• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gry komputerowe. Rozrywka 16 mln Polaków

erka
18 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wartość krajowego rynku szacuje się na blisko 600 mln dol. Cały globalny rynek gamingowy jest w tej chwili wart ok. 146 mld dol. Wartość krajowego rynku szacuje się na blisko 600 mln dol. Cały globalny rynek gamingowy jest w tej chwili wart ok. 146 mld dol.

W gry komputerowe gra już 16 mln Polaków, a wartość krajowego rynku szacuje się na blisko 600 mln dol. Cały globalny rynek gamingowy jest w tej chwili wart ok. 146 mld dol. Coraz większą widownię mają także rozgrywki e-sportowe - informuje agencja Newseria. W 2020 roku e-sport oglądało na świecie blisko 500 mln osób, a platforma Twitch do streamowania gamingowych i e-sportowych zmagań zanotowała ponad dwukrotny wzrost oglądalności. W Polsce rynek gamingowy urósł podczas pandemii o 12 proc. 



Według szacunków Newzoo przytaczanych w ubiegłorocznym raporcie PARP ("The game industry of Poland") w gry komputerowe gra ok. 16 mln Polaków, którzy generują wartość rynku na poziomie 596 mln dol. To plasuje Polskę w okolicach 20. pozycji na światowym rynku gier wideo. Jednocześnie polscy gracze to trzecia największa grupa klientów serwisu cyfrowej dystrybucji gier GOG.com pod względem udziałów w sprzedaży. Z kolei dane Epic Games Store wskazują ich jako siódmą największą społeczność na tej platformie.

E-sport. Czy wakacje sprzyjają graniu? Zdania są podzielone



Wzrosty na rynku gamingu sprzyjają także rozwojowi e-sportu. Globalna publiczność e-sportowa w ubiegłym roku była szacowana przez Newzoo na 495 mln osób, z których około 223 mln to entuzjaści tej formy rozrywki, a reszta to widzowie okazjonalni. Prognozy Insider Intelligence wskazują, że w 2023 roku rozgrywki e-sportowe będzie śledzić już niemal 650 mln osób. Tylko w Polsce turniej IEM Katowice 2020 w formule wyłącznie online śledziło nawet milion widzów jednocześnie.

Larp, planszówki i gry miejskie to nie tylko zabawa. Branża gier w Polsce



Jak wskazuje raport "E-Sport 2020. Biznes - Rynek Pracy - Edukacja", e-sport może się stać jedną̨ z głównych gałęzi gospodarki elektronicznej w perspektywie najbliższych pięciu lat. Już teraz polski rynek e-sportu wart jest ok. 11,5 mln dol.
erka

Opinie (8)

  • (2)

    Znowu artykuł sponsorowany zw. z "e-sportem";) Wykorzystując okazję, przyznam jedno. Król jest tylko jeden, jest to Gothic 1+2;)

    • 5 2

    • Gothic

      Arcania też nie była zła

      • 1 1

    • bzdura.

      heroes 3 a potem jeszcze z setka innych :P
      a z podobnych do gothica to choćby morrowind czy kotor...

      • 0 0

  • "a platforma Twitch do streamowania gamingowych i e-sportowych zmagań zanotowała ponad dwukrotny wzrost oglądalności."

    Akurat Twitch zanotował wzrost oglądalności nie przez gry, a przez pokazy modelek w basenach.

    • 6 0

  • (2)

    Nigdy nie kręciło mnie to. Dla rodziców to święty spokój z dzieckiem... Widać i słychać. Mam dwóch synów 4 i 6 lat. Bajki na telefonie oglądają tylko jak wracamy g przedszkola do domu albo jka jedziemy w dłuższą trasę. Kontrolujcie ludzie wasze pociechy chociaż troszkę.

    • 2 2

    • (1)

      Bajki?

      • 0 2

      • Bajki. Może lepiej strzelanke jakąś dzieciom?

        • 0 0

  • To zaledwie groszowe sprawy .wystarczy sprawdzic ile zarabiaja najmłodsze modelki na chaturbate

    I to bez rozbierania się!
    Potęga głupoty jest coraz większa , jednocześnie dyskryminacja płci męskiej.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane