Gdański armator kupił kolejny statek

Jednostka została zbudowana w 1995 roku.
Jednostka została zbudowana w 1995 roku. fot. MarineTrafic.com

Żegluga Gdańska wzbogaciła się o kolejny statek towarowy. Jednostka została odkupiona od norweskiego armatora. Dziś Tarzan, a wcześniej Starami pływa pod polską banderą.



- Uniwersalny statek do przewozu ładunków suchych został zakupiony przez polską firmę w grudniu 2020 r. Wcześniej należał on do norweskiego armatora Misje Rederi AS. Statek, przed polskim, miał czterech armatorów i większą liczbę operatorów. Wraz z ostatnią zmianą właściciela doszło do zmiany imienia statku - ze Starmi na Tarzan. Wcześniej jednostka nosiła nazwy Reymar, Reitdiep, Mercator i - od przekazania przez stocznię - Reitdiep. Jednostka została zbudowana w 1995 r. w holenderskiej stoczni Pattje Scheepswerf B.V w Waterhuizen - jako pierwszy poinformował branżowy portalmorski.pl.
Jednostka już po nadaniu nowego imienia.
Jednostka już po nadaniu nowego imienia. fot.www.windship.dk
Statek przystosowany jest do ładunku ziarna, zaś dno ładowni jest wzmocnione do rozładunku chwytakami.

Gdańska spółka znana jest przede wszystkim ze śródlądowych i przybrzeżnych przewozów wycieczkowych pasażerów. Spółka posiada też 14 statków, w tym m.in. katamarany i wodoloty. Kilka lat temu władze firmy postanowiły rozszerzyć działalność. Jak tłumaczono, koszty utrzymania białej floty rosną i trzeba było szukać pomysłów na nowe działalności. Żegluga pasażerska jest sezonowa, a więc przynosi przychody tylko w okresie lata, a towary przewozi się przez cały rok.

Spółka jest więc właścicielem i operatorem floty towarowej, ale przy pozyskiwaniu ładunków współpracuje z firmą duńską - Wind Shipping ApS z Køge. Do jednostek: Tollund, Kopersand i San Diego teraz dołączy Tarzan.

Tarzan, tak jak i pozostałe statki, będzie pływał pod biało-czerwoną banderą.

- To moja ukochana bandera. Da się pływać pod polską banderą, choć trzeba przyznać, że tania nie jest - mówił już kilka lat temu Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej i - jak widać - dalej trzyma się tej zasady.
Żegluga Gdańska jest firmą prywatną, spadkobiercą prawnym i kontynuatorem firmy żeglugowej założonej w marcu 1946 r. Dziś jest przede wszystkim największą w Polsce firmą przewozową w żegludze przybrzeżnej.

Opinie (65) ponad 10 zablokowanych

  • Polska Bandera - to brzmi dumnie. (5)

    Chwała bohaterom !

    • 90 25

    • Pachnie nacjonalizmem

      Pachnie nacjonalizmem

      • 19 20

    • Pamiętamy!

      hahahahahaha

      • 11 0

    • Tusku słońce Peru prowadź nas ku świetlanej przyszłości (1)

      Amber Gold

      • 6 12

      • w amber gold brylant teraz jest

        • 6 0

    • Chwała bohaterom...

      ...a śmierć urwom&frajerom

      • 0 1

  • (3)

    Pływanie pod polską banderą jest jak jazda taksówką, pod tanią jak jazda uberem.
    Z pkt widzenia kosztów i komplikowania biznesu polska bandera jest po prostu nieopłacalna dla nikogo oprócz państwa.

    • 88 12

    • to prawda

      wystarczy sprawdzić pod jaką banderą pływają promy państwowego armatora PŻB

      • 35 0

    • Sa kraje (nawet niedaleko Polski, gdzie maja tzw drugi rejestr i plywaja pod narodowa bandera) (1)

      czy nie da rady takiego rozwiazania wprowadzic w Polsce ?
      mamy przeciez prawnikow, ktorzy mogliby przeanalizowac oplacalnosc takiego rozwiazania.

      kiedys mielismy przeciez flote pod polska bandera i to dosc sporo statkow plywalo pod bialo-czerwona

      • 15 0

      • W Polsce prace nad druga bandera trwaly od lat 90tych. Przez 30 lat sie nie udało wiec nie oczekiwalbym cudów...

        • 12 0

  • Może (2)

    Lepiej było by zrobić rozpoznanie i kupić ( zamówić) taki nowy statek , ciekawe jaka jakość do ceny...

    • 10 38

    • Może lepiej by było,

      a może nie. Ale napisać bezsensowny komentarz - a co mi szkodzi...

      • 4 1

    • To nie zakup smartfona zeby takimy kryteriami sie kierowac.

      • 0 0

  • Flota (2)

    Szczere gratulacje od Kolegow z SMT.

    • 41 0

    • SMT ? (1)

      Jeśli ten armator ma coś wspólnego z SMT ,to współczuję pracownikom.

      • 3 2

      • SMT

        Co ty Kolego mozesz powiedziec na temat obecnego (odnowionego) SMT?
        To juz nie jest ta sama firma co za czasow LW - Szykuj Mamo Trumne i JN - Syf, Malaria, Terror.

        • 1 0

  • Kopersand i San Diego już dawno sprzedane.

    • 16 2

  • a kiedy ruszy ta flota promów co ją kłamteusz (6)

    zapowiadał już 3 czy 4 lata temu w szczecinie? ile tam już tego nabudowali w stoczni w radomi?

    • 92 13

    • Spytaj Tuska po niemiecku (5)

      Najbliższe lotnisko w Berlinie

      • 5 49

      • tygrys.... ale żeś mnie teraz zaimponował...

        co za przenikliwość umysłu. Jaka błyskotliwa riposta... brawo ty.

        • 37 2

      • ale to Duda zapraszała Niemców po niemiecku do Polski, jest na jutubie

        • 21 1

      • (1)

        po niemiecku to Agatka Kornhauser zdaje sie biegle szprecha.

        • 19 0

        • ja naturlich... co na to jego pan jahrek ?

          • 12 1

      • a co ma piernik do

        wiatraka. za takie spamy nie będziesz miał 20 grosiwa od wielmożnycch luckich panów

        • 0 0

  • Jednak można. (4)

    Za czasów PO wszystkie nasze jednostki pływały pod obcymi banderami... Wystarczyło zmienić posłów przy korycie.

    • 49 136

    • (1)

      Co mają posłowie do prywatnej firmy?
      Nie lubię PO, bo to konfidenci. Ale lubię logikę w myśleniu.

      • 29 8

      • tacy sami jak twój guru (byle)jaki ?

        • 21 4

    • Ostatni gasi światło. (1)

      Za PO mieliśmy sporo szwedzkich armatorów, pływających z polską banderą. Teraz zaorano nie tylko stocznie ale i naszą flotę. Arciszewska i spółka musi się nachapać.

      • 40 2

      • a co arci szon z zajezdnią zrobił ? może pi siorki dadzą głos ?

        • 12 1

  • Dlaczego polska nie jest tania bandera jak np (6)

    Liberia, Bahamy, Wyspy Marshalla ?

    Przecież to tylko dodatkowe wplywy

    • 42 3

    • ~~dlatego,ponieważ naszym krajem rządzą ludzie którzy nie wiedzą ,że z Bałtyku można wypłynąć na ocean!!

      • 39 0

    • Dlaczego Polska

      nie jest rajem podatkowym jak Irlandia, Panama czy Cypr?

      • 19 3

    • bo po co, ważne jest lgbt i inni wrogowie narodu

      • 22 4

    • (1)

      Dlatego, że ubezpiecza marynarzy, szanuje ich prawa, wymaga aby statki trzymały pewien poziom techniczny i takie tam głupoty, jak płacenie podatków w PL a nie w Liberii. Pytanie tak naiwne, jak to, dlaczego w Ugandzie podatki są niższe. Są, ponieważ idą jedynie do kieszeni wodza, niczego się z nich nie finansuje. Wszystkie cywilizowane bandery są drogie - w porównaniu z tymi dzikami, pod którymi dziś pływamy.

      • 17 3

      • a u nas można podatki oddać rydzykowi, kur wizji i jedynie słusznym samorządom. To jest dopiero cywilizacja

        • 15 4

    • najlepszą tanią banderą jest Mongolia, nawet nie posiada dostępu do morza haha a uznana przez ITF

      • 4 0

  • Zapytajcie

    jakie załoga użytkowała ten statek i co woził ;-).

    • 14 9

  • polska bandera (2)

    i nazwa Tarzan. Brzmi jak niezły trolling.

    • 30 3

    • Bum tarararara za oknami noc,
      Czego chcesz dziewczyno ja wiem Tarzana
      Bum badirarira chodź kochanie chodź,
      Nie bój nie bój się Tarzana O...

      • 4 0

    • powinno byc

      Fucktheduck a nie Tarzan... no chyba ze to powiazania partyjne i na czesc meskiego prezesa... ten Tarzan.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Paweł Olechnowicz

Funkcję prezesa zarządu Grupy Lotos pełnił przez 14 lat - od 12 marca 2002 roku do 13 kwietnia...

Najczęściej czytane