związku Piłsudczyków RP.
  • Podczas gali wręczono pracownikom portu medale za długoletnią służbę.

W tym roku mija 95 lat od podjęcia przez Sejm II Rzeczpospolitej decyzji o budowie portu w Gdyni. Z tej okazji w poniedziałek w Teatrze Muzycznym w Gdyni odbyła się uroczysta gala.



Dokładnie 23 września 1922 roku Sejm II RP zdecydował - "Upoważnia się Rząd do poczynienia wszelkich niezbędnych zarządzeń celem wykonania budowy portu morskiego przy Gdyni na Pomorzu jako portu użyteczności publicznej". Uroczyste otwarcie portu nastąpiło 23 kwietnia 1923 roku.

Port Gdynia przez ostatnie lata bardzo zmienił swoje oblicze - jest to kontynuacja dzieła twórcy gdyńskiego portu inżyniera Tadeusza Wendy. Jednak zmiany dokonywane w porcie są niemal równoznaczne z budową nowego Portu Gdynia.

- W roku 95. urodzin Portu Gdynia rozpoczniemy realizację jakże ważnych dla dalszego rozwoju portu zadań - podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Przede wszystkim rozpoczniemy budowę nowej portowej obrotnicy oraz prace związane z nowym publicznym terminalem promowym. Przed nami jeszcze pogłębienie portowych basenów oraz najnowszy temat - port zewnętrzny, który będzie w najbliższym dziesięcioleciu ogromną szansą na rozwój Portu Gdynia.
O planach rozbudowy mówi się od dawna, teraz nabierają one kształtów w ramach programu Port Gdynia 2030.

- To jest duża inwestycja, dlatego będziemy poszukiwali partnera zewnętrznego. Mamy już zielone światło od resortu gospodarki morskiej. Na razie są to wstępne koncepcje, myślimy jednak o terminalu kontenerowym, ale nie wykluczamy też stanowiska dla dużych wycieczkowców. Mam nadzieję, że całość powstanie może nawet już za 10 lat - powiedział Adam Meller.
- Chciałbym, aby w ciągu dwóch lat powstał projekt, za trzy lata, żeby się rozpoczęła inwestycja, a za pięć lat, żeby już były pierwsze pirsy, tak aby uzyskać ostateczny kształt w ciągu najbliższych dziesięciu lat - powiedział obecny na uroczystości Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Na uroczystości obecna była także Hanna Wenda-Uszyńska, wnuczka inż. Tadeusza Wendy, głównego projektanta i kierownika budowy Portu Gdynia. Podczas gali dokonano poświęcenia sztandaru Portu Gdynia i wręczono pracownikom portu medale za długoletnią służbę. Uroczystość uświetnili aktorzy Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni.
VIK

Miejsca

Opinie (45) 1 zablokowana

  • Po co w gdyni port zewnętrzny (13)

    skoro w Gdańsku budowany będzie ogromny port centralny.
    Ten pasażerski to chyba też mało trafiony pomysł skoro w Gdańsku również będzie budowany nowy terminal pasażerski.

    • 14 24

    • (1)

      Po kiego w Gdańsku oceanarium itd itp...

      • 11 2

      • Dokładnie. Jak w Gdyni coś kopiują z Gdańska, to gdański troll szczeka, że jak można, że po co dublować?

        Ale jak coś w Gdańsku ma powstać, co już jest w Gdyni, to super, ochy i achy,

        • 5 1

    • Zanim w Gdańsku powstał terminal w Gdyni funkcjonował takowy od wielu lat. teraz jest potrzeba rozbudowy i pogłębienia po to by port i miasto mogły sie rozwijać.

      • 14 4

    • Te wasze gdańskie ujadanie... Jak w Gdyni nic nie robią to Gdynia umiera... Jak coś robią to po co. Gdynia I Gdańsk to dwa inne miasta.

      • 11 3

    • na wypadek gdyby Gdańsk znowu zechciał zostać Wolnym Miastem (4)

      • 13 1

      • już jest (3)

        bo antagonizm goni na kazdym kroku
        więc prosze zbudujcie mur na granicy i sobie siedźcie we własnym gdyńskim sosie
        bo wlasciwie nie mamy zadnych korzysci z was, a jest dokładnie na odwrót.
        czerpiecie garsciami z przynalezności do trójmiasta
        naprawdę nie rozumiemy tego

        • 0 14

        • to jest aż straszne, że ktoś myśli w ten sposób (1)

          • 7 1

          • po prostu, rządy biedaków

            kapitałowych i umysłowych...

            • 1 0

        • Hahah, megalomania po gdańsku.

          • 2 0

    • Jezeli ktos widzi szanse na zyski, to dlaczego mu tego zabraniac?
      Tym bardziej, ze ten zysk moze pracowac nieco blizej niz dla australijskiego emeryta.

      • 5 2

    • Kiedy ty odstawisz na bok swoją megalomanię Gdańska? Niech Gdańsk robi swoje, a Gdynia swoje.

      Będzie zdrowa konkurencja między portami, będą się nakręcać wzajemnie, a rynek sam zdecyduje, do którego częściej będą zawijały statki. A nie gdański troll będzie negował rozbudowę portu w Gdyni.

      • 5 0

    • Kolega z jakiego referatu w Urzędzie Miasta w Gdańsku? PR i promocja? Czy może jakaś spółeczka miejska Gdańska? (1)

      • 4 1

      • Niech się poskarżą Tuskowi. MOŻE zablokuj ą tak jak lotnisko...

        • 2 2

  • (2)

    Minister, Prezes Zarządu Portu, Prezydent Miasta, Dyrektor Urzędu Morskiego powinni mieć na ścianach w swoich gabinetach reprodukcje zdjęć z lat 70 przedstawiające port a w nim kilkadziesiąt statków PLO i kolejne kilkadziesiąt na redzie portu.

    • 27 1

    • Duża ilość statków stojących na redzie świadczy o braku wydolności portu do ich obsługi.. (1)

      • 9 4

      • Ilość statków może się podwoić w ciągu roku. Wszystko zależy od umów handlowych pomiędzy prywatnymi podmiotami. Portu w ciągu roku rozbudować się nie da. Co do samej idei, masz rację.

        • 8 0

  • Dlaczego nie pojawił się najwybitniejszy samorządowiec? (3)

    chodzi o tego pana w czasie którego panowania port Gdynia został prawie uśmiercony.

    • 19 6

    • (1)

      o kim mowa

      • 2 2

      • jak śmiesz pytac kto jest najwybitniejszym samorządowcem w histori państwa polskiego?!?

        • 7 3

    • Mała wiedza na temat stosunków własnościowych portu w Gdyni, więc nie bryluj swoim dowcipem.

      • 1 5

  • WoW! (1)

    a czy Horała, Arciszewska i Śniadek będą wbijać pierwsze łopaty pod planowaną inwestycję?
    Wróżę sukces, taki sam jak w przypadku pierwszych łopat wbijanych w blasku fleszy pod drogę, która nadal jest w sferze marzeń...

    • 25 2

    • Hehe, no nie naśmiewaj się.

      Wbić łopatę, rozpocząć symbolicznie budowę OPAT i obiecać, że jak się dojdzie do władzy to zrealizuje budowę, to czysta przyjemność. A jak dochodzi się do władzy i trzeba już to zrealizować, to przyjemność zamienia się nerwy i stres.

      • 3 2

  • Niestety, ostatnio gdyński port wpadł w pisowskie łapy. (1)

    A pisowska ignorancja, arogancja bezczelne poczucie braku odpowiedzialności za to, co robią nie przyczynią się do powodzenia gospodarczego portu.

    • 24 16

    • Napij się ziółek to ci przejdzie

      • 10 11

  • Ale tłumy na uroczystości

    • 9 4

  • (6)

    samo dyskutowanie pomysłu portu zewnętrznego w mieście pozbawionym jakiejkolwiek sieci komunikacyjnej dowodzi kompletnej amatorki tego zgromadzenia

    • 12 9

    • Ma wlasna, towarowa linie kolejowa a do samochodowego szczescia brakuje 2-3km pomiedzy obwodnica a portem.
      I wie komu to zawdziecza...

      • 5 2

    • (3)

      I to jest istota rzeczy. Nawet założenie, że większość transportu z portu zewn. pójdzie koleją, to jak przepchnąć resztę poza miasto? Przez Polską i Wiśniewskiego? Życzę powodzenia zwłaszcza w godzinach szczytu i nieustannie remontowanej estakadzie. Drogi Czerwonej i OPAT-u nie widać.
      Jak ten pomysł ma się do ewentualnej inwestycji w port centralny w Gdańsku?

      • 7 4

      • (2)

        Program rozbudowy portu i oddania go to rok 2030.Do tego czasu powstanie Opat. Chyba że nie daj Boże wróci zdrajca.

        • 4 2

        • No OPAT PIS z Horałą już budują od 2014 r. od listopada, więc chyba do 2030 zdążą. (1)

          • 1 0

          • Miasto czeka na akceptację i dofinansowanie z pieniędzy Państwa. I ani Horała czy też Szczurek nie mają na to wpływu.

            • 1 1

    • Boli w Gdańsku, że w Gdyni też coś będą robić?

      • 5 0

  • gala za gala...

    A biznesy sie wala...

    • 13 2

  • kolejnych 95 lat nie będzie

    jęśli nadal UM będzie się odwracał od morza i sprzedawał przy portowe działki deweloperom. Zostanie tylko gdańsk z portem.

    • 9 2

  • "Gala Portu Gdynia. 95 lat minęło" - słowo klucz to "minęło". (6)

    Setki gdyński port raczej już nie dotrwa - pomimo świetlanych wizji.

    • 7 5

    • (5)

      Twoje niedoczekanie pucybucie gdański.

      • 1 3

      • Nie trafileś zakompleksiony cebulaku - jestem rodowitym gdynianinem .... (4)

        i tak samo jak upadek gospodarki morskiej w Gdyni, bardzo martwi mnie fakt, że w naszym pięknym mieście wciąż niestety wegetuje takie buractwo, do którego się zaliczasz.

        • 1 2

        • (3)

          Cebulakiem i brakiem to możesz twoich starych nazywać. A z ciebie gdynianin jak z Tuska Polak.

          • 1 5

          • Jednak się z tobą nie zgodzę ptysiu różowy (skoro cebulak cię zabolał). (2)

            I nawet cię rozumiem - przy twoim marniutkim intelekcie, łatwo ktoś ci kitów nawciskał do twojego pluszowego łba i teraz próbujesz na siłę zainteresować innych swoją pseudopatriotyczną pseudoideologią (jakbyś miał problem ze zrozumieniem zbyt skomplikowanych wyrazów, to daj znać - wytłumaczę ci jeszcze prościej ptysiu różowy).

            • 2 1

            • (1)

              Buc z ciebie towarzyszu.

              • 0 2

              • Znowu pudło - za młody jestem na "towarzysza".

                Ale szczekaj dalej (najgłośniejsze są te małe pieski). Pozdrawiam serdecznie.

                • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane