Jak pracują trójmiejskie porty morskie?

Najnowszy artukuł na ten temat

Zasiłek za izolację nie na śmieciówkach

Ruch w portach trójmiasta odbywa się normalnie. Wprowadzono jednak wzmożone procedury kontrolne.
Ruch w portach trójmiasta odbywa się normalnie. Wprowadzono jednak wzmożone procedury kontrolne. fot.materiały prasowe

W związku z obostrzeniami wynikającymi z pandemii również trójmiejskie porty morskie musiały przygotować się do tej nowej sytuacji. Od kilkunastu dni odbywały się konsultacje ze służbami, a także z firmami operującymi na terenach portów.

 

W związku z pandemią ruch pasażerski odbywa się z ograniczeniami, jednak towarowy toczy się swoim torem. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przygotowało informację na temat procedur dotyczących wejścia statków do portów. Według niej agent awizuje statek na wejście do portu i musi podać stan załogi oraz informacje, kiedy i w jakich portach jej członkowie byli wcześniej. Po zacumowaniu jednostki na burtę wchodzą funkcjonariusze Morskiej Straży Granicznej i Straży Pożarnej w celu sprawdzenia stanu zdrowia załogi m.in. wykonania pomiaru temperatury.

Posterunki kontrolne i mierzenie temperatury



- W związku z ogłoszoną przez WHO pandemią koronawirusa w Porcie Gdynia na bieżąco prowadzony jest monitoring osób schodzących na ląd w terminalu promowym, przypływających ze Szwecji. Terminal OT Port Gdynia od 13 marca wdrożył procedurę pomiaru temperatury w sposób bezdotykowy u wszystkich osób przekraczających posterunki kontrolne nadzorowane przez OTPG - informuje Anna Pogorzelska, kierownik projektu Działu Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Koronawirus



Na HES Gdynia Bulk Terminal (dawny Morski terminal masowy Gdynia) w celu ochrony przed rozprzestrzenianiem się zakażeń wprowadzono restrykcje. Wszystkie osoby wchodzące lub wjeżdżające na teren tego terminalu są zobowiązane do poddania się badaniu temperatury ciała. Pomiar temperatury dotyczy też osób wchodzących lub wjeżdżających na teren parkingu administrowanego przez HES Gdynia Bulk Terminal przy ul. Chrzanowskiego. W przypadku stwierdzenia podwyższonej temperatury osoby takie nie będą wpuszczane na teren terminalu i parkingu. W takim przypadku zostanie również przekazana informacja lokalnym służbom sanitarnym.

Trzeba zachować ciągłość zarządzania



Zarząd Morskiego Portu Gdynia przesłał do oficerów bezpieczeństwa terminali, przewoźników promowych i służb armatorskich w celu przekazania do kapitanów promów operujących do/z Gdyni polecenie dotyczące zachowań w sytuacji dotyczącej COVID-19. ZMPG przygotował i wdraża też wewnętrzne procedury.

- Chodzi o przygotowanie pracowników, kluczowych dla zachowania ciągłości pracy spółki, do pracy zdalnej oraz wyznaczenie zastępców dla osób będących na zwolnieniu chorobowym. Przygotowano algorytm działania na wypadek pojawienia się w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia osób z objawami charakterystycznymi dla koronowirusa SARS-Cov-2. Pozyskano środki ochrony osobistej: kombinezony, maseczki ochronne, worki ochronne na buty i rękawiczki. Zamontowano dozowniki z płynem antybakteryjnym w miejscach ogólnodostępnych, odłączono suszarki do rąk oraz umieszczono instrukcję mycia rąk w łazienkach. Ograniczono do niezbędnego minimum wizyty osób z zewnątrz w budynku spółki oraz delegacje służbowe pracowników - mówi Anna Pogorzelska.

Przedsiębiorcy apelują. Podziel się zasobami



Procedury wdrożono też w Porcie Gdańsk.

- Obecnie w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk praca przebiega bez zakłóceń i zachowana jest pełna zdolność operacyjna. Część pracowników została oddelegowana do pracy zdalnej, część pracuje na miejscu. Są oczywiście też rodzice korzystający z prawa do zasiłku opiekuńczego. Z informacji, które posiadamy od naszych kontrahentów, wynika, że praca terminali przebiega na ten moment bez zakłóceń - informuje Sylwia Futrzyńska, specjalista ds. marketingu internetowego ZMPG.

Kontakt z terminalem najlepiej zdalny



Swoje wewnętrzne działania podejmują też poszczególni operatorzy portowi. Przeładunki na terminalu DCT Gdańsk odbywają się bez zmian, ale z zachowaniem ostrożności i dbałości o bezpieczeństwo i zdrowie pracowników.

- Wszelkie wizyty gości w DCT Gdańsk zostały wstrzymane do odwołania. Wszystkie osoby wchodzące do budynku głównego podlegają obowiązkowej kontroli temperatury ciała. Biuro obsługi klienta przeszło w tryb pracy zdalnej - czytamy w komunikacie DCT.

Gospodarka morska w Trójmieście



Władze terminalu proszą też, aby wszelkie bezpośrednie kontakty kierowców z obsługą PreGate zostały zastąpione kontaktem telefonicznym lub e-mailowym, a kwestie związane z awizacją kierowców prowadzone bezpośrednio w systemie e.BRAMA. Rejestracja nowych kierowców w systemie e.BRAMA będzie odbywała się do odwołania zdalnie.

- Przypominamy również, że marzec to tradycyjnie okres wzmożonego ruchu pustych kontenerów, w związku z tym prosimy o ograniczenie złożeń tych kontenerów. Złożenia kontenerów pełnych w terminalu nie powinny odbywać się wcześniej niż osiem dni przed planowanym zawinięciem statku (zgodnie z Warunkami Współpracy DCT Gdańsk). Bardzo prosimy też, aby kontenery importowe były pobierane z terminalu niezwłocznie po rozładunku ze statku - czytamy w komunikacie DCT.

Promowy ruch towarowy



W świetle nowych zarządzeń dotyczących walki z pandemią koronawirusa dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, zgodnie z instrukcją, wprowadził kontrolę graniczną i sanitarną. Za proces kontroli w obu portach odpowiedzialne są Morska Straż Graniczna oraz Straż Pożarna. Pasażerowie, obywatele polscy, którzy wrócą do Polski, będą przechodzić obowiązkową 14-dniową domową kwarantannę. Przyjazd cudzoziemców do Polski podlega szczególnym ograniczeniom, taki stan obowiązuje od niedzieli, 15 marca 2020, przez kolejne 10 dni. Okres ten może zostać przedłużony.

Firmy z branży morskiej w Trójmieście



Swoje procedury wprowadzili też przewoźnicy promowi. W celu zwiększenia bezpieczeństwa na promach wprowadzono procedury polegające między innymi na mierzeniu temperatury wszystkich wchodzących osób na pokład promu. Pasażerowie z objawami gorączki oraz podejrzeniem choroby nie będą wpuszczani na prom i każdorazowo taki przypadek będzie zgłaszany do odpowiednich służb. Przypominamy, że promy z Gdyni i z Gdańska do Szwecji obsługują także ruch towarowy.

Kontrola pasażerów promu ze Szwecji w Porcie Gdynia.

Opinie (27)

  • a jak to wygląda w marinach? (2)

    co z małymi jednostkami? czy ktoś to w ogóle kontroluje?

    • 4 0

    • Teraz najlepiej - zatankować, załadować jedzenie i dalej na morze w rejs dookoła świata.

      • 6 0

    • A po co? Najlepiej na stałe, zaknąć, przywrócić WOP i klauzule na pływanie

      • 0 2

  • kontola w porcie Gdańskim (2)

    Skoro za kontrolę sanitarną w porcie Gdańskim odpowiada Straż Graniczna, oraz PSP to dlaczego wykonuje ją Orlen Ochrona bez przeszkolenia w tej dziedzinie. Najłatwiej na pierwszą linię frontu rzucić ciecia. Ktoś kto podjął taką taką decyzję niech się w porę zreflektuje bo pracownik ochrony nie jest służbą sanitarną i ma inny zakres obowiązków.

    • 38 4

    • kontrola w MP Gdańsk (1)

      Tym bardziej, że panowie z Orlen Ochrona nie potrafią obsłużyć termometru bezdotykowego - wczoraj robili mi na bramie trzy pomiary pod rząd, każdy wynik był inny od 37.7 do 36.7

      • 6 7

      • Kolego taki sprzęt
        Nie rob z nas i**otów
        Przyjdz na brame i pobaw sie tą zabawką przez chwile to sie przekonasz

        • 13 1

  • (3)

    orlen ochrona port gdańsk bez zabezpieczenia przepraszam dali płyn do dezynfekcji i rękawiczki rozmiar L ( para na służbe)

    • 26 1

    • Ciekawe kto tam za chwile będzie pracowac
      Co za pensja marna a wymagania
      Nie adekwatne do zarobków

      • 8 1

    • (1)

      Rozmiar L
      Przecież to dla kobiet kto to kupił gdzie zaloga jest 99% męska
      Przeciez to są jaja z pracownikow

      • 6 0

      • Juz brak rękawiczek

        • 0 0

  • (1)

    Decet 30% w dół a nie normalnie

    • 8 1

    • Czytaj ze zrozumieniem

      Mowa o zdolnosci operacyjnej a nie o wolumenie ;)))) oj znafca prawdziwy

      • 3 0

  • a co ze stoczniami remontowymi (2)

    do stoczni remontowych wplywaja statki .czy zalogi sa poddawne kontroli po zacumowaniu i podczas remontu.

    • 7 1

    • Na remontowej to dopiero bedzie cyrk jak sie znajdzie 1 chory

      Bo te ich pseudo zabezpieczenia to są śmiechu warte, a dalej statki wpływają a ludzi woza autobusami do roboty jak sardynki

      • 1 0

    • Hd

      Jest napisane w tekście, że wchodzi SG i straż pożarna czytać ze zrozumieniem!!!! Większy problem w Stoczni to przemiał ludzi np.marynarzy schodzących wchodzących na statek idących w miasto ale mam nadzieję,że takich zmian członków załogi nie dokonuje sie i sg pomyślała o tym wcześniej a nie pomyśli później. osobiście e,że stocznie powinni zamknąć bo jak coś łyknie to nie jednostkowo tylko masowo

      • 0 0

  • bez sensu

    jaka jest roznica miedzy polakiem wracajacym promem a samolotem?

    • 5 1

  • fotografia terminalu spoza Trójmiasta

    • 5 1

  • A dlaczego nie mierzyć? (2)

    Przecież to dla dobra wszystkich te pomiary. Tylko ktoś bez wyobraźni może pisać ze to fanaberia. A teraz uruchomimy ją troszkę. Załóżmy że na nabrzeże Wiślane zostanie wpuszczony Pan X, u którego później zdiagnozują wirus. Jak myślicie jaki będzie scenariusz? Efektem będzie przestój jednej czy drugiej firmy które to firmy tych przestojów nie wytrzymają.... ale fakt, są tacy którzy na wiślane nie przychodzą do pracy i maja gdzieś los swojego pracodawcy.

    • 1 0

    • (1)

      Pracownicy firmy Adampol jakoś nie byli badani...

      • 1 0

      • Nie na każdej bramie sprawdzaja
        Maja chyba jeden termometr i pozory robią

        • 0 0

  • W OTPG nikt nie sprawdza temperatury

    • 0 1

  • A gdzie teraz sa madrale
    Radosław Janusz czy Witek oraz Andrzej
    Tak sie wystraszyli wirusa
    Bohaterowie

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Andrzej Adler

Prezes zarządu i jeden z współzałożycieli DGT, firmy zajmującej się telekomunikacją i...