• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gigantyczna MSC Maya zawinęła do Gdańska

erka
2 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

MSC "Maya" to jeden z największych, w tej chwili, kontenerowców na świecie o pojemności 19 224 TEU (kontenerów 20-stopowych).

Gigantyczny kontenerowiec "Maya" armatora MSC przypłynęła po raz pierwszy, w ramach cotygodniowego połączenia oceanicznego aliansu 2M (Maersk Line, MSC) do Gdańska. Dotąd to połączenie z Dalekim Wschodem realizowane było wyłącznie statkami Maersk Line. Wraz z pierwszym zawinięciem statku "Maya", flota MSC dołącza do współdzielonego przez dwóch armatorów serwisu, który regularnie pływa do terminalu DCT Gdańsk.



MSC "Maya" to jeden z największych, w tej chwili, kontenerowców na świecie o pojemności 19 224 TEU (kontenerów 20-stopowych). Długość statku wynosi 395,4 m, a szerokość: 59 m. MSC "Maya" została wybudowana w 2015 roku przez Deawoo Shipbuilding and Marine Engineering w Okpo w Południowej Korei i pływa pod panamską banderą.

Maya to bliźniaczy odpowiednik MSC "Oscar", który wybudowany został rok wcześniej. Zgodnie z rodzinną tradycją MSC, kontenerowiec został nazwany imieniem córki prezesa Grupy MSC, Diego Aponte.

MSC "Maya" może pomieścić pod pokładem cztery boiska piłki nożnej. Co Maya może przewieźć?
57,7 mln ubrań, 1,15 mln pralek lub 2,4 mln kuchenek mikrofalowych. Natomiast gdyby postawić statek w pionie, będzie wyższy niż Wieża Eiffla.

MSC "Maya" pływa w ramach serwisu "Silk" między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w 32 dni. Z jego ostatniego portu zawinięcia w Tanjung Pelepas, Malezja, statek płynie do Europy gdzie dociera do Gdańska w ciągu 25 dni.

MSC "Maya" pływa w ramach serwisu "Silk" między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w 32 dni. MSC "Maya" pływa w ramach serwisu "Silk" między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w 32 dni.
erka

Miejsca

Opinie (71) 5 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

    Nie robi wrażenia.... (8)

    Za mało załadowany!!!!

    • 20 16

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      Co Ty pitolisz?! Zdecydowanie ROBI wrażenie!!

      • 5 7

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      więcej nie załadują (1)

      bo by szorował o dno w cieśninach duńskich..

      • 9 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

        glupoty gadasz tam zanurzenie jest do 15 m tankowce ktore przyplywaja z turcji do gdanska maja 15 metrow zanuzenia

        • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      Mozemy być dumni (1)

      Maya przeładuje na DCT ponad 10 tysięcy kontenerów czyli ok 17 tysięcy TEU. Jak polacy możemy być dumni bo w portach Europy Zachodniej ( większych i bogatszych) tego typu wolumen przeładowany per zawinięcie to evenement a u nas jest normą co tydzień - brawo My :)

      • 10 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

        Maya przeładuje na DCT ZERO kontenerów

        • 2 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      jełop

      zobacz jego trasę... myślisz, że tylko do Polski on przypłynął?
      zobacz sobie na necie jak wygląda jego załadowanie, zanim skomentujesz...

      • 2 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      Pod spodem są te kontenery

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

      ludzie morza wiedza

      poniewaz gdansk jest ostatnim portem gdzie wyladuje pelne i zabierze puste i tak wracajac zabierze ze wszystkich portow europejskich

      • 0 0

  • czyli dzis korki na DCT (1)

    dziekuje kierowca

    • 23 16

    • Gogo

      To prace zmień .

      • 0 6

  • (9)

    Szczurek widziałeś? Powiedz mi dlaczego u nas w Gdyni przeładunki systematycznie spadają? Dlaczego planowane są grupowe zwolnienia?

    • 47 7

    • (4)

      a gdzie ta grupówka ma być ?

      • 9 1

      • Były jakieś plotki, że w BCT (2)

        • 12 2

        • Fama jest glupi (1)

          • 2 2

          • fama to blagier

            • 0 0

      • BCT i GCT.

        • 7 1

    • z kim ty rozmawiasz?

      • 3 2

    • Co ma prezydent Gdyni... (1)

      wspólnego z tym jakie statki wpływają do portu? Może pod miasto podlega port? Może też firmy, które mają w porcie swe terminale przeładunkowe też podlegają pod miasto? Pomyśl trochę zanim coś napiszesz.

      • 3 7

      • Poważny jesteś? Praca w urzędzie miasta nie zwalnia cię z myślenia .

        • 6 3

    • Brawo prezes BCT-specjalista od ładnego wyglądania w TV (chociaż ostatnio coś go nie widać).

      • 0 0

  • Mieszkanie dla prezydeta (3)

    Napiszcie o funkcjonowaniu Dct najlepiej niech wypowiedza sie kierowcy ....m 3 h czekania zeby podjac kontener. ... zenada zal

    • 17 22

    • (1)

      Kolego jezdzi maks 16 suwnic placowych.
      Wjezdza was ok 500-700 w nocy miedzy 18 a 6.
      Plus do tego 1500 kontenerow ze statku w plac.
      A gdzie przestawki na importy?

      Za malo sprzętu. Nie wincie operatorow ktorzy i tak sa wyeksplatowani do granic możliwości.

      • 27 2

      • Przewoznik

        Nikt nie wini operatorów, wina leży po stronie zarządu DCT ( za mało sprzętu za dużo kontenerów to tak jak ja mając 3 auta wziąłbym do przewozu 10 puszek ), więc nie dziw się rozgoryczeniu kierowców - zamiast jechać stoją

        • 11 0

    • 3 godzzzzz w nocy czekalem 7 wstyd

      • 6 3

  • W Gdańsku największy na świecie kontenerowiec a w Gdyni znowu spadki przeładunków kontenerów o 25% w pierwszym kwartale (5)

    Teraz podobno jeszcze słabiej

    • 37 7

    • (2)

      Ale estakady nie rozjada Szczurkowi, to przecież dla niego najważniejsze. Zobacz jaką Gdańsk ma przy porcie infrastrukturę. U nas u Szczurka to jest trzeci świat.

      • 18 5

      • jesteś chory (1)

        to się nazywa obsesja

        • 4 13

        • To prawda, którą nawet gdyńskiej PRopagandzie sukcesu cieżko zagłuszyć

          • 13 2

    • PORT to nie tylko kontenery (1)

      sprawdz ile gdynia i gdansk obsługuje statków rocznie to sie zdziwisz!

      • 2 7

      • Jeszcze 10 lat temu przeładowywały prawie tyle samo teraz Gdańsk przeładowuje 2 razy więcej i dystans się powiększa

        • 15 1

  • :)

    Niezły stateczek ...

    • 28 0

  • Zatopic

    Dziada

    • 7 28

  • (9)

    Port wybudowany w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku może obsłużyć współcześnie największą klasę kontenerowców! Widać że PRL to nie było samo zło...

    • 27 41

    • DCT było wg ciebie w latach 70 budowane?

      • 27 2

    • Rafineria Gdańska (1)

      Obwodnica, CMK, Port Północny - to były rzeczy perspektywiczne.
      Teraz mieliśmy wielką modernizację linii kolejowej do Warszawy i nigdzie nie wyprostowali przebiegu (uznali, że tak jak pokręcona linia w XIXw. łaczyła peryferia Prus i Rosji to nadal ma dobry przebieg), a liczba torów Gdańsk-Tczew została jak za Gierka.

      • 17 5

      • Doskonałe przykłady budownictwa styropianowego!

        • 2 0

    • DCT wybudowano w 2007 roku od zera (4)

      linia kolejowa na Pot Północny została rozbudowana dopiero teraz, by podołać obciążeniu, bo dotychczas była jednotorowa jeszcze sprzed wojny. Tak, wspaniały ten PRL był. To że wybudowano kilka ważnych i spektakularnych rzeczy, to nie tyle atut PRL, co paląca potrzeba choć częściowego nadrobienia gigantycznego zacofania, jakie mieliśmy jeszcze od wojny z uwagi na koszty odbudowy kraju i trwającą okupację radziecką.

      • 15 1

      • (3)

        Ta, od zera...
        No, chyba że infrastrukturę Portu Północnego uznamy za zero. Tyle, że takiego "zera" styropianowcy nie są w stanie nawet sobie wyobrazić, a co dopiero wybudować. To też a 'propos dygresji o zapóźnieniu... Czy ktoś sobie wyobraża odbudowę kraju ze zniszczeń wojennych pod kierunkiem współczesnych matołów u koryta?

        • 4 12

        • (2)

          DCT nie ma praktycznie nic wspólnego z PP. Dojazd, linia kolejowa od stacji PP (obsługującej nie tylko PP), nabrzeża, budynki, zasilanie... DCT mogłoby działać, gdyby PP nie powstał. Bredzisz...

          • 12 2

          • (1)

            Czemu zatem nie jest to osobna jednostka, a nabrzeże kontenerowe Portu Północnego? Podziel się wiedzą, "ekspercie"...

            • 2 7

            • Expierd wymiękł...

              • 3 4

    • mozna

      i co wazne rzadzi PIS i swiat nas podziwia tak trzymac

      • 0 1

  • (3)

    I teraz przez 3 miesiące będą wywozić te kontenery

    • 18 7

    • w USA takie coś rozwiązują potężne intermodale CSX/NS/UP/BNSF

      • 7 2

    • (1)

      Maya nie będzie rozładowywana w Gdańsku.

      • 2 2

      • jest rozladowywana

        • 2 0

  • Szkoda że nigdy już nie zobaczymy najwększego kolosa wszechczasów super tanker Knock Nevis (6)

    0,5 kilometrowy statek to jest to, no i te 70 metrów "w pasie" :)

    • 13 11

    • największy jest do przewozu rudy

      • 6 3

    • dlaczego minusujecie "znawcy", przecież super tankowiec już dawno jest pocięty na żyletki (4)

      • 6 4

      • (3)

        A choćby dlatego, że mu sporo do tego 0,5 km brakowało. Zaokrąglać trzeba z głową

        • 3 2

        • Całe 42m rzeczywiście sporo mu brakowało :P (2)

          • 3 1

          • Prawie 10 % to mało? (1)

            na tej zasadzie to i o MSC Maya można powiedzieć, że ma dobrze ponad 400m...

            • 3 1

            • To mniej więcej jak z twoim "prawie" 10%, czy aby też nie zaokrągłiłeś??

              • 2 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane