Identyfikacja wizualna. Jak cię widzą, tak cię piszą

Warto przyjrzeć się wizerunkowi swojej firmy - być może wprowadzenie małych zmian przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe.
Warto przyjrzeć się wizerunkowi swojej firmy - być może wprowadzenie małych zmian przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe. fot. materiały prasowe

Czym jest identyfikacja wizualna? To przede wszystkim logo, typografia i kolory firmowe. Ale do czego właściwie jest potrzebna? Czy to przypadkiem nie wymysł agencji reklamowych, próbujących zarobić na nieświadomych klientach?



Przeprowadźmy mały eksperyment. Odpowiedz sobie na pytanie: z czym kojarzy ci się wizerunek nadgryzionego jabłka? Z zapachem lata i dojrzewających owoców, czy raczej z nowoczesnymi technologiami? Dlaczego na widok dwóch żółtych łuków umieszczonych na czerwonym tle automatycznie masz ochotę coś przekąsić? A czerwona puszka z napojem? Czy wiesz, jak smakuje napój, który jest w środku?

Tak właśnie działa fenomen przemyślanej i wyrazistej identyfikacji wizualnej znanych marek. Niektóre z nich na stałe wrosły w naszą rzeczywistość - wzorem są firmy, których nazwy używane są jako synonimy określonych produktów - tak jak klasyczne już określenie butów sportowych mianem "adidasów".

Co zatem zrobić, aby firma wyróżniała się na rynku? Z pewnością pomoże spójna i zgodna z profilem działalności kompleksowa identyfikacja wizualna. Logo, krój pisma, kolorystyka materiałów reklamowych, różnorodne materiały referencyjne, czyli m.in. wizytówki, papier firmowy, stopka mailowa, koperty itp. - każdy element powinien być zaprojektowany zgodnie z założeniami komunikacji marki, ale również z uwzględnieniem specyficznych potrzeb klientów, najnowszych trendów, rozwiązań technologicznych, form promocji, opierając się jednocześnie o wciąż udoskonalaną wiedzę projektantów. Wszystkie detale muszą tworzyć jedną spójną całość. Marka posiadająca koherentną i przemyślaną identyfikację wizualną zostanie lepiej zapamiętana. Zbudowana w ten sposób rozpoznawalność marki przekłada się na większe zainteresowanie ofertą, a w rezultacie na wzrost sprzedaży.

Specjalistą w kreowaniu wizerunku i tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych oraz PR jest m.in. Apella SA, agencja marketingowa z Gdyni. Korekta lub stworzenie nowej identyfikacji wizualnej to jedno z podstawowych narzędzi używanych przez tę firmę do wykreowania pożądanego wizerunku marki. Doświadczony zespół projektantów i grafików tworzy lub modyfikuje księgi znaku, precyzyjnie określając zasady stosowania poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej.

Warto przyjrzeć się wizerunkowi swojej firmy - być może wprowadzenie małych zmian przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe, a charakterystyczny i rozpoznawalny logotyp stanie się gwarancją sukcesu w świecie biznesu.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (13) 1 zablokowana

  • Na widok dwóch żółtych łuków na czerwonym tle (1)

    automatycznie mam ochotę zwymiotować!

    • 9 0

    • A

      Ja na twoj komentarz

      • 0 2

  • to je firma skoków? (1)

    • 8 0

    • Zgadza się.

      • 2 0

  • (6)

    Intryguje mnie to jablko nadgryzione. Co to ma wspolnego z technologia. Pytam powaznie?

    • 9 0

    • Zachęcam do znalezienia w Sieci pierwszego logo Apple. (4)

      Prezentowało ono Isaaca Newtona pod drzewem jabłoni. Było jednak bardzo skomplikowane graficznie, dlatego zamieniono je na znany dzisiaj wizerunek nadgryzionego jabłka. Z tą różnicą, że przed obecną kolorystyką jabłko było w kolorach tęczy.

      • 3 0

      • ciekawe czy umyte to jabluko przez konsumpcja/???? (3)

        owoce należy myc , najlepiej w wc chlorze

        • 0 0

        • Czyli nadgryzione jabłko to (2)

          Isaac Newton?

          • 1 0

          • (1)

            to ślady jego zębów

            • 0 0

            • Z pewnością ;)

              A tak na serio, to miało to symbolizować, że firma Apple jest tak odkrywcza jak sir Newton, które owo legendarne jabłko spadło na perukę, dając nieborakowi do zrozumienia, że musiała je z drzewa ściągnąć tajemnicza grawitacja :)

              • 1 0

    • Żodyn tego ni wi, żodyn

      • 0 0

  • Odpowiedź jest w książce

    Wyjaśnienie znajdziesz w biografi Stave Jobs'a

    • 0 0

  • Niestety Apella ma bardzo słabe brandingowe portfolio.

    Słabe, portfolio, słabe znaki, słabe identyfikacje. Szkoda.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane