• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański Terminal Masowy będzie gotowy już po wakacjach

Robert Kiewlicz
24 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Gdański Terminal Masowy składać się ma z nowoczesnych, wyposażonych w kompleksową technologię suszenia ziarna, magazynów i systemu przeładunkowego. Gdański Terminal Masowy składać się ma z nowoczesnych, wyposażonych w kompleksową technologię suszenia ziarna, magazynów i systemu przeładunkowego.

Rozpoczął się ostatni etap inwestycji w porcie gdańskim. Już w październiku ruszy nowy Gdański Terminal Masowy (GBT - Gdansk Bulk Terminal), usytuowany na Nabrzeżu Bytomskim zobacz na mapie Gdańska.



Gdański Terminal Masowy składać się będzie z w pełni zautomatyzowanych magazynów płaskich i silosów o łącznej pojemności 36 tys. ton i systemu przeładunkowego umożliwiającego zarówno obsługę relacji importowej, jak i eksportowej. Ponadto terminal wyposażony będzie w kompleksową technologię suszenia ziarna o wydajności suszenia do 45 ton na godzinę, oraz czyszczalnie do wstępnego czyszczenia o wydajności 150 ton na godzinę.

- Prace zakończymy prawdopodobnie w październiku, lub listopadzie. Dokładna data nie jest jednak jeszcze znana - mówi Rafał Różański, prezes spółki GBT. - W tym samym terminie będzie też gotowa część cumownicza nabrzeża oraz zakończy się pogłębianie toru wodnego.

Docelowo Gdański Terminal Masowy będzie się koncentrować na przeładunku masowych towarów rolnych, głównie zbóż i śrut. W terminalu przewiduje się obsługę statków o wyporności do 10 tys. DWT, rata załadunku 450 ton na godzinę, rata rozładunku 200 ton na godzinę.

29 października 2010 roku Malteurop Polska i Copenhagen Merchants zawarły porozumienie o utworzeniu GBT (Gdansk Bulk Terminal) Gdańskiego Terminala Masowego. Malteurop jest obecnie największym producentem słodu na świecie. W 12 krajach Europy, Ameryce Północnej, Oceanii i Azji posiada 23 oddziały przemysłowe i wytwarza ponad 2,2 mln ton słodu rocznie. W Gdańsku Malteurop kupiła działającą na Nabrzeżu Bytomskim od 1997 roku - zainicjowaną przez niemiecką firmę Weissheimer Malz - spółkę Baltic Malt.

Miejsca

Opinie (27) 1 zablokowana

  • I super!

    Moglibyśmy część dostaw odebrać Holendrom, bo ich nie lubię.

    • 33 3

  • (4)

    I znowu obcy zarobi, a Polak się tylko obliże..

    • 8 33

    • I tak i nie (2)

      Polski biznes nie chciał zainwestować w taką budowę, więc zjawił się biznes z zachodu. Ale nie masz racji dzięki kontaktom tych inwestorów więcej płodów rolnych znajdzie nabywce, co za tym idzie my także zarobimy.

      Od lat jest wiadome, że Polacy nie chcą inwestować i ryzykować, bo ciągle czekają, aż rząd zrobi to za nich. Kapitał zachodni nie czeka na swój rząd tylko szuka okazji na inwestycje.

      Do tego dolicz, że firma będzie musiała zatrudnić pracowników, czyli więcej ludzi znajdzie pracę i to nie w biurze, a po za nim. Więc czekam na owacje nie nieustannie protestujących jak przychodzą firmy szukających ludzi do pracy w biurze. Problem w tym, że oni pewnie znajdą zaraz i tak dziurę, bo narzekać tylko potrafią.

      • 17 3

      • Sprzedane lub sprywatyzowane (1)

        Banki i huty sprzedane, dochodowe firmy sprzedane lub "sprywatyzowane", a pieniądze czyli zyski gdzie są ???? - za granicą. A my w Polsce mamy po tych wszystkich przekształceniach strukturalnych KOSZTY czyli stado bezrobotnych !

        • 4 7

        • Większość firm sprzedawanych były już na skraju bankróctwa

          Tych mocno stojących to póki co nie wyprzedawano. Jedynie z branżę piwną nam dobrze stojącą rozprzedano. Stocznie i tak były zrujnowane i szukano wyjścia.

          A prywatyzowali od prawa do lewa, więc każda partia swoje 3 grosze dołożyła.

          Mówisz stado bezrobotnych, raczej nierobów. Jeżeli jesteś facetem bez roboty, to nierób i tyle, bo z kim nie gadam to ma problem z pracownikami do cięższych prac. Obecnie panie mogą być bezrobotne bo sporo firm w biurach pozwalniało.

          • 3 1

    • a jak myślisz gdzie będzie płacił podatki i kogo zatrudniał?

      weź pomyśl lepiej. To jego pieniądze i ryzyko biznesowe. Nie ma polskich podmiotów kt. mogłyby udźwignąć taką inwestycję. Zatrudni Polaków, za podatki będzie płacił w Polsce (tylko nie wciskaj kitów o jakiś ulgach i zwolnieniach) a co zrobi z zyskiem to jego sprawa - nie twoja

      • 13 1

  • a jak tam z transportem (4)

    będziecie dewastować ul. przetoczną ? ona już ledwo zipie

    • 16 7

    • przetoczna i ku ujsciu powinny zostac zamkniete. Nie nadają sie do jazdy

      • 9 1

    • (2)

      Zeby jeszcze nie bylo innej drogi, ale Sucharskiego jest przejezdna i spokojnie mozna omijac i Przetoczna i ledwo zywy Most Siennicki, ale po co...tak im blizej i wygodniej, a ze mi szklanki w domu skacza przy kazdym przejezdzie takiej ciezarowy to przeciez nie wazne...

      • 4 0

      • Problem w tym, że póki co co drugiemu jest bliżej (1)

        Jeżeli jedzie z kierunku s7 to pojedzie Sucharskiego, a jeżeli W-Z to pojedzie siennicką i przetoczną.

        Do póki nie zrobią zakazu wjazdu dla ciężarówek, wszystko będzie waliło dalej tym mostem.

        • 2 1

        • Rada Dzielnicy ma lobbowac za zakazem wjazdu po zakonczeniu budowy Trasy Sucharskiego

          • 2 0

  • Ktoś mnie uświadomi... (1)

    ...czy budowana trasa Sucharskiego będzie miała wpływ na transport związany z tym przedsięwzięciem? Czy dostawy zdominuje transport kolejowy?

    W skrócie idzie mi o to, czy planowane prace drogowe nie uziemią tej inwestycji na dwa lata, bo po prawdzie nie mam czy transport tam odbywa się od strony Sucharskiego czy Siennickiej.

    • 5 0

    • Siennickiej, jest jeszcze Kanał Kaszubski, nie myślisz chyba, że to co będzie się tam działo trafi z i do Polski.

      • 0 0

  • Gdanski terminal

    Ale duzy tonaz pracy przeładunkowej.....Wraca epoka kamienia łupanego

    • 3 11

  • A czemu nie Zbożowy czy Rolny?

    Materiały masowe to w Porcie Północnym węgiel i ropa. Można w dzisiejszej dobie jeszcze dołożyć pobliskie kontenery, które w tysiącach sztuk płyną z płd Azji. Nazwy, jak w tytule, bardziej by pasowały, a i sąsiedztwo silosów z jęczmiennym słodem też raczej ku płodom rolnym się skłania.

    • 2 5

  • (2)

    "rata załadunku" - a nie można tego po polsku napisać?

    • 1 16

    • a po jkiemu to jest?

      j.w.

      • 3 0

    • a jak ma być

      no bo nie znam innego określenia?

      • 1 0

  • I znowu aby rozwalić port w Gdyni (4)

    Idziemy na wyniszczenie?

    • 3 20

    • Myk (3)

      porównaj oba porty, później pisz.

      • 5 1

      • No tak cały świat walczy z tą Gdynią biedną. (2)

        • 3 1

        • (1)

          Ale już budowa lotniska w Gdyni to konkurencja dla Gdańska ?

          • 0 0

          • Tu nie chodzi o konkurencyjność

            A wydawanie środków finansowych pochodzących z gminy. Jak to robi prywatny inwestor to jego biznes i jego ryzyko. Jak gmina buduje za swoje środki drugie lotnisko, mimo że nie daleko jest lotnisko, które jeszcze ma spore możliwości rozwoju to można się tylko puknąć w głowę. Zamiast uruchomić Kolej Metropolitarną w kierunku obecnego lotniska, co ułatwiłoby transport pomiędzy gminami, to Gdynia się skupia na celu, który nikomu nie przyniesie korzyści.

            A potem gmina mówi, że nie ma środków na OPAT i na centrum logistyczne.

            • 4 1

  • Więcej przeładowanych TIRów na naszych drogach

    - bo przecież Niemcy takich nie przyjmą.
    SUPER!!!

    • 0 10

  • Widzicie te schody na lewym silosie?? Montowałem je w cemet LiD?.hehe (1)

    A ta kładka to z drewna Holendrzy robili a drewno z Amazonki ..Fiu fiu kiedy to było 96 rok i stoi leży hehe

    • 0 0

    • maritim

      I 'blaszak' się załapał na foto :)

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane