• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hestia sprzedała polisy za 3 mld zł i... znów podnosi ich ceny

erka
25 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia, największa spółka Grupy Ergo Hestia, sprzedała w 2013 roku po raz pierwszy w historii polisy za ponad 3 mld zł. Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia, największa spółka Grupy Ergo Hestia, sprzedała w 2013 roku po raz pierwszy w historii polisy za ponad 3 mld zł.

Spółki ubezpieczeniowe Grupy zebrały w 2013 r. 4 mld 236 mln zł składki, zamykając rok zyskiem netto wynoszącym w sumie 173,57 mln zł. Pomimo dobrych wyników zarząd spółki twierdzi, ze ceny polis muszą wzrosnąć, bo dziś są zdecydowanie zbyt niskie.


- 2013 rok był wymagający dla ubezpieczycieli. Obserwowaliśmy bardzo ostrą konkurencję cenową, na granicy opłacalności lub już poza nią - twierdzi Grzegorz Szatkowski, wiceprezes STU Ergo Hestia ds. finansowych - 2013 rok był wymagający dla ubezpieczycieli. Obserwowaliśmy bardzo ostrą konkurencję cenową, na granicy opłacalności lub już poza nią - twierdzi Grzegorz Szatkowski, wiceprezes STU Ergo Hestia ds. finansowych

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia, największa spółka Grupy Ergo Hestia, sprzedała po raz pierwszy w historii polisy za ponad 3 mld zł. W porównaniu do roku 2012, jej składka przypisana brutto wzrosła aż o 258,49 mln zł, czyli o 9,4 proc. Firma wykazała jednocześnie zysk netto w wysokości 142,70 mln zł, a jej wynik techniczny sięgnął 82,20 mln zł. Wszystkie trzy spółki ubezpieczeniowe Grupy Ergo Hestia wypłaciły w 2013 r. poszkodowanym łącznie 1,993 mld zł.

- 2013 rok był wymagający dla ubezpieczycieli. Obserwowaliśmy bardzo ostrą konkurencję cenową, na granicy opłacalności lub już poza nią. Grupa Ergo Hestia rosła stabilnie dzięki ubezpieczeniom korporacyjnym, ale również dzięki konsekwentnej polityce utrzymania cen na takim poziomie, które gwarantują rentowność -
komentuje Grzegorz Szatkowski, wiceprezes STU Ergo Hestia ds. finansowych.

W ubiegłym roku Grupa Ergo Hestia podniosła też dwukrotnie ceny ubezpieczeń. W 2014 roku kontynuuje ten trend. - Ceny ubezpieczeń muszą wzrosnąć. Dziś są zdecydowanie zbyt niskie, a oczekiwania klientów wobec świadczeń będą rosły. Podnoszenie cen do poziomu, który pozwoli rentownie obsługiwać klienta, jest niezbędne. Grupa Ergo Hestia konsekwentnie stawia na jakość obsługi i w wyniku za ubiegły rok widać, że taka strategia może przynosić rezultaty - wyjaśnia Małgorzata Makulska, wiceprezes ds. sprzedaży STU Ergo Hestia.

Wszystkie trzy największe spółki Grupy Ergo Hestia - STU Ergo Hestia, STU na Życie Ergo Hestia i MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń odnotowały w roku 2013 dodatnie wyniki finansowe. Dynamika sprzedaży w przypadku ubezpieczeń majątkowych wyniosła: 105,8 proc. (w tym STU Ergo Hestia: 109,4 proc. oraz MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń: 92,3 proc).

Czym najczęściej kierujesz się przy wyborze ubezpieczenia?


W sumie w roku 2013 r. spółki majątkowe Grupy Ergo Hestia zebrały 3,692 mld zł składki przypisanej brutto. Razem z towarzystwem STU na Życie Ergo Hestia, wartość składki przypisanej brutto to 4,236 mld zł.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, które oferuje ubezpieczenia majątkowe, w 2013 roku zebrało 3,001 mld zł składki przypisanej brutto - czyli o 9,4 proc. więcej niż w 2012 r. Zysk netto firmy wyniósł w 2013 r. 142,70 mln zł (dynamika 78,8 proc.), a wynik techniczny w tym okresie to 82,20 mln zł (dynamika 62,9  proc.).

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA zebrało 543,89  mln zł składki przypisanej brutto. Jej wartość w porównaniu z rokiem 2012 spadła o 26,9 proc. Zysk netto spółki wyniósł 23,11 mln zł (dynamika 61,7 proc.), a wynik techniczny zamknął się na poziomie 28,49 mln zł (dynamika 61,23 proc.).

MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA - drugie w Grupie towarzystwo zajmujące się ubezpieczeniami majątkowymi - zebrało 691,17 mln zł składki przypisanej brutto. To o 7,7 proc. mniej niż w 2012 r. Zysk netto MTU wyniósł 7,76 mln zł (dynamika 22,0 proc.), a wynik techniczny był ujemny (-16,18 mln zł).
erka

Miejsca

Zobacz także

Opinie (95) 7 zablokowanych

  • PRACA W ERGO HESTII tyle w temacie co poniżej (2)

    nie polecam, szkoda czasu, niemila atmosfera, ciagla rotacja, co miesiac tak 5 nowych osob, a kolejne 5 odchodzi, bez mozliwosci wiekszego rozwoju i kariery, siedzisz i klepiesz telefony co chwile, kierownictwo nieciekawe, raczej nie widza w tobie nowego pracownika ale wskaznik w tabeli miesiecznej i statystykach zeby wszystko sie zgadzalo, 1,5 tys zl na reke to smiech na sali, sama suma mowi ze nie szanuja czlowieka - jak tak mozna traktowac go? bedziesz sie uzerac z kierownikiem i z klientem, po co ci to? beda mowic ze to wielka firma, (zalozona przez martwego bandyte i zlodzieja) i prac mozg jaka wielka wspaniala kariera czeka przed toba, a jak przyjdziesz to spytaj ekspertow ile siedza na telefonie - 2, 3 lata. to o jakiej karierze mowimy? dostaniesz mlodeszego specjaliste i dostaniesz niecale 2 tys zl i co to? pozniej stareszego 2,2 tys zl i co to? 3 lata w pracy, to jakis smiech, a obowiazki te same najbardziej smieszylo mnie gadanie o wielkiej karierze i mozliwosciach jakie daje hestia, smiech jeszcze raz placz, szkoda czasu, lepiej siedziec w domu i czytac ksiazki albo sie douczyc na studiach czegos, stracony czas.

    • 22 3

    • Faktycznie te 2,2tys. zł to śmiech. Kierowca BMW więcej wydaje na samo paliwo.

      • 7 0

    • dokladnie

      w 100 procentach sie zgadzam

      • 2 0

  • praca w EH

    wpadasz, nakładasz słuchawki i przez 8h zadają ci pytanie

    "gdzie jest k.. moje siano"

    i tyle w tym temacie - beczysz z ludzi którzy coś chcą z hestii bo prawda jest taka że oni nic nie dadzą. ważne ze jest siano na ergo arene itd. Infolinia niby świadczy jakość usług na najwyższym poziomie... bzdura... konsultant ma za zadanie zbeczeć z klienta i jego piany i tyle... szkoda czasu na taką prace

    najbardziej mi się podoba kadra kierownicza infolinii to jest dopiero jazda...

    jeden gorszy od drugiego

    pseudo kierownicy z d...

    • 21 2

  • Przyjęli od klientów 4 mld, wypłacili ludziom 2 mld, czyli tylko 50% z wpłat idzie na wypłaty!! (2)

    Co lepsze, prawie 1,8 mld idzie na koszty (skoro zysku zostaje 0,2 mld).

    • 8 2

    • (1)

      Bo poza wypłatą odszkodowania są jeszcze koszty likwidacji szkody, koszty akwizycji (prowizje dla agentów) koszty działalności itp... Czasami wypłata odszkodowania może wynieść 10 tyś. a koszt likwidacji szkody (powołania rzeczoznawców itp) 20-30 tyś. - widać wypływ 10, a łącznie wyparowało 40 tyś...

      • 2 0

      • Ja to rozumiem

        Przyznasz chyba jednak że współczynnik 50% kosztów w stosunku do 50% wypłat jest dość spory.

        • 0 0

  • wszyscy narzekający na pracę... (4)

    są/byli z infolinii... praca na infolinii nigdy nie należała i nie będzie należeć do miłej i dobrze płatnej pracy, w jakiejkolwiek firmie byście się znaleźli.Czemu pozostałe 2 tys. pracowników nie żali się tak jak pracownicy infolinii?
    Natomiast trójmiasto.pl zawsze stronniczo i negatywnie pisze o Hestii, a to też wiele wyjaśnia...

    • 4 18

    • ja prawie 8

      lat pracowałam poza infolinią (tak dokładniej mówiąc to w blsie) i też opinię mam niezbyt dobrą. Ba! Wręcz cieszę się, że już mnie tam nie ma... Już gdy odchodziłam z Hestii wiedziałam, że nie jest tam dobrze... A jak popracowałam w innej firmie i innej branży to z perspektywy czasu widzę jak bardzo chore/nienormalne/przedmiotowe... jest tam traktowanie "siły roboczej"!!!

      Tak tak! Siły Roboczej to dobre określenie! Bo "pracownika" to się szanuje!

      • 7 1

    • a ten siedzi po godzinach i klepie laurki

      chłopie zmień robotę i zacznij żyć. Czas przejść na dobrą stronę mocy :) Uwierz, to możliwe.

      • 5 1

    • Ja siedzialem w BLSie i do dziś mi się śni ten koszmar.

      Ludzie z infolinii nie zostawali przynajmniej po godzinach. My zaiwanialiśmy po kilkanaście h/dobę i w weekendy za psie pieniądze, tylko dlatego, że żal im było zatrudnić 2 osoby więcej. Jak w końcu się rypło i musieli zapłacić karę to nas pozwalniali i od razu znalazła się kasa na zatrudnienie 10 nowych osób. Teraz przy okazji kazdego artykułu o tej firmie mogą liczyć na naszą wdzięcznośc na forum ... :).

      • 4 0

    • nie tylko infolonia

      Bylam pracownikiem z Biura likwidacji szkod, gdzie pracują ludzie postudiach o charakterze medycznym, politechnikach i wszyscy sa niezadowoloni. Nie chodzi juz o groszowe pensje, ale brak mozliwosci rozwoju i ciagle oszukiwanie ludzi. Firma przez 2 lata obiecywala ze bede mogla sie rozwijac, ale pozniej okazuje sie ze pracy jest tak duzo, ze nie mozna zmienic stanowiska. Nie polecam! warto przemoc sie, przestać wierzyć w obietnice i uciekac gdzieś indziej! Wszedzie jest lepiej!

      • 5 0

  • Dziadostwo.

    • 9 1

  • gratuluję wysokiego miejsca (1)

    a znajdzie się miejsce na podwyżki? Bo podobno kryzys jest?:)

    • 10 1

    • ha ha!

      czyżby od pięciu lat ciągle ta sama wymówka ze strony pracodawcy??

      • 12 0

  • Uwaga uwaga !!! A teraz nowe haiku !!!!!!!! (1)

    Hestia polisy wszystkie sprzedała
    a na koniec ludzi w d-pie miała.

    • 8 2

    • dwa haiku i jeden głupi wierszyk

      • 1 0

  • A co z podwyżkami dla pracowników?? (2)

    Ciągle chwalą się dobrymi wynikami, ciągła propaganda, że Klienci nas chwalą, że mniej skarg. A co z tego ma zwykły pracownik który charuje na jakość obsługi!

    • 13 0

    • dorosnij

      nie będzie

      • 5 0

    • Pracownik jest od Harowania, klient od kasy wydawania,

      a Hestia od mózgu prania.

      • 4 0

  • polisa

    nie przedłużę u nich polisy ani na mieszkanie ani na ac samochodu,a prezes niech ma ze zmartwienia większe wory pod oczami.żadna kosmetyka nie pomoże.

    • 6 0

  • Pulę

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane