• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grupa Nokaut zmienia nazwę i będzie sprzedawać sukienki

erka
24 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Grupa Nokaut dotychczas była znana głównie z  porównywarki cen Nokaut.pl. Teraz spółka wchodzi w biznes odzieżowy. Grupa Nokaut dotychczas była znana głównie z  porównywarki cen Nokaut.pl. Teraz spółka wchodzi w biznes odzieżowy.

Grupa Nokaut, znana głównie z internetowych porównywarek cen, chce wejść w nową branżę. W tym celu nabędzie udziały stanowiące 75 proc. kapitału spółki HubStyle, właściciela marki odzieżowej Sugarfree - zajmującej się produkcją, projektowaniem i sprzedażą sukienek. Po transakcji, Grupa Nokaut zmieni nazwę na Hubstyle SA.


Dlaczego decydujesz się na zakupy przez internet?


Dzięki transakcji o wartości 10,6 mln zł, Grupa Nokaut zdywersyfikuje swoją działalność. W najbliższym czasie spółka zmieni nazwę na HubStyle, a w przyszłości będzie budować silne portfolio własnych marek lifestylowych. Hubstyle szacuje, że wartość rynku sukienek w Polsce wynosi ok. 3 mld zł, a Polki coraz chętniej decydują się na zakupy w internecie i udział tego kanału sprzedaży w całości rynku bardzo dynamicznie rośnie.

- Chcemy jak najlepiej wykorzystać kompetencje Grupy Nokaut do budowania wartości w segmencie e-commerce, który znamy doskonale. Dzięki transakcji wchodzimy w ten segment rynku, który bardzo dynamicznie rośnie i jednocześnie generuje najwyższe marże -
powiedział Wojciech Czernecki, p.o. prezesa zarządu Grupy Nokaut.

Transakcja odbędzie się po wycenie niższej od wartości godziwej HubStyle, dzięki czemu jest korzystna dla akcjonariuszy Grupy Nokaut. Audytor wycenił wartość godziwą spółki HubStyle na 18 mln zł. Grupa Nokaut zapłaci 10,6 ml zł za udziały stanowiące 75 proc. udziałów w spółce. W zamian za udziały w przejmowanej spółce, Grupa wyemituje nowe akcje - w sumie 8,549 tys. nowych walorów w cenie 1,24 zł (co stanowi średnią kursu z ostatnich trzech miesięcy oraz roku). Warto zwrócić uwagę, że już wcześniej Grupa wydzieliła spółkę Nokaut sp. z o.o., która przejęła działalność operacyjną związaną w porównywarką cen Nokaut.pl.

Akcjonariusze Grupy Nokaut podejmą decyzję w sprawie emisji nowych akcji na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które zostało zwołane na 25 marca 2015 roku. Jeśli wyrażą swoją zgodę, to jeszcze w kwietniu zostanie podpisana umowa nabycia HubStyle, a giełdowa spółka zacznie konsolidować jej wyniki.

Sugarfree to wyspecjalizowana marka własna należąca do spółki HubStyle. Posiada własny kanał dystrybucji w postaci sklepu internetowego i oferuje szeroki asortyment sukienek z naturalnych tkanin, głównie polskiej produkcji. Spółka operuje w bardzo elastycznym modelu biznesowym, osiągając wysokie marże - m.in. dzięki bardzo szybkiej rotacji towarów czy niskiego zaangażowania kapitału obrotowego. Średnia roczna marża brutto na sprzedaży w zeszłym roku kształtowała się na poziomie 54 proc.
erka

Miejsca

Opinie (17) 1 zablokowana

  • To się nazywa dywersyfikacja, haha.

    • 31 1

  • Kolejnym krokiem może być wejście w rynek zupek chińskich, a dalej już tylko sieć dyskontów. (1)

    Brawo za poszerzanie horyzontów.

    • 49 2

    • akurat dyskonty i zupki chińskie to świetny biznes, w takim kraju żyjemy

      • 2 0

  • O zgrozo.

    Grupa Nokaut już dawno przestała się rozwijać w branży IT. Sukienki masakra.

    • 26 0

  • Produkcja zniczy i sztucznych chryzantem na jesień jak znalazł.

    • 27 0

  • Taka dywersyfikacja to desperacja.

    • 16 0

  • Dywersyfikacja (1)

    To nie dywersyfikacja tylko dezercja z IT.

    • 17 1

    • Bez przesady. IT jest robione przecież w Nokaut Sp. z o.o.

      • 1 1

  • (1)

    Na jesień proponuję sprzedawać płaszcze przeciwdeszczowe, kilka dni przed sylwestrem fajerwerki, a na święto zmarłych znicze. To dopiero będzie dywersyfikacja :D No, może jeszcze jakieś salony masażu by się przydały.

    • 6 0

    • Z happy endem czy bez?

      • 0 1

  • Własny kanał dystrybucji to brzmi dumnie.

    Sklep internetowy już mniej.

    • 4 0

  • O ludzie, ale wstyd....

    • 3 1

  • Kolejny przekręt,

    Pana Wojtka to już chyba porąb...ło, najpierw wyrwał od ludzi kasa na przejecie Skąpca i Ceneo, nie udało się kasy nie zwrócił, później dziwne dwie rekomendacje na Nokaut (chyba 7,60 zł) za chwilę na Morizon (na kurs z kosmosu). Nokaut kupił nową emisję Morizona - super spóła, nieruchomości a teraz na wyrwę chce 8 mln akcji za spółkę, o której nikt nic nie wie, ważne że można wykręcić kilka baniek do Szwajcarii. Teraz e-sukienki... a kolejny biznes. mam nadzieję, że Wojtkowi i Michałowi nikt nie zaufa.

    • 9 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane