Jedyny taki symulator lokomotywy Dragon 2

Najnowszy artukuł na ten temat

Lokomotywa Vectron we flocie Lotos Kolej

Symulator lokomotywy Dragon 2

Ośrodek Szkolenia Maszynistów w siedzibie spółki Lotos Kolej wyposażony został w nowatorski symulator lokomotywy Dragon 2. To jedyny symulator lokomotywy Dragon w kraju w pełni odzwierciedlający wszystkie elementy kabiny maszynisty. Sprzęt umożliwia m.in. ćwiczenia wypadków, usterek i jazd manewrowych. Pierwsze szkolenia dla maszynistów w nowym ośrodku odbędą się już 9 grudnia 2019 r.



W nowym ośrodku maszyniści będą mogli zdobywać wiedzę i praktyczne doświadczenie w zakresie obsługi lokomotywy Dragon 2. Symulator pojazdu kolejowego to urządzenie, które odzwierciedla kabinę maszynisty w lokomotywie typu E6ACTa - Dragon 2, dostarczyła firma SIM Factor. Symulator ten spełnia wszystkie wymagania wynikające z ustawy o transporcie kolejowym oraz zalecenia prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.

Symulator spółki Lotos Kolej



Oprogramowanie symulatora umożliwia ćwiczenie incydentów oraz wypadków w różnego rodzaju konfiguracjach składu i obciążenia, warunkach pogodowych oraz przy udziale innych symulowanych pojazdów kolejowych. Dodatkowo, symulator pozwala na odtworzenie całego wachlarza usterek oraz zdarzeń nietypowych, związanych z infrastrukturą kolejową. Wraz z symulatorem spółka Lotos Kolej uzyskała dostęp do ponad 1,5 tys. km odcinków linii kolejowych odwzorowanych na najwyższym poziomie, zawierających również szlak prowadzący przez trójmiejską aglomerację.



Ruszają szkolenia dla maszynistów



Kabina zapewnia widok 180 stopni, dotykowy panel usterek oraz przeglądu pojazdu, a także specyficzne dla lokomotywy Dragon 2 panele, w tym obsługę manewrów. Symulator dodatkowo wyposażono w moduł ETCS wraz z dostępem do tras o niniejszym standardzie, a także moduł eco-driving umożliwiający analizowanie zużycia energii podczas symulowanych przejazdów.

- Dzięki nowemu urządzeniu będziemy mogli efektywniej rozwijać umiejętności swoich pracowników, a także szkolić kolejne pokolenie maszynistów. Lotos Kolej jest liderem przewozów towarów niebezpiecznych w Polsce, dlatego szczególny nacisk kładziemy na bezpieczeństwo przewozów. Trening na symulatorze niewątpliwie przyczyni się do jego poprawy - mówi Jaromir Falandysz, wiceprezes zarządu Lotos Kolej.

Opinie (26) 5 zablokowanych

  • Czy symulator odzwierciedla trójmiejską pogodę mglistą, ciemną, szarą, brak latarni (3)

    i wiatr co huśta na boki jak na karuzeli ?

    • 10 14

    • tak, smród z szadułek również.

      • 16 2

    • Jesteś głąbem czy udajesz?

      Aż się nie chce wierzyć, że ktoś z umiejętnością pisania może pytać o takie bzdury.

      • 5 3

    • W Świeciu śmierdzi gorzej i

      nikt nie narzeka

      • 4 2

  • Brawo (1)

    Super sprawa nie trzeba angażować lokomotyw aby się uczyli. Czy na dniu dziecka będzie można usiąść za sterami :)
    Zapachy mnie nie interesują ale czy tez czuć na haku tony?

    • 22 3

    • Fajna Maszyna

      A pokażecie? Chętnie bym to obejrzał

      • 11 2

  • Ale bym się przejechał!

    Ciekawe, czy mapy są z tego symulatora "Maszyna"

    • 18 3

  • Poświęcenie symulatora ??? (5)

    Powie mi ktoś na co i po co świecić symulator?

    • 27 2

    • po co?

      kiedyś przed cywilizacja kupiecka,żyli ludzie w harmoni z natura i mieli swoje wierzenia itd.kiedys czarownik ,mag przyszedł rzucił zaklęcie pomyślności i już ,dzisiaj przychodzi mag w czarnej sukiece rzuca swoje zaklęcie i bierze kopertę czy dział -nie wiem

      • 2 1

    • bo z Bogiem wszystko się udaje (2)

      • 5 2

      • udowodnij ze istnieje

        czy na wiare się udaje ?

        • 1 2

      • taaa, szczególnie na onkologi dziecięcej...

        • 7 1

    • Marian

      dokładnie.... wszędzie musi być ksiądz....
      W szkole moje dziecko ma 2 godziny tygodniowo religii a tylko 1 języka niemieckiego i 1 informatyki.

      • 1 0

  • Czy w Polsce maszynista pociągu może mieć okulary lecznicze? (2)

    Pan na zdjęciu ma. Może nie jest maszynistą i nie chce nim być?

    • 4 3

    • Okulary lecznicze? A co one leczą hemoroidy?

      • 6 0

    • Może

      Większości ludzi z wiekiem wzrok się psuje. Kandydat na maszynistę musi mieć pierwszą kategorię wzroku.

      • 3 0

  • (5)

    A może rzucić to wszystko i zostać maszynistą? Ktoś wie ile trwa kurs i ile kosztuje?

    • 6 1

    • Kurs w sumie trwa ok. 2 lata. Najpierw trzeba zdobyć licencję, kosztuje to ok. 5 tys., ale jeśli zarejestrujesz się jako bezrobotny to pokryje Ci to urząd pracy. Szkolenie na licencję trwa mniej więcej półtora miesiąca. Potem zatrudnia Cię już przewoźnik u którego będziesz docelowo jeździł, finansuje Tobie dalszą część szkolenia na świadectwo oraz wypłaca skromną pensję, trwa to ponad półtora roku. Podsumowując, pierwsze dwa lata pod względem finansowym do łatwych nie należą. Ale jeśli ktoś lubi kolej, to praca daje później satysfakcję. No i nie można obawiać się wczesnego wstawania i zarwanych nocy. ;)
      PS Piszę z perspektywy maszynisty jednej ze spółek pasażerskich.

      • 8 1

    • Mój znajomy informatyk tak właśnie zrobił. Chodził sobie po cichu na kurs i nagle poinformował wszystkich, że odchodzi z firmy i zostaje maszynistą. Wszyscy myśleli, że sobie robi z nas jaja, ajak się okazało, że to prawda bardzo mu zazdrościliśmy.

      • 10 1

    • Kurs trwa dwa lata. Musi być zakończony egzaminem

      • 1 0

    • Ja

      Dwa miesiace na licencje.poznoej 18 za najnizszą krajową na swiadectwo maszynisty..powodzenia

      • 2 0

    • 300 godz kurs na licencie. cena okolo 5 tys. potem 2500 godz praktyk czyli jezdzisz z drugim maszynista i sie uczysz czyli jakies 2 lata zajmnie ci to wszystko moze wiecej i jestes maszynista ....

      • 0 0

  • Ile zarabia maszynista (2)

    I czy jest to przyszłościowy zawód skoro już nawet pojazdy na drodze poruszają się autonomicznie?...

    • 0 0

    • (1)

      Płace są bardzo zróżnicowane, dużo zależy od spółki w której jeździsz, grafiku na dany miesiąc, ilości nadgodzin, stażu, dodatków okolicznościowych, itp. Jest to przedział od ok. 4 tys. u państwowych przewoźników do 8-9 tys. u niektórych prywaciarzy na towarach. Ale ogólnie temat jest szeroki. Kwoty podałem na rękę.
      Co do pociągów autonomicznych to jestem w stu procentach pewien, że młodzi maszyniści spokojnie dojeżdżą do emerytury. Kolej to skomplikowany organizm i wcale nie taki podatny na zautomatyzowanie. Szczególnie przy tak mieszanym ruchu jak w Polsce.

      • 3 0

      • Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam!

        • 2 0

  • Piszecie o Dragonie a na zdjęciu nr 4 pokazujecie Griffina. Lotos Kolej ma w swojej flocie kilka Dragonów, można było bez problemu znaleźć tytułową lokomotywę albo zdjęcie opatrzyć bardziej adekwatnym podpisem.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...