• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Janusz Jarosiński już nie jest prezesem gdyńskiego portu

Wioletta Kakowska-Mehring
11 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Janusz Jarosiński pracuje w gdyńskim porcie od ponad 30 lat. Janusz Jarosiński pracuje w gdyńskim porcie od ponad 30 lat.

W sobotę Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia odwołała ze stanowiska wieloletniego prezesa gdyńskiego portu - Janusza Jarosińskiego. Dziś ogłoszono postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa zarządu portu.



W maju tego roku odwołano część zarządu portu, czyli Walerego Tankiewicza, wiceprezesa ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem i Krystynę Szambelańczyk, wiceprezes ds. finansów i zarządzania finansami. Janusz Jarosiński wówczas przetrwał "dobrą zmianę". Jednak nie na długo. W sobotę 9 lipca stracił stanowisko.

Czytaj też: Jak było, jak jest. Zobacz jak zmienia się Port Gdynia

Jarosiński jest absolwentem Transportu Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim - związany jest z gdyńskim portem od ponad 30 lat. Przeszedł wiele szczebli w karierze. 30 listopada 1999 roku, w akcie notarialnym zawiązania Spółki Akcyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia, powołany został przez Akcjonariuszy Założycieli na prezesa zarządu pierwszej kadencji. Potem był nieprzerwanie wiceprezesem bądź prezesem. Na ostatnią kadencję, czyli szóstą, wybrano Jarosińskiego 28 kwietnia 2014 roku (w wyniku postępowania kwalifikacyjnego). Od października 2009 roku jest Konsulem Honorowym Królestwa Belgii. Ukończył też Studium Podyplomowe w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów i Norwegian School of Management oraz kursy zawodowe w USA, Japonii i Wielkiej Brytanii. Janusz Jarosiński jest jednym z najbardziej cenionych menedżerów w Trójmieście.

W połowie czerwca w wyniku prowadzonego postępowania kwalifikacyjnego uzupełniono skład zarządu Gdyńskiego Portu. Na stanowiska powołano dwóch nowych wiceprezesów. Decyzją Rady Nadzorczej na stanowisko wiceprezesa i dyrektora ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem powołany został Grzegorz Dyrmo, a na stanowisko wiceprezesa i dyrektora ds. finansów i zarządzania finansami powołany został Piotr Nowak.

Dziś ogłoszono postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa zarządu gdyńskiego portu.

Miejsca

Opinie (184) 3 zablokowane

  • co z tego, to o wiele za późno. Gdyńskie porty są na równi pochyłej, (50)

    W największym przeładunkowym BCT są zwolnienia i przesuwanie na stanowiskach, planowane są grupówki, armatorzy uciekają do Gdańska, bo miasto nie potrafi zrobić drogi dojazdowej do obwodnicy. najgorszy jest brak szybkiej reakcji na zmieniającą się sytuację.

    • 115 130

    • Miasto ma zrobić drogę do granicy Państwa w porcie? (40)

      Drogę której koszt wynosi miliard złotych? Gdańsk budował tunele ale wiadomo że dostawał środki z Warszawy a Gdynia ma sama to udźwignąć ? Ci za ignorancja

      • 47 29

      • w końcu, odezwał się wyznawca Szczurka i ideologii nie da się do tego ciemięzony przez spisek w Warszawie. (30)

        Gdańsk dostał dofinansowanie z UE na poziomie 85 procent, gdyby Gdynia chciała dostałby tyle samo
        niestety ale Gdynię nie interesują środki z UE, mamy 47 miejsce w kraju jeżeli chodzi o pozyskiwanie środków z ue.

        • 53 38

        • Już nawet nie chodzi o zbudowanie drogi, a utrzymanie przez państwo estakady, która nie powinna być drogą gminną. (8)

          Utrzymywaną przez miasto Gdynia.

          • 21 9

          • I to jest wasz powód. lepiej żeby porty upadły. (7)

            • 8 5

            • to ile portów jest w Gdyni? (5)

              • 4 6

              • (1)

                dwa

                • 3 1

              • znaczy jakie: handlowy i wojenny?

                • 1 5

              • proszę oświeć mnie, bo 20 lat pracowałem w Porcie Gdynia i (2)

                chciałbym wiedzieć, kto TERMINALE nazywa PORTAMI, bo na pewno nikt kto choć trochę w tej branzy siedzial

                • 15 3

              • (1)

                Mewki nie wiedzą wszystkiego.

                • 3 3

              • dobrze, ze sie przyznalas malenka. jak kolanka, mocno zdarte?

                • 5 0

            • Kwestia portów o strategicznym znaczeniu dla państwa to zagadnienie do rozwiązania nie na poziomie miasta a nawet regionu, ale państwa. A że państwo ostatnimi laty jednych faworyzowało a drugich nie lubiło, to inny temat.

              Kwestia połączeń z gdyńskim portem to nie tylko Estakada (która faktycznie nie powinna być drogą gminną), ale i problem z coraz bardziej przyblokowanym połączeniem kolejowym. I tu problem nie leży w Gdyni a poza jej granicami. I co ma Gdynia zrobić? Dobudować dodatkową linię? Czy też zakazać budowy kolejnej galerii w Gdańsku, która może stanowić kolejny absurdalny problem?

              • 5 9

        • "...gdyby Gdynia chciała dostałaby tyle samo"... a to zabawne że to piszesz bo chciała i nie dostała. (11)

          • 15 20

          • (9)

            Nie wystarczy chcieć - trzeba jeszcze prawidłowo wypełnic wniosek na dotacje i zabezpieczyć wkład własny na daną inwestycję

            • 24 8

            • hehe, i ty wierzysz, że kasę przydzielano wg punktacji uzyskanych przy ocenie wniosków?? (8)

              Naprawdę naiwny musisz być, jeśli sądzisz, że wszyscy byli równo i sprawiedliwie oceniani i tylko meritum wniosków się liczyło. To, że desant polityków PO z Gdańska w ministerstwach siedział przez lata i stanowił kryteria przyznawania kasy z UE, też nie miało wpływu?
              Przykładowy artykuł z trójmiasto.pl

              "Będzie więcej pieniędzy w budżecie Gdańska na inwestycje, bo rząd zwiększył o 250 mln zł dofinansowanie do budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego."
              Taką informację przywiózł do Gdańska minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, Sławomir Nowak, który wziął udział w uroczystości oddania do ruchu fragmentu Trasy Sucharskiego. Przywiózł ze sobą aneks do umowy na budowę Trasy Słowackiego, na podstawie którego zwiększona zostanie wartość dofinansowania tego projektu o 250 mln złotych, do 1 mld 154 mln zł, czyli do 85 proc. jego wartości.
              Ministerstwo Rozwoju Regionalnego przesunęło tę inwestycję z listy rezerwowej na listę podstawową. Do tej pory dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosiło 900 mln zł. Koszt całego projektu wynosi 1 mld 420 mln zł.

              Ot tak nagle Sławek Nowak z PO dorzuca Gdańskowi 250 mln zł, a inwestycja zostaje przesunięta z listy rezerwowej na podstawową. Przeciwieństwo "niedasizmu" i "nierobizmu". Jednym słowem, cudawianki!!

              • 22 11

              • pokaż mi wniosek złożony przez Szczurka i waszą samorządność! (6)

                tylko idiota w to wierzy.

                • 25 12

              • Dlaczego ty sądzisz, że jak ktoś się z tobą nie zgadza i prowadzi z tobą dyskusję na argumenty.. (3)

                to uważasz go za urzędnika z Urzędu Miasta lub członka "waszej" Samorządności??? Czy to już jakaś mania prześladowcza u ciebie? Automatyzm jak u psa Pawłowa?

                • 13 5

              • Pies Pawła...

                • 1 5

              • hmmm a nadajesz jako Gall Anonim?

                • 2 0

              • wiadać to po takiej samej ilości plusów i minusów:).

                • 1 0

              • Przecież o tym wniosku niemało napisano na tym portalu - poszukaj.

                • 2 4

              • Ludzie przytaczają fakty, cytaty, fragmenty artykułów z tego portalu - z drugiej strony zero konkretów, tylko standardowy antygdyński hejt. Mieszkańcy Gdyni wyrządzili Ci jakąś osobistą krzywdę, że tak się tego miasta czepiasz?

                Gdynia faktycznie jest zastopowana, ale Gdańsk bezspornie faworyzowano w ostatnich latach. Dobrze dla Gdańska, ale szkoda Gdyni. A decyzje dot. finansowania zapadały niestety na wyższym poziomie.

                • 12 11

              • Hmmm, skoro przytaczasz fragment z artykuł z portalu i wyciągasz wniosek o spisku na Gdynię, zapoznaj się też z zasadami dofinansowań z funduszy europejskich. Po przetargu, kiedy wartość całej inwestycji spada, jest możliwość złożenia wniosku o aneks do umowy o dofinansowanie zwiększający procentowe dofinansowanie UE, jeśli wcześniej nie przyznano maks. Przykładowo: maksymalne dofinansowanie wynosi 85%, przyznano 60%, po przetargu zwiększamy do 85% z zastrzeżeniem, że kwotowo nie może przekroczyć pierwotnie przyznanego dofinansowania. I tak było w tym przypadku. I nie ma tu nic do rzeczy, że Sławek był z Gdańska. Możecie tylko założyć, że macie takich kiepskich polityków, których nie chcą brać do rządu.

                • 0 0

          • Gdynia "deptakuje" ciągi komunikacyjne i zatyka je rowerzystami i biegaczami...

            • 12 1

        • Jest troll od takich epitetów jak "niedasizm", "wina Szczurka", "wyznawcy Szczurka", "urzędniku z UM", (4)

          "gdyński PR", "gdyńska propaganda", "Gdynia się zwija", "w Gdańsku lepiej,a w Gdyni bieda"

          • 13 11

          • Na innych rzeczach sie nie znam, ale w Gdyni jest propaganda jak w Korei Płn. (2)

            i juz sie nie wtracam do waszej dyskusji o portach

            • 25 9

            • i super, trzymaj się tego postanowienia (1)

              • 6 9

              • Tak jest,o Słońce Bałtyku

                • 10 4

          • trolle rulez!!

            Jako gdynianin w czwartym pokoleniu śmiem twierdzić, że ten troll ma rację!!

            • 6 0

        • Gdańsk dostawał kiedy chciał i na co chciał. W przypadku tunelu notabene znacznie więcej, bo wartości inwestycji nie doszacowano i ministerstwo poczuło się zmuszone ją doinwestować (o dodatkowe kilkaset milionów).

          Krytyka UM w Gdyni się należy, ale akurat wniosek o OPAT napisali bardzo dobrze - artykuły na ten temat łatwo znaleźć na tym portalu. A co do równości w traktowaniu Gdańska i Gdyni przez ostatnie kilka lat, to szkoda o tym dyskutować...

          • 6 11

        • (2)

          Gdynia budowała lotnisko.

          • 21 3

          • ale idi oto z własnych (1)

            skąd sie tacy biorą ?

            • 1 13

            • No właśnie skąd się biorą tacy ignoranci ekonomiczni ???

              Gdynia budowała lotnisko z pieniędzy podatników.

              • 8 0

      • Gdańsk zadbał o środki z UE a nie z warszawy. (5)

        Gdańsk jest po prostu sprawnie zarządzany w przeciwieństwie do Gdyni, która rzeczywiście jest na równi pochyłej.

        • 27 33

        • "Zwrocimy sie do ministerstwa o zwiekszenie dofinansowania unijnego"

          Mówił w 2011 Wice Prezydent Bojanowski.To że poszło 85% z unijnych to nie znaczy że bez wsparcia gdańskich platformersow

          • 16 7

        • Wszystkie środki przechodzą przez warszawę. Nie ma innej ścieżki.

          Nie szerz głupoty.

          • 13 9

        • Sorry, ale gdzie jak nie w Warszawie (ministerstwa) rozdzielane są środki z UE. To po pierwsze.

          Po drugie, środki z UE przydzielone np. przez min. rozwoju (wtedy to tak się nazywało chyba) 16 województwom w ramach RPO, są rozdzielane dalej przez marszałków województw. W przypadku woj. pomorskiego, władzę ma marszałek z PO, zaś w latach 2007-2015 władzę w Warszawie miała PO (ministerstwa).

          • 9 8

        • dlaczego wspólmieszkańcy nie potrafią tego zrozumieć??? (1)

          gdańsk walczył o środki z UE na rozbudowę portu uli tuneli. Gdynia w tym czasie zajmowała sie infoboxem kolejką lotniskiem kosmodromem orłem z morza...

          • 19 5

          • Walczył o środki... Jak to dramatycznie brzmi. O nic nie walczył, bo nie musiał. A wnioski pisano również w Gdyni - choćby OPAT.

            • 3 11

      • moze gdynia tez by mogla zalarwic sobie wsparcie z warszawy? (1)

        • 14 5

        • patrząc na rolę gdyńskich posłów PO, którzy mielei marną pozycje w gronie polityków PO, to wątpię.

          Widać, to do dziś w przypadku sprawy budowy OPAT, która jest inicjatywą Gdyni. Aziewicz z gdyńskiej PO cichutko siedział i przyklepywał propozycje gdańskie. Inni też nic nie mieli do gadania, bo główni rozgrywający w PO z Gdańska rozdawali karty i musieli się w Gdańsku wykazać zasługami i inwestycjami.

          • 10 7

      • Niektórzy są stanowczo za długo są na stołkach

        • 8 3

    • Ty oczywiście znalazłbyś złoty środek na konkurencję DCT.

      ujawnij go nowemu prezesowi, a zostaniesz jego sekretarzem.

      • 15 7

    • (5)

      Przecież jest droga dojazdowa do obwodnicy - estakada Kwiatkowskiego. Nie bardzo rozumiem o jaką drogę chodzi?

      • 3 11

      • (4)

        Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić jakiej drogi brakuje? Pytam poważnie. Przecież trasa kwiatkowskiego jest właśnie tranzytem łączącym S6 z portem!

        • 4 3

        • jest estakada remontowana 6 miesięcy w ciągu roku. zamiast zrobić raz a dobrze lub zbudować drogę alternatywną. (3)

          W pewnym momencie Szczurek stwierdził, że tiry mu psują estakadę i on musi płacić za naprawę 1-2 miliona rocznie. dla przypomnienia utrzymanie infoboxu 2 miliony, dopłata do PPNT 20 milionów do Openera 10 milionów. Zaczął straszyć ważeniami i wysokimi karam z ITD. Sfinasował nawet specjalne miejsce do ważenia Tirów i zawarł porozumienie z ITD mające w celu gnębienie przewoźników. w między czasie Gdańsk wybudował port i infrastruktrę i armatorzy wraz z przewoźnikami uciekli do Gdańska.

          • 26 1

          • (2)

            Wniosek o drogę alternatywną odrzucono - w odróżnieniu od gdańskich, które albo zbudowano na koszt państwa (tzn. z finansowania centralnego) albo decyzją stosownych władz w stolicy potraktowano maksymalnym dofinansowaniem unijnym.

            • 2 9

            • (1)

              Pokaż mi ten wniosek!!!

              • 5 1

              • Jak ma ci go pokazac? To tak samo jakbym ci napisal: udowodnij, ze nie jestes pedofilem.

                • 1 1

    • Ale tu miejskich trolli:)!

      • 3 2

    • Co ma zarząd portu do BCT? To prywatna spółka. A do prywatyzacji terminali port został zmuszony przez poprzednie rządy i unię.

      • 2 1

  • w sobote pracuja ? (3)

    co za walek :D

    • 43 6

    • (1)

      to rada nadzorcza wybrała termin a nie Pan Jarosiński, to pis podejmuje decyzje nocami i w weekendy!!!!

      najgorsza decyzja jaką można było podjąć do odwołanie Pana Prezesa - NIGDZIE nie znajdą lepszego fachowca, ale "dobrej zmianie" nie o fachowców chodzi tylko o stołki!!!!!

      Życzę Panu Prezesowi Jarosińskiemu wszystkiego najlepszego i chce powiedzieć że nie wszyscy zgadzają się z pis!!!!

      • 32 7

      • PiS czy PO jeden diabeł

        Ważne, że będą mieli swojego człowieka.

        • 8 4

    • dobre info

      w poniedziałek bardzo dobrze

      • 4 11

  • Zapewne nowym prezesem zostanie (5)

    jakiś filozof lub historyk po KULu, koniecznie z wąsami.

    • 204 48

    • Lub pielęgniarz lub salowy znajomy nieudolnej pielęgniarki ze Słupska.

      Niedoszłej żony jaśnie nam panującego Prezesa herbu "Szczerba"

      • 38 6

    • albo jakiś vel

      • 10 4

    • (1)

      lepiej po KULu, niż Wieczorowym Uniwersytecie Marksizmu Leninizmu

      • 6 19

      • jak poseł Piotrowicz z PZPR, obecnie PiS ?

        • 27 4

    • i dobrze że nie z kodu, po , psl !!!

      • 1 3

  • a jeszcze ostatnio (4)

    słyszałem, czytałem że w Gdyńskim porcie jest tak dobrze, że prezes uniknął "dobrej zmiany"...

    • 89 6

    • (2)

      No właśnie siedział sobie prezes cichutko a tu nagle ktoś o nim napisał i zorientowali się w Warszawie, że jest stołek do przytulenia :)

      • 32 0

      • stołek za drobne, także ktoś się rozczaruje... (1)

        • 10 1

        • Chciałbym mieć takie drobne i taki stołek.

          • 0 1

    • Dobrze się krył, nie odbierał telefonów, ale w końcu się zorientowali w Warszawie.

      • 14 2

  • (7)

    Masakra, Pan Prezes został odwołany tylko dlatego że pisowi stołka się zachciało!!!!

    Nie znałam lepszego fachowca niż Pan Jarosiński - teraz port na psy zejdzie!!!!!

    • 195 80

    • (4)

      Nie ma ludzi niezastąpionych. A jak pan były prezes jest takim fachowcem, to z pracą w prywatnych firmach czy zagranicznych korporacjach nie powinno być chyba kłopotu.

      • 22 10

      • chyba ze nie jest fachowcem

        • 6 9

      • (2)

        I tylko prezesem PiSu jest cały czas ten sam kartofel.

        • 19 3

        • Panem Prezesem, dla Ciebie (1)

          • 6 19

          • nie. dla mnie to zwykly klamca - Jarozbaw Katynski.

            • 3 0

    • .Port Gynia.

      Nie ma ludzi niezastapionych.Buraczku

      • 0 12

    • Karuzela stanowisk

      Ten nowy prezes którego za pare lat bedą odwoływać tez bedzie doświadczonym fachowcem w porcie.

      • 5 7

  • układy układziki

    a może napiszecie o tym co dzieje się w gdańskim gpec? tam również ciekawe zmiany w zarządzie....

    • 64 14

  • Nowy prezes już jest wybrany. (1)

    Najpierw wybiera się nowego prezesa, a potem odwołuje dotychczasowego. Tak działa Dojna Zmiana. Postępowanie kwalifikacyjne - to chyba najlepszy dowcip na dziś.

    • 159 39

    • Stołki w Trójmieście obsadza pani Arciszewska-Mielewczyk....kredyty trzeba spłacać....

      • 11 1

  • kto na prezesa? pawłowicz? (4)

    • 110 28

    • Krysia da radę.

      • 13 3

    • bob budowniczy

      on zawsze da rade

      • 7 0

    • Mówi się: Śniadek lub Szczypińska. (1)

      • 12 0

      • przez chwile sie nawet smialem, ale po chwili zrozumialem, ze to moze byc prawda.

        • 3 0

  • Pokłosia Dobrej Zmiany !!!!! (10)

    Dobra zmiana wykończy naszą gospodarkę, zwalnia się fachowców i szuka się oszczędności nie tam gdzie trzeba. Np. masę pieniędzy / w skali kraju / wydaje się na utrzymanie aparatu propagandy w komendach policji, gdzie na wysokich oficerskich etatach utrzymuje się Panie ,które przypadły do gustu komendantom. Dlaczego wzorem szkoły policji w Słupsku na etacie rzecznika jest cywil za 1500 zł a nie panienka za 5 000 zł. Jestem wykształconą dziewczyną i za 2 tys. mogę przekazać mediom to co każe komendant.

    • 92 40

    • ty chyba piszesz w euro? albo słabo się cenisz kobietko....

      Podziel się opinią...

      • 6 3

    • No marnie się cenisz.Tylko dwa tysiące?

      • 7 3

    • Wyślij swoje CV do komendanta Policji (5)

      życzę powodzenia

      • 7 1

      • Niestety nie jestem z PiS-u (4)

        • 7 3

        • A za PO Ci pracy nie zapewnili? (3)

          To tak jak milionom, które wyemigrowały...

          • 5 10

          • On (2)

            PiSokatojebie poczytaj ile i za czyich rządów wyjechało najwiecej Polaków, ale tego w kościele nie usłyszysz tępaku bolszewicki !!!

            • 6 4

            • no 2006-2007 kto wtedy rządził? (1)

              • 3 2

              • PiS i wtedy ludzie zaczeli spie*dalac.

                • 3 1

    • (1)

      jakich "fachowców"? Kto nim jest i kto decyduje kto nim jest?

      • 1 2

      • o tym decyduje KRÓTKI

        • 2 1

  • ale

    Wąs

    • 29 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane