- 1 Powstanie państwowa sieć handlowa (231 opinii)
- 2 Dlaczego Żabka promuje się w gdyńskim urzędzie pracy? (136 opinii)
- 3 Baltexpo z ofertą dla młodych i poszukujących (10 opinii)
- 4 Vistal szuka nowego prezesa (20 opinii)
- 5 Smart Metropolia powraca (18 opinii)
- 6 Inflacja we wrześniu. Ma być 8,2 proc. (94 opinie)
HES Gdynia Bulk Terminal inwestuje w Porcie Gdynia
HES Gdynia Bulk Terminal inwestuje w nową infrastrukturę do przeładunku zbóż. Przy nabrzeżu Śląskim w Porcie Gdynia powstanie m.in. powierzchnia składowa o pojemności ok. 65 tys. ton wraz z nowoczesnym zapleczem technologicznym do przeładunków.
- Ostatnie miesiące to czas dynamicznych zmian geopolitycznych związanych z wojną na Ukrainie, które wyjątkowo dotknęły łańcuchy dostaw zbóż i surowców energetycznych. Był to okres pełen wyzwań dla gospodarki morskiej, podczas którego porty morskie musiały przyjąć i przeładować znacząco wyższy, w porównaniu do lat poprzednich, wolumen tego typu ładunków. Ubiegły rok zakończył się rekordowymi wynikami i nie ma wątpliwości, że dalszy rozwój infrastruktury portowej, szczególnie w zakresie ładunków zbożowych, jest niezbędny dla sprawnego funkcjonowania polskiego transportu morskiego - poinformowała spółka HES Gdynia Bulk Terminal.
Prace budowlane przy nabrzeżu Śląskim już się rozpoczęły. W ramach projektu powstanie powierzchnia składowa dla zbóż o pojemności ok. 65 tys. ton wraz z nowoczesną technologią estakad przenośnikowych, stanowiskami do załadunku i rozładunku samochodów oraz rozładunku wagonów w szczególnie oczekiwanej i efektywnej technologii zsypu dolnego. Całość ma być gotowa do końca 2024 r.

Jak zauważają władze HES Gdynia Bulk Terminal, do wzrostu przepustowości obsługi zbóż przyczyniło się już przekazanie niedawno do użytku, przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, dodatkowego placu na terenie portu, co znacząco poprawiło organizację transportu samochodowego dostarczającego zboża do portu w Gdyni, a w konsekwencji też obsługę przeładunków zbóż na terminalach.
HES Gdynia jest obecnie wiodącym terminalem w zakresie importu pasz i eksportu zbóż, w pełni przystosowanym technologicznie do przeładunku ładunków masowych suchych i płynnych oraz obsługi statków typu Panamax. Terminal zlokalizowany jest w dogodnym położeniu przy głównym wejściu do Portu Gdynia, świadcząc usługi przeładunku statków 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu i obsługując ładunki na 4 nabrzeżach, których maksymalne zanurzenie wynosi 13 m.
Firma osiąga obroty powyżej 6 mln ton rocznie. Dzięki rozbudowie zwiększy się efektywność procesu przeładunku produktów agro, co pozwoli na przyjęcie i obsługę większej ich ilości w kolejnych latach.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-29 18:27
(1)
"Jak dowiedziała się brukselska korespondentka RMF FM, upadła jedna z możliwości rozwiązania problemu nadmiaru zboża w polskich magazynach, czyli przekazanie go poprzez Światowy Program Żywnościowy ONZ do ubogich krajów Afryki.
Komisja Europejska ostatecznie nie sfinansuje takiej operacji, dlatego że jest ona absolutnie nieopłacalna -"Jak dowiedziała się brukselska korespondentka RMF FM, upadła jedna z możliwości rozwiązania problemu nadmiaru zboża w polskich magazynach, czyli przekazanie go poprzez Światowy Program Żywnościowy ONZ do ubogich krajów Afryki.
Komisja Europejska ostatecznie nie sfinansuje takiej operacji, dlatego że jest ona absolutnie nieopłacalna - powiedział RMF FM unijny komisarz ds. rolnictwa Janusz Wojciechowski. Problematyczne okazały się ogromne koszty transportu i dystrybucji zboża w biednych krajach Afryki.
W KE wyliczono, ze wywiezienie w ramach Światowego Programu Żywnościowego 200 tys. ton pszenicy to byłby koszt rzędu 150 mln dolarów. W tej sytuacji uznano, że łatwiej pomagać finansowo na miejscu.
Wojciechowski zastrzegł, ze oczywiście każdy kraj może sam przekazać zboże w ramach Światowego Programu Żywnościowego, ale dla KE jest to ekonomicznie nieopłacalne."- 3 0
-
2023-05-29 18:37
Czyli smacznego technicznego rodacy :]
- 5 0
-
2023-05-29 15:03
Brawo, choć władzom Gdyni to nie po drodze. Trzeba mieć świadomość portu kiedy kupuje się mieszkania przy Pl. Kaszubskim (5)
- 11 8
-
2023-05-29 15:39
Wina Szczurka... Nieważne co, ale na pewno wina Szczurka! (2)
- 5 8
-
2023-05-29 18:20
a nie? (1)
" Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie. Gdyby plany radnych zostały uwzględnione, Basen II gdyńskiego portu, otoczony z trzech stron miejskimi
" Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie. Gdyby plany radnych zostały uwzględnione, Basen II gdyńskiego portu, otoczony z trzech stron miejskimi terenami przy nabrzeżach: Angielskim, Przydokowym, Rybnym, Zachodnim i Śląskim, stałby się praktycznie akwenem miejskim, na którym działalność portowa byłaby mocno utrudniona. "
"Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."- 4 0
-
2023-05-29 19:21
10/10
Choć dla babci i harcerzy to nie ma znaczenia. Tylko Wojtek
- 3 0
-
2023-05-30 02:09
Tlumaczysz sie jak brudas (1)
W XXI wieku czas skonczyc z prymitywnym i prostackim podejsciem, ze z portu musi smierdziec i jest to uciazliwe sasiedztwo emitujace mnostwo zanieczyszczen. To juz nie jest PRL, przeladunkami nie powinny sie zajmowac skoczone prymitywy, oszczedzajace na technologii i ekologii
- 0 1
-
2023-05-30 15:04
i w ten sposób "skończone prymitywy" wyprzedzają nas o kilka długości
zarabiając na technologie lub samodzielnie je wytwarzając z wytworzonego zysku...
- 0 0
-
2023-05-29 12:40
Zboże obok węgla ? (3)
Czy to dobry pomysł ?
- 12 11
-
2023-05-29 18:22
Śruta sojowa już od dawna jest obok węgla (2)
i nikt nie płacze
- 3 1
-
2023-05-29 21:31
Śruta sojowa zdaje się idzie na paszę ? (1)
- 0 0
-
2023-05-29 21:58
a co za...
różnica?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.