• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gigantyczna MSC Maya zawinęła do Gdańska

erka
2 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

MSC "Maya" to jeden z największych, w tej chwili, kontenerowców na świecie o pojemności 19 224 TEU (kontenerów 20-stopowych).

Gigantyczny kontenerowiec "Maya" armatora MSC przypłynęła po raz pierwszy, w ramach cotygodniowego połączenia oceanicznego aliansu 2M (Maersk Line, MSC) do Gdańska. Dotąd to połączenie z Dalekim Wschodem realizowane było wyłącznie statkami Maersk Line. Wraz z pierwszym zawinięciem statku "Maya", flota MSC dołącza do współdzielonego przez dwóch armatorów serwisu, który regularnie pływa do terminalu DCT Gdańsk.



MSC "Maya" to jeden z największych, w tej chwili, kontenerowców na świecie o pojemności 19 224 TEU (kontenerów 20-stopowych). Długość statku wynosi 395,4 m, a szerokość: 59 m. MSC "Maya" została wybudowana w 2015 roku przez Deawoo Shipbuilding and Marine Engineering w Okpo w Południowej Korei i pływa pod panamską banderą.

Maya to bliźniaczy odpowiednik MSC "Oscar", który wybudowany został rok wcześniej. Zgodnie z rodzinną tradycją MSC, kontenerowiec został nazwany imieniem córki prezesa Grupy MSC, Diego Aponte.

MSC "Maya" może pomieścić pod pokładem cztery boiska piłki nożnej. Co Maya może przewieźć?
57,7 mln ubrań, 1,15 mln pralek lub 2,4 mln kuchenek mikrofalowych. Natomiast gdyby postawić statek w pionie, będzie wyższy niż Wieża Eiffla.

MSC "Maya" pływa w ramach serwisu "Silk" między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w 32 dni. Z jego ostatniego portu zawinięcia w Tanjung Pelepas, Malezja, statek płynie do Europy gdzie dociera do Gdańska w ciągu 25 dni.

MSC "Maya" pływa w ramach serwisu "Silk" między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w 32 dni. MSC "Maya" pływa w ramach serwisu "Silk" między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w 32 dni.
erka

Miejsca

Opinie (71) 5 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

    Nie robi wrażenia.... (8)

    Za mało załadowany!!!!

    • 20 16

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      ludzie morza wiedza

      poniewaz gdansk jest ostatnim portem gdzie wyladuje pelne i zabierze puste i tak wracajac zabierze ze wszystkich portow europejskich

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      Pod spodem są te kontenery

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      więcej nie załadują (1)

      bo by szorował o dno w cieśninach duńskich..

      • 9 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

        glupoty gadasz tam zanurzenie jest do 15 m tankowce ktore przyplywaja z turcji do gdanska maja 15 metrow zanuzenia

        • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      Mozemy być dumni (1)

      Maya przeładuje na DCT ponad 10 tysięcy kontenerów czyli ok 17 tysięcy TEU. Jak polacy możemy być dumni bo w portach Europy Zachodniej ( większych i bogatszych) tego typu wolumen przeładowany per zawinięcie to evenement a u nas jest normą co tydzień - brawo My :)

      • 10 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

        Maya przeładuje na DCT ZERO kontenerów

        • 2 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      jełop

      zobacz jego trasę... myślisz, że tylko do Polski on przypłynął?
      zobacz sobie na necie jak wygląda jego załadowanie, zanim skomentujesz...

      • 2 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      Co Ty pitolisz?! Zdecydowanie ROBI wrażenie!!

      • 5 7

  • (9)

    Port wybudowany w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku może obsłużyć współcześnie największą klasę kontenerowców! Widać że PRL to nie było samo zło...

    • 27 41

    • mozna

      i co wazne rzadzi PIS i swiat nas podziwia tak trzymac

      • 0 1

    • DCT wybudowano w 2007 roku od zera (4)

      linia kolejowa na Pot Północny została rozbudowana dopiero teraz, by podołać obciążeniu, bo dotychczas była jednotorowa jeszcze sprzed wojny. Tak, wspaniały ten PRL był. To że wybudowano kilka ważnych i spektakularnych rzeczy, to nie tyle atut PRL, co paląca potrzeba choć częściowego nadrobienia gigantycznego zacofania, jakie mieliśmy jeszcze od wojny z uwagi na koszty odbudowy kraju i trwającą okupację radziecką.

      • 15 1

      • (3)

        Ta, od zera...
        No, chyba że infrastrukturę Portu Północnego uznamy za zero. Tyle, że takiego "zera" styropianowcy nie są w stanie nawet sobie wyobrazić, a co dopiero wybudować. To też a 'propos dygresji o zapóźnieniu... Czy ktoś sobie wyobraża odbudowę kraju ze zniszczeń wojennych pod kierunkiem współczesnych matołów u koryta?

        • 4 12

        • (2)

          DCT nie ma praktycznie nic wspólnego z PP. Dojazd, linia kolejowa od stacji PP (obsługującej nie tylko PP), nabrzeża, budynki, zasilanie... DCT mogłoby działać, gdyby PP nie powstał. Bredzisz...

          • 12 2

          • (1)

            Czemu zatem nie jest to osobna jednostka, a nabrzeże kontenerowe Portu Północnego? Podziel się wiedzą, "ekspercie"...

            • 2 7

            • Expierd wymiękł...

              • 3 4

    • Rafineria Gdańska (1)

      Obwodnica, CMK, Port Północny - to były rzeczy perspektywiczne.
      Teraz mieliśmy wielką modernizację linii kolejowej do Warszawy i nigdzie nie wyprostowali przebiegu (uznali, że tak jak pokręcona linia w XIXw. łaczyła peryferia Prus i Rosji to nadal ma dobry przebieg), a liczba torów Gdańsk-Tczew została jak za Gierka.

      • 17 5

      • Doskonałe przykłady budownictwa styropianowego!

        • 2 0

    • DCT było wg ciebie w latach 70 budowane?

      • 27 2

  • Ile klapków Kubota wejdzie na taką MSC. (1)

    To jest pytanie.....

    • 5 0

    • Pewno z 20 milionów

      • 0 0

  • kiedy wypływa ??

    • 0 0

  • Hm ...

    Zbudowany raczej w ... Mokpo ... :)
    Pozdro dla Admina...

    • 0 0

  • Dlaczego kontenery przesunięte do lewej burty? (1)

    Można by pomyśleć że za krótkie suwnice mamy.

    • 9 4

    • No wlasnoe dlatego

      Suwnice sa za male, nowe juz sa wieksze wlasnie je montuja

      • 2 0

  • (9)

    Szczurek widziałeś? Powiedz mi dlaczego u nas w Gdyni przeładunki systematycznie spadają? Dlaczego planowane są grupowe zwolnienia?

    • 47 7

    • Brawo prezes BCT-specjalista od ładnego wyglądania w TV (chociaż ostatnio coś go nie widać).

      • 0 0

    • Co ma prezydent Gdyni... (1)

      wspólnego z tym jakie statki wpływają do portu? Może pod miasto podlega port? Może też firmy, które mają w porcie swe terminale przeładunkowe też podlegają pod miasto? Pomyśl trochę zanim coś napiszesz.

      • 3 7

      • Poważny jesteś? Praca w urzędzie miasta nie zwalnia cię z myślenia .

        • 6 3

    • (4)

      a gdzie ta grupówka ma być ?

      • 9 1

      • Były jakieś plotki, że w BCT (2)

        • 12 2

        • Fama jest glupi (1)

          • 2 2

          • fama to blagier

            • 0 0

      • BCT i GCT.

        • 7 1

    • z kim ty rozmawiasz?

      • 3 2

  • (3)

    I teraz przez 3 miesiące będą wywozić te kontenery

    • 18 7

    • (1)

      Maya nie będzie rozładowywana w Gdańsku.

      • 2 2

      • jest rozladowywana

        • 2 0

    • w USA takie coś rozwiązują potężne intermodale CSX/NS/UP/BNSF

      • 7 2

  • Za dlugo czekali. Nie ma miejsca na dct

    • 1 0

  • Wychodzi?

    • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane