• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hutchison Ports Gdynia modernizuje nabrzeże

VIK
13 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dzięki inwestycji GCT uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU. Dzięki inwestycji GCT uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU.

Właściciel Gdynia Container Terminal, czyli Hutchison Ports Gdynia zmodernizuje nabrzeże Bułgarskie w Porcie Gdynia. Projekt zakłada przebudowę oraz pogłębienie akwenu do 13,5 m. Modernizację przeprowadzi firma Budimex.



Dzięki modernizacji nabrzeża Bułgarskiego Hutchison Ports Gdynia uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU. Inwestycja zwiększy również zasięg pracy suwnic nabrzeżowych typu "super-post-Panamax" o dodatkowe 70 mb. Planowane zmiany będą miały też pozytywny wpływ na jakość i bezpieczeństwo eksploatacji nabrzeża Bułgarskiego.

Co zostanie wykonane w ramach modernizacji? Projekt zakłada przebudowę nabrzeża Bułgarskiego na odcinku 84,6 m wraz z przebudową linii cumowniczo-odbojowej istniejącego nabrzeża GCT oraz pogłębienie akwenu do 13,5 m w konstrukcji pozwalającej na uzyskanie docelowej głębokości technicznej wynoszącej 15,5 m.

- Przedsięwzięcie wpisuje się w szerszy głębokowodny plan inwestycyjny Portu Gdynia, obejmujący poszerzenie istniejącej obrotnicy nr 2 do 480 m, poszerzenie wejścia wewnętrznego do portu do 140 m oraz pogłębienie kanału portowego do 16 m. Inwestycje Hutchison Ports Gdynia oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia stworzą warunki dla armatorów do przedłużenia oceanicznych serwisów kontenerowych, w tym serwisów dalekowschodnich, do Portu Gdynia z wykorzystaniem pojemności do 18 tys. TEU - poinformowano w komunikacie.
Sieć terminali Hutchison Ports obejmuje 52 porty w 27 krajach. Na przestrzeni lat Hutchison Ports rozszerzyło swoją międzynarodową działalność na inne sektory logistyczne i transportowe. Obejmują one terminale dla statków wycieczkowych, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe oraz stocznie remontowe.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 2 zablokowane

  • Hossa (1)

    W sierpniu Port Gdynia ma wzrost 26% w kontenerach w porównaniu do 2018...modernizuje GCT by zarabiać więcej. Proste. Inwestują bo czują oddech konkurencji która kręci się na spotkaniach przy Port Zewnętrzny

    • 5 2

    • Pr

      dostaniesz premię

      • 0 0

  • Port Zewnętrzny (3)

    No to ciekaw jestem kto wejdzie za BCT za 2 lata jak się skończy umowa...bo ciekawie się robi jak za moment Port Zewnętrzny:) GCT inwestuje bo się d...a pali. Niby bedzie startować w przetargu na BCT a z drugiej pachnie $ w Porcie Zewnętrznym... Czeng ma zagłostkę:)))

    • 2 0

    • Jak nic to właśnie GCT weźmie tereny po BCT, (2)

      bo za dużo GCT do tej pory wtopił w swój biznes i musi się jakoś ratować - nawet dużo ryzykując. A BCT, no cóż - żadna niespodzianka, bo już od dawna mówiło się, że Filipiny dociągną tylko do końca umowy i będą chcieli jak najszybciej zapomnieć o terminalu w Polsce.

      • 0 0

      • a skąd takie info? (1)

        czy tylko opowieści wujka trolla?

        • 0 0

        • Popytaj w BCT to nieco ci się rozjaśni.

          Delegacja z GCT już wizytowała (żeby wprost nie powiedzieć inwentaryzowała) swój przyszły nabytek.

          • 1 0

  • (1)

    Jednym słowem..... tragedia.

    • 2 0

    • No ale jaka piękna tragedia.

      • 1 0

  • połączyć

    Gdynie z Gdańskiem jak Szczecin I Świnoujscie,podzielić sie zadaniami na nastepne 20 lat

    • 0 1

  • 400 czy 80?

    Zdecydujcie się. Jeśli chcecie przyjmować 400m, to 84,6 nie wiele da. Trza zrobić co najmniej 430. No chyba, że robicie to partiami. Wyższe koszta, a termin realnego zawinięcia się oddala. A może redaktor się kopnął, lub służby marketingowe ZMPG przekazały jakiś (jak zwykle) głupi komunikat?

    • 0 0

  • A gdzie techniczny?

    Czekamy na pełną i mądrą wypowiedź w tej sprawie prezesa "technicznego" ZMPG. Najlepiej na żywo, nie zniekształconą przez "słuzby". I wszystko będzie jasne.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane