• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrakt HPR za 9 mln euro. Wykona prace na luksusowych wycieczkowcach

erka
6 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.

Kontrakt o wartości 80 mln koron norweskich (ok. 9 mln euro) trafił do spółki z norweskiej grupy Havyard - Havyard Production. Chodzi o prace elektryczne na czterech statkach wycieczkowych budowanych na zlecenie armatora Celebrity Cruises przez francuską stocznię STX France. Co ciekawe, spółka HPR ma główną siedzibę nie w Norwegii, a w Gdańsku. W realizacji kontraktu uczestniczyć mają także inne spółki z Trójmiasta.



Havyard Production będzie odpowiadać za prace elektryczne na serii statków wycieczkowych należących do firmy żeglugowej Celebrity Cruises, spółki zależnej Royal Caribbean Cruises. To amerykańskie przedsiębiorstwo, będące drugim największym na świecie armatorem statków wycieczkowych.

Prace dotyczące pierwszej jednostki rozpoczną się już w kwietniu 2017 roku i potrwają do roku 2022. Statki zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.

Od 2011 roku spółka HPR była zaangażowana w prace przy ponad 20 różnych budowach czy konwersjach statków, takich jak: lodołamacze, statki typu OCV i PSV, wielozadaniowe holowniki offshore i łodzie rybackie.

Firma HPR została założona w 2011 roku jako spółka zależna stoczni Leirvik z Grupy Havyard Ship Technology. Początkowo była integralną częścią Grupy Havyard jako dostawca wyposażenia, zarządzający kontraktem i realizacją poszczególnych projektów, wykonujący prace dotyczące systemów elektrycznych, wentylacyjnych, rurarskich, czy malowania. Firma stopniowo zwiększała jednak zakres usług na rzecz innych firm spoza Havyard Group.

Spółka zatrudnia obecnie ok. 300 pracowników. W 2016 roku jej obroty wyniosły ok. 16 mln euro. Główna siedziba firmy znajduje się w Gdańsku. HPR posiada także oddziały w Norwegii i Danii, a nowe biuro ma zostać otwarte we Francji.

- Chcemy w coraz większym stopniu świadczyć usługi na rzecz firm spoza grupy Havyard - mówi Nedim Jakupovic, dyrektor spółki HPR. - Już teraz jesteśmy w stanie dostarczyć kompletne rozwiązania w zakresie prac elektrycznych, ogrzewania i wentylacji czy systemów rurarskich. Codziennie nasi pracownicy wykonują prace na wielu budowanych obecnie jednostkach. Nasze doświadczenie powoduje, że poszukujemy kontraktów także z innych rynków, takich jak budownictwo lądowe czy przemysł.
Grupa Havyard zajmuje się rozwojem i dostarczaniem technologii morskich do budowy zaawansowanych statków morskich. Grupa zajmuje się zarówno budową gotowych statków, jak i instalacją wyposażenia. Oprócz Norwegii grupa posiada biura w Polsce, Turcji, Chorwacji, Chinach i Brazylii. Grupa jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w Oslo i zatrudnia 700 pracowników.
erka

Miejsca

Opinie (40) 1 zablokowana

  • Brawo Gdynia! (6)

    To tu są biznesy nowoczesność i w ogóle.

    • 10 30

    • co ty pieprzysz (2)

      ...chyba że chodzi ci o spychało - szczurkowe biznesy w urzędzie miejskim?

      • 4 1

      • Przecież on sobie z Gdyni tylko zakpił (1)

        • 3 2

        • To chyba oczywiste

          ale jak widać nie dla wszystkich. A najzabawniejsze jest to, że niektórzy (większość gdynian) bierze mój pierwszy komentarz na serio i uważa go za słuszny.
          A teraz najlepsze, gdynianie sądzą, że Gdynia jest "liderem regionu". Co za wyprane propagandą móżdżki.

          • 4 3

    • Gdynia?

      "Havyard Gdańsk, Twarda 12A" i wszystko w temacie :)

      • 6 0

    • Havyard Gdańsk, Twarda 12A (1)

      co ty śledziu się nie do swojego biznesu przytulasz!

      • 3 1

      • a jednak wszyscy przed mna co opinia sie podzielili swoja maja nasr*ne w glowie

        zakompleksione male ludziki:-) , pracuje w Gdansku, wychowalem sie w Gdyni

        • 1 0

  • Kto z ludzi znających się na sprawach hydrodynamiki okrętowej wytłumaczy (6)

    o co chodzi w takich "retro" kształtach dziobów statków? Fajnie to wygląda - jak z epoki parowców. Jednak większość współcześnie wodowanych statków ma normalnie - klasycznie zadarte dzioby do przodu. Rozumiem, że pod linią wody jest gruszka? Podobnie wyglądają tylko jakieś super nowoczesne, niewykrywalne dla radarów okręty najbogatszych armii świata.

    • 5 3

    • f

      Na takich statkach tych najwiekszych jest czesto heli deck na dziobie i do tego miejsce dla obserwacji dla pasazerow z malymi laweczkami

      • 0 1

    • Chyba nie do końca rozumiem o co pytasz ale klasyczny typ dziobu jest najlepiej znaną konstrukcją i najszerzej stosowaną. Są jednak takie firmy jak Ulstein które mają swoje opatentowane rozwiązania i ich statki wyglądają inaczej. Kwestia patentów jakimi dysponuje biuro projektowe.

      • 2 0

    • taka wizja architekta

      Zajmuję się hydromechaniką okrętową i mogę powiedzieć, że taki kształt dziobu to raczej wizja architekta, a nie okrętowca/hydromechanika. I nie chodzi mi jedynie o pochylenie dziobnicy, ale głównie o przebieg wodnicy na dziobie - na pewno nie optymalny oporowo. I spodziewałbym się gruszki dziobowej. Tak więc chodzi raczej o to, by na wizualizacjach statek prezentował się ładnie/ciekawie i zdziwię się bardzo, jeśli taka będzie jego ostateczna wersja. Najpierw powstaje wizja, a potem w procesie wszechstronnych analiz kształt zoptymalizowany. Natomiast co do pochylenia dziobnicy i rozchylenia wręgów, to ma to większy wpływ na właściwości morskie okrętu, czyli na zachowanie na fali. Generalnie im większe pochylenie dziobnicy i rozchylenie wręgów, tym większe przyspieszenia pionowe (niedobrze), ale tym mniejsze ruchy na fali (dobrze) i na odwrót. Tak więc trzeba wypracować jakiś kompromis, bo wygoda pasażerów na tego typu jednostkach jest nie do przecenienia. Takie parametry analizuje się w odniesieniu do planowanego akwenu i występujących tam reprezentatywnych warunków środowiskowych.

      • 11 0

    • Gruszka (1)

      Jest gruszka pod linią wody. Widziałem rysunki, pracuję w Crist. Gruszka jest ogromna!

      • 4 0

      • Brawo ty

        • 1 0

    • Dziób jak " Aurora"

      Być może,posiada wzmocnienia lodowe.

      • 1 0

  • O co chodzi?

    O czym jest ten artykuł?
    O firmie co robi obroty za granicą?
    Ludzi zatrudniają z Polski?
    300 ludzi na kontraktach od statku do statku?

    • 22 1

  • Havyard to jedna z najgorszych stoczni w których pracowałem. (2)

    • 38 5

    • hpr

      Hpr to potenga

      • 0 7

    • Przestań szlochać.

      • 0 3

  • HPR

    Firma nastawiona na wyzysk i szybki dorobek kosztem ludzi.

    • 35 1

  • Kolejna firma, która rozwija się w Gdańsku. Przenieśli tu nawet swoją główną siedzibę i tu płacą podatki (2)

    Szkoda tylko, że w Gdyni dalej marazm

    • 8 10

    • że niby co Gdynia lepsza? Płacą w Polsce i to juz plus

      a Gdynie z jej wariatami co chcą robic lotnisko to sie nadaje do zaorania

      • 3 1

    • norwegowie w Gdańsku

      przyjdzie dojna zmiana i wszystko się rypnie

      • 0 0

  • pracowałem tam i jestes tylko numerem a nie czlowiekiem !!!

    • 29 1

  • ile płacą ci wspaniali Norwegowie??? (3)

    założę się, że płacą max 15-20 zł brutto za godzinę. Norwegowie wiedzą jak wyssać soki z polskich niewolników. Ochłapy dla masy roboli i dobre pieniądze dla kilku polskich ''kapo'' bo tylko oni wiedzą jak wycisnąć z innych Polaków jak najwięcej. Z czego się tu cieszyć jak inwestycje nie przekładają się na dobro ogółu ale interes dla kilku cwaniaczków. Taki mamy kraj.

    • 27 2

    • (2)

      Takim baranom jak Ty moze tyle płacą. Ja mam w przeliczeniu 75zł/h na reke. Inni udzie maja od 50zł w górę Pasi?

      • 1 7

      • a ja mam 220 000 PLN dziennie pasi?

        • 1 1

      • 75zł? Słabo u was ;)

        • 0 0

  • aas

    Tak wszysy na zleceniu w rajach podatkowych i tak jak kolega pisal kilku kapo ma umowe ludzie wyzyowani do granic mozliwosci

    • 16 2

  • stocznia Hwyard (3)

    Robiłem w Norwegii w stoczni Hawyard obóz pracy a dlaczego bo foremanami są polscy debile którzy wyciskają z polaków 7 poty Bhp dla nich nie istnieje parę lat temu zginęło tam 3 polaków

    • 31 3

    • Marcello (1)

      Nigdy nie zginęło w tej stoczni 3 ludzi. Debilu !

      • 0 16

      • nie prawda

        zgineło w zbiorniku

        • 16 0

    • tak...zginęło....około 10-ciu lat temu

      Marcello jesteś za młody by wiedzieć....

      • 9 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane