• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest stępka, będzie kontenerowiec. Chipolbrok zamówił statki w Chinach

VIK
2 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Statki powstają w stoczni w Jiangyin. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV. Statki powstają w stoczni w Jiangyin. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

W stoczni Chengxi Shipyard w Jiangyin w Chinach położono stępkę pod kolejny statek zamówiony przez państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcje kontenerowca.



Będzie to jednostka o nośności 62000 DWT mająca prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Armator zamówił łącznie cztery takie statki. Przekazanie ich przewidziane jest na koniec 2022 r. Dla stoczni Chengxi to pierwsze zamówienie na wielozadaniowe statki przeznaczone do przewozu specjalnych, ciężkich i wielkogabarytowych ładunków.

- Koszt jednego statku z nowej serii szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln USD - poinformował portalmorski.pl.
Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV. Nadzór ze strony PRS prowadzony jest  przez centralę w Gdańsku w zakresie rozpatrywania i zatwierdzania dokumentacji klasyfikacyjnej oraz przez zespół inspektorów z placówki PRS w Szanghaju w zakresie nadzoru nad budową jednostek oraz nadzoru nad produkcją wykonanych w Chinach materiałów i wyposażenia.

Czytaj też:

Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.

Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

W tym roku Chipolbrok obchodzi 70. lecie działalności. Uroczyste obchody odbyły się w połowie czerwca w Szanghaju. Podczas głównego wydarzenia odtworzono także przemówienie sekretarza stanu, pełnomocnika rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej Marka Gróbarczyka.
VIK

Miejsca

Opinie (105) 3 zablokowane

  • (18)

    Kraje zachodnie nie powinny w żaden sposób wspierać gospodarek Rosji oraz Chin, no chyba, że chcemy aby za chwilę Chiny dyktowały swoje warunki światu, tak jak jeszcze nieco podniszczone rządami Trumpa USA.

    • 20 16

    • Polska nie jest krajem zachodnim, Partia promuje wschod, bo im bliski mentalnie. (8)

      Taki kontrakt to dla nich naturalne.

      • 8 16

      • (5)

        Odkąd obejrzałem filmik z ostatniego ataku antyszczepionkowców na punkt szczepień i medyków w Grodzisku, gdzie zobaczyłem ten ich poziom i te cebulackie ryje... Niestety, ale chyba to prawda- jesteśmy mentalnymi Hunami.

        • 17 9

        • Wystarczy spojrzec na 1 sekretarza kartofla.... widac skad to... (2)

          Ministrant edukacji , Sasin... tez chyba z wioski obok...

          • 15 12

          • Gdyby nie Suski byłby intelektualny dramat w tym PiSie

            • 3 1

          • Znaczy gdyby odszedl to IQ by spadlo o nastepne 50% z pozimu rownowartosci rozmiaru buta prezesa?

            • 3 0

        • przeciez to ci sami sponsoruja

          najpierw teczowi ,potem te wsciekle ,teraz antyszczepionkowcy...

          • 6 5

        • w Azji nikt nie atakuje punktow szczepien i nei ma protestujacych anti-vaxxers

          • 2 0

      • Partia promuje wschód? (1)

        To znaczy promuje Nord Stream 2, wspiera "reset" stosunków z Rosją, zaprasza Putina do rozmów, wysyła turbiny Siemensa na Krym... A nie, czekaj, to Niemcy, nieważne!

        • 12 3

        • Czekaj... partia niszczy relacje z poludniowymi jak i zachodnimi sasiadami... niszczy relacje z USA

          .... boi sie nawet amerykanskich mediow... zostawia Polske osamotniona i wysmiana...
          O wojsku nawet nie wspomne.... uzywa Milicji do walki z protestantami ...
          Odzyskala wrak i dazy do prawdy jak nigdy dotad...
          A... no tak.... Moskwa tylko na to czeka. Taki byl plan jarozbawa... troche trwa... ale konsekwetnie do celu.
          W koncu jest dlug wdziecznosci, gdy pomogli mu dojsc... do wladzy... no bo nie do prawdy!

          • 8 7

    • przeciez gospodarki zachodnie "prosperuja" tylko dzieki china-patrz poprzedni lokdowan przez ktory

      wszystki fabryki staly bo w chinach zatrzymano produkcje...

      • 10 0

    • Jakbyś nie zauważył, to Chiny już dawno dyktują swoje warunki światu! (1)

      Wszystko jest już produkowane w Chinach, a teraz nawet przemysł rozrywkowy dostosowuje się do wymogów ideologicznych Chin, żeby móc tam robić interesy.

      • 13 1

      • Zenek sie Chinskiego uczy?

        • 3 0

    • (1)

      Tyle, że Polska nigdy nie była, nie jest i nie będzie Europą Zachodnią.

      Spytaj pierwszego lepszego Norwega, Brytola czy Niemca skąd jesteśmy. Na 100% odpowie: Eastern Europe.

      • 6 4

      • Nie jest inaczej...

        • 3 0

    • brawo maowiecki!

      • 2 0

    • (2)

      no USA duzo lepsze od Chin, chyba w mordowaniu i grabiezy surowcow :)

      • 1 3

      • Brzydko tak o sojusznikach! Jak im mamy Ford Trump budowac gdy narod tak zle o obroncach zkolanwstanietej mowi?

        Adrian Notariusz

        • 0 0

      • Powiedz to Ujgurom, Tybetańczykom i Tajwańczykom.

        • 0 0

  • Nastepny sukces Partii! (4)

    To moze prom pinokia tez od razu niech machna...

    Potem sie powie ze w Szczecinie powstal... TVP pokaze 1 sekretarza i przydu*asow z kwiatami w Szczecinie

    • 31 20

    • Heavy Lift Multi purpose vessel (2)

      Kontenerowiec.... :D

      Brawo wy

      • 7 0

      • Abrams + (1)

        Do transportu czołgów ?

        • 3 1

        • NO... i helikopterow oblakanego Antoniego Macierenko.

          • 3 3

    • oczywiście że sukces

      i**otyzmem było by zamówienie takiego statku u nas za 3 x taka kasę i czekać na niego 5x dłużej. tak to powinno działać w tym kraju - nie opłaca się u nas to ściągamy z zagranicy, podobnie z węglem i wszystkim innym.

      • 2 1

  • "Pieniądze za praworządność" (5)

    Dla Rosji i Chin oczywiście :) Za chwilę Chiny przejmą Afganistan i tak krok po kroku jakieś tam fasadowe zachodnie demokracje czy iluzoryczne prawa człowieka odejdą do przeszłości. Cała Europa będzie Krymem.

    • 72 13

    • Jak przejma? To Polska i US&A nie wygraly wojny w Afganistanie?

      Nie wspominajac o wielkiej wygranej w Iraku...

      • 6 2

    • chiny juz dawno przejely (1)

      nawet baza wojskowa jest juz w afryce -do europy tylko moze srodziemne,ruskie nawet nie podskocza do zoltych.

      • 14 1

      • Po jakiemu ta paplanina? To chyba mieszanina języka ujgursko-mandżurskiego. Ogarnij się ignorancie.

        • 9 6

    • To kto wtedy za Pfizerem stoi? (1)

      • 0 2

      • My i to murem z betonu.

        • 3 1

  • (15)

    Pływałem na statkach wybudowanych w Chinach. Statki były nowe ale poziom wykonania to jedna wielka tragedia! Ale armatorzy nie pływają tylko kupują je bardzo tanio! Niech marynarze się martwią i zasuwają taka maja dewizę!

    • 41 9

    • Spoko, niedlugo bedzie okazja pracowac na Polskim narodowym promie

      M/S Pinokio

      • 12 8

    • Zgłaszałeś do Polskiego Rejestru Statków ? (6)

      lub innego Tow. klasyfikacyjno -Ubezpieczeniowego ?

      • 6 8

      • Sam pracujesz w prs czy jako tajniak kapuś w mendach robisz,że takie błyskotliwe pomysły masz. Ma zgłosić donos na swojego pracodawcę ? Chyba potrafisz przewidzieć jakie byłyby konsekwencje dla takiego matrosa?Wywalenie na zbity pysk pod pośredniak,bo dostałby taki list na odchodne,że żaden inny armator by go nie zatrudnił....

        • 9 4

      • (4)

        Przecież towarzystwo klasyfikacyjne było przy odbiorach. I wszystko, z jakiegoś powodu, odbierało poszczególne etapy budowy! Po za tym przedstawiciele armatora tez są na budowie. Tak to się odbywa we wszystkich stoczniach budujących statki. Tak, ze kablować można listem na Berdyczów!

        • 9 3

        • Człowieku jeśli jest projekt już zatwierdzony przez armatora i kladyfikators (3)

          To już nie ma możliwości zmiany w trakcie budowy. To nie projekt pralki że możesz sobie zmieniac co trochę.

          • 5 2

          • (1)

            Projekt może i jest ok. Ale materiały, sposób wykonania i ich niechlujstwo przeważają! I nic nie można od nich wymagać w trakcie prac. Ale jak chce się tanio to nie można od nich za dużo wymagać! Taka maja dewizę! Po za tym, żeby dyskutować na jakiś temat to trzeba ten temat poznać od podszewki! Ja tam byłem, potem pływałem to mogę cos powiedzi.

            • 4 1

            • czyli robili cię w konia jak chcieli, inspektorze.

              To taka odwieczna stoczniowa zabawa.
              Czasem faktycznie zabawna, jak ludzie są na zbliżonych poziomach kompetencji.
              Jednak z fioletowy od alkoholu NJ podpisujący każdą uwagę i wymysł armatora zabawny nie jest. W drugą stronę również.

              • 0 1

          • Stoczniowiec

            Karty zmian są i były na statkach od zawsze. Na samochodowcach robionych w PRL także.

            • 2 0

    • Tak

      Oglądałem dźwigi xcmg ,czy coś takiego.to samo.my ucząc się w szkole ładniejsze sprawy kladlismy

      • 3 1

    • CP

      Bo statki te maja wozić ładunek a nie ludzi ,brak wiedzy

      • 3 0

    • Wiecej

      Kar za emisje i niszczenia przemysłu. Wtedy napewno będzie się opłacało budować dobre starki w Europie

      • 2 0

    • Tu sami specjaliści jak ci z PiSS co nawet stajnią nie potrafią zarządzać ! (2)

      Prawda Nr1 jest taka, że jakość towaru, czy usługi jest adekwatna do ceny ! Prawda Nr 2 jest taka, że wszystko co państwowe, gdzie rządzą kolesie partyjni czy rodzinka to kuleje , pada i kosztuje !

      • 1 1

      • Zgadza się ale...

        Janusze też nic takiego nie pokazały. Taka sama żenada. A może nawet gorsza. To zależy od mentalności ludzi a nie rodzaju własności.

        • 1 0

      • żadna z tych "prawd" nie jest prawdziwa

        O "słuszności" pierwszej przekonasz się, idąc do przybytku typu "Cocomo".
        Wręcz podstawą kapitalizmu i hasłem na sztandarach jest wyciągnąć najwięcej, jak najmniej dając.
        A druga wynika z faktu, że do zarządu i nadzoru państwowego majątku są dopuszczani ludzie, którzy do "Cocomo" chodzą.

        Rodzina nie ma tu nic do rzeczy, bo z nią zwykle najlepiej wychodzi na fotografii. O czym przekonał się potentat z Bytowa. Prywatny.

        • 1 0

    • bredzisz jak połamany

      jak lepiej zapłacisz to zrobią wg specyfikacji, takie fakty. Tak się składa, że oni tłuką statki prawie dla wszystkich armatorów na świecie

      • 0 0

  • Jak chce się mieć statek wybudowany na czas - wybieramy Azję. (9)

    Jeżeli trzeba utopić parę miliardów złotych i mieć 15 lat opóźnienia - Polska stocznia będzie do tego idealna.

    • 124 39

    • Tam odrazu utopic.... cos tam zawsze... ten tego... WARTO... tyle powiem

      Morałwięcki

      • 8 8

    • (7)

      Co ty gadasz za głupoty. Są w Polsce stocznie które bez problemu wybudowały by takie statki. Przestań powielać mity, które nie mają odwzorowania w rzeczywistości. Jest jedna czy dwie stocznie które mają problem z realizacją kontraktów lecz nie oznacza, to, że wszystkie sprawują się tak słabo.

      • 30 5

      • Jest jedna czy dwie stocznie które mają problem z realizacją kontraktów...

        Czy nalezy do niej ta w ktørej Pinokio zrobil PR show dla suwerena... pomachal lapami i na tym sie skonczylo?
        Czy po prostu partia zbyt wolno ja rozkrada?

        • 11 11

      • (1)

        Nie ma

        • 3 1

        • Masz rację

          No nie ma bo niby jakie? Kontenerowce to duże statki, a takie można budować tylko w suchych dokach jak kiedyś w stoczni Gdynia. 8 tys. kontenerów dzisiaj to mało, ale statek musi być duży więc gdzie na Stogach, na nab. Albańskim w Gdyni czy może w Criście?

          • 1 2

      • Tak są, (2)

        tylko nie państwowe :P

        • 1 2

        • składaczy sekcji w krzakach na Stogach (1)

          nazywasz stocznią?

          • 2 0

          • Sekcje

            Crist nawet tego ostatnio nie robi. Największy dok w Europie.

            • 2 0

      • Daniuś

        To ty?

        • 0 0

  • Chiny, Azja to gospodarcza potęga. (2)

    Bezpośrednie połączenie to same korzyści.

    • 8 3

    • Pełna zgoda (1)

      Ludzie żyją telewizyjna obłuda i wydaje im się, że świat się kończy na zachodzie tymczasem wschód uciekł nam już tak bardzo, że nie wiem co musielibyśmy zrobić żeby ich dogonić.

      • 3 0

      • Jak to? Przeciez mamy tylko wroga Niemca... jakis tam czechøf na poludniu... bratni narød rosyjski i ten sojusznika San

        Ale to Polska jest potega swiatowa...
        Naprawde jest cos wiecej?

        • 0 3

  • (3)

    Przedsiębiorstwo państwowe Polsko-Chińskie ale statki zarejestrowane na taniej banderze, marynarze zatrudnieni w taniej banderze, a nie w Polsce lub Chinach.

    • 15 3

    • Zastanów sie (2)

      Dlaczego istnieją tanie bandery.

      • 3 0

      • W przypadku Polski bo pinokio klamal i klamie (1)

        Jak tu...

        Polska musi się wreszcie stać państwem morskim w pełnym tego słowa znaczeniu powiedział premier Mateusz Morawiecki. I coraz więcej wskazuje na to, że wykonywane są bardzo poważne kroki w tę właśnie stronę.

        • 0 1

        • Trafiony-zatopiony?

          • 1 2

  • Ludzie po co wy o tym piszecie, to chińskie statki z chinskimi nazwami i nie dla polskich załóg

    • 7 8

  • Może Chińczycy poczytają jakie są w Polsce tradycje w budowaniu statków. (10)

    Wtedy stępka zostanie jako pomnik, a kontenerowca nie zobaczymy przez długie lata.

    • 64 16

    • Zatęsknią za szejkiem z Kataru i rdzewiejącymi stoczniami (3)

      • 4 5

      • Koniec świata - państwowa firma która jest zarządzana z nadania PiS zamawia statek nie w Polsce tylko w Chinach :)

        A gdzie te wszystkie obietnice uratowania Polskich Stoczni ? :)

        • 15 3

      • Szejk zwiał, jak zobaczył jaką kumunę w Stoczni Gdynia miał ratować. (1)

        Na każdego pracownika fizycznego przypadało dwóch kierowników i ich sekretarki. Dyrektor budowy, prezes i czterech wice-prezesów.
        Oczywiście i ich sekretarki.

        Rozumiesz już pisowski Pawełku?

        A jeśli jeszcze nie, to zastanów się, dlaczego te kontenerowce będą robione w Chinach.
        I gdzie ten pisowski ratunek Polskich stoczni??? Gdzie???
        Po 7 latach u władzy NIC nie zrobili.

        • 6 2

        • Czy ty masz choć minimalne pojęcie jak budowało się statki w Gdyni? Ja przepracowałem 19 lat i wiem co i jak budowali. I mogę porównać statki budowane w Gdyni z chińskimi i innymi!

          • 0 0

    • Może Chińczycy poczytają (2)

      Może Chińczycy poczytają, że polski stoczniowiec nie buduje statków za 1 kilogram ryżu dziennie.

      • 1 0

      • I doczytają że... (1)

        w Polsce za 1 kg ryżu, to może nie buduje i nie remontuje się statków, ale za 1literka 40 % roztworu C2H5OH, to owszem, można już zacząć wiele prac negocjować. :-)

        • 0 0

        • Co kraj to inna waluta :-).

          • 0 0

    • oni znają te tradycje, bo one budują im statki w ich (!!!) stoczniach

      Znają też obecne, lokalne możliwości, dlatego wolą nie ryzykować.

      • 0 0

    • A PRS juz ma licencje z powrotem?

      Czy dalej pod stolem ....pracuja rekami

      • 0 0

    • Może jakby Tusk na polecenie Niemiec nie zlikwidował stoczni to by było inaczej! Ale przynajmniej Niemcy nie maja konkurencji!

      • 0 0

  • Polskie stocznie potęgą !

    Budujemy drogo i długo. Nie dziwota że Chiny mają pełny portfel zamówień.

    • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane