• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński port stał się wielkim placem budowy

Wioletta Kakowska-Mehring
26 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.

Dzięki planowi inwestycyjnemu, kosztem prawie 500 mln zł, w ciągu najbliższych lat port ma się unowocześnić i  ma być bardziej efektywny , dzięki czemu ma skuteczniej konkurować na rynku bałtyckim. O tych zmianach opowiada Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.



Idąc do portu minęłam gruzowisko. Stare robi miejsce dla nowego? 
Janusz Jarosiński: Dziś jak ktoś odwiedzi port, to na początku będzie widział więcej obiektów rozbieranych niż powstających. Tak musi być w firmie, która nie cierpi na nadmiar powierzchni, a wprost przeciwnie ma tej powierzchni zdecydowanie za mało. W tej sytuacji jest niezwykle istotne, aby każdy metr kwadratowy wykorzystywać jak najlepiej. Często musimy  burzyć obiekty, na miejscu których będzie mogło powstać coś bardziej potrzebnego.  Aby myśleć o rozwoju portu, nie wystarczy myśleć o tym, co ma być w samym porcie - o halach, obiektach, urządzeniach. Niezwykle istotny, co było przez wiele lat niedoceniane, jest dostęp do portu. My zaczęliśmy właśnie od tego. Druga nitka ul. Janka Wiśniewskiego w trzech czwartych sfinansowana jest z unijnych środków, ale w jednej czwartej z funduszy Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Cały nowy układ drogowy ul. Polskiej na razie jest finansowany całkowicie z funduszy zarządu portu. Mamy nadzieję, że będzie dofinansowany przez Unię.
 
A bez dróg port mógłby się... "udusić".
 
Im lepsze obiekty wybudowalibyśmy wewnątrz, tym szybciej - bez dróg - byśmy się zakorkowali. Klienci byliby bardzo szybko niezadowoleni i spowodowałoby to, że duże pieniądze inwestowane wewnątrz, nie przyniosłyby efektów. Jeżeli zaczęliśmy od układu drogowego, to otworzyliśmy sobie wielkie możliwości rozwojowe wewnątrz portu. Bo dziś nikt nie ma wątpliwości, że z obszaru portu gdyńskiego błyskawicznie wyjedzie. Na razie na obwodnicę i początek A1, ale... W naszym interesie leży, aby ten układ drogowy powstawał dalej i jak najszybciej. Zawsze mnie cieszy jak słyszę o postępach prac na autostradzie. My zadbaliśmy o ten pierwszy, bardzo istotny element, czyli wyjazd z portu. Z ul. Polskiej, w Janka Wiśniewskiego, na Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdańska, potem na obwodnicę i już jesteśmy poza obszarem miejskim. Od tego się wszystko zaczęło. Na tej bazie możemy rozwijać to, co jest wewnątrz. A tam też dzieje się bardzo dużo. Jest jeszcze drugi element istotny. Niektóre porty mają to dane w darze. My, niestety, nie jesteśmy portem głębokowodnym, więc musieliśmy pomóc sobie, inwestując w pogłębienie, które właśnie kończymy.

Ile port zyskał?
 
Zyskaliśmy 13,5 m głębokości, czyli dopuszczalne zanurzenie dla statków 13 m. Nie wszędzie, ale w tych najważniejszych miejscach, czyli w terminalu masowym przy Nabrzeżu Holenderskim oraz w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Tam konstrukcyjnie możemy mieć maksymalnie 13,2 m,  to dużo, ale chciałoby się więcej. Ostatnie zawinięcie statku MSC Fortunate (5700 TEU - od red.), o którym było głośno, odbyło się dzięki temu, że port został pogłębiony. Mamy więc te dwa podstawowe elementy wykonane. Od strony lądu i od strony wody. Teraz tylko, albo aż, trzeba rozwijać to wszystko, co powinno być wewnątrz. W porcie trudno planować na rok, my chętniej mówimy o tym co mamy do zrobienia przez najbliższe trzy lata. W tym czasie zostanie tu zainwestowanych prawie 500 mln zł. Jeżeli wykonamy tę pracę domową konsekwentnie, to rzeczywiście port Gdynia będzie wyglądał i ładnie i będzie bardziej efektywny. I mam nadzieję, że będzie skutecznie konkurował na rynku bałtyckim.
 
Jakie zadnia czekają port w ramach tej "pracy domowej"?
 
Szczególnie istotna jest przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego. W najbliższej przyszłości to nabrzeże będzie istotnym składnikiem  całej układanki portowej, bowiem, po pierwsze, ciążą tam te statki, które przywożą węgiel importowany - a jesteśmy absolutnie przekonani, że tego węgla w porcie będzie więcej - a po drugie, mamy plany inwestycyjne związane ze śrutami. Chcemy wybudować obiekt, który też potrzebuje głębokości 13,5 metra. Chodzi o magazyn paszowy. W tej sprawie jesteśmy w fazie projektowania, ale zaraz za tym pójdzie realizacja. Kolejna inwestycja dotyczy Nabrzeża Śląskiego. Tam też obsługujemy statki z węglem, ale mniejsze. Z kolei w styczniu podpisaliśmy umowę z Mostostalem, dotyczącą rozbudowy terminalu ro-ro II etap. Te wyburzane obiekty na ulicy Polskiej, o które pani pytała, to część tej realizacji. W pierwszym etapie oddaliśmy do użytku podwójną rampę ro-ro. Dzięki tej inwestycji mamy połączenie pasażersko-towarowe z Helsinkami i dalej do Rostoku.

Terminal ro-ro wymaga jednak znacznych powierzchni placowych, dlatego trzeba było wyburzyć zbędne obiekty. Tu powstanie też zupełnie nowe połączenie z ulicą Janka Wiśniewskiego. Wyjeżdżający z terminalu ro-ro całkowicie ominą węzeł drogowy, który jest przy pomniku. Pod ul. Solidarności będziemy wyjeżdżać bezpośrednio z Janka Wiśniewskiego, czyli część ruch ominie ten węzeł. Terminal ro-ro został zbudowany pod potrzeby naszych klientów i staramy się iść dalej tą drogą, by w odpowiednim momencie odpowiadać na potrzeby rynku. Kolejna bardzo duża inwestycja to przebudowa Nabrzeża Bułgarskiego. Po niej będą mogły tam cumować statki 5-6 tys. TEU. To jest jeszcze jedyny taki fragment, który jest nieuregulowany. Powstanie tam całkowicie nowe nabrzeże, a że jest to w bezpośrednim sąsiedztwie trasy Kwiatkowskiego oraz centrum logistycznego, to czas i o nim pomyśleć. Centrum logistyczne to osobna historia. Rozbudowujemy je krok po kroku. Pierwszym było zbudowanie magazynu. Oddaliśmy go do użytku na przełomie listopada i grudnia zeszłego roku.  Magazyn został natychmiast wydzierżawiony. Obok niego jest budowane centrum serwisowe Rolls-Royca - i znakomity partner, i nowe miejsca pracy. To jednak nie koniec. Zainteresowanie pierwszym magazynem, który zbudowaliśmy zachęciło nas do... zbudowania kolejnego. Trwa projektowanie.
 
Kwota 500 mln zł to pokaźna suma. Czy uda się pozyskać takie środki?
 
W ubiegłym roku uzyskaliśmy pierwsze 50 mln zł z funduszy unijnych i mamy olbrzymie apetyty, żeby tych pieniędzy było znacznie więcej. Niedawno wysłaliśmy kolejny projekt. Mamy nadzieję, że na układ drogowo-kolejowy do wschodniej części portu, rozbudowę terminalu ro-ro i na Nabrzeże Bułgarskie też pozyskamy środki unijne. To pomoże nam w realizacji tych zamierzeń. A one mogą być ambitne dlatego, że udało nam się zgromadzić sporo pieniędzy. Dzisiaj jesteśmy spokojni, że mamy środki na wkład własny. Te inwestycje, które mamy nadzieję, że będą realizowane ze środków unijnych rozpoczynamy i nie czekamy na prefinansowanie. Chyba jesteśmy firmą sukcesu.

Świadczy o tym wynik również finansowy, jaki osiągnęliśmy w ub. roku. Przeszło 43 mln zł zysku. Nic dziwnego, w porcie naprawdę dużo się dzieje. Dzięki temu też jesteśmy całkiem niezłym zleceniodawcą dla firm, które realizują te inwestycje. Dla firm z regionu, czy firm zatrudniających ludzi stąd - Hydrobudowa, Hydromega, Doraco, Mostostal, Portowy Zakład Techniczny. A oni mają podwykonawców. To jest cały łańcuch. Najważniejsze jest jednak to, że nasze działania - powiem nieskromnie - przynoszą efekty. Bo jak się patrzy na to co zostało zrobione i przejrzy się plany, to można pozwolić sobie na chwilowy brak skromności.

Miejsca

Opinie (107) 6 zablokowanych

  • (6)

    Jestem pierwsza, to brzmi dumnie. Czy , to oznacza, że będą nowe miejsca pracy? Gdzie ewentualnie się zgłaszać? Pozdrawiam o poranku.

    • 16 7

    • już rozdane

      • 10 1

    • To nic nie znaczy

      Miejsca pracy...nie bylbym tak optymistyczny. Ale z drugiej strony, chociazby w uslugach dla firm zagranicznych zajmujacych lokale w porcie mozna koniec z koncem powiazac.

      Ten port powinien miec ultra-szybkie polaczenie kolejowe z Polska i z Europa tak Zachodnia, jak Wschodnia i Poludniowa. Oraz bdb droge do Berlina, Kaliningradu oraz na Litwe, Bialorus...Bez tego to nic nie bedzie

      • 6 0

    • (3)

      kochana praca to jest ale dla rosdzin, syn, córka, synowa,szwagier itd, sprawdz tak to działa

      • 4 1

      • (2)

        jest w tym duzo racji

        • 6 1

        • (1)

          racja nie racja port sie rozwija i tylelat trzyma, popatrzcie ile firm juz padło a oni nie ,,,\
          Moja firma coca cola płaciła niexle ale krótko i co z nia a ja nie moge znaleźc stałej pracy od 10 lat ....

          • 3 1

          • witam, ja wam wszystkim na to port to jest poezja ... kazdy cihciałby tu pracowac , ja tez bo to firma z przyszłoscia

            • 0 0

  • pitu, pitu (7)

    Od lat słyszymy jak to się port w Gdyni świetnie rozwija. To chyba przez ten właśnie "rozwój" przeładunki któryś rok z rzędu spadają, a BCT zrobił się małym kurnikiem obok gdańskiego DCT.

    • 28 33

    • sritu sritu (5)

      Przeładunki w Poscie Gdynia 2006-2010 w tys. Ton

      14199 17025 15467 13257 14735

      Ocencie sami

      • 8 3

      • (1)

        Przeczytałeś artykuł ? Port rozwija swoją infrastrukturę, narazie wybodowano drogę i burzone są zbędne budynki .

        • 4 2

        • Burzenie zbędnych budynków to to co wychodzi najlepiej

          w tym programie "rozwoju"

          • 4 4

      • właśnie oceniamy- jak nic tendencja spadkowa :) (2)

        • 6 6

        • tendencja... (1)

          ....to Cie zrobiła. jeśli już chciałbyś to nazywać jakoś to jest to raczej trend boczny.

          • 2 5

          • nie... przeładunki w porcie gdyńskim wykazują tendencję spadkową :)

            • 1 2

    • pitu pitu

      Aleś ty głupi pitu pitu jak but...

      • 0 0

  • emma

    11.05.2011 do dct wpłynie stateczek typu emma, a sama emma wpłynie piąty tydzień po 11.05 .

    • 4 6

  • niestety nie ma nowych terenów pod nowe terminale, a to najwieksza bolączka gdynskiego portu (8)

    dlatego można go unowoczesnic, ale konkurencje z innymi portami przegrywa bo nie ma potencjału rozwojowego. Np nie wybuduje sie tu duzego terminalu kontenerowego, czy węglowego bo nie ma tyle miejsca składowego.
    Owszem przebuduje sie Szwedzkie i archaiczne Śląskie ale 100 tys MT węgla, czy koksu to raczej sie nie złoży...

    • 13 13

    • Bolączka gdyńskiego portu? Bzdura! (7)

      Przeczytaj sobie jeszcze raz wywiad z Januszem, poszukaj sobie informacji o planach rozwoju gdyńskiego portu. Nie wierzysz, że te plany uda się zrealizować? To zobacz, ile już zostało zrobione. Janusz konsekwentnie realizuje wizję rozwoju portu, Gdynia z Wojtkiem Szczurkiem na czele pięknie mu w tym pomagają. Trzeba być ślepym, żeby tego nie widzieć. A może ty jesteś z Gdańska? Tak? To porównaj sobie co się dzieje w Gdańsku z tym co się dzieje w Gdyni, a dopiero potem pisz sobie o swoich bolączkach.

      Pozdrawiam z pięknej, modernistycznej Gdyni :)

      • 13 19

      • A ty wiesz co sie dzieje w Gdańsku?

        Właśnie DCT pisze o planach rozbudowy do 4mlnTEU, a niedawno jeszcze te plany były tylko do 2mln.
        A może o inwestycji Seainvestu w port masowy słyszałeś?
        A może o bazie paliwowej PERNu?

        • 11 9

      • tę modernizację widac szczególnie po hali targowej w Chylonii :)

        • 6 5

      • NIE CAŁA PRAWDA (2)

        Rozwój portu rzeczywiście jest konsekwentnie realizowany przez ZMPG S.A., ale z tym "pięknym pomaganiem" przez, jak to piszesz, "Wojtka Szczurka" to napisałeś nieprawdę. Najlepszym przykładem jest sprawa terenów "Dalmoru" skandalicznie wyłączonych z obszaru portu w 2002 roku. Innym przykładem jest to, że miasto pożałowało pieniędzy na zmodernizowanie Estakady Kwiatkowskiego do obowiązującego obecnie w Europie standardu obciążenia 40 ton/pojazd, czym skutecznie ograniczyło możliwości dostępowe portu od strony lądu.

        • 6 3

        • czytam takich frustratów i smutek mnie ogarania - Gdynia nie ma nic do gadanaia ws Portu czy Dalmoru (1)

          jak chcesz kogoś za to obwiniać to Sejm albo premiera ...

          • 0 4

          • Twoja znajomość tego tematu jest adekwatna do poziomu kultury twojej wypowiedzi.

            • 2 0

      • zobaczylem i (1)

        wiadac ze sledze maja duze ale to bardzo duuuuuuuuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzeeeeeeeeee kompleksy.

        • 2 3

        • ha - to, że zaczynamy projekty inestycyjnie inaczej niż Gdańsk - czyli od dróg, infrastruktury, nie oznacza, że robimy błędu

          moż nawet oznacza to, że go nie robimy ... ;)

          • 0 3

  • Inwestycje (2)

    Dobrze,że te prace wykonają firmy z Gdańska: Hydrobudowa,Doraco,kasa zostanie w Trójmieście.

    • 14 0

    • Conservice (1)

      Szkoda ze nadal moze prowadzic prace Conservice ktory nie przestrzega prawa pracy. Uzywa ropy przeznaczonych do statkow w innych celach jak np. sprezarki, koparki na pontonach oraz inny sprzet. Widac ze prawo jest w Polsce nie przestrzegane przez takie nie uczciwe firmy !

      • 2 2

      • No cóż , zatrzymali , sprawdzili i stwierdzili : jeżdziłeś na kolorowej ropie .

        Ktoś Cię oszukał ?

        • 0 0

  • No i proszę, znowu GDYNIA! (28)

    Miasto z morza i marzeń (a jednocześnie STOLICA POLSKIEGO ŻEGLARSTWA) kwitnie :) Nie to, co za miedzą :) Mamy w Gdyni piękny, nowoczesny i funkcjonalny port. Port, który ciągle się rozwija, zwiększa przeładunki i bije konkurencję. Do naszego portu zgłasza się coraz więcej ważnych światowych graczy na rynku przewozów morskich, a wokół niego działa wiele firm spedycyjnych. Warto dodać, że działania portu wspaniale wpisują się w politykę władz miasta. Sąsiedzi z Gdańska są zachwyceni, że wylano na ich plaży ileś ton betonu i że raz na tydzień zawita tam jakiś statek i wyładuje parę kontenerów. Ale generalnie w Gdańsku nic się nie dzieje i w naszym regionie tylko gdyński port prze "całą naprzód". Dodam jeszcze, że szkoda, że zabetonowano tą gdańską plażę, ale z drugiej strony i tak najpiękniejsza, najczystsza i najlepsza jest plaża w mieście z morza i marzeń :)
    Gdyński port i cała Gdynia pięknie rozkwitają. Są nowe inwestycje, nowe miejsca pracy, poprawa konkurencyjności, rośnie prestiż miasta itd. Czy w Gdańsku są jakieś nowe inwestycje? Czy przenoszą się tam jakiekolwiek firmy? Przeciwnie, weźmy np. Crist, Gafako czy OOCL. Te firmy uciekły z Gdańska do Gdyni, bo tylko tu jest wizja i rozwój, bo to jest najwspanialsze i najukochańsze miasto na świecie. Zabużański motłoch będzie zaraz pluł na forum, ale nie zmieni to faktu, że Gdański port może sobie co najwyżej konkurować z Ustką czy Darłowem, a nie Gdynią!

    Pozdrawiam ze stolicy polskiego żeglarstwa :)

    • 34 47

    • Niezła jazda (1)

      A mieli walczyć z tymi dopalaczami.
      Pozdrawiam z południa :-)

      • 20 2

      • a ja mysle ze bombardier vel obiektywny odstawił psychotropy i jego koszmar w postaci WM Gdańsk powrócił

        smutne jest to ze takie kompleksy targaja niektórych gdynian...moze niech Szczurek zainwestuje w poradnie psychologiczną.

        • 11 1

    • Zabużański motłoch ?

      Panie "obiektywny" szkoda, ze nie slyszałeś jak jeden z prezesów portu w gdyni "po wileńsku zaciąga"

      • 12 3

    • Taaaaaaaaaaaaa, (1)

      a Bałtycki Terminal Zbożowy ma powierzchnię mniejszą niż gdański port w XVw.!

      • 12 3

      • a Luksemburg ma mniejszą powierzchnię niż Somalia

        • 5 2

    • gdzieś już tą opinię czytałam... chyba tu:

      http://biznes.trojmiasto.pl/Gdynski-port-zainwestuje-w-magazyn-paszowy-n46242.html... potrafisz napisać coś innego?

      • 6 1

    • Sława Tuły nie zmalała ...

      Wiesław , Wiesław !
      Młodzież , partia, kapusta !!!! Niech żyje !!

      • 8 1

    • Obiektywny ? (7)

      A może widziałes kiedyś u swojej babci na makatce napis: : "Zgoda buduje, niezgoda rujnuje " ? To ciągle jest aktualne.
      W 1974 roku, w lipcu w jedną z niedziel naliczyłem na redzie Gdyni i Gdańska 74 statki oczekujące na wejście do portów. A teraz ile jest - 2, może 3 ???
      Zamiast się kłócić , "konkurować" i dołować cenowo może lepiej współpracować ???

      • 9 3

      • i kto tu mówi o konkurowaniu? (6)

        przecież Gdańsk POprzez DCT chciał zniszczyć kontenery w Gdyni, ale OK już jest i nie płaczmy nad wylanym mlekiem.
        Niech Gdańsk się weźmie za budowę transportu śródlądowego to co Gierek chciał zrobić i Solidarność mu w tym przeszkodziła. Bo nam tu potrzeba wielkiego portu śródlądzia z morskim hubem, natomiast Gdynię zostawmy tak jak była planowana i niech się dalej dynamicznie rozwija. Tylko dlaczego buduje tam prezes takie niskie magazyny?

        • 3 7

        • Ale powiedz tak szczerze (5)

          czy powstanie DCT wprowadziło nową jakość do transportu kontenerowego w naszych (trójmiejskich) portach czy nie. Czy pojawiło się coś co nie pojawiłoby się w obu terminalach w Gdyni?

          • 2 7

          • Gdyńskie kundelki tego nie zrozumieją - w Gdyni czas się zatrzymał na 1939 roku (2)

            • 7 10

            • gdynia jest pomylka (1)

              • 7 7

              • ech bose antki zza buga

                przyjechały ale i mentalność ruską przywiozły

                • 0 1

          • Wycięto tysiące drzew, miliony krzewów i roślinności i zabrano b.dużo plaży

            czyli zdegradowało całkowicie nasze nadmorskie środowisko typowe australijskie działanie.

            Szkoda pisać!

            • 5 8

          • tak szczerze?

            tak, DCT wprowadziło nową jakość ! Warunki tam stworzone pozwalają na obsługę statków 'S' klasy Maerska, a od 11 maja tego roku również i większych ('PS' klasy - np. Emma Maersk). ŻADEN z gdyńskich terminali nie jest w stanie przyjąć statku o długości 397 metrów i zanurzeniu 15 metrów.

            • 7 3

    • żałosny bełkot

      propaganda niczym za komuny;.

      • 6 3

    • Gdańsk nie konkuruje z jakąś Gdynią tylko z Hamburgiem (2)

      • 12 5

      • hahaha

        dobre!

        • 5 2

      • tak z hamburgiem ;)

        to dct brakuje jeszcze jakiś 8 milinów teu

        • 0 1

    • wyluzuj dzieciaku z kompleksami (1)

      w każdej wypowiedzi odwołujesz się do Gdańska (raczej w żałosny sposób poniżasz).. podnieca ciebie taka napinka internetowa??
      zamiast merytorycznych wypowiedzi wychodzi z tego bełkot zakompleksionego trolla internetowego..

      aha i sprawdż ile ludzi z Gdyni uczy się i pracuje w Gdańsku.;.
      często jest też odwrotnie;
      więc zamiast pocić się w necie, wyjdż na powietrze, zajmij się sportem (rower, bieganie) to może twój móg zacznie poprawnie funkcjonować

      • 7 5

      • SOPOT LG

        w d*** byles g**** widziales, sam lepiej zajmij sie rowerem albo bieganiem. On dobrze mowi Gdansk ma ambicje.

        • 3 6

    • obiektywny przestan cpac

      masz dobry film na bani...

      • 7 2

    • popatrz nieuku na statystyki przeładunków (1)

      Gdańsk wyprzedza Gdynię, w której w latach 2008 2009 ilość przeładunków malała nowszych danych nie mam. W tym czasie Gdańsk zwiększał liczbę przeładunków jeszcze bardziej dystansując Gdynię.

      przykładowe statystyki (z przed 1,5 roku) prognoza się sprawdziła:

      • 3 1

      • zapomniałeś o kryzysie kolego

        • 1 1

    • Podsumowując

      żal mi ciebie, musisz miec straszne kompleksy jak w każdym zdaniu porownujesz cos(twe miasto) do Gdanska.

      • 3 0

    • Obiektywny, ty robisz dla Gdyni wiecej złego niż dobrego.

      I co z kasą za wazelinę?

      • 5 0

    • Ale sie chlopcze napil szaleju

      to Gdynia zabetonowala plaze jaka to plaza klif itroche piasku gdzie menele zalatwiaja potrzeby fizjologiczne i okoliczna zwierzyna.Ganskie firmy daja wam prace i sponsoruja sportLOTOS porownujesz Gdynia m gmina z m GDANSK woj stolica woj miasto z ponad 1000-letnia tradycja m historyczne.TO jest tak jak bys porownal G M WAHOCK z WARSZAWA. Nigdy nie cpaj.

      • 2 0

    • Nieporozumienie

      Człowieku co ty bierzesz. Firma Crist ma siedzibę w Gdańsku i tu płaci podatki. Twoja opinia jest wysoce subiektywna. Musisz wziąć pod uwagę, że port w Gdyni potrzebuje te wszystkie szerokie inwestycje żeby przetrwać na rynku. Jak powstanie gdańska obwodnica południowa to samo życie zaora port w Gdyni

      • 0 0

  • gdanszczanin (7)

    brawo GDYNIA MIASTO Z MORZA MIASTO Z MARZEN!! kolejny raz to miasto sie rozwija, a resta trojmista pomyłkka, ale kazdy moze to zmnic NIGLOSUJMY JUZ WIECEJ NA KLAMCÓW Z PO MAMY WIELE LEPSZY INNYCH PARTI KTORE POTRAFIA POLKSKE ROZKRECIC !!

    • 23 29

    • szczanin? chce rozkręcić Polskę (na drobne części)

      • 2 3

    • (1)

      nie denerwuj się

      • 0 2

      • Nie lubię jak ktos KRZYCZY

        • 5 1

    • Ta

      A niby skąd ten port ma kasę jak nie z PO?:) Kto rozkręca fundusze unijne baranku:D

      • 3 2

    • Skąd wy w Gdyni bierzecie te teksty?

      Macie jakieś ściągi, śpiewniki?
      Gdzie można to dostać? Chętnie kupię.

      • 3 3

    • tego nie napisal

      gdanszczanin

      • 0 1

    • super

      oddychaj głęboko 1........10,a teraz od powiedz mi w czym lepsza jest Gdynia ,od "reszty trójmiasta"?

      • 1 0

  • Chwilowy brak skromnosci w pełni uzasadniony (2)

    gdyż port w Gdyni pomimo "zawirowań" cały czas się rozwija . Jest w trójce polskich portów ważną pozycją , a pomyśleć że przed wojną nie mieliśmy Gdańska ani Szczecina , jedynie startował port gdyński .

    • 17 4

    • W Polsce są tylko trzy duże porty (alfabetycznie) Gdańsk, Gdynia i Szczecin (1)

      • 3 1

      • Szczecin-Świnoujście

        • 4 1

  • ODZWIERCIEDLENIEM STANU GOSPODARKI PAŃSTWA (2)

    JEST OBRAZ RUCHU W PORTACH.

    PORTY POLSKIE ŚWIECĄ PUSTKAMI. JEST KOMPLETNE DNO!!!!!!!!!!!!!

    • 16 24

    • (1)

      jj dokładnie :) Czy to BCT CZY DCT GTK GCT :)

      • 1 2

      • to żeś się odezwał....

        Jak się nie ma o tym zielonego pojęcia to lepiej się nie odzywać.
        Port w Gdyni nie świeci pustkami, może Cię to zdziwi, ale świetnie daje sobie radę!
        A koledze/koleżance gratuluje nieznajomości terminali. Wstyd! Bycie mieszkańcem Trójmiasta do czegoś zobowiązuje.

        • 3 4

  • (2)

    Super, tylko szkoda że mieszcząca się po sąsiedzku stocznia została zniszczona.
    Tusku, nie zapomnimy.

    • 17 21

    • Zapytaj dlaczego związkowców, a po drugie na gruzach związkowego bastionu powstają nowe bardziej efektywne podmioty. Dziękujcie Tuskowi za odprawy, których inni nie dostali za podatników pieniądze i umorzył stoczniowe długi sięgające kilkuset milionów np. do ZUS.

      • 11 3

    • Nasze wszystkie stocznie rozpoczęto niszczyć już od sierpnia 80 .

      Apogeum tego procesu , to rządy SLD .

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane