• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska stocznia zwodowała w Gdańsku rybacki statek

VIK
1 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego zwodowany przez Stocznię Remontową Nauta.

W Gdańsku z pochylni B1 zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego. To pierwszy z serii czterech budowanych przez Stocznię Remontową Nauta ma zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S.



Kontrakt na budowę dwóch kadłubów podpisano w lipcu ub. roku. Pierwszy o długości 69,95 m, a drugi - 77,25 m. Kolejny podpisano na początku tego roku i dotyczy on budowy większych jednostek, bo aż 88 m kadłubów. Zamówione jednostki to sejnery/trawlery pelagiczne.

Karstensens Skibsvaerft A/S to zakład z wieloletnimi tradycjami. Stocznia działa od 1917 roku i specjalizuje się w budowie statków rybackich. Duńczycy mają już doświadczenie we współpracy z polskimi stoczniami. Zamawiali jednostki także w Remontowa Shipbuilding.

Nauta w ciągu ostatnich lat skupiała się głównie na remontach i modernizacjach. Jednak dwa lata temu zarząd podjął decyzję o zintensyfikowaniu działalności w zakresie budowy nowych statków. Od tego czasu stoczni udało się podpisać kilka kontraktów, m.in. na budowę katamaranu "Oceanograf", statku badawczego dla uniwersytetu w Goeteborgu, czy statku typu PSV.

Od września ub. roku gdyńska stocznia operuje także na terenach użytkowanych kiedyś przez Stocznię Gdańsk. Pierwsze wodowanie statku zbudowanego już przez Stocznię Remontową Nauta odbyło się w tym miejscu w marcu tego roku. Zwodowano wówczas wielozadaniowy statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych, zbudowany na zamówienie stoczni Hellesøy Verft AS.
VIK

Miejsca

Opinie (49) 1 zablokowana

  • Z czego Stocznia Gdańska teraz żyje (2)

    Stocznia Gdańska zamiast budować statki tak jak Nauta, woli sprzedawać swoją ziemię i z tego żyje, a wszystko za pozwoleństwem stoczniowej Solidarności, która w tym całym złodziejstwie nie widzi niczego złego

    • 30 13

    • NIE SIEJCIE PROPAGANDY

      Jesteś głupim cepem gościu :). Stocznia Gdańska buduje właśnie duży statek, po za tym trzepie sekcje dla innych stoczni i masę wieży wiatrowych które teraz przynoszą wielkokrotnie więcej zysku budowa statków. Jesteś głupi i niedoinformowany a chcesz zabłysnąć siejąc jakąś swoją propagandę. Stocznia musiała sprzedać sporą część swoich terenów, żeby wyjść na prostą i kupić nowe maszyny na produkcję. Lepiej wyłącz internet.

      • 0 0

    • wiatraki robi

      • 4 5

  • Warszawa z Bruksela (10)

    chcieli pochowac , pomorski przemysl stoczniowy . A my swoje :D

    • 48 30

    • Konrem

      Trzeba było nie wyrzucać nielegalnie sampolskiego z konremu to by dalej konrem dobrze funkcjonował !!!

      • 1 0

    • tytuł (3)

      i pochowali kolego ;]
      gdynska w gdansku ;]
      ehhhhh

      • 11 6

      • fakt Gdynska pochowali , ale przemyslu stoczniowego na pomorzu nie zabija (2)

        lepiej budowac male jednostki , nizeli zyc z remontow jak Szczecin. Poza tym , Mielismy ost pare sekcji na terenie Crist S.A. i tam nadal buduja duze jednostki dla norwega z Ulstein

        • 7 8

        • crist (1)

          crist to banda złodziei

          • 6 2

          • Ja bym raczej takich stwierdzemn nie glosil bo na to ze ktos cos zrobil trzeba miec nie tylko dowody lecz musi byc prawomocny wyrok sadu z ktorego wynika ze ktos jest winny i wtedy mozesz mowic ze ten czy tamten to bandzior lub zlodziej czy inny przestepca w kazdym innym przypadku mozesz zostac pozwany do sadu za naruszenie dobr osobistych. A co do Cristu tez rozne rzeczy slyszalem ale nie bede tego publicznie powtarzal bo nie wiem czy to jest prawda.

            • 1 1

    • Tak, tylko nie budujemy juz tak duzych jednostek niestety, jak dawniej (4)

      • 13 9

      • Re: Tak, tylko nie budujemy juz tak duzych jednostek niestety, jak dawniej (2)

        Dajmy sobie szanse. Nie hejtujmy, dajmy im pracować. Nie od razu Kraków zbudowano..a napiszę Ci, że łatwiej coś postawić od nowa niż wskrzeszać coś co miało niby upaść. Trzymam za stocznię kciuki.

        • 15 11

        • Przeciez ja nie hejtuje. Tylko mówie ze już nie budujemy dużych jednostek. Z nostalgią (1)

          • 7 10

          • No to zakasaj rękawy i buduj, tylko duże

            • 3 2

      • I z tego trzeba byc zadowolonym.

        Przemysl okretowy na swiecie spadl w produkcji tak nisko ze prawie ze nie istnieje. Z wyjatkiem Korei i Tajwan. Inne stocznie zabieraja sie za inne prace chociaz nadal widnieja w katalogach jako stocznie. Ostatnie wspaniale lata mialy nasze dwie trojmiejskie stocznie Lenina i Komuny Paryskiej w latach 70tych i jeszcze poczatkowo w 80tych. Stalo sie to co i tak musialo sie stac. Slynna stocznia Kockums w Malmo jest teraz wzieta przez Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) i dalej subsydiowana przez ThyssenKrupp Marine Systems. Stocznia Blohm&Voss takze jest pod kontrola ThyssenKrupp Marine Systems. Co ma ThyssenKrupp do Marine Systems to do tej pory nie mialem pojecia. Ale to globalizacja. Poza tym udzial ma tam takze amerykanski Northrop Grumman. Firma niegdys produkujaca tylko samoloty wojskowe ale po wzieciu pod swoje skrzydla Newport News Shipbuilding w Virginii i w Mobile, Alabama jest w tej chwili najwiekszym przedsiebiorstwem zajmujacym sie budowa okretow (wojennych) i lotnictwem w USA. Jak widac kontakty amerykansko niemieckie maja sie dobrze. Wiec tam sie produkuje. Ale nie buduja floty handlowej. Stocznia Penhoet w Saint Nazaire (Normandie, France, Queen Mary-2) takze bez dodatkowych zamowien obnizyla znacznie zatrudnienie. Wielkie angielskie stocznie ktore kiedys zrodzily Queen Mary i Elizabeth, Mauretanie, Lusitanie, Titanica i wiele innych nie produkuja niczego specjalnego takze. Trzeba poszukac na ich stronach internetowych. Dobre zajecie dla ciekawych i zainteresowanych. Chiny takze nie beda budowac jednostek militarnych poza granicami swojego kraju a jednostki handlowe gdzie buduja nie wiem. Ale my od nich zadnych zamowien nie dostaniemy. My na tym malenkim zakatku Baltyku nie mozemy miec wielkich oczekiwan.

        • 17 3

  • (3)

    Warto zapytać tzw. "wybitnych specjalistów" z zarządu SG jak to się opłaca Naucie a im się nic nie opłacało. Najlepiej zarabiali na burzenie i sprzedaży złomu. Jak takim ludziom można było dać zarządzać tak piękną Stocznią Gdańską. Skandal!

    • 33 16

    • marsjanin

      dobrze że nie pokazują wyników ,bo byś zobaczył jak im się opłaca

      • 2 0

    • prawda

      wolą budowac na terenie stoczni swoje pomniki....jakies centrum solidarnosci, za ta kase postawili by stocznie na nogi...wstyd mi za tych oszołomów z solidarności

      • 11 0

    • a skąd taka pewność , że Naucie się opłaca ? Nauta to stocznia państwowa i może i korzysta z kasy państwowej bez ograniczeń bo ich nikt nie rozlicza z wydatków tam nie jest ważne czy wyda się 100 zł czy milion zł ludzie którzy decydują o wydatkach nie odpowiadają za nic, decydenci, zarzadcy Nauty nie czują wartości pieniądza oraz odpowiedzialności z tym związanej. Ryzyko jakim sa obciązeni ludzie z firm prywatnych nie dotyczy firm państwowych takich jak Nauta czy Crist. Nie wiem jakie są wyniki Nauty w I półroczu 2014 ale patrząc na to co się działo tam - rok opóznienia w budowie innego sejnera czy nie zbudowanie statku badawczego dla gdańskiego uniwersytetu czy uniwerstytetu w Goteborgu dają wiele do myślenia - można z duża dozą poewności powiedzieć , że Nauta w I półroczu ma straty. Zbliża się czas wzmożonego zapotrzebowania na nowe statki niestety Nauta nie będzie brała udziału w korzystaniu z możliwości zarobku na nowych budowach bo po prostu nie ma takich mocy produkcyjnych. Te które posiadała obecni zarządcy Nauty razem z właścicielem MARS roztrwonili.

      • 12 1

  • B jak Baran (2)

    Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • 6 16

    • Beeeeeeee (1)

      możę Beee jak buc

      • 7 0

      • czy to chodzi o niejakiego Stacha ?

        • 2 0

  • B690??? (4)

    Kurcze już myślałem że to flagowa jednostka Stacha. Faktycznie mówił że będzie gotowy na sierpień ale nie mówił którego roku :-)
    A tak poza tym "gruszka do odcięcia... i paliwo na statku "

    • 32 0

    • rybak (3)

      Statek Stacha i Ewy jeszcze stoi w Gdyni. Kiedy armator zabierze nie wiadomo. Fakt Stach chwlil sie ze bedzie w sierpniu zrobiony i chyba bedzie tyle ze mialo byc w sierpniu 2013a jest rok 2014. No ale gdybys pil tyle wod mineralnych co Stach tez stracilbys rachube czasu a tak naprawde jaka roznica czy ten czy to inny sierpnien. Wazne ze bedzie ato ze z wadami mniejsza o to.

      • 24 0

      • sukces (1)

        Stach F., Krzysztof G. i Wojciech S. moga wreszcie odnotować sukces okazało się że sejner odpłynął fakt ze stratami ponad 15 mln zł ale udało się pokazalim, że mogą budować , blach pogiete ale to nic pomalowane nikt nie zauwazy. nasi przyjaciele marsjanie pokryja straty.

        • 3 0

        • mało, że pokryją straty to jeszcze tak zaczarują liczby , że wyjdzie zysk !
          przecież wszystkie straty ma pokryć Konrem Nauta i tak będzie

          • 2 0

      • wazne ze sejner Stacha ukryje straty jakie sa gdzie indziej.

        • 20 0

  • trawler (2)

    A ja pytam sie o wynik finansowy na tym zleceniu? I kto teraz placi dodatkowo Slawkowi po upadku Konremu? Dobrze ze buduje sie statki ale jakim kosztem i kto tak naprawde zarabia na tym?

    • 49 4

    • gadal dziad do obrazu, nikt tobie nie poda faktycznych wynikow na tym zleceniu ale nie trzeba byc ekonomista by widziec ze tam byly straty i to duze. jajoglowy marsjanin, Piotrek mysli jakby tu ukryc je tak by prawda nie wyszla na jaw.

      • 4 0

    • gadaja ze nie tylko Slawkowi Stach placil na liscie byl tez Krzych stary gasior

      • 24 0

  • (1)

    Powinno być wstyd politykom że zlikwidowali tak nowoczesną stocznię w Gdyni .Oddali ją kolesiom za bezcen a teraz twierdzą że stoczniowcy nie chcą wracać do pracy .Tylko nic nie mówią że tak niebezpieczna praca jest wykonywana na dzikich prawach za zezwoleniem naszych polityków i urzędów.A wzamian poprą ich w wyborach

    • 21 1

    • zonie stoczniowca

      swieta prawda. wystarczy popatrzec jak ta sitwa przemieszczała i przemieszcza po Polsce ida tam gdzie mozna jakies pieniadze wyciagnac. w przypadku stoczni opowiadaja bajki i swe jakie sny a wszystko to nijak sie ma do rzeczywistosci.
      stocznia Gdynia jeden z najnowoczesniejszych zakładów pracy został zniszczony a rewsztki oddane kumplom np. dla CRIST-u, w Naucie przeprowadzono czystkę sypnieto kasę ze Skarbu Państwa a wszystko bez wyników bo tu nie chodzi o wyniki lecz o to by ta cała kamaryla marsjanska czerpała za friko złotówki bez zobowiązań oraz bez żadnej pracy. byc moze po wyborach nowe wladze dobiora się im do doopy ale i to nie jest pewne chociaż ...

      • 19 0

  • bratnia pomoc gdyńskich stoczniowców dla stoczni gdanskiej (1)

    zbudowaliśmy statek ale niech sobie zwoduja przynajmniej będzie jakies uzasadnienie dla ich istnienia

    • 11 19

    • Wy zbudowaliście?

      Naszymi rękami. My również i w Gdyni budujemy.

      • 3 4

  • Powodzenia (1)

    trzymam mocno kciuki za chłopaków z nowych budów Nauty w Gdańsku może się rozwiną i będzie więcej pracy u nich i na K3 nie będzie więcej wiało pustką

    • 12 15

    • trzymaj, trzymaj

      • 6 4

  • wstydze sie za 25 lat wolnosci (2)

    wstyd mi za ludzi solidarności ,że tak łatwo przyszło im sprzedać nasz majątek, to co nasi przodkowie po wojnie z trudem odbudowali, odamawiając sobie wielu przyjemności, solidarność rozsprzedała za pół darmo w pare lat...wiecznie tłumacząc się tym, że nasze polskie zakłady są nierentowne , to samo zrobiono z żeglugą czy to rybacką czy handlową, bo jak można zniszczyć jednego z największych graczy na świecie w 5 lat...a Polska to była jedna z największych sił na morzach...wstydzę się za WAS PANOWIE Z Solidarności, jedno co potraficie to sprzedać majątek np. takiej stoczni w Gdańsku i wybudować sobie tam pomnik tj centrum solidarności, które budowane z pieniędzy podatników wcale nie musi być przez nich akceptowalne, bo dlaczegóż ja nie będący zwolennikiem solidaruchów mam się do tego dokładać i póżniej dalej dokładać się do utrzymania tego molochu....DZIĘKUJĘ WAM PANOWIE ŻE POPRZEZ HASŁO 25 LAT WOLNOŚCI ZROBILIŚCIE Z NAS BARANÓW, Polska nie ma już nic, mamy tylko kredyty które będą spłacały następne pokolenia, a mieliśmy wszystko polskie,,,,Ps. największe cwaniaczki oczywiście mają stałą posadę w strupturach Unii

    • 38 2

    • Wstyd mi za tych z Radomia!

      :)

      • 6 6

    • 25 lecie

      zakłady sa nierentowne gdy sa zle zarzadzane i tu nie chodzi o normalne ryzyko w dzialalności biznesowej lecz o brak wiedzy, umiejetności w zarzadzaniu firmami a pózniej opowiada się o nierentowności i bajdurzy o wyssanych z palca problemach.
      Ta stocznia Nauta , w poczatku lat 90 poszła własną drogą podbną do drogi obranej przez inną stocznię - Gdańską Stocznię Remontową - róznica jest ta że gdanska remontowa całkowicie się sprywatyzowała a Nauta nie zdążyła bo nadzór właścicielski zaczął sprawować fundusz MARS a dokładnie ludzie , którzy o działalności przedsiebiorstwa produkcyjnego nie wiedzieli nic ale wydawało się im, że znają się na tym - rzeczywistość pokazała , żę znają się ale na reklamie i propagandzie widocznie byli pilnymi uczniami niejakiego Macieja Sz.Nagle okazało się , że stocznią powinna kierować osoba niegdyś pracująca w rolnictwie czy przy produkcji koronek.Pózniej postawiono całkowicie ubezwłasnowolnioną osobę o nieciekawej przeszłości, zaczęto dokonywać zmian , zatrudniano kolesi i znajomków całymi stadami nikt nie liczy kosztów hula wirtualna księgowość. Przykład polskich stoczni obnażył jakim złem jest nie przeprowadzenie prywatyzacji o która zabiegał pan prof. Balcerowicz.Nagle MARS wymyśłił sobie zbudowanie państwowego holdingu na wzór holdingu gdańskiej remontówki, uruchomiono całą machinę propagandową i na tym się skończyło bo wyniki są mizerne, ludzie z MARS nijak nie mogą zrozumieć dlaczego holding prywatny jakim jest holding GSR działa dobrze a holding MARS źle mimo , że korzysta w sposób nieograniczony i bez kontroli z państwowych pieniędzy.Im wydawało się , że jak pomalują trawę na zielono to katamaran dla Uniwersytetu Gdańskiego sam się zbuduje itd.itd. .......

      • 24 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane