Gdańska firma przebuduje nabrzeże w gdyńskim porcie

Dzięki przebudowie przy Nabrzeżu Szwedzkim będą obsługiwane większe statki.
Dzięki przebudowie przy Nabrzeżu Szwedzkim będą obsługiwane większe statki. fot. MTMG

Większe statki, więcej ładunków. Rozpoczyna się przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego w gdyńskim porcie. Koszt to 68 mln zł. Prace mają się zakończyć za dwa lata, a wykona je konsorcjum, na którego czele stoi gdańska Korporacja Budowlana Doraco.


Umowę ze strony Korporacji Budowlanej Doraco podpisała prezes zarządu Andżelika Cieślowska, a ze strony Zarządu Morskiego Portu Gdynia prezes zarządu Janusz Jarosiński oraz wiceprezes  Walery Tankiewicz.
Umowę ze strony Korporacji Budowlanej Doraco podpisała prezes zarządu Andżelika Cieślowska, a ze strony Zarządu Morskiego Portu Gdynia prezes zarządu Janusz Jarosiński oraz wiceprezes Walery Tankiewicz. fot. T.Urbaniak/ZMPG
Nabrzeże Szwedzkie
Nabrzeże Szwedzkie fot. MTMG

Czy trójmiejskie porty są nowoczesne?

tak, przeznaczają ogromne kwoty na modernizację 28%
w porównaniu z tymi w Zachodniej Europie, na pewno nie 43%
nie wiem, nie znam się na tym 29%
zakończona Łącznie głosów: 129

- Z firmą Doraco już współpracowaliśmy przy budowie granicznego punktu kontroli weterynaryjnej czy budowie obiektu biurowego na zapleczu terminalu kontenerowego. Muszę przyznać, że oceniamy tę współpracę bardzo dobrze - powiedział Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, podczas uroczystości podpisania umowy z wykonawcą.

Tym razem będą to prace hydrotechniczne, ale firma Doraco ma już doświadczenie w tego typu realizacjach. Przebudowała Nabrzeże Górników w Porcie Handlowym Świnoujście, Nabrzeże WOC II oraz Nabrzeże Przemysłowe w gdańskim porcie. Gdańska firma zbudowała też Terminal Portowy w Elblągu, a inwestycja ta obejmowała wykonanie "od zera" utwardzonego placu składowego o powierzchni blisko 3 ha wraz z dojazdami, nabrzeża z rampą ro-ro, pogłębienia i umocnienia dna, magazynu i wiaty oraz całej niezbędnej infrastruktury.

Przebudowę Nabrzeża Szwedzkiego Doraco będzie realizowało razem ze szczecińskim Zakładem Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych UW Service.

- Jako zespół mamy własne środki i własne siły, aby zrealizować tę inwestycję. Nie jesteśmy pośrednikami - powiedziała Andżelika Cieślowska, prezes zarządu Korporacji Budowlanej Doraco. - Dajemy pracę w Trójmieście, tu płacimy podatki. Co więcej, mamy też w Grupie swoją firmę shipingową [EuroAfrica - przyp. red.]. Nam więc też szczególnie zależy na poprawieniu infrastruktury w gdyńskim porcie.

Z Nabrzeża Szwedzkiego korzysta Morski Terminal Masowy Gdynia. Według założeń praca w terminalu ma przebiegać w miarę normalnie.

- Nie planujemy obniżenia wielkości ładunków, a wprost przeciwnie - mówi Bogdan Buczko, dyrektor naczelny MTMG. - To oczywiście będzie wymagało przeorganizowania pracy. Większość ładunków przejmie Nabrzeże Holenderskie. Jednak dzięki tej inwestycji będziemy mogli przyjąć jeszcze większe statki niż dotychczas.

Celem podpisanej umowy jest realizacja przebudowy zachodniej części nabrzeża, która umożliwi cumowanie statków typu PANAMAX o wymiarach 245 m x 34,5 m, zanurzeniu  12,7 m i nośności 63000 DWT.

W ramach inwestycji dokonana zostanie m.in. przebudowa konstrukcji hydrotechnicznej na długości 392,4 m z wysunięciem linii cumowniczej na wodę o 1 m, roboty czerpalne do głębokości 13,5 m (bez umocnienia dna) - wzdłuż przebudowywanego odcinka nabrzeża, przebudowa układu kolejowego i nawierzchni drogowych od strony Nabrzeża Duńskiego.

"Przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego w Porcie Gdynia" jest kolejną inwestycją ZMPG ubiegającą się o współfinansowanie ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Przedsięwzięcie umieszczone jest na aktualnej liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Zlokalizowana w Porcie Wschodnim inwestycja znajduje się w układzie sieci TEN-T. Jej celem jest rozwinięcie potencjału obsługi ładunków masowych.

Przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego jest drugą co do wielkości inwestycją jaką rozpoczyna gdyński port. W sierpniu ma zostać rozstrzygnięty przetarg na przebudowę Nabrzeża Bułgarskiego, czyli m.in. na uregulowanie 192 metrów linii brzegowej. Ten projekt ma pochłonąć 100 mln zł.

Opinie (33) 1 zablokowana

  • Moje miasto... (3)

    ...to Trójmiasto :)

    • 31 5

    • i moje też (2)

      nie mam/miałbym problemów z pracą/mieszkaniem w innej jego części

      • 3 0

      • moje też (1)

        ja pracuje w Gdyni i mieszkam w Gdańsku

        • 4 0

        • Moje też.

          I nie mogę się odnaleźć w tej idiotycznej wojence kto lepszy.
          Zrobię chyba sobie ramkę do tablicy rejestracyjnej "moje miasto to Trójmiasto" albo naklejkę czy coś. Dla równowagi.

          • 6 0

  • Jako zespół mamy własne środki i własne siły, aby zrealizować tę inwestycję. Nie jesteśmy pośrednikami - powiedziała Andżelika (5)

    I to jest sedno sprawy - nie jacyś "Generalni Wykonawcy" bedacy firma w teczce, ale poważna firma z własnym zapleczem technicznym i "know-how".

    Jestem spokjmy, ze wszsytko bedzie o czasie, w budżecie i nik nie zbankrutuje.

    • 33 6

    • zolw

      oczywiście !:) szczególnie nie sa pośrednikami w hydrotechnice, na której znają się jak stolec na poezji.

      • 7 1

    • jaja sobie robisz? W ogóle wiesz o czym piszesz czy tam pracujesz?

      W Gdyni już 2 lata robią odpływy deszczowe i końca nie widać. To jedna z gorszych firm, plusem jest jedynie to że tu płaci podatki (o ile to prawda).

      • 1 1

    • tak się składa, że znam 3 firmy które przez nich zbankrutowały, niektóre nie do końca (1)

      bo nie miały majątku nawet dla syndyka więc nie mogą zbankrutować bo nic nie mają nawet na pokrycie kosztów bankructwa. Weź mnie nie rozśmieszaj.

      • 2 2

      • TYLKO

        Tylko trzy , myślę że znalazło by się więcej które na słowo Doraco dostają białej gorączki

        • 2 2

    • BZDURA

      Doraco niem sił własnych , chyba ze tych pięciu spawaczy. Kolejne firmy do przewieżenia

      • 1 1

  • Należy tylko się (1)

    cieszyć.
    Wygląda, że o ile nie pojawia się jakieś nieprzewidziane okoliczności to zyska i port i Trójmiasto.
    Trzymam kciuki za powodzenie.
    .
    Miłego dnia i podobnych sukcesów zawodowych i osobistych dla wszystkich

    • 16 2

    • stawiaj kropkę po "D"

      • 0 0

  • Wreszcie prawdziwie polska firma, (1)

    a nie firma tylko zarejestrowana w Polsce to i pieniądz zostanie w naszym kraju.

    • 16 2

    • NIE PRAWDA

      Firma jest w Polsce Ale kasa popłynie na Cypr a podwykonawcy zobaczą ją jak świnia niebo

      • 3 1

  • Polska firma ,polscy podwykonawcy...będzie jak zwykle. (3)

    Ci drudzy zostaną na lodzie z niezapłaconymi fakturami,ci pierwsi zwiną kasę i zbankrutują,czyli będzie "normalnie", po Polsku.

    • 8 15

    • (1)

      na szczescie nie. Port ma dobra polityke w takich wypadkach: jeśli jakis podwykonawca zwróci się do nich, że zlaceniodawca (w tym wypadku byłoby to Doraco) mu nie płaci, to port - oczywiście po próbie naprawienia sytuacji - po prostu przelewa pieniadze prosto do podwykonawcy. mysle ze tak powinny postepowac wszystkie firmy, przede wszystkim te z panstwowym kapitalem

      • 9 0

      • oby to była prawda, w każdym razie z nimi to trzeba uważać i nic nie robić bez dokumentów,

        jeśli wchodzisz później niż było w umowie na budowę to rób aneks i nie wierz, że zrobią jak skończysz bo nie zrobią i zostaniesz ukarany bo niby za późno skończyłeś (a to, że późno skończyłeś bo później cię wpuścili, nierzadko po terminie końca a nie rozpoczęcia to nieważne).

        • 1 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • A co na to taki mądrala Kasprowicz-rzecznik portu w Gdańsku?

    Może znowu ma jakieś asy w rękawie typu niewykorzystane nab.Wtte,niszczejące nab.Wiślane,Zbożowe,Paged i wiele innych?

    • 10 3

  • PANAMAX

    Statek typu PANAMAX nie może mieć szerokości 34,5m pani redaktor. Szerokość śluz w kanale panamskim na chwilę obecną to 33,5 m.

    • 11 0

  • Niech Korporacja Budowlana Doraco z prezes zarządu .Andżelika Cieślowska (4)

    czym prędzej dokończą remont Al.Piłsudskiego, bo biegacze w nocnym półmaratonie połamią sobie nogi.

    Jak z taką niesolidną firmą, która nie wywiązała się z terminów i jakości robót gdyński Port mógł POdpisać umowę?

    • 6 15

    • (1)

      Klawisz "Shift" ci się blokuje, albo co innego...

      • 7 1

      • I pewnie boli go noga.

        • 4 0

    • no i ścieżka rowerowa tam! Co oni zrobili to ręce opadają. Rozwalili ścieżkę

      rowerową i niby ułożyli, ale tak że głowa boli. Same dziury i nierówno, wszędzie tam gdzie rozkopali ją. Powinno się zatrudnić inną firmę, która porządnie ułoży tą ścieżkę i im rachunek wysłać!

      • 1 1

    • Gdynia

      Jak by zapłacili kary to może by się zastanowili dlaczego nie mogą zakończyć inwestycji , nawet dobry kierownik prowadzący nie pomoże

      • 1 1

  • Ankieta: "Czy trójmiejskie porty są nowoczesne?" (1)

    "nie wiem, nie znam się na tym" - 19%

    Reszta jak zwykle zna się na wszystkim... :)

    • 15 2

    • A czemu nie?

      Ta reszta to nawet w tej chwili jedynie okolo 45 osob - akurat jestem sklonny uwierzyc, ze odpowiadaly osoby ktore moga cos wiedziec

      • 0 1

  • Masowy (1)

    Z którego roku jest to zdjęcie tych żurawi już dawno nie ma.

    • 3 0

    • 2006/2007 ?

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...