• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hybrydowy Fodnes już przekazany armatorowi

VIK
5 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Według prognoz meteo Fodnes ponownie będzie mógł wznowić rejs w połowie przyszłego tygodnia. Według prognoz meteo Fodnes ponownie będzie mógł wznowić rejs w połowie przyszłego tygodnia.

Remontowa Shipbuilding przekazała prom hybrydowy o napędzie elektrycznym norweskiemu armatorowi Norled. Fodnes to czwarty z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku. Oficjalne przekazanie statku odbyło się całkowicie zdalnie poprzez wideokonferencję.



Jak podał portalmorski, jednostka wyruszyła w rejs do Norwegii, ale ze względu na złe warunki atmosferyczne na Bałtyku i Morzu Północnym, uniemożliwiające bezpieczną żeglugę, kapitan promu zdecydował o zawróceniu jednostki do Gdańska. Według prognoz meteo Fodnes ponownie będzie mógł wznowić rejs w połowie przyszłego tygodnia.

Gospodarka morska w Trójmieście



Pod koniec czerwca ub.r. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya - Solavågen wszedł w połowie lipca ub.r., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami. Trzeci z promów, Mannheller, został przekazany armatorowi w listopadzie ub.r. Wodowanie właśnie przekazanej, czwartej z serii jednostki (o numerze B619/4) odbyło się pod koniec lipca ub.r.

- Ich budowa przebiegała w wyjątkowo trudnym czasie pandemii COVID-19 i związanych z nią restrykcji wprowadzonych na świecie. Jedną z nich było zamknięcie granic, a po ich otwarciu obowiązek odbywania kwarantanny przez podróżujących, co w praktyce uniemożliwiało wizyty w stoczni serwisantów i przedstawicieli armatora. Od marca do maja ubiegłego roku wszystkie inspekcje na statkach były prowadzone online, poprzez wideokonferencje i w ten sposób zatwierdzane przez armatora - poinformowano w komunikacie.
Zdalnie odbyło się też oficjalne przekazanie jednostki.

Festøya, Solavågen, Mannheller i Fodnes to nowoczesne dwustronne promy hybrydowe z napędem bateryjnym, zaprojektowane z myślą o zminimalizowaniu zużycia energii, na co składają się m.in.: oświetlenie typu LED, systemy zasilania urządzeń opartych na przetwornicach częstotliwości, energooszczędne systemy wentylacji i klimatyzacji, farba w podwodnej części kadłuba minimalizująca tarcie, lekka konstrukcja statku oraz specjalnie opracowany kształt kadłuba dla zmniejszenia oporu w wodzie.

Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).

Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.

VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (20)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...

Najczęściej czytane