stat

Gdyńska stocznia zwodowała w Gdańsku rybacki statek

Częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego zwodowany przez Stocznię Remontową Nauta.

W Gdańsku z pochylni B1 zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego. To pierwszy z serii czterech budowanych przez Stocznię Remontową Nauta ma zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S.



Kontrakt na budowę dwóch kadłubów podpisano w lipcu ub. roku. Pierwszy o długości 69,95 m, a drugi - 77,25 m. Kolejny podpisano na początku tego roku i dotyczy on budowy większych jednostek, bo aż 88 m kadłubów. Zamówione jednostki to sejnery/trawlery pelagiczne.

Karstensens Skibsvaerft A/S to zakład z wieloletnimi tradycjami. Stocznia działa od 1917 roku i specjalizuje się w budowie statków rybackich. Duńczycy mają już doświadczenie we współpracy z polskimi stoczniami. Zamawiali jednostki także w Remontowa Shipbuilding.

Nauta w ciągu ostatnich lat skupiała się głównie na remontach i modernizacjach. Jednak dwa lata temu zarząd podjął decyzję o zintensyfikowaniu działalności w zakresie budowy nowych statków. Od tego czasu stoczni udało się podpisać kilka kontraktów, m.in. na budowę katamaranu "Oceanograf", statku badawczego dla uniwersytetu w Goeteborgu, czy statku typu PSV.

Od września ub. roku gdyńska stocznia operuje także na terenach użytkowanych kiedyś przez Stocznię Gdańsk. Pierwsze wodowanie statku zbudowanego już przez Stocznię Remontową Nauta odbyło się w tym miejscu w marcu tego roku. Zwodowano wówczas wielozadaniowy statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych, zbudowany na zamówienie stoczni Hellesøy Verft AS.

Opinie (49) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...