• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grupa 3S w Trójmieście. Telefony i wideokonferencje dla biznesu

17 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Grupa 3S konsoliduje wiele usług - dostęp do Internetu i transmisję danych, telefonię i usługi data center. Dzięki temu każdą usługę można dostosować pod konkretnego klienta.
Grupa 3S konsoliduje wiele usług - dostęp do Internetu i transmisję danych, telefonię i usługi data center. Dzięki temu każdą usługę można dostosować pod konkretnego klienta.

Telefonia stacjonarna to wcale nie przeżytek. Tak jak wiele usług i ona przenosi się do sieci. Nowoczesne funkcje telefonów IP mogą zaskoczyć nawet zagorzałych gadżeciarzy. Telefonia VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) pozwala na "dzwonienie" z dowolnego miejsca na świecie - jeśli tylko mamy dostęp do Internetu. Coraz bardziej zaawansowany sprzęt i oprogramowanie pozwalają zestawiać połączenia tele i wideokonferencyjne praktycznie w dowolnym momencie i z różnych urządzeń. O plusach korzystania z usług głosowych wykorzystujących sieć światłowodową, Internet i chmurę obliczeniową dowiemy się z kolejnego odcinka serii podcastów skierowanych do lokalnego biznesu pt. "Grupa 3S wprowadza się do Trójmiasta - poznaj sąsiada z ICT". Znany twórca i promotor podcastów Krystian Zych w rozmowie z Kamilem Bugajem, menedżerem biura Grupy 3S w Trójmieście, poruszają sprawy ważne dla rozwoju biznesu z Trójmiasta i okolic.

 

Dzięki sieci światłowodowej oraz rozwiązaniom WAN (ang. Wide Area Network - sieć komputerowa, która rozciąga się na dużym obszarze geograficznym) można połączyć oddziały firmy w różnych lokalizacjach. Takie sieci umożliwiają wymianę danych, dostęp do Internetu, czy też zdalne korzystanie z oprogramowania i innych zasobów IT firmy. Co więcej, mogą być również wykorzystane do realizacji połączeń telefonicznych, zarówno wewnątrz sieci, jak i z wykorzystaniem Internetu.  

- Jeśli jesteśmy w stanie dostarczyć i odebrać usługę dostępu do Internetu, to jesteśmy też w stanie dostarczyć usługi telefoniczne i to różnego rodzaju. Co więcej, współcześnie możemy łączyć "tradycyjną" telefonię z usługami chmury obliczeniowej, tak jak dzieje się to w rozwiązaniu TeleCloud - tłumaczy Kamil Bugaj z Grupy 3S.

Telefonia internetowa - nieograniczona komunikacja dla biznesu



Telefonia VoIP (ang. Voice over Internet Protocol - to technologia przesyłania głosu z wykorzystaniem sieci komputerowych) jest realizowana na co dzień dzięki dostępowi do Internetu. Jest ona na tyle rozwinięta, że w jakimkolwiek miejscu na świecie, po wpięciu aparatu wykorzystującego VoIP do Internetu, możemy korzystać z usług głosowych.

- Usługa ta jest wyjątkowo elastyczna. Dzięki niej będąc na wyjeździe służbowym w hotelu możemy rozmawiać przez telefon tak jakbyśmy byli w biurze. Co ważne, bezpieczeństwo takiej komunikacji może polegać na tym, że realizujemy tę usługę na wydzielonym w obrębie Internetu VLAN-ie (ang. Virtual Local Area Network - wydzielona sieć logiczna (wirtualna) w ramach sieci lokalnej). Jest to osobne połączenie pozwalające na realizowanie transmisji specjalnie pod telefonię - wyjaśnia Kamil Bugaj. - Rozmowy w ramach telefonii internetowej realizowane przez zwykły dostęp do Internetu, mogą być "podsłuchiwane". Kiedy jest to VLAN, bezpieczeństwo znacznie się zwiększa.

Wirtualna centrala zamiast tradycyjnej

 

Pandemia zmieniła nasze podejście do pracy zdalnej. Przez ostatnie miesiące wiele osób pracowało z domu. W takiej sytuacji telefonia internetowa to doskonałe rozwiązanie.  

- Najprostszym sposobem jest zabranie z biura telefonu IP (stacjonarne urządzenie przeznaczone specjalnie do pracy z telefonią internetową VoIP) i podłączenie go do swojego domowego Internetu. Możliwe jest również, jeśli organizacja korzysta z takich rozwiązań jak Microsoft Teams lub Skype for Business, zrealizowanie połączenia ich z usługą VoIP. Dzięki temu można korzystać z usługi telefonii jakbyśmy byli fizycznie w firmie - wyjaśnia Kamil Bugaj. - Przykładowo jeśli zazwyczaj pracownicy recepcji, znajdującej się w siedzibie firmy, przełączają połączenia przychodzące do konkretnych osób, na ich numery wewnętrzne, to tak samo będzie to działać w sytuacji pracy zdalnej, kiedy aparat znajduje się w domu pracownika.
Dzięki temu, że Grupa 3S konsoliduje wiele usług - dostęp do Internetu i transmisję danych, telefonię i usług data center - to każdą usługę można dostosować pod konkretny projekt.

- Jeśli klient potrzebuje dostępu do nowoczesnych usług głosowych z wielu lokalizacji to najczęściej wykorzystujemy centralę wirtualną, jeśli jednak zainwestował już w centralę fizyczną, to również możemy takie usługi zrealizować, przy czym centrala przenoszona jest wtedy do naszego data center, a dostęp do niej odbywa się za pośrednictwem Internetu - dodaje Kamil Bugaj. - Dodatkowo, jako operator telekomunikacyjny, Grupa 3S może przenieść obecne numery firmowe do swojej sieci i całkowicie je obsługiwać.

Telefon stacjonarny też może być nowoczesny

 

Wirtualizacja usług telekomunikacyjnych stwarza możliwość korzystania z nowoczesnego sprzętu telefonicznego. Grupa 3S od wielu lat współpracuje z globalnym producentem telefonów IP - firmą Yealink. Dzięki temu może klientowi sprzedać lub wydzierżawić w ramach usługi wiele modeli telefonów IP.

- Od modeli bardzo podstawowych, po modele bardzo zaawansowane, z dotykowym ekranem przypominające nowoczesne telefony komórkowe - ten sprzęt znajduje się w naszej ofercie. Takie telefony pomimo, że dalej są aparatami stacjonarnymi, mają wiele nowych możliwości, mogą robić zdjęcia czy nagrywać filmy. Wszystkie są zarządzane zdalnie przez panel administracyjny. Administrator może nawet zdalnie zmienić użytkownikowi dzwonek na konkretnym telefonie - mówi Kamil Bugaj.
W obrębie wspomnianego wyżej rozwiązania TeleCloud, Grupa 3S świadczy też szeroko pojęte usługi związane z tele i wideokonferencjami oraz całkowitym wyposażeniem sal w systemy wideokonferencyjne. Połączenia wideo mogą być prowadzone w oparciu o chmurę Yealink Meeting Server czy z wykorzystaniem Microsoft Teams.

- W naszym "demoroom" można zobaczyć telefony IP i sprzęt wideokonferencyjny oraz zapoznać się z ich działaniem. Istnieje również możliwość zamówienia zestawu demonstracyjnego skonfigurowanego pod konkretnego klienta. Taki zestaw klient jest w stanie podłączyć samodzielnie w swoim biurze i sprawdzić jak działają nasze usługi, tak by nie brać niczego "w ciemno" - zachęca Kamil Bugaj - Zapraszam zatem do kontaktu ze mną pod numerem telefonu 885 640 330 lub pod adresem e-mail: kamil.bugaj@3s.pl i rozmowy na temat usług głosowych lub zamówienia zestawu demonstracyjnego.
Interesuje cię rozwój branży ICT, chcesz poznać ofertę dla biznesu lub ciekawi Cię, jakie plany ma konkurencja? Posłuchaj serii podcastów w ramach przedsięwzięcia "Grupa 3S wprowadza się do Trójmiasta - poznaj sąsiada z ICT". 

Grupa 3S wspiera realizację wizji biznesowych swoich klientów poprzez projektowanie i wdrażanie rozwiązań teleinformatycznych [Information and Communication Technologies - ICT]. Koncentrujemy się na projektach sieciowych, usługach chmury obliczeniowej, unified communications oraz technologiach wspierających bezpieczeństwo danych w biznesie. Bazą dla świadczonych przez nas usług jest własna infrastruktura: sieć światłowodowa o długości 4 tys. km oraz klaster rozproszonych geograficznie pięciu obiektów data center.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

  • 3s.pl Gdańsk, Piastowska 7
 

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane