• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holownik Mieszko przekazany Marynarce Wojennej

erka
15 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Holownik Mieszko wejdzie do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego. Holownik Mieszko wejdzie do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego.

Kolejny z serii holowników - H-2 Mieszko, zbudowany w Stoczni Remontowa Shipbuidling - odpłynął do Komendy Portu Wojennego w Gdyni, gdzie zostanie przekazany Marynarce Wojennej. Mieszko wejdzie do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego.



Stocznia Remontowa Shipbuidling SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding realizuje budowę sześciu tego typu jednostek. Pierwsze dwa holowniki z zakontraktowanych sześciu - H-11 Bolko i H-1 Gniewko - zostały przekazane zamawiającemu na początku 2020 roku.

Czwarty - H-12 Semko - jest gotowy do prób stoczniowych na uwięzi. Z kolei H-3 Leszko, piąty z serii holownik, jest w fazie wyposażania, ma zamontowane silniki główne, trwają na nim prace rurarskie i elektryczne, natomiast na jednostce szóstej - H-13 Przemko - kończą się prace kadłubowe i zostanie ona przygotowana do wodowania na przełomie lipca i sierpnia.

Holowniki typu B 860 dla Marynarki Wojennej RP



Holowniki typu B 860 są przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych.

Klasa lodowa holowników pozwala na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Wodowanie holownika H-11 Bolko.

erka

Miejsca

Opinie (83) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Brawo (4)

    Kolejny artykuł o zdanym statku z tej stoczni... Ciekawe jak tam pracownicy zarabiają??? Wie ktoś? Jak robota??

    • 6 2

    • Pracownicy Remontowej (3)

      Pracownicy remontowej, ze stażem dłuższym niz dwa lata, zatrudnieni na umowę o pracę prawdopodobnie nie mają mniej niz 26PLN/H brutto.
      A średnia to pewnie okolo 30PLN.
      Jednak mnóstwo stoczniowców to osoby na działalności gospodarczej, których wyśle się do domu gdy zleceń nie będzie, a jesień i zimą nie zapowiadają się takie jak w poprzednich latach, gdy doki były zajęte przez promy.

      • 7 1

      • Hallo (2)

        Nie kłam człowieku!!! Wszyscy, dosłownie wszyscy pracownicy Remontowej są na etatach, ponad 1500 osób co najmniej, plus firmy z grupy Holdingu. Jak masz fach w ręku i chce ci się pracować, to cię przyjmą, ale trzeba zapiep**ać, a nie tak jak w innych spółeczkach.
        Tu tylko pod jednym względem jest jak za komuny - cały socjal: codzienne bony na jedzenie, darmowe mleko, darmowa woda mineralna - z polskiej firmy NATA, dopłaty do wczasów, paczki dla pracowników i dzieci, premie na Dzień Stoczniowca i Święta Bożego Narodzenia. Jak to wszystko działa? Cud? Nie, wystarczy mądry właściciel, rozsądek związkowców i profesjonalni pracownicy, którzy może nie zarabiają kokosów, ale mają poczucie wartości i stabilną przyszłość...

        • 3 1

        • Optymisto!

          Napisałem o stoczniowcach; ludziach którzy pracują w stoczni a nie o pracownikach remontowej, których jest dużo mniej niz tych pozatrudnianych na DG lub UZ przez pięć spółek gdzie zarobiona przez spolkowicza kasa idzie przez 15 osób.

          • 0 0

        • No to ile zarabiają, skoro to nie kokosy?

          Piszcie konkretnie, ludzie.

          • 1 0

  • Nie jestem wielkim ekspertem (5)

    ale cos mi sie wydaje, ze Remontowka to jedyna wiarygodna stocznia w Polsce.
    Az cud, ze nie udalo sie tego zniszczyc. Chociaz proby byly. Np. p. C. kombinowal, ale chwalic Boga sie nie udalo.

    • 59 4

    • żeby jeszcze

      płacili podwykonawcom na czas, nie potrącając kar umownych które są z ich winy, ale to niedługo się skończy.

      • 0 1

    • w poznych latach 90-tych były próby przejecia tej stoczni przez MWRP, niestety jeden z szefów sztabów (3)

      był przeciwnikiem i pomysl sie rozszedł po kosciach, a wtedy była doskonała koniunktura polityczna, wystarczyło powiedziec TAK i stocznia byłaby wojskowa, tak jak maja inne marynarki wojenne na swiecie, inne ale nie my.

      • 2 9

      • W późnych latach 90-tych (1)

        a dokładnie wrzesień - grudzień 1998 stocznia miała być zaorana i przekazana deweloperom, były nawet plany budowy nowych dróg i szklanych domów. Gdyby tak się stało to zapewne dziś na terenie wówczas Stoczni Północnej im. Boh. Westerplatte a dziś Remontowa Shipbuilding było by pozamiatane. Dzięki Panu Piotrowi Soyce do tego nie doszło i stocznia do dziś buduje w pełni wyposażone promy, statki, okręty. Ogromny szacun dla Pana Prezesa Piotra Soyki, jedynego prawdziwego mengera z branży stoczniowej w naszym kraju.

        • 15 1

        • szacun dla Pana i prezesa Soyki

          Cieszy mnie, że - domyślam się - były pracownik tak pozytywnie wypowiada się o swoim szefie. Nie znam panów, ale miło czytać takie wpisy, a nie tylko hejterów. Zresztą nazwisko - Piotr Soyka - wiele razy, od lat, pojawia się w artykułach na tym portalu w bardzo pozytywnym świetle.
          Tak więc szacun dla Pana od wpisu i prezesa Soyki

          • 11 0

      • gdyby ją przejęli, to już by jej nie było

        a MW miała swoją stocznie w Gdyni

        • 16 0

  • Po prawdzie

    Holownik zostal zbudowany w bylej Stoczni Polnocnej ktora ma kadre i wiedze. Stocznia Remontowa zaklejala tylko dziury na kadlubach.

    • 1 4

  • Fajny! (3)

    Taki agresywny, powiedziałbym, że nawet bojowy z wyglądu.

    • 44 1

    • No i głośno szczeka

      • 0 0

    • A uzbrojenie? (1)

      Nie widzę dział, rakiet, torped, bomb głębinowych - może chociaż po pepeszy dla załogi?

      • 10 1

      • Nie widzisz bo są niewidzialne.

        Tajne/poufne.
        Nawet mają napisy "zniszczyć przed użyciem".

        • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Czy MW potrzebuje tylu holowników ? (1)

    Przecież za bardzo nie ma co holować...
    Zakres działań wymienionych w artykule: ewakuacje, ratownictwo, neutralizacja zanieczyszczeń to powinny być zadania Urzędu Morskiego.

    • 6 2

    • Ważne, że powstanie sporo nowych etatów i będzie można przebimbać do emerytury.

      • 4 0

  • Wszystko ok...ale te nazwy....

    infantylne jak na MW

    • 1 2

  • Neit

    teraz to juz strasznie wartość bojową uzyskaliśmy :))) oooo waw , mysle ze ten tajny sprzęt , jest ukryty w dziobie ( tzw laser do niszczenia pocisków powietrze woda i powietrze powietrze ) dodatkowo blisko rufy nieco nad pednikami jest ósmy z serii polskich reaktorów atomowych napedzany plutonem , a jak wiemy to paliwo da mu szanse operować na morzu 20 lat bez zawijania do portu .... Swietna sprawa :) niczym u-boot podczas 2 wojen światowych , teraz Maciorkiewicz wraz z Adrianem mogą zacząć myśleć o powiekszaniu przestrzeni życiowej dla nas :)) co za wspaniałe państwo, Juz stepka ze szczecina pod prom jedzie do Gdańska, bedziemy budować zapewne lotniskowiec desantowy , najwiekszy w historiii, powstanie jeden , ze sprzedaży całego Lotosu ( 50 lat firmy , zamieni się w gore stali ) Wspaniałe państwo ........

    • 0 1

  • Bedzie holowal wraki mw rp? (10)

    Tam tylko urzednicy wojskowi. 3 flotylla ma jeden sprawny okręt. Jeden.

    • 60 6

    • Cel (3)

      one są łatwym celem dla wrogów nie tak jak nasze zbudowane w stpczni szczecińskiej, ona są niewidoczne :)

      • 17 0

      • Jak by co to puści dym

        i to kolorowy. Przestraszający

        • 2 1

      • jak tajne łodzie podwodne wyposażone w samoloty odrzutowe i środki odstraszania (1)

        Maciar1 i Misiewicz2

        • 13 1

        • Budowane w kompleksie stoczni

          Radom

          • 2 1

    • Ale czy poświęcony

      • 2 1

    • ?? (2)

      Cooooo? takie badziewie małe jako zabezpieczenie najmniejszych potrzeb marynarki wojennej. Przepraszam jaka jest jego rola? czym tu się chwalić. To jak pisanie o tym, że policja kupiła ryzę papieru a strażacy mają nowe węże strażackie.... No ludzie. Znaczenie tych holowników jest żadne a ich przydatność przeliczona ka koszt ich wyprodukowania to godne politowania marnotractwo.

      • 4 3

      • Oj tam nie nadaje się

        A kto będzie holował krążownik o napędzie jądrowym Błyskawica z jednego miejsca na drugie, może parowóz.

        • 2 1

      • mylisz się

        W razie "W", holownik ciągnie nasze okręty na bitwę, a po bitwie z powrotem do portu (jeśli nie zatoną w bitwie). To był tajny plan macierewicza. I jaka oszczędność na paliwie.

        • 8 1

    • (1)

      Jaki?Który?

      • 2 0

      • Tajne

        Jest niewidoczny i nikt o mim nie wie. Za to ma 50 dowodcow

        • 7 1

  • Ekstra, można nim pogonić Ruskich. (1)

    Niewątpliwie to zasługa naszej władzy

    • 9 1

    • I dla tego jest przekopywana mierzeja

      wiślana aby zajść ruskiego z flanki

      • 1 0

  • Flotylla !!! MW teoretycznie (4)

    Holownik jest jak najbardziej wskazany i potrzebny do odholowywania wraków MW z zatoki bo dalej i tak nie popłyną.
    Następne holowniki proponuje Leszko i Jarko.

    • 23 3

    • Tylko o napędzie

      elektycznym. Jakby co to 1000 takich dla wszystkich działaczy z tego i tamtego

      • 2 0

    • (2)

      Należy również wybudować Donaldo i Bronko.

      • 6 5

      • One

        To w wersju ubot.

        • 2 1

      • Racja

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane