• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

HES Gdynia Bulk Terminal inwestuje w Porcie Gdynia

VIK
29 maja 2023, godz. 08:15 
Opinie (46)
Nowa infrastruktura do przeładunku zbóż ma powstać na nabrzeżu Śląskim. Nowa infrastruktura do przeładunku zbóż ma powstać na nabrzeżu Śląskim.

HES Gdynia Bulk Terminal inwestuje w nową infrastrukturę do przeładunku zbóż. Przy nabrzeżu Śląskim Mapkaw Porcie Gdynia powstanie m.in. powierzchnia składowa o pojemności ok. 65 tys. ton wraz z nowoczesnym zapleczem technologicznym do przeładunków.



- Ostatnie miesiące to czas dynamicznych zmian geopolitycznych związanych z wojną na Ukrainie, które wyjątkowo dotknęły łańcuchy dostaw zbóż i surowców energetycznych. Był to okres pełen wyzwań dla gospodarki morskiej, podczas którego porty morskie musiały przyjąć i przeładować znacząco wyższy, w porównaniu do lat poprzednich, wolumen tego typu ładunków. Ubiegły rok zakończył się rekordowymi wynikami i nie ma wątpliwości, że dalszy rozwój infrastruktury portowej, szczególnie w zakresie ładunków zbożowych, jest niezbędny dla sprawnego funkcjonowania polskiego transportu morskiego - poinformowała spółka HES Gdynia Bulk Terminal.


Prace budowlane przy nabrzeżu Śląskim już się rozpoczęły. W ramach projektu powstanie powierzchnia składowa dla zbóż o pojemności ok. 65 tys. ton wraz z nowoczesną technologią estakad przenośnikowych, stanowiskami do załadunku i rozładunku samochodów oraz rozładunku wagonów w szczególnie oczekiwanej i efektywnej technologii zsypu dolnego. Całość ma być gotowa do końca 2024 r.

Porty Porty "szukają" zdolności przeładunkowych dla ukraińskiego zboża

Jak zauważają władze HES Gdynia Bulk Terminal, do wzrostu przepustowości obsługi zbóż przyczyniło się już przekazanie niedawno do użytku, przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, dodatkowego placu na terenie portu, co znacząco poprawiło organizację transportu samochodowego dostarczającego zboża do portu w Gdyni, a w konsekwencji też obsługę przeładunków zbóż na terminalach.



HES Gdynia jest obecnie wiodącym terminalem w zakresie importu pasz i eksportu zbóż, w pełni przystosowanym technologicznie do przeładunku ładunków masowych suchych i płynnych oraz obsługi statków typu Panamax. Terminal zlokalizowany jest w dogodnym położeniu przy głównym wejściu do Portu Gdynia, świadcząc usługi przeładunku statków 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu i obsługując ładunki na 4 nabrzeżach, których maksymalne zanurzenie wynosi 13 m.

Firma osiąga obroty powyżej 6 mln ton rocznie. Dzięki rozbudowie zwiększy się efektywność procesu przeładunku produktów agro, co pozwoli na przyjęcie i obsługę większej ich ilości w kolejnych latach.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (46)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane