• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gra biznesowa i audyt dla kreatywnych

Wioletta Kakowska-Mehring
18 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat ARP pomoże rozpoznać zagraniczne rynki

Oferta dla branż kreatywnych - szkolenia i audyt.


Czego potrzebują młode firmy? Większość pewnie powie, że kapitału, ale... Czasem potrzeba tylko dobrego szkolenia czy opinii doświadczonego doradcy, aby nabrać wiatr w żagle. Zwłaszcza, gdy kapitałem firmy jest kreatywność jej właściciela.


Czy małym firmom potrzebny jest audyt?


Właśnie na pomoc szkoleniową i doradczą mogą liczyć firmy w ramach programu "Sieć Kreatywnego Biznesu", realizowanego przez Agencję Rozwoju Pomorza we współpracy z Toruńską Agencją Rozwoju Regionalnego i Województwem Pomorskim. Projekt skierowany jest do przedstawicieli przemysłów kreatywnych - przedsiębiorców i osób fizycznych oraz do instytucji zajmujących się wspieraniem biznesu.

- Realizowaliśmy szkolenia dla osób, które dopiero zamierzały założyć działalność gospodarczą. Dotyczyły one podstaw zakładania i prowadzenia działalności. Były też zagadnienia bardziej zaawansowane - dla tych, którzy już prowadzą firmy - z marketingu, z zarządzania przedsiębiorstwem czy szkolenia z zakresu m.in. ochrony własności intelektualnej, prawa autorskiego - mówi Emilia Drozd - Kochanowicz, kierownik projektu "Sieć kreatywnego biznesu" ARP SA. - Większość szkoleń zakończyliśmy, ale mamy jeszcze miejsca na spotkania warsztatowe z wykorzystaniem gry planszowej.

Co to takiego? Szkolenia prowadzone są w formie warsztatów przy wykorzystaniu gry planszowej "Decyzja". W grze tej uczestnicy wcielają się w szefów małego studia filmowego, które realizuje różne projekty związane z transmisją wydarzeń sportowych i kulturalnych, a także obsługuje agencje reklamowe i interaktywne z całego regionu. Uczestnicy podejmować będą strategiczne decyzje w skali firmy, dotyczące cen, oferty produktów, inwestycji, a także decyzje operacyjne w zakresie poszczególnych działów HR, logistyki, finansów. W ten sposób poznają zarówno strategiczne, jak i operacyjne poziomy działania nowoczesnej organizacji biznesowej.

Szkolenie trwa jeden dzień (8 godz.). Pierwsza rozgrywka odbyła się 13 lipca w Gdańsku. Najbliższe spotkanie odbędzie się 7 września, ale zgłoszenia przyjmowane są już tylko na listę rezerwową. Są miejsca na 13 września. Można się też zgłosić na spotkanie, które odbędzie się 5 października w Toruniu. Więcej informacji na stronie www.kreatywni.arp.gda.pl.
Przykłady branż kreatywnych:
Przemysł filmowy, wideo i produkcja audiowizualna, przemysł muzyczny, przemysł wydawniczy, przemysł medialny (telewizja, radio, prasa, internet), przemysł reklamowy, projektowanie graficzne i wzornictwo przemysłowe, projektowanie ubioru, sztuki sceniczne - teatr, taniec, działalność artystów i rzemiosło artystyczne, galerie i handel sztuką, konserwacja zabytków i dzieł sztuki, architektura, gry komputerowe i oprogramowanie.


Szkolenie to jednak nie jedyna pomoc dla przedstawicieli biznesów kreatywnych. Są jeszcze audyty. Audyt Potrzeb Rozwojowych to nowa usługa doradcza, mającą na celu wsparcie rozwoju przedsiębiorstw kreatywnych. W wyniku przeprowadzonego audytu firma uzyska informację zwrotną na temat potencjalnych kierunków rozwoju. Ale uwaga! Trzeba się spieszyć. Z oferty można skorzystać do października tego roku. Do kogo skierowany jest audyt?

- Do udziału w audycie zapraszamy mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z sektora usług/przemysłów kreatywnych, działające na terenie województwa pomorskiego, które zainteresowane są przeprowadzaniem kompleksowej oceny funkcjonowania firmy oraz określeniem na tej podstawie niezbędnych kierunków rozwoju i działań doskonalących - wyjaśnia Emilia Drozd-Kochanowicz.

W ramach przeprowadzonej usługi po analizie i ocenie danych zostanie przygotowany raport wraz z diagnozą potrzeb audytowanej firmy i opinią dotyczącą wdrożenia proponowanych rozwiązań oraz propozycją działań rozwojowych wypracowanych przez konsultantów we współpracy z przedsiębiorcą. Audyt Potrzeb Rozwojowych jest metodą oceny potencjału i potrzeb rozwojowych firmy poprzez: ocenę pozycji konkurencyjnej, wskazanie kluczowych czynników sukcesu, ocenę kondycji, możliwości i potencjału rozwoju firmy, analizę kompleksowości oferty produktowej, usługowej, pomoc w określeniu obszarów wartości firmy oraz wskazanie możliwych kierunków rozwoju firmy. Więcej informacji na stronie www.kreatywni.arp.gda.pl.

Projekt "Sieć Kreatywnego Biznesu" jest realizowany przez Agencję Rozwoju Pomorza SA. we współpracy z Toruńską Agencją Rozwoju Regionalnego i Województwem Pomorskim w ramach poddziałania 2.2.1 PO KL "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności"

Miejsca

Opinie (4) 5 zablokowanych

  • po przeczytaniu samego nagłówka pomyślałem...

    na rynku pewnie takie coś nie miałoby miejsca, wiec pewnie finansowane z UE. Jak widac nie myliłem się.

    Żenada. Ile jeszcze naszych pieniędzy będzie się marnowac??

    • 10 5

  • Drodzy Państwo (1)

    uprzejmie proszę, zajmijcie się bardziej ściąganiem tu niemieckich zakładów przemysłowych. To ciągle dla nas większa szansa niż gry planszowe dla przedsiębiorców. Poza tym kiedy przejmiemy władzę, rozliczymy Państwa - zostaną tylko Ci, którzy faktycznie potrafią ściągnąć tu bogatego zachodnioeuropejskiego inwestora, goście od gier planszowych polecą na tzw. bruk.

    • 5 4

    • Aha, i jeszcze jedno

      Najlepiej, gdyby nie były to spalarnie odpadów. Niemcy produkują dużo rzeczy.

      • 2 1

  • proponuję wersję "Biznes po polsku " żeby wygrać należałoby zakładać firmy, robić w konia kontrahentów, skutecznie oszukiwać Us i pracowników. dodatkowo premiowane byłby takie aktywności jak ustawianie przetargów, sponsorowanie polityków, pranie brudnych pieniędzy.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane