- 1 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (131 opinii)
- 2 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (109 opinii)
- 3 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (237 opinii)
- 4 Luksusowy statek na Westerplatte (10 opinii)
- 5 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (48 opinii)
- 6 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (234 opinie)
3,2 mld zł na kolej w trójmiejskich portach
Kolejarze właśnie podpisali umowy na modernizację infrastruktury, która poprawi dostępność portów w Trójmieście. W Gdyni obejmie ona 115 km torów, a w Gdańsku 70 km. Kontrakty są w sumie warte ponad 3,2 mld zł, a ich realizacja potrwa do końca 2021 roku.
To właśnie w gdyńskim porcie realizowany będzie największy kontrakt opiewający na kwotę 1,83 mld zł. Wykonawcą prac została firma Budimex.
Na terenie portu zmodernizowanych będzie 115 km torów oraz pojawi się 356 nowych rozjazdów. Dojazdy do bram portu zostaną zelektryfikowane. Dodatkowo przebudowie ulegnie ok. 13 km dróg. Powstaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe i przebudowany będzie most.
Dzięki temu do portu w Gdyni będą mogły dojechać dłuższe i cięższe pociągi - 740 m i 22,1 tony nacisku na oś.
Z kolei w Gdańsku kontrakty obejmą przebudowę 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymianę 221 rozjazdów. Na stacjach zwiększona zostanie liczba zelektryfikowanych torów. Przebudowane będą obiekty inżynieryjne, m.in. trzy mosty.
Rozbudowa dróg wokół portu w Gdańsku
W tym przypadku kontrakty są dwa:
- Roboty budowlane na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Intercor i Torpol, a jego wartość to ponad 932 mln zł.
- Roboty budowlane na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol oraz Intercor, a jego wartość to niemal 482 mln zł.
- Będziemy jeździć szybciej, przewozić więcej towarów. O około 50 proc. poprawi się przepustowość torów dojazdowych do portów. Czyli 50 proc. pociągów więcej będzie mogło dojechać i wyjechać. Będą one miały jeszcze większą ładowność - tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Zakończenie prac w obu portach zaplanowane jest na koniec 2021 roku.
Tory obsługujące ruch kolejowy do portu w Gdyni. Film z marca 2019
Opinie (233) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-24 22:39
Tak zgłoszona 5-6 lat temu
do funduszy z EU-ale można również przepultać te pieniądze na coś innego jak to PO-trafiono wiele razy zrobić..Pieniędzy nie ma ,nie będzie i nigdy...nie było. A jak zbrakło do skok w OFE...i do roboty 67+ aż padniesz..
- 30 7
-
2019-06-24 22:58
Tak w 2013 (1)
rządzlł PIS ..Te firmy (podwykonawcy) to upadali w czasach gdy rządził PIS szczególnie winy jest też przestoju w latach 2013/14 na budowie A 1 za Toruniem.....Chińczycy też z budowy A 1 uciekli w tym samym czasie bo rządził PIS. Złodziejstwo wykryte przy budowie A2 i opisywane nawet przez GW też było za czasów PIS....
- 22 5
-
2019-06-25 00:09
To pis wstrzymal budowe A1 na pomorzu, to PiS zabrał nam gazoport, to PiS sprzedał Stocznie Gdańską, to PiS na potęgę wycina TPK itd
- 8 4
-
2019-06-24 22:58
Gratulacje
Gratuluję mieszkańcą nowch osiedli w Letnicy !!, będzie czysta rozkosz dla ucha, dobrej nocy
- 5 12
-
2019-06-24 23:06
Jakby to PO wyłożylo kasę na tę inwestycję (4)
to bym im przyklasnął. Ale, ze pis to tfu, tfu
- 17 12
-
2019-06-25 00:10
(1)
Kasę wyłożyćla w znacznej części UE a projekt realizowany od czasów PO
- 5 11
-
2019-06-25 08:11
Hehehe
- 3 0
-
2019-06-25 08:29
Żadna partia nie wykłada kasy, bo to są pieniądze podatników. (1)
- 4 0
-
2019-06-25 11:16
Ale jak widac są partię, ktore dobrze wykorzystują pieniądze
- 1 0
-
2019-06-24 23:07
Opinia wyróżniona
dobra wiadomość (1)
To bardzo dobra wiadomośc - ale pod warunkiem, że długoterminowym efektem tych inwestycji będzie wzrost udziału kolei w transporcie towarów do - i z -portu, z jednoczesnym spadkiem ilości TIRów na gdańskich drogach - głównie na obwodnicy. Jeśli nie - to zawracanie głowy.
- 32 1
-
2019-06-25 11:07
a nie mogli by puścić tych torów wiaduktem z portu ... w kierunku na Pruszcz?
- 0 0
-
2019-06-24 23:12
(1)
Moze w koncu w Gdansku i Gdyni zmadrzeja i przestana glosowac na PO. Bardzo dobra inwestycja.
- 26 12
-
2019-06-24 23:20
Ci co głosowali na PO to i tak im w tvnie i wyborczej wmówią
, że to zasługa rządow po-psl;)
- 11 4
-
2019-06-24 23:13
dlaczego ???? dlaczego ???!!!!!! (5)
trojmiasto.pl nie pisze czyj to jest pomysł i kto zapłaci za to wszystko !?!?!?!
halo, miejcie odwagę i napiszcie prawdę tak bardzo niewygodną dla was !!!!
.....no tak przecież to ten zły pis wszystko zrobi i zasponsoruje- 28 10
-
2019-06-25 00:10
(1)
Bo trójmiasto.pl jest pro dojnej zmianie
- 3 5
-
2019-06-25 03:00
Szto?
- 1 0
-
2019-06-25 08:30
No to ja ci napiszę. Pomysł był Platformy. (1)
- 2 1
-
2019-06-25 08:36
PZPR-u
- 1 0
-
2019-06-25 09:27
Hajahahahahaha
- 1 0
-
2019-06-24 23:38
zgadza sie, gonić helgę i wybrać mądrego,
operatywnego oraz zdroworozsadkowego zarządcę miasta, a nie lewackiego i postkomuszego zakapiora, ktory nie liczy sie z miastem tylko głownym celem jest zemsta i robienie na złość rządzącym !!!!
- 20 7
-
2019-06-24 23:39
A przez Straszyn od lat 90 dalej nic nie jedzie... (1)
Przykro...
- 12 1
-
2019-06-25 12:22
Bo tam nic nie ma..
- 0 0
-
2019-06-24 23:39
jak tam stocznia sprzedana przez PIS Ukraińcom? (2)
- 14 21
-
2019-06-25 06:11
Przeciez ARP odkupila (1)
- 4 1
-
2019-06-25 13:29
Za ile?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.