Gdyńska stocznia zwodowała w Gdańsku rybacki statek

Częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego zwodowany przez Stocznię Remontową Nauta.

W Gdańsku z pochylni B1 zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego. To pierwszy z serii czterech budowanych przez Stocznię Remontową Nauta ma zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S.



Kontrakt na budowę dwóch kadłubów podpisano w lipcu ub. roku. Pierwszy o długości 69,95 m, a drugi - 77,25 m. Kolejny podpisano na początku tego roku i dotyczy on budowy większych jednostek, bo aż 88 m kadłubów. Zamówione jednostki to sejnery/trawlery pelagiczne.

Karstensens Skibsvaerft A/S to zakład z wieloletnimi tradycjami. Stocznia działa od 1917 roku i specjalizuje się w budowie statków rybackich. Duńczycy mają już doświadczenie we współpracy z polskimi stoczniami. Zamawiali jednostki także w Remontowa Shipbuilding.

Nauta w ciągu ostatnich lat skupiała się głównie na remontach i modernizacjach. Jednak dwa lata temu zarząd podjął decyzję o zintensyfikowaniu działalności w zakresie budowy nowych statków. Od tego czasu stoczni udało się podpisać kilka kontraktów, m.in. na budowę katamaranu "Oceanograf", statku badawczego dla uniwersytetu w Goeteborgu, czy statku typu PSV.

Od września ub. roku gdyńska stocznia operuje także na terenach użytkowanych kiedyś przez Stocznię Gdańsk. Pierwsze wodowanie statku zbudowanego już przez Stocznię Remontową Nauta odbyło się w tym miejscu w marcu tego roku. Zwodowano wówczas wielozadaniowy statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych, zbudowany na zamówienie stoczni Hellesøy Verft AS.

Opinie (49) 1 zablokowana

  • Warszawa z Bruksela (10)

    chcieli pochowac , pomorski przemysl stoczniowy . A my swoje :D

    • 48 30

    • Tak, tylko nie budujemy juz tak duzych jednostek niestety, jak dawniej (4)

      • 13 9

      • Re: Tak, tylko nie budujemy juz tak duzych jednostek niestety, jak dawniej (2)

        Dajmy sobie szanse. Nie hejtujmy, dajmy im pracować. Nie od razu Kraków zbudowano..a napiszę Ci, że łatwiej coś postawić od nowa niż wskrzeszać coś co miało niby upaść. Trzymam za stocznię kciuki.

        • 15 11

        • Przeciez ja nie hejtuje. Tylko mówie ze już nie budujemy dużych jednostek. Z nostalgią (1)

          • 7 10

          • No to zakasaj rękawy i buduj, tylko duże

            • 3 2

      • I z tego trzeba byc zadowolonym.

        Przemysl okretowy na swiecie spadl w produkcji tak nisko ze prawie ze nie istnieje. Z wyjatkiem Korei i Tajwan. Inne stocznie zabieraja sie za inne prace chociaz nadal widnieja w katalogach jako stocznie. Ostatnie wspaniale lata mialy nasze dwie trojmiejskie stocznie Lenina i Komuny Paryskiej w latach 70tych i jeszcze poczatkowo w 80tych. Stalo sie to co i tak musialo sie stac. Slynna stocznia Kockums w Malmo jest teraz wzieta przez Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) i dalej subsydiowana przez ThyssenKrupp Marine Systems. Stocznia Blohm&Voss takze jest pod kontrola ThyssenKrupp Marine Systems. Co ma ThyssenKrupp do Marine Systems to do tej pory nie mialem pojecia. Ale to globalizacja. Poza tym udzial ma tam takze amerykanski Northrop Grumman. Firma niegdys produkujaca tylko samoloty wojskowe ale po wzieciu pod swoje skrzydla Newport News Shipbuilding w Virginii i w Mobile, Alabama jest w tej chwili najwiekszym przedsiebiorstwem zajmujacym sie budowa okretow (wojennych) i lotnictwem w USA. Jak widac kontakty amerykansko niemieckie maja sie dobrze. Wiec tam sie produkuje. Ale nie buduja floty handlowej. Stocznia Penhoet w Saint Nazaire (Normandie, France, Queen Mary-2) takze bez dodatkowych zamowien obnizyla znacznie zatrudnienie. Wielkie angielskie stocznie ktore kiedys zrodzily Queen Mary i Elizabeth, Mauretanie, Lusitanie, Titanica i wiele innych nie produkuja niczego specjalnego takze. Trzeba poszukac na ich stronach internetowych. Dobre zajecie dla ciekawych i zainteresowanych. Chiny takze nie beda budowac jednostek militarnych poza granicami swojego kraju a jednostki handlowe gdzie buduja nie wiem. Ale my od nich zadnych zamowien nie dostaniemy. My na tym malenkim zakatku Baltyku nie mozemy miec wielkich oczekiwan.

        • 17 3

    • tytuł (3)

      i pochowali kolego ;]
      gdynska w gdansku ;]
      ehhhhh

      • 11 6

      • fakt Gdynska pochowali , ale przemyslu stoczniowego na pomorzu nie zabija (2)

        lepiej budowac male jednostki , nizeli zyc z remontow jak Szczecin. Poza tym , Mielismy ost pare sekcji na terenie Crist S.A. i tam nadal buduja duze jednostki dla norwega z Ulstein

        • 7 8

        • crist (1)

          crist to banda złodziei

          • 6 2

          • Ja bym raczej takich stwierdzemn nie glosil bo na to ze ktos cos zrobil trzeba miec nie tylko dowody lecz musi byc prawomocny wyrok sadu z ktorego wynika ze ktos jest winny i wtedy mozesz mowic ze ten czy tamten to bandzior lub zlodziej czy inny przestepca w kazdym innym przypadku mozesz zostac pozwany do sadu za naruszenie dobr osobistych. A co do Cristu tez rozne rzeczy slyszalem ale nie bede tego publicznie powtarzal bo nie wiem czy to jest prawda.

            • 1 1

    • Konrem

      Trzeba było nie wyrzucać nielegalnie sampolskiego z konremu to by dalej konrem dobrze funkcjonował !!!

      • 1 0

  • Sukces Ha, Ha, Ha

    Wszędzie na około nawet na gołym nabrzeżu budują na potęgę nowe kadłuby - a tu sukces! Mały stateczek a duże pochylnie stoją puste.

    • 42 21

  • trawler (2)

    A ja pytam sie o wynik finansowy na tym zleceniu? I kto teraz placi dodatkowo Slawkowi po upadku Konremu? Dobrze ze buduje sie statki ale jakim kosztem i kto tak naprawde zarabia na tym?

    • 49 4

    • gadaja ze nie tylko Slawkowi Stach placil na liscie byl tez Krzych stary gasior

      • 24 0

    • gadal dziad do obrazu, nikt tobie nie poda faktycznych wynikow na tym zleceniu ale nie trzeba byc ekonomista by widziec ze tam byly straty i to duze. jajoglowy marsjanin, Piotrek mysli jakby tu ukryc je tak by prawda nie wyszla na jaw.

      • 4 0

  • (3)

    Warto zapytać tzw. "wybitnych specjalistów" z zarządu SG jak to się opłaca Naucie a im się nic nie opłacało. Najlepiej zarabiali na burzenie i sprzedaży złomu. Jak takim ludziom można było dać zarządzać tak piękną Stocznią Gdańską. Skandal!

    • 33 16

    • a skąd taka pewność , że Naucie się opłaca ? Nauta to stocznia państwowa i może i korzysta z kasy państwowej bez ograniczeń bo ich nikt nie rozlicza z wydatków tam nie jest ważne czy wyda się 100 zł czy milion zł ludzie którzy decydują o wydatkach nie odpowiadają za nic, decydenci, zarzadcy Nauty nie czują wartości pieniądza oraz odpowiedzialności z tym związanej. Ryzyko jakim sa obciązeni ludzie z firm prywatnych nie dotyczy firm państwowych takich jak Nauta czy Crist. Nie wiem jakie są wyniki Nauty w I półroczu 2014 ale patrząc na to co się działo tam - rok opóznienia w budowie innego sejnera czy nie zbudowanie statku badawczego dla gdańskiego uniwersytetu czy uniwerstytetu w Goteborgu dają wiele do myślenia - można z duża dozą poewności powiedzieć , że Nauta w I półroczu ma straty. Zbliża się czas wzmożonego zapotrzebowania na nowe statki niestety Nauta nie będzie brała udziału w korzystaniu z możliwości zarobku na nowych budowach bo po prostu nie ma takich mocy produkcyjnych. Te które posiadała obecni zarządcy Nauty razem z właścicielem MARS roztrwonili.

      • 12 1

    • prawda

      wolą budowac na terenie stoczni swoje pomniki....jakies centrum solidarnosci, za ta kase postawili by stocznie na nogi...wstyd mi za tych oszołomów z solidarności

      • 11 0

    • marsjanin

      dobrze że nie pokazują wyników ,bo byś zobaczył jak im się opłaca

      • 2 0

  • Stocznia nie zginie póki my żyjemy

    ...a że gospodarka morska idzie na przód, zamówienia są to i jeszcze nie jedno wodowanie zobaczymy ...choćby w tym roku
    Pozdro

    • 21 14

  • Lemingi zagryzły całą branżę stoczniową i rybacką.

    To co dzisiaj funkcjonuje i nazywa się przemysłem stoczniowym powinno wywoływać śmiech.

    • 45 13

  • Z czego Stocznia Gdańska teraz żyje (2)

    Stocznia Gdańska zamiast budować statki tak jak Nauta, woli sprzedawać swoją ziemię i z tego żyje, a wszystko za pozwoleństwem stoczniowej Solidarności, która w tym całym złodziejstwie nie widzi niczego złego

    • 30 13

    • wiatraki robi

      • 4 5

    • NIE SIEJCIE PROPAGANDY

      Jesteś głupim cepem gościu :). Stocznia Gdańska buduje właśnie duży statek, po za tym trzepie sekcje dla innych stoczni i masę wieży wiatrowych które teraz przynoszą wielkokrotnie więcej zysku budowa statków. Jesteś głupi i niedoinformowany a chcesz zabłysnąć siejąc jakąś swoją propagandę. Stocznia musiała sprzedać sporą część swoich terenów, żeby wyjść na prostą i kupić nowe maszyny na produkcję. Lepiej wyłącz internet.

      • 0 0

  • prawdziwych stoczniowcow juz prawie niema

    statki teraz buduja zerznicy piekarze i szlak mnie trafia jak nato patrze sorki jeszcze na tym statku azjaci pracuja

    • 23 18

  • bratnia pomoc gdyńskich stoczniowców dla stoczni gdanskiej (1)

    zbudowaliśmy statek ale niech sobie zwoduja przynajmniej będzie jakies uzasadnienie dla ich istnienia

    • 11 19

    • Wy zbudowaliście?

      Naszymi rękami. My również i w Gdyni budujemy.

      • 3 4

  • statki

    katamaran dla uniwersytetu ? czyzby to był latajacy holender ?

    • 28 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane