• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Inflacja w lipcu wyniosła 15,6 proc.

Robert Kiewlicz
12 sierpnia 2022, godz. 10:10 
Opinie (150)
Najnowszy artykuł na ten temat Inflacja we wrześniu wyniosła 17,2 proc.
W lipcu 2022 r. po raz kolejny wzrósł wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych. W lipcu 2022 r. po raz kolejny wzrósł wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych.

Główny Urząd Statystyczny podał szczegóły inflacji za lipiec. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2022 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem 2021 r. wzrosły o 15,6 proc. (przy wzroście cen towarów - o 16,9 proc. i usług - o 11,7 proc.). W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,5 proc. (w tym usług - o 1,2 proc. i towarów - o 0,3 proc.). Szybki szacunek inflacyjny podany dwa tygodnie temu mówił o inflacji na poziomie 15,5 proc.



Wysoka inflacja i spowolnienie. Stagflacja w Polsce bardzo realna Wysoka inflacja i spowolnienie. Stagflacja w Polsce bardzo realna
W lipcu 2022 r. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 1,1 proc.), żywności (o 0,5 proc.) oraz rekreacji i kultury (o 1,8 proc.), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,29 p. proc., 0,12 p. proc.0,11 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 1,4 proc.) oraz odzieży i obuwia (o 2,2 proc.) obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,15 p. proc. i 0,09 p. proc.

- Nowy rekord inflacji nie zmienia faktu, że najgwałtowniejsze skoki cen, które po napaści Rosji na Ukrainę przekraczały trzy procent z miesiąca na miesiąc, są za nami. Szok, który wtedy wystąpił, powoli mija. Miesięczny wzrost cen był w lipcu w trójce najniższych w ostatnim roku - komentuje Bartosz Sawicki, analityk Cinkciarz.pl.
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych.

W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 21,8 proc.), żywności (o 15,9 proc.), transportu (o 27,7 proc.), restauracji i hoteli (o 16,4 proc.) oraz rekreacji i kultury (o 11,3 proc.) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 5,43 p. proc., 3,84 p. proc., 2,67 p. proc., 0,78 p. proc.0,70 p. proc.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (150)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Nowicka

Head of IT Poland w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Matematyki Uniwersytetu Marii...

Najczęściej czytane