• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Innowacyjny kablowiec i arktyczny kontenerowiec

VIK
26 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Siem Aimery posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli. Siem Aimery posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli.

Jeden już u armatora, drugi przechodzi próby morskie. W Remontowa Shipbuilding panuje wiosenne ożywienie. Jeszcze w tym roku stocznia zamierza przekazać 10 w pełni wyposażonych i gotowych do eksploatacji statków.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Próby morskie przechodzi kablowiec Siem Aimery. Kontrakt na budowę dwóch jednostek tego typu o wartości ok. 100 mln euro stocznia podpisała w maju 2013 roku. Statki są budowane dla jednego z największych norweskich operatorów floty offshore, czyli Siem Offshore. Statki służyć będą do układania oraz serwisowania podmorskich instalacji elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu.

Koncepcja statków oraz część dokumentacji technicznej wykonana została przez norweskie biuro VARD Design. Jednak tak zwaną dokumentację roboczą wykonało należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Jednostki te w całości zostały wykonane w Gdańsku. Począwszy od wspomnianego opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych.

Statki o długości 95 metrów będą obsługiwane przez 60-osobowe załogi, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli. Statek posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególną uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. Siem Aimery posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli.

- Statek posiada nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu - podano w komunikacie
Nowoczesny statek pomyślnie przechodzi próby morskie. Harmonogram prób obejmuje kilkadziesiąt pozycji. Trzeba wykonać próby prędkości, próby steru azymutalnego, pędników rufowych, sterów strumieniowych, urządzeń radionawigacyjnych i radiolokacyjnych, próby urządzeń kotwicznych.
Ivalo Arctica wkrótce wyruszy w swój pierwszy rejs do duńskiego portu Aalborg, a następnie na Grenlandię. Ivalo Arctica wkrótce wyruszy w swój pierwszy rejs do duńskiego portu Aalborg, a następnie na Grenlandię.

Podczas gdy na morzu trwają intensywne próby kablowca, w stoczni przekazany został duńskiemu armatorowi Royal Arctic Line A/S pierwszy z pięciu zaopatrzeniowych statków arktycznych Ivalo Arctica. Statek zamówiony został w celu usprawnienia infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Specjalnie wzmocniona konstrukcja kadłuba oraz wysoka klasa lodowa gwarantuje całoroczną, sprawną obsługę portów w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej. Statek łączy cechy zaopatrzeniowców, samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy. Jednorazowo może przewozić 36 kontenerów.

Statek zbudowany został pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL, według projektu należącego do Remontowa Holding biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting. Ivalo Arctica wkrótce wyruszy w swój pierwszy rejs do duńskiego portu Aalborg, a następnie na Grenlandię, gdzie zastąpi miejsce jednej ze starszych, wycofywanych z eksploatacji jednostek należących do armatora.
VIK

Miejsca

Opinie (82)

  • Siem Aimery odbywa próby na Zatoce Gdańskiej

    Ostatnio bardzo charakterystyczna jednostka często dobrze widoczna blisko brzegu i wejścia do portu vis a vis plaży na Westerplatte ;)

    • 26 0

  • NO (22)

    Tu sie oplaca a gdynia S.A sie nie oplacalo?

    • 21 10

    • Bo statki, które buduje Remontowa to statki niszowe, (1)

      a Gdynia budowała statki standardowe i przez to konkurowała ze stoczniami niemieckimi. Wobec tego mimo wielu sukcesów (np. seria samochodowców dla armatora izraelskiego) musiała zniknąć.

      • 17 7

      • Chyba z niemieckimi stoczniami w szanghaju. A samochodowce wielki sukces ... Ramiego

        • 3 3

    • (14)

      Jak sie oplaca to zobaczysz jak opublikuja wyniki za 2015. W zeszlym roku tez planowali zdac 10 statkow. Zdali 2. Ten kontenerowiec ma rok opoznienia. Ale najwazniejsze ze sukcesem sie mozna pochwalic :)

      • 8 5

      • Już opublikowali (13)

        1,2 miliarda przychodu i kilkadziesiąt milionów zysku.

        • 8 3

        • (1)

          Piszesz o holdingu a nie o Samej Rsb.GB

          • 6 2

          • Właśnie, że sama RSB. Cały holding pewnie ze 3 miliardy przychodu.

            • 1 2

        • (10)

          Zgadza sie branzysto. Remontowa Shitbuilding. Opublikowali? No pochwal sie

          • 3 1

          • wyniki RSB (9)

            Monitor B, 1,2 miliarda przychodu i kilkadziesiąt milionów zysku.

            • 1 4

            • (3)

              Przychodu z czego? Z dwoch sprzedanych statkow?

              • 3 0

              • Przychód liczy się również od produkcji w toku to nie jest warzywniak.

                • 1 1

              • Przychód stoczni (1)

                Ty "znawco" słyszałeś kiedyś o harmonogramie płatności? Myślisz, że armator płaci raz - 100% po odebraniu jednostki? Pisz lepiej o finansach warzywniaka, może o tym coś wiesz.

                • 0 1

              • Pewnie że słyszałem. Słyszałem też o finansowaniu projektów gdzie za urządzenia zapłacić trzeba, a od Klienta nie ma jak zafakturować.

                • 1 0

            • (3)

              Zysk w nawiasie oznacza wartosc ujemna

              • 2 1

              • (2)

                Prawdziwy zysk a nie strata, proponuje się zorientować w temacie.

                • 0 1

              • Zorientuje sie jak opublikujecie info o wyplacie dywidendy. Na razie brak.

                • 3 1

              • Jaworski w sg tez tak zyski liczyl

                • 1 1

            • Wez czytelnik ocknij sie bo sie mokry obudzisz

              • 2 0

    • Bo Tutaj nie rządzą związki zawodowe.I jest to PRYWATNA stocznia.Dla tego się opłaca.

      • 6 3

    • Remontowa - prywatny właściciel. I tyle. (3)

      Remontowa ma prywatnego właściciela. I to wystarczy. Przepaść w systemie zarządzania pomiędzy Remontową, a stoczniami, które są spółkami skarbu państwa jest galaktyczna.

      • 7 3

      • (1)

        System zarzadzania w remontowej ? Chyba system zaszczuwania. Teleinformatyczna pustynia, zapupie i ciemnogrod. Macie szczescie, ze nigdy nic nie wymysliliscie i nikt nie mial interesu zeby wam to ukrasc.

        • 7 1

        • 100/100

          • 3 0

      • metodę kija i marchewy wymyślono kilka tysięcy lat temu

        • 1 0

  • (11)

    Dzizas. Pierwszy RAL odebrany? Tylko rok obsuwy? Brawo.

    • 23 11

    • Sukces roku

      • 8 2

    • Inni (6)

      Inni w Europie nie dali rady sprostać temu projektowi i padli.
      Remontowa przynajmniej jakoś to kończy.
      No i zawsze to mniej niż 15 lat Gawrona czy też Ślązaka w SMW.

      • 11 4

      • no to super ze jakoś to kończy - sukces jak nic

        jeszcze kilka takich sukcesów i ta stocznia zbankrutuje

        • 13 2

      • (4)

        Konczy? A po co zaczynala? Nie bylo wiadomo ze armator schizol i caly projekt to sponsoring dla dunskiego rzadu? Bylo! No ale wziac trzeba bylo. Bo ktos musial premie za sprzedaz chapnac.

        • 6 0

        • No i jaka duma, bo royal w nazwie ;)

          • 3 0

        • (2)

          Ażeby takim frajerów jak ty dać pracę.
          I faktycznie jak widać nie potrzebnie.

          • 0 6

          • Raczej sobie premie.

            • 3 0

          • Tak ta praca byla potrzebna, ze az frajerzy ze szczecina musieli pomagac budujac wiekszosc sekcji. Tyle jej bylo potrzebne, ze jeszcze dzisiaj, kilkanascie miesiecy po terminie, kupa jej zostala. Zastanow sie frajerze zanim kogos frajerem nazwiesz.

            • 6 0

    • nie do końca...

      • 2 0

    • nie do końca... (1)

      bo pierwszy Ral ciągle na północnej stoi bo jakiś czas temu holownik go z ciągał bo na próbach nawigacja siadła i jakaś tam elektryka :)P za tym będą one pływały gdzie dostana zlecenie a nie po Arktyce...Wszystkie zostały sprzedane bo poprzedni armator ni dostał dofinansowania od państwa.A nowy z ciąga z tych Rali kupę sprzetu by było jak najtaniej i który byłby przydadny w Arktyce

      • 3 2

      • Co ty gościu konfabulujesz ????

        • 2 3

  • (4)

    Mówisz stocznia północna myślisz mobbing.Pozdrawiam świątecznie wszystkich wyznawców i niewolników z tego raju na ziemi.

    • 35 17

    • (1)

      Czego sie zoladkujesz. Na twoje miejsce setka ludzi czeka pod brama. ;) pod rura. Fachowcy najwyzszej klasy

      • 8 13

      • Źołądek,brama,rury.Fachowcy.

        • 7 0

    • Wiem coś o tym, 10 lat wspominam jak zsyłkę,możesz się starać być sumiennym pracownikiem i może dostaniesz 60 gr podwyżki.Mobbing i zastraszanie i wzajemne donoszenie mile widziane.Awansują tylko znajomkowie.I co dziwne te komentarze czyta jakiś sługus stoczniowy bo odpowiedź na negatywne komentarze zawsze są na podobną nutkę.Na szczęście po 10 latach odważyłem się uwierzyłem w siebie i znalazłem pracę gdzie jestem doceniony a i na awans nie musiałem długo czekać.

      • 1 0

    • Nieudacznik

      Widać jesteś jednym z tych którym z pracą nie po drodze.

      • 0 0

  • nareszcie (7)

    Dziwne ze armator go wreszcie odebrał wyglądało to jakby mu nie zależało na tej jednostce jestem ciekawy kto będzie robił kolejne dwie jednostki mówię tu choćby o elektryce

    • 14 3

    • ach te RALE (3)

      203/2 maja tam niezly bajzel z elektryką z tego co wiem nie placą firmą kooperacyjnym i większosc juz zeszla a wydzial se dłubie

      • 5 5

      • BZURY opowiadasz że nie płacą.....

        I wcaale nie jestem z W9.Ale co do elektrtyki to masz racje,bajzel totalny,zresztą tak samo ja na 202

        • 5 0

      • Miałem to nieszczęscie pracować na 202/1to wiem jaki tam syf zwłaszcza pipe tunel i zbiorniki na siłowni

        • 5 0

      • Nie płacą FIRMOM (komu? czemu?), koleś, a nie "firmą"!

        • 2 0

    • Juz sa robione.... (1)

      przez w9 i podwykonawców jak Prąd,HTC itp

      • 5 0

      • HTC?.Samsung i Sony też?.

        • 2 3

    • To jeszcze ich nikt nie robi? One sa na maj ... 2015

      • 2 0

  • "...W Remontowa Shipbuilding panuje wiosenne ożywienie..."

    Czyli dotąd spali, a teraz panuje ożywienie. W sumie, well... Czy ja wiem ?

    • 15 5

  • Kapitanem kablowca został Ruchard petru a pierwszym oficerem t lis (6)

    W pierwszy rejs udali się kablować do towarzyszki merkel , następnie płyną po uchodźców których bedą adoptować i lokować we własnych domach . Brawo towarzysze brawo

    • 25 50

    • (1)

      Czarna wolga juz oo ciebie jedzie. Na mace cie przerobia schizie

      • 7 7

      • A do ciebie już jedzie karetka z psychiatrą pomyleńcu

        • 5 4

    • Pisowscy bolszewicy nawet w święta nie odpuszczają (2)

      Widzisz pisowski trepie - mówicie, że kraj w takiej ruinie, a takie jednostki budują...
      Oby wszyscy takiej ruiny zaznali ;)

      • 10 5

      • Abyś durniu zaznał tego rozkwitu.

        • 6 3

      • "widzisz"-"mówicie"zamiast noży biblia gw powinna dodawać poradnik psychiatryczny.Trzymam za ciebie kciuki.

        • 4 2

    • ----------

      chopie pojdz na spacer..pooddychaj swiezym powietrzem

      • 1 1

  • Aja jestem ciekaw kiedy (1)

    FPF1 wyjdzie w morze,bo od nadmiaru dołożonego złomu już się sama rozłazi pod własnym ciężarem...Stanie w połowie zatoki i zrobią z niej punk widokowy z możliwością połowu skarłowaciałego dorsz

    • 17 6

    • aby nie zatonęła na zatoce ....

      • 5 0

  • rękami podwykonawców na śmieciówkach z "mega" stawkami - 90 metrowy sukces...

    • 21 5

  • a wszystko zdjelano ukrainskimi rukami ;-) (3)

    • 14 4

    • Ciekawe dlaczego? Bo im się chce pracować? (2)

      A może patrzą dalej niż sr*ją w odróżnieniu od polskich "geniuszy" z dwoma lewymi rękami....

      • 5 8

      • Ależ ty głupi jesteś.Masz pojęcie o pracy w stoczni?.

        • 9 1

      • a po co kłamiesz rasisto?
        chęć do pracy nie ma tu nic do rzeczy tu chodzi o niesprawiedliwe "polskie" prawo które natworzyło różnych form zatrudnienia dzięki czemu "pracodawcy" mogą oferować wspaniałe umowy "o dzieło" bez kosztów własnych ze "świetnymi" stawkami pokroju 10 zł a "pracownika" mogą poganiać aż pot mu po jajkach cieknie
        swoją drogą ta polityka zatrudniania jest niewątpliwie przemyślana skoro 3 mln Polaków wygnano za chlebem a 2 mln dalej są bezrobotne w tym czasie związek wyzyskiwaczy sugeruje że należy sprowadzić 4 mln owych dalekowzrocznych pracowników...

        • 8 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane