• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Goodman rozpoczął budowę Pomorskiego Centrum Logistycznego

Wioletta Kakowska-Mehring
1 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kamień węgielny wmurowali: prezydent Paweł Adamowicz, Alan Aleksandrowicz, prezes zarządu Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk oraz Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę 

Kamień węgielny wmurowali: prezydent Paweł Adamowicz, Alan Aleksandrowicz, prezes zarządu Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk oraz Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę

Rozpoczęła się budowa Pomorskiego Centrum Logistycznego w sąsiedztwie gdańskiego terminala DCT. Na początek stanie obiekt o powierzchni 14 tys. m kw, ale docelowo centrum będę tworzyć obiekty o powierzchni 500 tys. m kw! Inwestorem jest australijska Grupa Goodman. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.



Pierwszy magazyn o powierzchni 14 tys. m kw (przy ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska) ma być gotowy w marcu przyszłego roku. Z racji na modułowy charakter, będzie to tylko część większego obiektu, który docelowo zajmie prawie 65 tys. m kw. Całość będzie powstawała systematycznie, ale zgodnie z zapotrzebowaniem. A rozmowy z potencjalnymi najemcami już są bardzo zaawansowane.

- Wśród potencjalnych klientów, dla których dedykowany jest ten projekt są podmioty działające w skali lokalnej, krajowej jak również spółki międzynarodowe z sektora transportu morskiego, logistyki, dystrybucji, spożywczego czy FMCG - mówi Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę. - Nasza elastyczność pozwala oferować magazyny, zaplecza produkcyjne, centra dystrybucji oraz przestrzeń biurową, dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Magazyny o minimalnej powierzchni już 3 500 m kw. będą budowane na zamówienie konkretnych klientów i dopasowywane do ich indywidualnych potrzeb. Zarówno cały park logistyczny, jak i same nieruchomości będą zarządzane przez zespół wewnętrznych specjalistów Goodman. Plany na najbliższe lata są jednak bardzo ambitne. Docelowo na obszarze 109 hektarów, jakie zajmie centrum, ma powstać wiele obiektów, które będą oferowały w sumie aż 500 tys. m kw. powierzchni. Jest to plan przynajmniej na 15 lat. Tym samym gdańskie centrum stanie się największą i strategiczną inwestycją Grupa Goodman w Polsce.

Goodman jest globalny ekspertem w dziedzinie powierzchni logistycznych i biznesowych. W Polsce koncern jest obecny od 5 lat i ma tu osiem parków logistycznych , w tym w Toruniu, Łodzi, Poznaniu, we Wrocławiu, i największy jak do tej pory obiekt w Krakowie (gotowy w połowie, docelowo 150 tys. m.kw). W Polsce z obiektów firmy korzystają m.in. takie marki jak DHL czy Whirlpool. Jednak już w wymiarze światowym z usług Goodman korzystają takie koncerny jak Volvo, Coca-Cola, Sony czy Amazon.

Goodman jest obecny w Europie, Australii, regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Północnej. Grupa inwestuje w parki technologiczne, przestrzenie biznesowe, biurowe, nieruchomości przemysłowe, magazyny i centra dystrybucyjne. W sumie zarządza 380 nieruchomościami, które zajmują 14 mln m kw powierzchni. Aktywa, którymi zarządza Grupa, to 16,2 mld euro. W Europie Goodman posiada biura w Niemczech, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i na Słowacji.

Dlaczego światowy potentat wybrał Gdańsk? Kluczowe jest sąsiedztwo, czyli bliskość terminala DCT. Jest to największy i zarazem jedyny niezamarzający głębokowodny terminal w południowej części Morza Bałtyckiego, dzięki któremu Gdańsk stał się kluczową częścią morskiego szlaku handlowego między Europą a największymi portami Azji. 650 m nabrzeża z głębokością do 16,5 m umożliwia zawinięcie tu największych kontenerowców świata, a jego roczna przepustowość na poziomie 1 mln TEU w kolejnych latach ma być dalej powiększona.

- W przyszłym roku planujemy rozpoczęci kolejnej inwestycji, czyli budowę drugiego terminala, który będzie sąsiadował z już istniejącym. Dzięki temu nasze zdolności przeładunkowe osiągną 4 mln TEU - powiedział Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk.

Bezpośrednie sąsiedztwo z DCT to korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. - Na kolejne korzyści może przełożyć się możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej - twierdzi Błażej Ciesielczak.

Pomorskie Centrum Logistyczne już niedługo będzie też miało znakomity dostęp do krajowych i międzynarodowych połączeń drogowych. Na ukończeniu jest już Trasa Sucharskiego, która poprzez Południową Obwodnicę Gdańska połączy park z autostradą A1. Jednocześnie droga ekspresowa S6 łączy Gdańsk ze Szczecinem oraz dalej z Niemcami, a droga S7 Gdańsk z Warszawą. Z kolei planowany tunel drogowy pod Martwą Wisłą połączy centrum logistyczne z lewobrzeżną częścią portu i dalej, przez Trasę Słowackiego, ponownie z Obwodnicą Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (71) 1 zablokowana

  • (5)

    No i git!!
    Jedno ciągnie drugie,
    A1, Terminal głębokowodny, Obwodnica Południowa, nowe lotnisko, biurowce, magazyny

    • 125 4

    • GDAŃSK = dynamiczny rozwój

      zapomniałeś dodać

      • 27 3

    • to nie Tricity, to Gdańsk (2)

      Gdynia już odpadła z konkurencji

      • 36 3

      • ale chlopaki chlopaki zapomnieliscie dodac (1)

        1500 BRUTTO + ewentualnie prowadzenie ZFŚS ;) ha ha ha -ale dla radnych chyba ;)

        • 3 15

        • I co z tego

          Zawsze lepsze to niż bezrobocie.

          No tak ale lepiej siedzieć na tyłku i narzekać.

          • 29 3

    • Podatki

      Ważne jest to aby te spółki były zarejestrowane w Gdańsku i tutaj płaciły podatki. Podatek od gruntów to nie wszystko. TIRy z tych magazynów będą rozjeżdżać Trasę Sucharskiego.
      Przy wjazdach na taki MEGA plac powinny być ustawione wagi z fotorejestratorem.
      i po 10tys zł za przeładowanie.

      • 13 3

  • a co w Gdyni? (3)

    susza inwestycyjna i karmienie ludu infoboxem i niepotrzebnym lotniskiem. Żeby nie było - jestem Gdynianinem, ale obecnie w Gdyni nic sie nie dzieje i więcej na Szurka nie zagłosuje...

    • 84 10

    • ja tez byly gdynianin kochajacy to miasto i boli bo to co napisales to prawda (1)

      tylko nie moge zrozumiec super samopoczucia gdynian ... proby smiesznych roznic i antagozizmow z gdanskiem i sopotem ??? przeciez to jedno wspone miasto !!!

      • 2 0

      • Metropolia Gdańska

        jest jedna, masz całkowicie rację

        • 2 0

    • bo Gdynia nie zasluzyla na rozwoj.

      • 1 0

  • "droga S8 Gdańsk z Warszawą" (1)

    Oczywiście powinno być S7.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.

    • 25 0

    • drogi drogami,

      ale to kolej i transport wodny -srodladowy powinien rozwozic najwiecej towarow, wlasnie z takich teminali i centrów loguistycznych. taniej i ekologiczniej i w cale nie wolniej.

      • 5 1

  • Nie ma co !! (3)

    Wracam z wysp będzie pracy w bród w Gdańsku !!

    • 32 6

    • na widlaku....... chociaz nie ma sie co ludzic..... teraz coraz czesciej magazyny sa w pelni zautomatyzowane...... wiec moze jednak programisci.....

      • 0 2

    • za 1500... ale nie funtów (1)

      • 6 1

      • a kto ma 1500 bo ja pracuje 7 lat na nocki i mam 1300 funtow

        • 1 0

  • Biedrona (2)

    Stawiam Stówe ze biedronka bedzie miala tam swoje "centrum logistyczne "

    • 28 4

    • biedrona będzie miała swoje magazyny niedaleko lotniska - Park Maszynowa

      • 9 0

    • Przyjmuje zakład

      I proszę o przelew.

      Biedronka swoje centrum stawia w "Park Maszynowa". Podpisała już umowę i wynajęła tereny. Centrum ma być całkiem spore i fajnie zlokalizowane w stosunku do ich potrzeb.

      Lidl ma swoje koło Pruszcza, ale sporo sieci jeszcze zostało, więc chętni będą.

      • 6 0

  • Zdjęcie, jako żywo przypomina egzekutywe PZPR

    Budyń w roli I sekretarza

    • 25 21

  • nareszcie~~

    • 9 4

  • fiu fiu! inwestycja za ponad 1,2 mld PLN! szok! tego nawet gdyński PR nie przyćmi

    • 42 3

  • Jednocześnie droga ekspresowa S6 łączy Gdańsk ze Szczecinem oraz dalej z Niemcami, (2)

    Chyba w marzeniach...

    • 24 6

    • Eskpresowa łaczy Gdańsk z Gdynią, a dalej to juz Polska typowa. Co 2km fotoradar i na tej ekspresówce ograniczenia do 50km/h, bo leci przez miasto.

      • 11 0

    • No właśnie.

      Chyba miało być POŁĄCZY. Jak dobrze zawieje to po 2020 roku (wg planów GDDKiA).

      • 5 0

  • Budyń jak Zelig z Woody A. raz z kielnią w topku, raz z J. LO raz z samolotem na sznurku

    Budyń jak Zelig z Woody A. raz z kielnią, raz z J. LO raz z samolotem na sznurku.
    Ciekawe jacy nowi znajomi z Ukałdu Lokalnego PO narobią tu syfu.

    • 29 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane