• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska L'biotica chce konkurować z liderami rynku kosmetyków

Robert Kiewlicz
28 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zamiarem inwestora jest jednak uplasowanie firmy L'biotica w czołówce producentów kosmetycznych w kraju, obok takich firm jak Oceanic i Ziaja.

Zamiarem inwestora jest jednak uplasowanie firmy L'biotica w czołówce producentów kosmetycznych w kraju, obok takich firm jak Oceanic i Ziaja.

Czy w Trójmieście powstanie kolejny lider rynku kosmetycznego w Polsce? Takie zamiary ma firma L'biotica. Dzięki dofinansowaniu przez holenderski fundusz private equity Waterland, spółka chce konkurować z takimi markami jak Oceanic czy Ziaja.


Czym najczęściej sugerujesz się przy zakupie kosmetyków?


L'biotica, będąca właścicielem, m.in. marki Biovax, Ketoxin czy Professional Therapy zdecydowała się na współpracę z Waterland, który jako strategiczny partner finansowy ma wesprzeć firmę w jej dalszym rozwoju. Waterland wielokrotnie był inwestorem w międzynarodowych firmach medycznych, farmaceutycznych i dermokosmetycznych. Dzięki współpracy z funduszem gdańska spółka uzyska również wsparcie biznesowe niezbędne do rozwoju na rynkach zagranicznych.

L'biotica to producent naturalnych dermokosmetyków dostępnych głównie w aptekach, sklepach zielarsko-medycznych oraz drogeriach. Na rynku polskim spółka jest obecna od 2005 roku. Waterland poprzez spółkę zależną Lakest Investment objął większościowy pakiet udziałów w spółce. Jednak trzech z pięciu jej założycieli pozostało w spółce i nadal będzie nią kierować, to: Hubert Doluk - prezes zarządu, Paweł Polański - wiceprezes zarządu oraz Aleksandra Libiszewska.

- Ostatnie lata to czas bardzo dynamicznego rozwoju firmy. Nasze niezwykle ambitne plany rozwoju potrzebują silnego i doświadczonego partnera, partnerstwo z Waterland to decyzja strategiczna i przemyślana - twierdzi współzałożyciel i prezes zarządu L'biotica Hubert Doluk.
Obecnie L'biotica jest raczej producentem niszowym. Zamiarem inwestora jest jednak uplasowanie firmy w czołówce producentów kosmetycznych w kraju, obok takich firm jak Oceanic i Ziaja.

- Mamy duże doświadczenie w rozwijaniu spółek oferujących produkty związane ze zdrowiem i urodą. L'biotica idealnie wpisuje się w naszą strategię inwestycyjną - dodaje Dominik Czajewski, dyrektor inwestycyjny w Waterland.
Waterland jest niezależnym funduszem private equity, który współpracuje z ambitnymi przedsiębiorcami i kadrą menedżerską firm, które mają potencjał do ponadprzeciętnego wzrostu. Waterland powstał w Holandii w 1999 roku i od rozpoczęcia działalności zainwestował w ponad 350 firm. Inwestycje te zostały dokonane przez sześć utworzonych funduszy, którym inwestorzy powierzyli 4 mld euro. Aktywność biznesowa Waterland koncentruje się na Europie, zaś zespoły inwestycyjne są zlokalizowane w Polsce, Holandii, Belgii oraz Niemczech.

Miejsca

Opinie (37) 1 zablokowana

  • pracowałam w jedej z firm kosmetycznych. produkty różniły się tylko opakowaniem i zapachem. (5)

    • 20 6

    • ludzie tez sie roznia tylko opakowaniem i zapachem.

      wiec to nic nowego.

      • 16 7

    • To tak jak twoje

      gacie i skarpety.

      • 1 1

    • Jak prawie wszystko...

      Przemysł marketingowy...

      • 4 0

    • Które produkty od ktorych?

      • 0 0

    • I tak wszystkie te firmy kosmetyczne to są mieszalnie, półprodukty idą z Niemiec, a surowce z całego świata. Dziwne tylko że zawsze przez Niemcy. Nawet te z Polski do Polski. Ciekawe co?

      • 0 0

  • Skoro bez 'wsparcia ' nie stali sie liderem to wsparcie tylko stworzy 'sztucznego lidera' (5)

    Nie wsparcie swiadczy o liderze lecz konkretny produkt i jego wysoka jakosc . To klient - konsument swiadczy czy ktos staje sie liderem a nie to ze ktos wedlug ' widzimiesie ' chce byc liderem. Widocznie klientom bardziej odpowiadaja produkty firmy Ziaja , Oceanic . Gdyby klienci chcieli to by juz dawno kupowali produkty L,biotica a skoro tego nie robia to zadne wsparcie nie pomoze . Ziaja odniosla sukces ciezka praca i dobra jakoscia a nie tym ze ktos im dal milion dolarow . Ziaja jak wielu nie pamieta byla mini firemka ktora zdobywala klientow dobrymi produktami i to klient stwierdzil iz chce produkty Ziaja . Skoro dzis L,biotica jest producentem niszowym to lepiej gdyby tym pozostala poniewaz dzieki temu moze byc liderem dermokosmetykow a po wejsciu w rynek masowy utraci ta pozycje .Sa wrecz znane swiatowe marki ktore za zadne pieniadze nie chca wejsc na rynek masowy gdyz traca wtedy pozycje np. lidera produktow organicznych itp.....Vichy gdyby weszla do marketow to by utracila swoj prestiz wiec bywa roznie.

    • 14 22

    • dd

      W sumie nawet ciężko komentować powyższe rewelacje odnoszące się do rozwoju biznesu i sprzedaży:) Jedno natomiast jest pewne, znasz się na tym jak świnia na gwiazdach - większych głupot dawno nie czytałem.

      • 9 5

    • vichy to taka francuska ziaja prawie, jest ok - ale szału nie ma

      • 7 0

    • Brak wiedzy nt. firmy nie upoważnia do wystawiania tego typu komentarzy

      Z kontekstu powyższej wypowiedzi, domyślam się, że pisała go osoba z konkurencji. Pozyskanie sponsora na rozwój to w dzisiejszych czasach naprawdę skarb. Może być tak, że firma nie nadąża z zamówieniami, a nie ma możliwości finansowych na magazynowanie, zwiększenie zatrudnienia, systemy itp. Jeżeli chcą nadążyć za rynkiem i nie stracić obecnych klientów to wsparcie strategiczne jak najbardziej jest tu na miejscu.

      • 0 0

    • Jakość

      Wylejcie z każdej tej firm szampon na blachę nierdzewną, po 2 dniach wyjdzie rdza bo to jest tak dobra jakość że szkoda mówić, żenada polska dobra jakość... Sól + sół tandeta

      • 0 0

    • Produkty

      Pamiętajcie polacy chcą kupić tani produkt w biedronce, lidlu itp., cena niską uzyskuje się dodając do produktów tanie badziewie tak jak wspomnieli wyżej sól wode i to co niszczy włosy.
      pamiętajcie że efekt że włosy są odżywione to pierwszym użyciu to sól która zmywa cały brut a sylikon który je ładnie obklei i macie super polski produkt.

      pamiętajcie że więkoszść kosmetyków z włoch jest dużo lepsza pod względem składu.

      • 0 0

  • Wszystko to to samo (3)

    A dla wszystkich firm kosmetycznych i tak robi jedna firma z trójmiasta zmieniając tylko opakowanie.

    • 11 10

    • Oceanic robi dla wszystkich? (2)

      bo fabryke i laboratoria ma swoja od wielu wielu lat pod gdanskiem

      • 2 1

      • marion z Gdyni (1)

        • 2 1

        • Marion to tylko preparaty do włosów.

          • 1 0

  • Oby więcej takich sukcesów (1)

    Brawo! Trzymamy kciuki za nasze lokalne firmy

    • 28 5

    • Oby miały lokalne nazwy a nie coś co udaje włoskie, a z ortografią włoskiego jest na bakier.

      • 1 0

  • "Ostatnie lata to czas bardzo dynamicznego rozwoju firmy." (2)

    Szkoda tylko, że zaczynali od skopiowania wyglądu opakowań z brytyjskiego produktu o ugruntowanej marce - Henna Treatment Wax. Opakowanie było na tyle podobne, że raz kupiłam przez pomyłkę odżywkę L'Biotiki - teraz omijam szerokim łukiem, bo takich metod "dynamicznego rozwoju" wspierać nie będę.

    • 11 17

    • Ta pomyłka zniszczyła twoje życie ?

      • 6 7

    • a to nie jakiś franchising?? tez sie nabrałam....

      Widziałam ich produkty i byłam przekonan, ze w koncu ta marka pojawiła sie w PL
      No to sciema w takim razie :(

      • 8 2

  • Polska ? (1)

    To już nie jest Polska spółka.

    • 1 6

    • L'biotica - to ma być niby po włosku? Niech się języka poduczą zamiast takie potworki językowe tworzyć

      • 0 1

  • Heheh labotikę robi marion - co nie zmienia faktu że uwielbiam ich maski do włosów.

    • 9 4

  • Chcieć można.

    A wykonać to inna para kaloszy.
    Powodzenia.

    • 6 1

  • (1)

    Maska złuszczająca do stóp! Jest bardzo dobra!

    • 13 2

    • I mają też maść na ból pupy! Wielu komentującym się przyda!

      • 0 0

  • Kosmetyki mają fajne i w większości z super składem, ale niestety nie każdy kosmetyk jest w przystępnej cenie

    • 7 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane