• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hybrydowy Fodnes już przekazany armatorowi

VIK
5 lutego 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Według prognoz meteo Fodnes ponownie będzie mógł wznowić rejs w połowie przyszłego tygodnia. Według prognoz meteo Fodnes ponownie będzie mógł wznowić rejs w połowie przyszłego tygodnia.

Remontowa Shipbuilding przekazała prom hybrydowy o napędzie elektrycznym norweskiemu armatorowi Norled. Fodnes to czwarty z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku. Oficjalne przekazanie statku odbyło się całkowicie zdalnie poprzez wideokonferencję.



Jak podał portalmorski, jednostka wyruszyła w rejs do Norwegii, ale ze względu na złe warunki atmosferyczne na Bałtyku i Morzu Północnym, uniemożliwiające bezpieczną żeglugę, kapitan promu zdecydował o zawróceniu jednostki do Gdańska. Według prognoz meteo Fodnes ponownie będzie mógł wznowić rejs w połowie przyszłego tygodnia.

Gospodarka morska w Trójmieście



Pod koniec czerwca ub.r. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya - Solavågen wszedł w połowie lipca ub.r., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami. Trzeci z promów, Mannheller, został przekazany armatorowi w listopadzie ub.r. Wodowanie właśnie przekazanej, czwartej z serii jednostki (o numerze B619/4) odbyło się pod koniec lipca ub.r.

- Ich budowa przebiegała w wyjątkowo trudnym czasie pandemii COVID-19 i związanych z nią restrykcji wprowadzonych na świecie. Jedną z nich było zamknięcie granic, a po ich otwarciu obowiązek odbywania kwarantanny przez podróżujących, co w praktyce uniemożliwiało wizyty w stoczni serwisantów i przedstawicieli armatora. Od marca do maja ubiegłego roku wszystkie inspekcje na statkach były prowadzone online, poprzez wideokonferencje i w ten sposób zatwierdzane przez armatora - poinformowano w komunikacie.
Zdalnie odbyło się też oficjalne przekazanie jednostki.

Festøya, Solavågen, Mannheller i Fodnes to nowoczesne dwustronne promy hybrydowe z napędem bateryjnym, zaprojektowane z myślą o zminimalizowaniu zużycia energii, na co składają się m.in.: oświetlenie typu LED, systemy zasilania urządzeń opartych na przetwornicach częstotliwości, energooszczędne systemy wentylacji i klimatyzacji, farba w podwodnej części kadłuba minimalizująca tarcie, lekka konstrukcja statku oraz specjalnie opracowany kształt kadłuba dla zmniejszenia oporu w wodzie.

Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).

Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.

VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (20)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane