• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Identyfikacja wizualna. Jak cię widzą, tak cię piszą

12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Warto przyjrzeć się wizerunkowi swojej firmy - być może wprowadzenie małych zmian przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe. Warto przyjrzeć się wizerunkowi swojej firmy - być może wprowadzenie małych zmian przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe.

Czym jest identyfikacja wizualna? To przede wszystkim logo, typografia i kolory firmowe. Ale do czego właściwie jest potrzebna? Czy to przypadkiem nie wymysł agencji reklamowych, próbujących zarobić na nieświadomych klientach?



Przeprowadźmy mały eksperyment. Odpowiedz sobie na pytanie: z czym kojarzy ci się wizerunek nadgryzionego jabłka? Z zapachem lata i dojrzewających owoców, czy raczej z nowoczesnymi technologiami? Dlaczego na widok dwóch żółtych łuków umieszczonych na czerwonym tle automatycznie masz ochotę coś przekąsić? A czerwona puszka z napojem? Czy wiesz, jak smakuje napój, który jest w środku?

Tak właśnie działa fenomen przemyślanej i wyrazistej identyfikacji wizualnej znanych marek. Niektóre z nich na stałe wrosły w naszą rzeczywistość - wzorem są firmy, których nazwy używane są jako synonimy określonych produktów - tak jak klasyczne już określenie butów sportowych mianem "adidasów".

Co zatem zrobić, aby firma wyróżniała się na rynku? Z pewnością pomoże spójna i zgodna z profilem działalności kompleksowa identyfikacja wizualna. Logo, krój pisma, kolorystyka materiałów reklamowych, różnorodne materiały referencyjne, czyli m.in. wizytówki, papier firmowy, stopka mailowa, koperty itp. - każdy element powinien być zaprojektowany zgodnie z założeniami komunikacji marki, ale również z uwzględnieniem specyficznych potrzeb klientów, najnowszych trendów, rozwiązań technologicznych, form promocji, opierając się jednocześnie o wciąż udoskonalaną wiedzę projektantów. Wszystkie detale muszą tworzyć jedną spójną całość. Marka posiadająca koherentną i przemyślaną identyfikację wizualną zostanie lepiej zapamiętana. Zbudowana w ten sposób rozpoznawalność marki przekłada się na większe zainteresowanie ofertą, a w rezultacie na wzrost sprzedaży.

Specjalistą w kreowaniu wizerunku i tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych oraz PR jest m.in. Apella SA, agencja marketingowa z Gdyni. Korekta lub stworzenie nowej identyfikacji wizualnej to jedno z podstawowych narzędzi używanych przez tę firmę do wykreowania pożądanego wizerunku marki. Doświadczony zespół projektantów i grafików tworzy lub modyfikuje księgi znaku, precyzyjnie określając zasady stosowania poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej.

Warto przyjrzeć się wizerunkowi swojej firmy - być może wprowadzenie małych zmian przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe, a charakterystyczny i rozpoznawalny logotyp stanie się gwarancją sukcesu w świecie biznesu.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (13) 1 zablokowana

  • Na widok dwóch żółtych łuków na czerwonym tle (1)

    automatycznie mam ochotę zwymiotować!

    • 9 0

    • A

      Ja na twoj komentarz

      • 0 2

  • to je firma skoków? (1)

    • 8 0

    • Zgadza się.

      • 2 0

  • (6)

    Intryguje mnie to jablko nadgryzione. Co to ma wspolnego z technologia. Pytam powaznie?

    • 9 0

    • Zachęcam do znalezienia w Sieci pierwszego logo Apple. (4)

      Prezentowało ono Isaaca Newtona pod drzewem jabłoni. Było jednak bardzo skomplikowane graficznie, dlatego zamieniono je na znany dzisiaj wizerunek nadgryzionego jabłka. Z tą różnicą, że przed obecną kolorystyką jabłko było w kolorach tęczy.

      • 3 0

      • ciekawe czy umyte to jabluko przez konsumpcja/???? (3)

        owoce należy myc , najlepiej w wc chlorze

        • 0 0

        • Czyli nadgryzione jabłko to (2)

          Isaac Newton?

          • 1 0

          • (1)

            to ślady jego zębów

            • 0 0

            • Z pewnością ;)

              A tak na serio, to miało to symbolizować, że firma Apple jest tak odkrywcza jak sir Newton, które owo legendarne jabłko spadło na perukę, dając nieborakowi do zrozumienia, że musiała je z drzewa ściągnąć tajemnicza grawitacja :)

              • 1 0

    • Żodyn tego ni wi, żodyn

      • 0 0

  • Odpowiedź jest w książce

    Wyjaśnienie znajdziesz w biografi Stave Jobs'a

    • 0 0

  • Niestety Apella ma bardzo słabe brandingowe portfolio.

    Słabe, portfolio, słabe znaki, słabe identyfikacje. Szkoda.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane