• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hydrobudowa Gdańsk zbuduje T1 dla Naftoportu

Wioletta Kakowska-Mehring
5 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Naftoport zajmuje się przeładunkiem ropy naftowej i paliw płynnych. Naftoport zajmuje się przeładunkiem ropy naftowej i paliw płynnych.

Hydrobudowa Gdańsk (nie ma nic wspólnego z Hydrobudową Polska w upadłości) zbuduje stanowisko przeładunkowe T1 w bazie paliw płynnych w Porcie Północnym - spółka już podpisała umowę z Naftoportem, a gdański port ogłosił przetarg na modernizację pomostu połączeniowego w bazie. Port przygotowuje się do obsługi nowej bazy magazynowo-przeładunkowej, jaką w Gdańsku ma zamiar wybudować PERN.



Baza paliw Naftoportu po rozbudowie. Baza paliw Naftoportu po rozbudowie.
Obecnie Naftoport operuje na czterech stanowiskach przeładunkowych o potencjale 34 mln ton towaru rocznie. W kwietniu zakończono prace nad drugim ramieniem przeładunkowym na stanowisku O. Teraz rozpocznie się budowa T1. Nowe stanowisko umożliwi w ciągu roku przeładunek 200 statków o pojemności do 50 tys. ton. Odciąży ono duże stanowiska P, R i T od przeładunku paliw płynnych. Powstanie ono po drugiej stronie stanowiska T. Stanowisko ma być gotowe za rok i ma kosztować 26 mln. zł. To jednak nie koniec inwestycji.

- Stanowisko ma działać w 2014 roku. Budujemy je z myślą o Grupie Lotos oraz dużej inwestycji PERN, jaka ma powstać w Porcie Północnym. Inwestycja ta wygeneruje tak duży popyt, że nowe stanowisko jest niezbędne. W niedalekiej przyszłości będzie także potrzeba wybudowania dodatkowego stanowiska T2- twierdzi Dariusz Kobierecki, prezes Naftoportu.

W proces modernizacji włączył się też Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, który ogłosił przetarg na modernizację pomostu połączeniowego bazy przeładunku paliw płynnych w Porcie Północnym. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena. Zakres robót będzie obejmował reprofilację ścian oczepów podpór, belek i elementów betonowych konstrukcji, wraz z wykończeniem zabezpieczenia przeciwwsiąkowego ich górnych powierzchni. Wymienione zostaną skorodowane łożyska oraz nawierzchnia asfaltowa.

Nowe inwestycje mają przygotować Naftoport do obsługi bazy magazynowo-przeładunkowej, jaką w Gdańsku ma zamiar wybudować Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych Przyjaźń. W skład inwestycji wchodzą zbiorniki o pojemności ok. 700 tys. m sześc., z czego 400 tys. będzie przeznaczone na ropę naftową, a 300 tys. - na produkty ropopochodne. Baza ma służyć przede wszystkim celom operacyjnym obrotu paliw i ropy naftowej w relacjach morskich. Ma być gotowa w połowie 2015 roku. Trwa procedura wyłaniania wykonawcy.

Naftoport zajmuje się przeładunkiem ropy naftowej i paliw płynnych. W 2010 roku Naftoport przeładował ok. 14 mln. ton ropy i paliw. Niemal 12 mln. stanowiły przeładunki ropy, zaś pozostałe 2,3 mln. ton to przeładunki paliw w imporcie i eksporcie dla Grupy Lotos. W 2011 r. przeładunki znacznie spadły. Spółka przeładowała 4,3 mln. ton ropy w tranzycie oraz 600 tys. ton w ramach importu dla polskich rafinerii.

Miejsca

Opinie (17) 1 zablokowana

  • Polska...kraj, w którym firmy w upadłości "świetnie" funkcjonują i wygrywają coraz to większe przetargi (4)

    współczuję podwykonawcom...

    • 9 60

    • (1)

      Widać, że osoba wyżej ma blade pojęcie na temat Spółki HYDROBUDOWA Gdańsk, która jest oddzielnym podmiotem od HYDROBUDOWA Polska.

      • 41 1

      • Dokładnie !

        Biedna ta nasza Hydrobudowa, wszyscy myślą że to jedna firma... powinni nazwę zmienić na np: HBG

        • 31 0

    • sam upadłeś i do tego

      uderzyłeś się w głowę.

      • 21 0

    • Polska...kraj, w którym ludzie nie dysponujący odpowiednią wiedzą wypowiadają się w zagadnieniach merytorycznych

      współczuję czytelnikom...

      • 35 0

  • mer ty głąbie w jakiej upadłości - naucz się czytać, nie wiedziałem że hydr gdańska jest w upadłości bo nigdy nie była

    • 21 1

  • Nie ma nic wspólnego, ale może mieć ...

    ... gdy "nieoczekiwanie" upadnie

    • 2 13

  • zdjęcie "po rozbudowie" (2)

    Co będzie rozbudowane ,bo wszystko na tej wizualiazacji już istnieje ?

    • 11 0

    • zarobki prezesów i flota aut dla zarządu

      • 6 2

    • np. jest nowa wizualizacja statku na nowym st T1, czyli lustrzane odbicie st T

      • 2 0

  • hydrobudowa znowu nie daje za wygrane (1)

    Noo ladnie ladnie ciekawe komu zleci te prace, bo jak narazie nie moga skonczyc to co zaczeli

    • 4 12

    • To inna hydrobudowa! Wiesz coś jak Mostostal - jest ich w Polsce ze 20 - każdy niezależny od pozostałych.

      • 0 0

  • Respect!!!

    Gratulacje dla Trójmiasto.pl. W końcu napisaliście ludziom ważną informacje na samym początku artykułu (bo większość kończy niestety czytanie na nagłówku i plecą potem głupoty), że Hydrobudowa Gdańsk nie ma nic wspólnego z Hydrobudową Polska.

    Respect!!!

    • 16 0

  • Obśmiałem się jak norka z tego że do procesu włączył się Zarząd Morskiego Portu Gdańsk w postaci małego ,nic nie wartego konusa w roli prezesa. Jednego nieudacznika pogonili a ten co pozostał to ze strachu panowie i panie robi wszystko a by jak guano pływać na wierzchu ile jeszcze czasu trzeba aby pogonić nieudacznika na zbity pysk . Przez wiele lat rządów różnych opcji politycznych w Porcie Gdańskim nie rządził taki skończony matoł. Żal tylko zwykłych pracowników, że muszą znosić grubiaństwo, chamstwo i brak poszanowania dla ludzi ,którzy mają trochę wiedzy na temat pracy w porcie w przeciwieństwie do niego.

    • 4 0

  • Klika rządzi nadal (1)

    Bankrut będzie budował po to żeby dokraść trochę i znowu zbankrutować . Ale prezesi mają sie dobrze.

    • 2 8

    • aaaa

      czytaj ze zrozumieniem polglowku!!!!!!!!!!!

      • 3 0

  • Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena.

    Kto to wymyślił. Powodzenia.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane