• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański port bije rekordy przeładunków

erka
22 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok. 15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok.

We wrześniu Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na 2010 rok, czyli 18,523 mln ton. Pierwszy raz w powojennej historii, gdański port obsługuje sporo ponad 2 mln ton miesięcznie.



Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości. Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości.
Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT. Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.
Wpływ na to ma przede wszystkim azjatycki serwis kontenerowy AE10, gwarantujący cotygodniową wizytę oceanicznego kontenerowca w Głębokowodnym Terminalu Kontenerowym DCT Gdańsk. - Zaskakująco regularnie rosną także przeładunki gdańskiego Naftopotu - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Szacując minione 8,5 miesiąca można mieć nadzieję, że - wbrew kryzysowym prognozom - Port Gdańsk pokona rekordowe lata 2004 i 2005, przypominając nawet poziom wyników sprzed lat 30.

Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy. - Jeśli dotąd (od uruchomienia w 1975 roku terminalu paliw płynnych) połowę obrotu portowego stanowiła właśnie rosyjska ropa, to w roku bieżącym obsługa tego ładunku sięgnęła poziomu bliskiego 67 proc. - dodaje Kasprowicz. - Gdański "strzał w dziesiątkę" - terminal kontenerowy DCT także zaskakuje sceptyków tempem wzrostu liczby obsługiwanych kontenerów i niemal potraja obroty z roku 2009.

Portu Gdańsk ograniczają dzisiaj jedynie możliwości finansowe. Z własnych dochodów port nie jest w stanie inwestować w rozbudowę infrastruktury. Szansą jest zatem pozyskanie partnera - jak stało się w przypadku australijskich funduszy i DCT - dla tworzenia nowych terminali, lub budowa kolejnych - na przykładzie belgijskiej grupy Sea Invest - właściciela Terminala Suchych Ładunków Masowych w Porcie Północnym.

W planach rozbudowy portu w Gdańsku jest dalszy rozwój DCT i zwiększenie jego możliwości przeładunkowych do 2 mln TEU, oraz budowa na jego zapleczu Pomorskiego Centrum Logistycznego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • (4)

    rekordy ?

    • 5 18

    • byłoby lepiej gdyby nie PIS (3)

      PIS jest jak stonka zrzucana przez podłych imperialistów

      • 14 8

      • BYŁO BY LEPIEJ GDYBY NIE PO (1)

        I sepleniący kłamca

        • 8 12

        • Było by lepiej gdybm wygrał w totolotka, conajmniej milion.

          • 6 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Brawo Port Gdańsk (1)

    Jak tak dalej pójdzie to największy polski port ma szansę na przeładunki rzędu 30 mln ton już za rok-dwa.

    • 60 12

    • tak brawo dla portu ale kto da tyle ladunku? w tym POpapranym kraju??

      • 0 5

  • "Pierwszy raz w powojennej historii,..." (6)

    Czyli przed wojną było więcej???

    • 35 7

    • Może chodzi o to że przed wojną było mniej kontenerowców z Chin? ;)
      A tak na serio to pewnie nie ma danych albo autor użył tego sformułowania bez złych zamiarów.

      • 4 1

    • autorowi chodziło o wojnę polsko-ruską

      • 7 2

    • autor jest wychowany na propagandzie dawnej PZPR

      dla ktorej wszystko zaczeło się 22 lipca 194... któregos roku

      • 7 6

    • przed wojną żyli w Gdańsku faszyści i nie bylo statystyki (1)

      przed wojną żyli w Gdańsku faszyści i nie bylo statystyki

      • 0 11

      • wlasnie niemcy sa mistrzami w rachubie

        pewnie nikt by nie wiedział ilu ludzi zamordowali gdyby nie ich skrupulatne wyliczenia.
        Zobaczcie jak port w Gdańsku wygladał przed wojną, choc wątpie aby przekraczali 20 mln ton, chyba ze tyle spławiano drewna.

        • 2 0

    • Tak!

      Pociągami też jeździło się szybciej! Polska to taki kraj, w którym rozwój cywilizacyjny powoduje skutki odwrotne od oczekiwanych.

      • 3 1

  • (1)

    O, kolejne wizualizacje "niedalekiej" przyszłości ;-)

    • 15 26

    • "Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości. "

      no no no .
      kilka lat i będzie na pewno :}

      • 5 0

  • Brawo za pare lat same koleiny (3)

    • 11 19

    • Twój Tata (2)

      pójdzie na tory jak jedzenia nie będzie miał bo mu TIRY nie dowiozą 0 % infrastruktury kolejowej w Polsce . Więc słuchaj kontenery które jeżdżą koleją po całej Polsce są przeładowane według przepisów polskich a śmieszne jest to że zaraz za składem towarowym w POLSCE jedzie skład osobowy . Pytanie . Co lepiej w Polsce naprawiać drogi czy tory . A może twój mózg ! bo taniej

      • 6 5

      • chyba ci sie cos w glowie poprzestawialo. sam bedziesz te drogi naprawiac skoro tak na kolej plujesz. wiem ze na PKP burdel jest ale sek w tym zeby go posprzatac i puscic tranzyt na tory

        • 2 0

      • co za fraj...r jezdzi teraz na tirach za darmo

        za takie zarobki na tirach jezdza, bezmozgi co porobili prawo jazdy i sie godza, prezginaja czas, nie dostaja diest a o jakichkolwiek noclegach, premiach czy urlopach moga zapomniec, cala polska jedzie na najnizszej krajowej i do tego reszta bokiem (bardzo niewiele)
        Moze ktos to zbada, to i drogi sie polepsza jak pracodawcy zaczna dbac o kierowcow, zmobilizuje to kazdego do korzystnej wspolpracy bo inaczej to tylko zniszczymy polske i siebie nawzajem.

        • 2 0

  • "Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy." (1)

    To akurat żadna nasza zasługa. po prostu zarabiamy na konflikcie Rosja - Ukraina.

    • 16 4

    • Zarabiać też trzeba umieć...

      • 12 1

  • "Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków ..." (2)

    czyżbyśmy dalej żyli w gospodarce planowej ??

    • 13 27

    • Nic nowego

      Plan to podstawa gospodarki. Bez niego ne ma co otwierać biznesu. Różnica w planowaniu kapitalistycznym a komunistycznym jest taka, że w jednym planuje się w celu rozwoju spółki a w drugim w celach propagandowych

      • 7 5

    • tylko pisowcy mysla ze wystarczy sie modlic

      jak myslisz, kapitalista cokolwiek planuje, czy idzi na zywiol....?????

      • 7 3

  • drobnica (1)

    A jak z drobnicą?

    Bez słowa to pewnie leży i kwiczy ...

    • 11 8

    • drobnica teraz w znakomitej większości przeniosła się kontenery

      ale reszta - masz rację, niestety...

      • 5 0

  • naftopot (1)

    "Zaskakująco regularnie rosną także przeładunki gdańskiego Naftopotu" - pot smierdzący naftą :D

    • 2 23

    • hehehe

      • 0 0

  • łubu dubu, łubu dubu niech żyje nam prezes naszego klubu

    niech żyje naaaam

    • 8 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...

Najczęściej czytane