• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hestia sprzedała polisy za 3 mld zł i... znów podnosi ich ceny

erka
25 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia, największa spółka Grupy Ergo Hestia, sprzedała w 2013 roku po raz pierwszy w historii polisy za ponad 3 mld zł. Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia, największa spółka Grupy Ergo Hestia, sprzedała w 2013 roku po raz pierwszy w historii polisy za ponad 3 mld zł.

Spółki ubezpieczeniowe Grupy zebrały w 2013 r. 4 mld 236 mln zł składki, zamykając rok zyskiem netto wynoszącym w sumie 173,57 mln zł. Pomimo dobrych wyników zarząd spółki twierdzi, ze ceny polis muszą wzrosnąć, bo dziś są zdecydowanie zbyt niskie.


- 2013 rok był wymagający dla ubezpieczycieli. Obserwowaliśmy bardzo ostrą konkurencję cenową, na granicy opłacalności lub już poza nią - twierdzi Grzegorz Szatkowski, wiceprezes STU Ergo Hestia ds. finansowych - 2013 rok był wymagający dla ubezpieczycieli. Obserwowaliśmy bardzo ostrą konkurencję cenową, na granicy opłacalności lub już poza nią - twierdzi Grzegorz Szatkowski, wiceprezes STU Ergo Hestia ds. finansowych

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia, największa spółka Grupy Ergo Hestia, sprzedała po raz pierwszy w historii polisy za ponad 3 mld zł. W porównaniu do roku 2012, jej składka przypisana brutto wzrosła aż o 258,49 mln zł, czyli o 9,4 proc. Firma wykazała jednocześnie zysk netto w wysokości 142,70 mln zł, a jej wynik techniczny sięgnął 82,20 mln zł. Wszystkie trzy spółki ubezpieczeniowe Grupy Ergo Hestia wypłaciły w 2013 r. poszkodowanym łącznie 1,993 mld zł.

- 2013 rok był wymagający dla ubezpieczycieli. Obserwowaliśmy bardzo ostrą konkurencję cenową, na granicy opłacalności lub już poza nią. Grupa Ergo Hestia rosła stabilnie dzięki ubezpieczeniom korporacyjnym, ale również dzięki konsekwentnej polityce utrzymania cen na takim poziomie, które gwarantują rentowność -
komentuje Grzegorz Szatkowski, wiceprezes STU Ergo Hestia ds. finansowych.

W ubiegłym roku Grupa Ergo Hestia podniosła też dwukrotnie ceny ubezpieczeń. W 2014 roku kontynuuje ten trend. - Ceny ubezpieczeń muszą wzrosnąć. Dziś są zdecydowanie zbyt niskie, a oczekiwania klientów wobec świadczeń będą rosły. Podnoszenie cen do poziomu, który pozwoli rentownie obsługiwać klienta, jest niezbędne. Grupa Ergo Hestia konsekwentnie stawia na jakość obsługi i w wyniku za ubiegły rok widać, że taka strategia może przynosić rezultaty - wyjaśnia Małgorzata Makulska, wiceprezes ds. sprzedaży STU Ergo Hestia.

Wszystkie trzy największe spółki Grupy Ergo Hestia - STU Ergo Hestia, STU na Życie Ergo Hestia i MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń odnotowały w roku 2013 dodatnie wyniki finansowe. Dynamika sprzedaży w przypadku ubezpieczeń majątkowych wyniosła: 105,8 proc. (w tym STU Ergo Hestia: 109,4 proc. oraz MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń: 92,3 proc).

Czym najczęściej kierujesz się przy wyborze ubezpieczenia?


W sumie w roku 2013 r. spółki majątkowe Grupy Ergo Hestia zebrały 3,692 mld zł składki przypisanej brutto. Razem z towarzystwem STU na Życie Ergo Hestia, wartość składki przypisanej brutto to 4,236 mld zł.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, które oferuje ubezpieczenia majątkowe, w 2013 roku zebrało 3,001 mld zł składki przypisanej brutto - czyli o 9,4 proc. więcej niż w 2012 r. Zysk netto firmy wyniósł w 2013 r. 142,70 mln zł (dynamika 78,8 proc.), a wynik techniczny w tym okresie to 82,20 mln zł (dynamika 62,9  proc.).

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA zebrało 543,89  mln zł składki przypisanej brutto. Jej wartość w porównaniu z rokiem 2012 spadła o 26,9 proc. Zysk netto spółki wyniósł 23,11 mln zł (dynamika 61,7 proc.), a wynik techniczny zamknął się na poziomie 28,49 mln zł (dynamika 61,23 proc.).

MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA - drugie w Grupie towarzystwo zajmujące się ubezpieczeniami majątkowymi - zebrało 691,17 mln zł składki przypisanej brutto. To o 7,7 proc. mniej niż w 2012 r. Zysk netto MTU wyniósł 7,76 mln zł (dynamika 22,0 proc.), a wynik techniczny był ujemny (-16,18 mln zł).
erka

Miejsca

Zobacz także

Opinie (95) 7 zablokowanych

  • Jasne zaoszczędzicie grosze ale jak będziecie mieli szkodę np a AC to współczuje wam bo będą robić wszystko aby nie wypłacić lub zaniżyć na maxa.
    PZU jest drogie ale tam wypłacają sensownie i p[przynajmniej klient się nie stresuje.

    • 2 3

  • Allianz

    na tym się przejechałem lekko mówiąc.

    • 0 1

  • Hestia ciekawa geneza powstania.

    Nigdy nie ubezpieczę tam auto bo jeden z założycieli żył kradzieży aut.

    • 5 0

  • zysk, zyskiem, a premii brak plus zabrali caly socjal (2)

    Pracownicy, ktorzy pracują na ten zysk nie widza z tego ani zlotowki. Moja pensja plus sodatki socjalne zmalala w porowaniu do 2012 r o 20% i wynosi sredniorocznie 2600 a jestem tam prawie najwyzej postawionym pracownikiem likwidacji. Kiedys fudusz socjalny szedl na karnety na silownie a teraz na...szkolenia, ktore organizuja spolki corki Hestii i są tragiczne i pracownicy z funduszu socjalnego placa za te szkolenia!!! Nie dostalismy NIC na zadne swieta, wakacje. Premie tez znikly-tak wywyindowano warunki. Jedyne co przysluguje w tej chwili to woda z kranu,,.wstyd Hestio, ze placisz za artykul zeby sie pochwalic pracą ludzi, którzy nie maja z tego nic.

    • 13 0

    • Mam nadzieję, że nie jesteś teraz w pracy (1)

      i nie korzystasz ze służbowego komputera ... . Pozdrawiam i lepszej pracy życzę.

      • 2 0

      • Brak ineternetu w pracy

        No co Ty!? zabrali nam dostęp do neta żeby móc jeszcze więcej harować!!

        • 2 0

  • HESTIA JEST MISTRZEM

    W zmianach angaży wśród swoich pracowników i ich oszukiwaniem !

    • 2 0

  • nie taki diabeł straszny (1)

    Pracowałam w 3 różnych korporacjach i zastanawiam się, skąd te negatywne opinie. Dla mnie Hestia akurat okazała się całkiem przyjaznym miejscem w porównaniu z resztą .Dodam,ze pracowałam na infolinii i obsługiwałam to przeklęte MTU (podobno pozwalniali wszystkich), ale wiadomo, ze klient nie dzwoni kiedy jest zadowolony i chce podziękować za mega-drogie ubezpieczenie, tylko wtedy, kiedy ma problem. Taka praca. Nie dajesz rady - to zrezygnuj . Oczywiście zaraz się zacznie, że piszę "na zlecenie" i inne pierdoły,ale mam to gdzieś. Jedynym problemem była rotacja pracowników -non stop ktoś leciał i nie znałeś dnia ani godziny

    • 2 2

    • Akurat Klienci także z MTU wcale nie byli najgorsi, ich pretensje i złość według mnie była w pełni zrozumiała. Ta korporacja to po prostu syf, gdzie pracowników i klientów traktuje się jak śmieci. Stąd tyle wypowiedzeń od pracowników. Tyle w temacie.

      • 0 0

  • UBEZPIECZENIA? TYLKO W ALLIANZ.

    Gdyby ktoś miał wszelkie pytania, chętnie odpowiem i doradzę, mój e-mail koooosik@wp.pl. ZAPRASZAM :)

    • 0 1

  • pracownik

    Hasło miesiąca: development center (po 9 latach pracy w mtu).

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane