• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański terminal z nagrodą od linii Maersk

Robert Kiewlicz
18 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
W najbliższych latach, DCT Gdańsk ma stać się bramą dla Europy Środkowej i Wschodniej, dzięki lepszej lokalizacji niż porty Niemiec i krajów Beneluksu. W najbliższych latach, DCT Gdańsk ma stać się bramą dla Europy Środkowej i Wschodniej, dzięki lepszej lokalizacji niż porty Niemiec i krajów Beneluksu.

Gdański terminal kontenerowy DCT (Deepwater Container Terminal) okazał się najlepszym terminalem tego typu w Europie Północnej. Nagrodę "Terminal Roku 2009" wręczył spółce dyrektor Maersk Line na Europę Północną, Marc Niederer.



Nagroda została przyznana DCT Gdańsk w uznaniu za konsekwentne zdobywanie pozycji lidera w comiesięcznym rankingu terminali Europy Północnej, z którymi współpracuje Maersk Line. Ranking obejmuje szereg kryteriów między innymi takich jak: produktywność, czas oczekiwania lub przerw w obsłudze i koszty portowe.

DCT pokonał takich potentatów jak North Sea Terminal Bremerhaven, APM Terminals Rotterdam, Eurogate Hamburg, APM Terminals Zeebrugge, APM Terminal Aarhus, Terminal Porte Oceane Le Havre, Felixstowe Trinity Terminal, The Sea Port of St. Petersburg.

- Nagroda ta została przyznana DCT Gdańsk za największe, wśród współpracujących z Maersk Line terminali, przyczynienie się do poprawy jakości usług oferowanych klientom przez naszą linię przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych - stwierdził Marc Niederer. - Właśnie wysoka jakość obsługi kontenerów przy niższych niż w tradycyjnych hubach kosztach operacji w dużej mierze wpłynęły na decyzję Maersk Line o uruchomieniu pierwszego bezpośredniego regularnego serwisu żeglugowego z Dalekiego Wschodu do Polski w styczniu 2010.

DCT Gdańsk oferuje dobre warunki do obsługi wszystkich rodzajów i wielkości statków. Terminal posiada najdłuższą bocznicę kolejową w Polsce i doskonałe połączenia kolejowe. W pierwszym kwartale 2010 roku ma zostać wybrany deweloper, który będzie rozwijał centrum logistyczne w sąsiedztwie terminalu.

Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, niezamarzający kanał podejściowy o głębokości 17,0 m i nabrzeże przeładunkowe o głębokości 16,5 m. Trzy suwnice post-Panamax mogą obsługiwać kontenerowce - do 18 rzędów kontenerów na pokładzie. Terminal oferuje również stanowisko do obsługi statków typu "ro-ro". Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk ( 2x 1000 m)zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego.

Miejsca

Opinie (14) 1 zablokowana

  • Gdynia, tylko Gdynia! (7)

    Zapraszamy do Gdyni, mamy największy, najnowocześniejszy i najpiękniejszy port, z terminalami, które mogą obsłużyć każdy statek.

    • 10 34

    • nie narób w majty z zazdrości (5)

      wasz port niestety nie ma różowych perspektyw rozwoju, ze względu na ograniczoną jego powierzchnie i brak wolnych terenów dookoła, więc za jakiś czas przepaść będzie ogromna. takie życie. Wolne Miasto Gdańsk!!!

      • 9 3

      • (2)

        No to się kolego mylisz. Port Gdynia opracowuje obecnie koncepcję budowy pirsu wychodzącego w morze.

        • 0 11

        • he he (1)

          takie same plany ma Gdańsk ; zresztą Szczecin-Świnoujscie tez

          • 8 0

          • i Klaipeda

            wiec dlugo Gdansk sie nie nacieszy hubem kontenerowym.

            • 1 6

      • Prawda jest dla Gdańska bolesna! (1)

        Zazdrośni gdańszczanie klikają minusy :) nie mogą się pogodzić z tym, że ich port CO NAJWYŻEJ może porównywać się z Elblągiem czy Ustką. Gdzie wam do Gdyni? Gdynia może śmiało stawać w szranki z każdym portem w Europie! Gdańsku, obudź się i pogódź się z tym!

        • 3 14

        • ??

          skonsultuj się z lekarzem albo farmaceutą~~
          pilnie~~

          • 9 3

    • czytać ze zrozumieniem

      Spróbój przeczytać powyższy tekst jeszcze raz - może coś do ciebie dotrze. Trochę się tylko skup i czytaj powoli....

      • 1 0

  • A dream come true

    No tak a most na Wiśle łączący port Pruszcz i dalej na południe Polski-Europy to jedna wielka ruina!Pociągi zwalniają maksymalnie więcej TIRów smrodzi nam całe Trójmiasto!Kiedy wreszcie remont tego wąskiego gardła?!?!?!?Brawo DCT byle do przodu!

    • 7 3

  • Gratuluje DCT - odwagi i dalekowzroczności.

    Ten terminal, mimo ze teraz tylko wykorzystany w jakiejs czesci, ma ogromna przyszlosc. Polska gospodarka skazana jest na konteneryzacje i eksport/import zamorski, brakuje nam tylko odpowiedniej infrastruktury łączącej Gdańsk z gównymi ośrodkami. Ale to juz niedlugo.

    • 12 2

  • " i doskonałe połączenia kolejowe. " (1)

    Przepraszam Pana Redaktora, lecz na ramach trojmiasto.pl wiele razy pisano o braku jakiejkolwiek jakości naszych połączeń kolejowych. Połączenie z Praga, Bratysława, Lwowem i nie wspominając o Mińsku który powinien być w 100% obsługiwany przez Polskie porty.

    • 8 1

    • z Lwowem? a po co tam?

      chcesz improtować od nich biedę, a eksportować nasz "dobrobyt"?

      • 0 1

  • Brawo Gdańsk-największy port w Polsce

    Jeszcze kilka lat temu w Porcie Gdańsk przeładowywano niewielkie ilosci kontenerów rzędu kilkunastu tysięcy TEU,w 2009 roku było ich 250.000 TEU,w bieżącym ich liczba przekroczy 400.000 TEU,po odpaleniu linii azjatyckich za 2-3 lata liczba kontenerów w Porcie Gdańsk przekroczy 1.000.000 TEU....Szkoda tylko Gdyni w której wolumen obrotów spadł w roku ubiegłym o 50%...

    • 8 1

  • Szkoda ze jak robili drogę to nie pokusili sie o zrobienie całej ąz do mostu wantowego, bo odcinek od pkp do mostu przypomina wycieczke po Bangladeszu gdzie zawieszenie lepiej trzymać ręcznie.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane