• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska firma przebuduje nabrzeże w gdyńskim porcie

Wioletta Kakowska-Mehring
7 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Dzięki przebudowie przy Nabrzeżu Szwedzkim będą obsługiwane większe statki. Dzięki przebudowie przy Nabrzeżu Szwedzkim będą obsługiwane większe statki.

Większe statki, więcej ładunków. Rozpoczyna się przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego w gdyńskim porcie. Koszt to 68 mln zł. Prace mają się zakończyć za dwa lata, a wykona je konsorcjum, na którego czele stoi gdańska Korporacja Budowlana Doraco.


Umowę ze strony Korporacji Budowlanej Doraco podpisała prezes zarządu Andżelika Cieślowska, a ze strony Zarządu Morskiego Portu Gdynia prezes zarządu Janusz Jarosiński oraz wiceprezes  Walery Tankiewicz. Umowę ze strony Korporacji Budowlanej Doraco podpisała prezes zarządu Andżelika Cieślowska, a ze strony Zarządu Morskiego Portu Gdynia prezes zarządu Janusz Jarosiński oraz wiceprezes  Walery Tankiewicz.
Nabrzeże Szwedzkie Nabrzeże Szwedzkie

Czy trójmiejskie porty są nowoczesne?


- Z firmą Doraco już współpracowaliśmy przy budowie granicznego punktu kontroli weterynaryjnej czy budowie obiektu biurowego na zapleczu terminalu kontenerowego. Muszę przyznać, że oceniamy tę współpracę bardzo dobrze - powiedział Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, podczas uroczystości podpisania umowy z wykonawcą.

Tym razem będą to prace hydrotechniczne, ale firma Doraco ma już doświadczenie w tego typu realizacjach. Przebudowała Nabrzeże Górników w Porcie Handlowym Świnoujście, Nabrzeże WOC II oraz Nabrzeże Przemysłowe w gdańskim porcie. Gdańska firma zbudowała też Terminal Portowy w Elblągu, a inwestycja ta obejmowała wykonanie "od zera" utwardzonego placu składowego o powierzchni blisko 3 ha wraz z dojazdami, nabrzeża z rampą ro-ro, pogłębienia i umocnienia dna, magazynu i wiaty oraz całej niezbędnej infrastruktury.

Przebudowę Nabrzeża Szwedzkiego Doraco będzie realizowało razem ze szczecińskim Zakładem Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych UW Service.

- Jako zespół mamy własne środki i własne siły, aby zrealizować tę inwestycję. Nie jesteśmy pośrednikami - powiedziała Andżelika Cieślowska, prezes zarządu Korporacji Budowlanej Doraco. - Dajemy pracę w Trójmieście, tu płacimy podatki. Co więcej, mamy też w Grupie swoją firmę shipingową [EuroAfrica - przyp. red.]. Nam więc też szczególnie zależy na poprawieniu infrastruktury w gdyńskim porcie.

Z Nabrzeża Szwedzkiego korzysta Morski Terminal Masowy Gdynia. Według założeń praca w terminalu ma przebiegać w miarę normalnie.

- Nie planujemy obniżenia wielkości ładunków, a wprost przeciwnie - mówi Bogdan Buczko, dyrektor naczelny MTMG. - To oczywiście będzie wymagało przeorganizowania pracy. Większość ładunków przejmie Nabrzeże Holenderskie. Jednak dzięki tej inwestycji będziemy mogli przyjąć jeszcze większe statki niż dotychczas.

Celem podpisanej umowy jest realizacja przebudowy zachodniej części nabrzeża, która umożliwi cumowanie statków typu PANAMAX o wymiarach 245 m x 34,5 m, zanurzeniu  12,7 m i nośności 63000 DWT.

W ramach inwestycji dokonana zostanie m.in. przebudowa konstrukcji hydrotechnicznej na długości 392,4 m z wysunięciem linii cumowniczej na wodę o 1 m, roboty czerpalne do głębokości 13,5 m (bez umocnienia dna) - wzdłuż przebudowywanego odcinka nabrzeża, przebudowa układu kolejowego i nawierzchni drogowych od strony Nabrzeża Duńskiego.

"Przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego w Porcie Gdynia" jest kolejną inwestycją ZMPG ubiegającą się o współfinansowanie ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Przedsięwzięcie umieszczone jest na aktualnej liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Zlokalizowana w Porcie Wschodnim inwestycja znajduje się w układzie sieci TEN-T. Jej celem jest rozwinięcie potencjału obsługi ładunków masowych.

Przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego jest drugą co do wielkości inwestycją jaką rozpoczyna gdyński port. W sierpniu ma zostać rozstrzygnięty przetarg na przebudowę Nabrzeża Bułgarskiego, czyli m.in. na uregulowanie 192 metrów linii brzegowej. Ten projekt ma pochłonąć 100 mln zł.

Miejsca

Opinie (33) 1 zablokowana

  • DORACO

    "....Dajemy pracę w Trójmieście, tu płacimy podatki....."

    zgodnie ze strukturą firmy podatki chyba jednak trafiają na Cypr


    Kolejna sprawa - Korporacja Doraco jest typowym Generalnym Wykonawcą Inwestycji

    • 2 1

  • No i wreszcie!!!!! Polacy budujcie dla Polski i rodakow a bedzie coraz lepiej!!!!

    No i zaczyna byc normalnie jak Polacy zaczynaja budowac dla siebie bo to tylko zaplusuje dla nas a nikogo innego!!!! no Brawo , itak cisnac a bedzie git.

    • 1 0

  • szkoda, że nie robi tego Navimor-Invest z Gdańska, oni mają doświadczenie w hydrobudowie, nie słyszałem o tej firmie ze Szczecina.

    • 0 0

  • Stella Maris się kłania

    Jak Doraco - to wiadomo kto za tym stoi. Podatki idą na Cypr....

    Śmiechu warte.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane